Corona en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona en de cijfers
Hier idem.
Ja hé, dat doet ze zeer dat wij nu zelf de naakte cijfers kunnen opzoeken vooraleer hun opiniërende hoernalisten er de gewenste "duiding" rond kunnen breien.
Mijn pret kan alvast niet op als ik ze zie worstelen om toch maar het gesundes volksempfinden in de juiste richting te duwen.
Lang leve het internet waar je niet meer afhankelijk bent van die broodschrijvers maar zelf tussen de massa data je weg moet zoeken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik deed slechts mijn plicht ten opzichte van al die grote redenaars hier. De magische rekenwonders in de stortvloed van cijfers die in deze Corona-tijden over ons wordt uitgestort. Ik buig nederig mijn hoofd voor deze bollebozen.CarpeNoctem schreef: ↑18 april 2020, 17:48 En zo heeft MoreOrLess min of meer zijn zin. We zitten te discussiëren in zijn draad.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
In verhouding tot de anderen tellen wij er TE VEEL , remember ?CarpeNoctem schreef: ↑18 april 2020, 17:38 Welke verkeerde telling? Tot voor kort beweerde jij dat we heel goed konden tellen?
De rest : je draait het verhaal tot het uitkomt.
Ik zeg niets over de cijfers van de WHO ... Maar die krijgen ze wel van ERGENS.
En daar zit het hem. Voor de 29ste keer : andere landen tellen dat op een andere manier.
Voor de 12de keer : de cijfers 'doden per miljoen' hebben niet veel te betekenen.
Als je momenteel in een park in NY zou werken in een noodhospitaal zou je dat misschien net zo zien.
@More : bedankt om me in die groep te rekenen maar als ik mag kiezen word ik toch liever 'knetter' genoemd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het enige dat ik me daarvan herinner is dat er dat hier een paar beweerden maar tot op heden heb ik daar nog geen onafhankelijke bevestiging van gezien. Hadden wij een pers die naam waardig zou dat al lang uitgespit zijn.
Als ze nog 10 draadjes openen daarover, zouden we in alle 10 nog discussiëren. Tenzij we het anders afspreken..CarpeNoctem schreef: ↑18 april 2020, 17:48 En zo heeft MoreOrLess min of meer zijn zin. We zitten te discussiëren in zijn draad.
Ik heb nog geen onafhankelijke interpretatie van jouw weinig betekenende grafiekjes gezien of gelezen....CarpeNoctem schreef: ↑18 april 2020, 19:07
Het enige dat ik me daarvan herinner is dat er dat hier een paar beweerden maar tot op heden heb ik daar nog geen onafhankelijke bevestiging van gezien.
https://abc7ny.com/coronavirus-nyc-upda ... s/6112983/
https://abc7ny.com/nyc-free-meals-new-y ... o/6072252/
In new York zitten mensen zonder eten en de burgemeester beschouwt het als een groot probleem daar. Er zijn 45 centra waarvan ik gezien heb dat 1 ervan maaltijden voorzag voor 30.000 mensen.
Jaja.... We zitten er hier slechter voor (volgens de cijfers).
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/10 ... -new-york/
Jaja... We doen het hier zeker slechter.
https://nypost.com/2020/04/13/nyc-nursi ... us-crisis/
https://talentrecap.com/ny-nurse-shares ... avirus/amp
Geen twijfel... In Ukkel zette een begrafenisondernemer ook een container, zette er twee kisten in en beschouwde die als 'vol'.
Het is hier in BE erger... Dat zie je zelf ook wel.
Slechter dan in Spanje..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Voor de tigste keer: het zijn niet mijn cijfers, maar die van de door jou aanbeden WHO.haelewyn schreef: ↑19 april 2020, 02:23Ik heb nog geen onafhankelijke interpretatie van jouw weinig betekenende grafiekjes gezien of gelezen....CarpeNoctem schreef: ↑18 april 2020, 19:07 Het enige dat ik me daarvan herinner is dat er dat hier een paar beweerden maar tot op heden heb ik daar nog geen onafhankelijke bevestiging van gezien.
"Je moet het niet van Haelewyn geloven maar slimmer willen zijn dan de WHO gaat niet veel indruk maken vermoed ik.."
Raad eens van wie bovenstaand citaat is?
Ja, juist.
Op 24 maart waren de WHO-cijfers nog heel relevant
En nog deze uitsmijter: "Als je een betere bron kent... Laat maar komen !" over de WHO-cijfers door ene haelewyn ...
Kijk, tot nader order hebben we enkel die cijfers dus zullen we het daar moeten mee doen. Als later moest blijken dat niet alle landen op een uniforme wijze tellen dan kunnen we daarover discussiëren.
Ja, die hoax van Hart Island waar sinds jaar en dag anonieme dode sukkelaars worden begraven maakt onze koppositie wat minder geloofwaardig... Je moet het al heel ver zoeken hé?haelewyn schreef: ↑19 april 2020, 02:23 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/10 ... -new-york/
Het is hier in BE erger... Dat zie je zelf ook wel.
Slechter dan in Spanje..
Kijk, volgens je WHO-cijfers is het hier inderdaad ook al slechter dan in Spanje, ook één van je ministaatjes ( Andorra) laten we ondertussen achter ons. Ik vermoed dat je wil zeggen dat we hier geen foto's te zien gekregen van mensen in de gang van een overvol ziekenhuis zoals we wel te zien kregen van uit Madrid?
