Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Niet enkel het virus wordt moetjes ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wat je zelf doet, doe je beter ! Start er zelf een.. jij kan dat ook.
U vraagt, wij draaien.
Exactly my thoughts.
Ben vandaag voor het eerst in 5 weken de oorlogszone ingetrokken, nl. boodschappen gaan doen in de Colruyt.
Als dat het "nieuwe normaal" wordt dan gaan we een mooie toekomst tegemoet ... zeer zeker akkoord dat het nu zo moet maar er is niks aangenaam meer aan winkelen op die manier, eerst buiten aanschuiven in een rij (viel al bij al nog mee, er stonden maar een 5-tal mensen voor mij maar ik wil de rij niet zien als het echt druk zou zijn) waarna je één per één binnen mag in de winkel. Eerst gang was ik alleen maar dan begon het al in de tweede gang, iemand die een paar meter voor mij stil stond om een aantal zaken in de kar te leggen ... wat nu ? Wachten of voorbijrijden (sowieso minder dan 1,5 meter), in diezelfde gang waren de Colruytmedewerkers aan het aanvullen met hun grote kar ... zelfde probleem ... wachten of voorbijrijden ... hoe dichter bij de frigo hoe drukker het werd, in de frigo zelf kan je nergens op minder dan 1,5 meter van een andere ... tijd om prijzen te vergelijken : nee ... vlug, vlug alles meenemen wat je nodig hebt ... en dan aan de kassa : van ver je kaart geven ... op andere momenten hielp ik om de kar zo vlug mogelijk over te laden, nu mocht je van ver kijken hoe een student (met alle respect voor zijn werk) stond te klungelen niet alleen met de kar maar ook met de productcodes van bv. het fruit ... ik zag daar een paar fruitsoorten passeren die ik niet eens meehad ... geen goesting om er veel over te zeggen, ik wou daar buiten ... en de rekening : inderdaad torenhoog in vergelijking met pre-corona ... nee, er is op dit moment weinig plezier te beleven. Ik vrees al voor de opening van de gewone winkels binnenkort ...
Het is inderdaad geen pretje om te winkelen. Ik ga zelfs niet meer naar de Colruyt. Waar in normaal ga staat de hele dag door een rij van 20 man aan te schuiven. In de AH naast de deur staat zelden een rij dus ga ik naar daar.
Ik heb nog nooit een mondmasker aan gedaan om te gaan winkelen maar ik denk dat ik dat vanaf nu wel ga doen.
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/mons ... ~ad8817b4/
Daar kan ik dus met mijn verstand echt niet bij. Is het nu levensnoodzakelijk om een uur of langer aan te schuiven om rommel te gaan eten?
Ik heb nog nooit een mondmasker aan gedaan om te gaan winkelen maar ik denk dat ik dat vanaf nu wel ga doen.
Daar kan ik dus met mijn verstand echt niet bij. Is het nu levensnoodzakelijk om een uur of langer aan te schuiven om rommel te gaan eten?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, je vergist je als je meent dat haelewyn zijn eigen topic aangaande corona nog niet gestart was.
Hier, en met peiling en al!
Eventjes de cijfers nu (9u12) noteren om te zien of de uitslag wijzigt:
Optie 1: 58%
Optie 2: 13%
Optie 3: 29%
(31 stemmen)
Yaris: oogjes dicht. Er komt een meme aan met een lid van het huis Saksen-Coburg, weliswaar slechts als figurant
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 18 april 2020, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Bedankt voor de links.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Wahaha, de menselijke soort is verloren.anonymous schreef: ↑18 april 2020, 07:06
Hoe iemand dat binnen kan spelen is mij altijd een raadsel geweest.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Deze morgen moest ik voorbij Hubo rijden. Niet normaal ik schat minstens uur voordat je binnen bent. Je moet het er maar voor over hebben.
Ik heb hier mijn kasticket van half januari even vergeleken met de prijzen op de website van hun collect&go nu:
Ik betaalde half januari 48,65 € euro.
Nu zou ik 54,57 € betalen.
22 producten.
1 product is goedkoper geworden (de appelen)
12 producten zijn duurder geworden, waarvan Nivea douche natural oil fel duurder, van 2,14 naar 3,29; aangezien ik toen 2 stuks kocht, vermoed ik dat het in januari in promotie stond.
Da's idd 12 % duurder ... 7,5% als je geen rekening houdt met die doucheolie.
Nu is het wel zo dat de prijzen op de website soms hoger zijn dan in de winkel, maar toch ...
Ik nam er mijn loonfiche bij van januari en maart en huilde bittere tranen ...
Op de klungelende student na, die had ik dus niet, deel ik je mening.Ben vandaag voor het eerst in 5 weken de oorlogszone ingetrokken, nl. boodschappen gaan doen in de Colruyt.
8<
Had ik geweten dat ffp2 maskers ok zijn tegen het coronavirus, had ik begin van het jaar een paar maskers gekocht... Van Ranst kan dan wel zeggen dat ze geen nut hebben ALS je 1,5 meter afstand houdt, vooral in de frigo is dat (te) dikwijls niet het geval
Deze jongen heeft wél nog een voorraadje ffptweetjes, enkele jaren geleden gekocht.
Echter niet gebruikt bij het winkelen want wou me niet belachelijk maken door zijne hovaardigheid in twijfel te trekken.
Zal wel niet de enige zijn. Hoeveel doden op hij hierdoor op zijn geweten ?
Toegevoegd.
Laat je nooit in de luren leggen door geruststellende mededelingen vanwege de overheid. Als ze iets beweren (bv in 'mei 1940: 'De Duitsers zijn teruggeslagen'), neem dan maar het omgekeerde aan.
Vergeet niet: het eerste slachtoffer van elke oorlog is de waarheid.
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 18 april 2020, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Idd, het is erg, hiel erg (*)
Eerste klanten om 7.15 uur al aan Brico in Wondelgem
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200225_04864382
Monsterfiles bij heropening McDonald’s in Luxemburg: politie moet tussenbeide komen
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/mo ... ~ad8817b4/
(*) Paul 'tientonner' Tienpondt, De Collega's
In de file voor een hamburger.
Gisterenavond de eerste twee afleveringen van Chernobyl bekeken samen met de familie en ik verwees ook naar het geruststellend weerpraatje van Armand Pien zaliger betreffende de radioactieve neerslag na de kernramp ... we werden ook dik belogen toen.SparSpaar schreef: ↑18 april 2020, 10:30 Laat je nooit in de luren leggen door geruststellende mededelingen vanwege de overheid. Als ze iets beweren (bv in 'mei 1940: 'De Duitsers zijn teruggeslagen'), neem dan maar het omgekeerde aan.
Vergeet niet: het eerste slachtoffer van elke oorlog is de waarheid.
Ergens begrijp ik Van Ranst wel (hij was volgens mij wel verplicht dit te vertellen, net als Pien indertijd) om de leugen van de mondmaskers te verspreiden ... er ging anders geen voorraad meer zijn voor zorgkundigen/dokters en dan ging het hele systeem in elkaar zakken. Er zullen inderdaad extra besmetten gevallen zijn maar voor een overheid is dit op dat moment collateral damage.