Pakjes Bpost
Re: Pakjes Bpost
Hier ook hetzelfde verhaal. Ik mijd ondertussen BPOST als verzender. Met andere pakjes leveranciers minder problemen. Je kan je echt vragen stellen hoe zo'n bedrijf als BPOST durft nog extra kosten aan te rekenen bij leveranciers met het excuus van "drukte". Eens een staatsbedrijf, altijd een staatsbedrijf.
Re: Pakjes Bpost
MoreOrLess schreef: ↑15 april 2020, 15:14 Ik ben persoonlijk niet zo tevreden van post.nl . Als men niet thuis is, is dat werkelijk een probleem. Ik heb een tijdje in een appartementsblok gewoond, en op het kaartje in de bus stond dat het pakje "bij buren was afgegeven" zonder specifiëring van welke buur. Begin dan maar te zoeken welke buur. Eén keer zelfs meegemaakt dat het in een afval-container lag en het door de conciërge daaruit was gehaald. Het personeel van post.nl ervoer ik ook geregeld als uitgesproken onvriendelijk. Daarom deed ik, als ik de keuze had, steeds beroep op Bpost.
Maar nu al op enkele weken al 3 maal ondertussen geen pakje meer gekregen dat via Bpost verzonden was, is die 'liefde' totaal verdwenen.
Ik ook niet, maar het ligt ook vooral af van de chauffeur. Voorheen werkte er een vriendelijke chauffeur voor Postnl in mijn gemeente, deze van nu is onvriendelijk en had de neiging om zelf een handtekening te plaatsen. Pakketjes afleveren bij buren vind ik ook bijzonder onprofessioneel en dan ook geen briefje achterlaten van waar het is afgedropt.
Normaal gezien ben ik wel tevreden van Bpost, behalve als het om pakketjes uit het buitenland betreft. Eén keer zat ik te wachten op een pakketje uit Amerika en na een hele tijd contacteer ik de verzender om te horen waar het pakketje was en toen zeiden ze dat het blijkbaar retour was terug verzonden.



Re: Pakjes Bpost
Ik heb onlangs een pakje via de Cubee ontvangen. Het duurde 48 uur vanaf de verzending, voor ik het heb ontvangen. Ik vermoed dat je nu al iets meer weet? De Cubee vind ik overigens wel erg handig.wrpint schreef: ↑16 april 2020, 10:21 Voor de eerste keer (en enige keer?) een pakje verzonden met bpost. Verzendlabel online aangekocht en afgedrukt. Afgelopen maandag het pakje gedropt in een Cubee-pakjesautomaat. Dinsdag krijg ik 's avonds een afgiftebewijs per e-mail dat mijn pakje goed werd opgehaald uit de Cubee-automaat. Nadien is het muisstil. De huidige track-and-trace-status van mijn pakje is nog steeds "Zending aanvaard na afgifte door afzender 2020-04-14 | 18:08". We zijn nu donderdag, je zou toch verwachten dat het pakje 40 uur later ergens minstens een nieuwe scan zou hebben gekregen (sorteercentrum, postkantoor,...).
Moet ik mij beginnen zorgen maken??
Re: Pakjes Bpost
Hoe kan je overigens regelen, dat een pakje in een Cubee wordt afgeleverd ? Ik kan alleen maar uit Postpunten kiezen (ook op locaties die volgens mij gesloten zijn).
Er is nochtans een Cubee bij mij in de buurt.
Er is nochtans een Cubee bij mij in de buurt.
Re: Pakjes Bpost
Het staat hier uitgelegd: via een verzendlabel van Bpost, GLS of DHL.
Re: Pakjes Bpost
Net voor de zoveelste maal gecheckt en zowaar eindelijk een wijziging in de status: "De zending werd gesorteerd
2020-04-17 | 12:49". Ben toch wat gerustgesteld nu, want je begint na enkele dagen toch voor het ergste te vrezen.
Re: Pakjes Bpost
Ik heb ooit betaald voor levering binnen 24u en dat kwam dan aan na maar liefst 4 dagen (Bpost bpack 24h). Duh!
Ik vroeg toen de extra kosten terug want je betaalt ervoor om dit binnen de 24u te laten leveren. Ik kan dan leven met 26u of zo, maar géén 4 dagen ...
Bpost heeft toen geweigerd om die extra kosten die ik gemaakt had terug te betalen. Het was allemaal hun schuld niet .. Ook de ombudsman kon niet helpen. Men wees toen op één of ander omstandigheid waar ze geen schuld aan hadden. Dat kan allemaal zijn maar betaal mij dan gewoon die extra kosten terug uit principe / als geste … neen dus ..
Mijn besluit was simpel: Het was meteen dan de eerste en tevens allerlaatste keer dat ik van die dienst gebruik heb gemaakt hé!
Ik vroeg toen de extra kosten terug want je betaalt ervoor om dit binnen de 24u te laten leveren. Ik kan dan leven met 26u of zo, maar géén 4 dagen ...
Bpost heeft toen geweigerd om die extra kosten die ik gemaakt had terug te betalen. Het was allemaal hun schuld niet .. Ook de ombudsman kon niet helpen. Men wees toen op één of ander omstandigheid waar ze geen schuld aan hadden. Dat kan allemaal zijn maar betaal mij dan gewoon die extra kosten terug uit principe / als geste … neen dus ..
Mijn besluit was simpel: Het was meteen dan de eerste en tevens allerlaatste keer dat ik van die dienst gebruik heb gemaakt hé!
Re: Pakjes Bpost
Hier ooit een keertje erger meegemaakt. Ik woon op nummer 32 bus 2. De postbode had 322 gelezen maar hij vond het straatnummer niet. Hij heeft toen ergens Retour ingegeven (dat kan de postbode blijkbaar doen, very strange ..) en dat pakje is ASAP terug retour naar afzender gegaan, richting .. Amerika!erazi schreef: ↑17 april 2020, 14:46 Eén keer zat ik te wachten op een pakketje uit Amerika en na een hele tijd contacteer ik de verzender om te horen waar het pakketje was en toen zeiden ze dat het blijkbaar retour was terug verzonden.![]()
Het had daar dus misschien twee weken gelegen zonder mijn medeweten, want ik heb nooit een melding erover ontvangen.
Dat pakket heeft geen weken ergens gelegen, ipv dat de postbode gewoon dat pakket (die optie heeft ie ook) naar de Bpost brengt van mijn gemeente zodat ik dat kon ophalen … neen gewoon doodleuk asap retour terug naar land van herkomst. Je kan het niet gekker bedenken.
Ik heb toen asap gebeld naar Bpost, toen ik ineens zag dat het gewijzigd was van onderweg met de postbode naar Retour naar afzender .. en daar zeiden ze toen: Wij kunnen dit helaas niet meer tegenhouden, het Is al te laat. Ja hallo service?

Re: Pakjes Bpost
Door de Covid wil iedereen zijn pakje verzenden met als gevolg dat de aanvoer groter is dan heb beschikbare personeel.
Waardoor alle pakjes over de hele wereld vertraging hebben, dit is niet enkel in België maar over de hele wereld.
Dhl is een partner van Bpost
Pakjes worden machinaal verwerkt dus als er 322 ivp 32bus 2 dan wordt het pakje spijtig genoeg terug gestuurd naar de afzender!
Waardoor alle pakjes over de hele wereld vertraging hebben, dit is niet enkel in België maar over de hele wereld.
Dhl is een partner van Bpost
Pakjes worden machinaal verwerkt dus als er 322 ivp 32bus 2 dan wordt het pakje spijtig genoeg terug gestuurd naar de afzender!
Re: Pakjes Bpost
Neen, dat is het verzenden. Dat is mij ook gelukt. Toch eens de prijzen van GLS of DHL bekijken - weten we dat ook weer.
Daarentegen staat er op jouw link ook hoe het ontvangen werkt: alleen bij geselecteerde webshops.
Re: Pakjes Bpost
Wat ben ik blij jullie reacties te lezen.
Vorige week dure voedingssupplementen besteld en er staat al sedert maandag 'klaarmaken door afzender' omdat Bpost het pakje nog niet zou hebben ingescand. De verkoper mailde me dit als antwoord en naar jullie reacties te zien, spreekt hij de waarheid. Blijkbaar is het bij Bpost een echte catastrofe.
Wat zou de reden zijn? Zijn er soms coronagevallen bij Bpost die tot afwezigheden leiden? Mogelijks willen ze dit dan niet melden om geen paniek te zaaien bij de kopers?
Vorige week dure voedingssupplementen besteld en er staat al sedert maandag 'klaarmaken door afzender' omdat Bpost het pakje nog niet zou hebben ingescand. De verkoper mailde me dit als antwoord en naar jullie reacties te zien, spreekt hij de waarheid. Blijkbaar is het bij Bpost een echte catastrofe.
Wat zou de reden zijn? Zijn er soms coronagevallen bij Bpost die tot afwezigheden leiden? Mogelijks willen ze dit dan niet melden om geen paniek te zaaien bij de kopers?
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Pakjes Bpost
Ik heb de laatste maanden dezelfde ervaringen. Pakjes worden bezorgd aan Bpost en daar blijft het liggen (of wordt het gestolen zodat het ook niet aan komt)BC547 schreef: ↑15 april 2020, 12:47...
2020-03-18 | 15:05 afgegeven aan lokaal postbedrijf. (gelezen op site van Bpost)
Pakje is nog niet toegekomen...
Een andere zending
2020-03-22 | 08:27 Zending afgegeven aan lokaal postbedrijf (gelezen op site van Bpost)
2020-04-04 | 06:02 Zending onderweg voor levering (gelezen op site van Bpost)
Pakje is nog niet toegekomen...
Gelukkig dan geen bevestiging van ontvangst zodat je een 'refund' kan krijgen. Nu zit ik weer met zo'n geval: op 13/04 ontvangen door Bpost maar nog niets gezien.
En nu ze niet meer moeten laten ondertekenen voor ontvangst kunnen ze pikken tot de laatste man in de ketting.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Pakjes Bpost
Ik moest vandaag ook een pakje ontvangen van bpost (nieuwe modem van Proximus, oude kapot) Niemand gezien.
Uw bestelling wordt geleverd op 18 april 2020 tussen 8u en 17u op het adres: ...
Uw bestelling wordt geleverd op 18 april 2020 tussen 8u en 17u op het adres: ...
Re: Pakjes Bpost
Bij Telenet ook eens modem defekt gehad.
Werdt 2 uur later opgestuurd met taxi,(denk NIET taxipost) en moest de oude terug meegeven.
Re: Pakjes Bpost
Die van mij mag ik naar het recyclagepark doen het schijnt er nog ene te zijn uit de tijd van de Flinstones.
Ik heb wel mijn twijfels dat dit het probleem is. Internet heb ik maar Proximus tv valt regelmatig weg.
Toch raar dat ik niks heb gekregen, ik heb wel mail gekregen ter bevestiging dat er een nieuwe modem zou opgestuurd worden maar verder niks van de kanten van Bpost ( Track and Trace).
Maandag is er niemand thuis en zal er waarschijnlijk in het beste geval een kaartje in mijn brievenbus gedeponeerd worden om het pakket te gaan ophalen in het plaatselijk Bpost kantoor ( mocht het al open zijn met die corona toestanden) Zo blijven we wel bezig.
Ik heb wel mijn twijfels dat dit het probleem is. Internet heb ik maar Proximus tv valt regelmatig weg.
Toch raar dat ik niks heb gekregen, ik heb wel mail gekregen ter bevestiging dat er een nieuwe modem zou opgestuurd worden maar verder niks van de kanten van Bpost ( Track and Trace).
Maandag is er niemand thuis en zal er waarschijnlijk in het beste geval een kaartje in mijn brievenbus gedeponeerd worden om het pakket te gaan ophalen in het plaatselijk Bpost kantoor ( mocht het al open zijn met die corona toestanden) Zo blijven we wel bezig.