Wel, zelfs daarmee ga je me niet overtuigen. Moest ik nog (schoon-)ouders hebben en ik kan kiezen tussen overleven in de gang van een Madrileens ziekenhuis of sterven in een Belgisch dan koos ik ongetwijfeld voor Madrid. Dood is namelijk nogal ... dood.
Later? Jouw kopt zit wel heel diep in het zand héCarpeNoctem schreef: ↑19 april 2020, 08:39 Als later moest blijken dat niet alle landen op een uniforme wijze tellen dan kunnen we daarover discussiëren.
aai aai Carpe, dat noemt men een koekje van eigen deeg
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En de EU heeft blijkbaar ook een European Centre for Disease Prevention and Control.
Ook daar vind je dezelfde cijfers terug.
Over hun gegevensverwerking:
"Since the beginning of the coronavirus pandemic, ECDC’s Epidemic Intelligence team has been collecting the number of COVID-19 cases and deaths, based on reports from health authorities worldwide. This comprehensive and systematic process is carried out on a daily basis. To insure the accuracy and reliability of the data, this process is being constantly refined. This helps to monitor and interpret the dynamics of the COVID-19 pandemic not only in the European Union (EU), the European Economic Area (EEA), but also worldwide.
Every day between 6.00 and 10.00 CET, a team of epidemiologists screens up to 500 relevant sources to collect the latest figures. The data screening is followed by ECDC’s standard epidemic intelligence process for which every single data entry is validated and documented in an ECDC database."
Ik zie daar nergens een vermelding dat er daar één landje aan de Noordzee is dat anders telt dan de andere...
Ook daar vind je dezelfde cijfers terug.
Over hun gegevensverwerking:
"Since the beginning of the coronavirus pandemic, ECDC’s Epidemic Intelligence team has been collecting the number of COVID-19 cases and deaths, based on reports from health authorities worldwide. This comprehensive and systematic process is carried out on a daily basis. To insure the accuracy and reliability of the data, this process is being constantly refined. This helps to monitor and interpret the dynamics of the COVID-19 pandemic not only in the European Union (EU), the European Economic Area (EEA), but also worldwide.
Every day between 6.00 and 10.00 CET, a team of epidemiologists screens up to 500 relevant sources to collect the latest figures. The data screening is followed by ECDC’s standard epidemic intelligence process for which every single data entry is validated and documented in an ECDC database."
Ik zie daar nergens een vermelding dat er daar één landje aan de Noordzee is dat anders telt dan de andere...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, je kan me nog steeds overtuigen met een link naar een ietwat serieuze bron waar de verschillen in telwijze tussen de landen uit de doeken gedaan wordt.
Ik zal mijn adem maar niet inhouden zeker?
RIVMCarpeNoctem schreef: ↑19 april 2020, 09:33Wel, je kan me nog steeds overtuigen met een link naar een ietwat serieuze bron waar de verschillen in telwijze tussen de landen uit de doeken gedaan wordt.
Ik zal mijn adem maar niet inhouden zeker?
SciensanoHet RIVM publiceert dagelijks de cijfers over het aantal patiënten met COVID-19 in Nederland. Dit zijn de bewezen patiënten die GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en bij het RIVM melden.
Om de evolutie van de epidemie in kaart te brengen, identificeren we:
het aantal gevallen, bevestigd of niet
het aantal opnames in en ontslagen uit het ziekenhuis
het aantal opnames op intensieve zorgen en het aantal patiënten dat beademing nodig heeft
het aantal overlijdens, verdacht of bevestigd.
Ik heb gisteren nog een discussie gehad met kameraad over politiek en of ze de virologen moeten verder volgen of niet.
ik ga de meeste onzinnigeen zinnige passages hier maar weglaten, ook al zitten we in de kroeg. komt er op neer dat
mijn mening is dat de virologie het gewoon niet weet. niets mis mee, exacte wetenschap is hier niet mogelijk.
zijn mening is dat Van Ranst politiek door pvda gestuurd wordt, om de een of andere redenen is kameraad er van overtuigd dat de Marc binnenkort op de lijst van de PvdA gaat staan. hij vindt dat hoe slechter de economie het gaat doen, hoe meer voordeel de PvdA eruit haalt.
ik vind hoe langer en hoe strenger de regelgeving blijft, hoe meer van Ranst op tv komt.
ik ga de meeste onzinnigeen zinnige passages hier maar weglaten, ook al zitten we in de kroeg. komt er op neer dat
mijn mening is dat de virologie het gewoon niet weet. niets mis mee, exacte wetenschap is hier niet mogelijk.
zijn mening is dat Van Ranst politiek door pvda gestuurd wordt, om de een of andere redenen is kameraad er van overtuigd dat de Marc binnenkort op de lijst van de PvdA gaat staan. hij vindt dat hoe slechter de economie het gaat doen, hoe meer voordeel de PvdA eruit haalt.
ik vind hoe langer en hoe strenger de regelgeving blijft, hoe meer van Ranst op tv komt.
Je doet weer heel express 'van de domme' he man. Ik vind dat je wel enorm in de knoei zit als je zo argumenteert. Je smijt rookbommen en je lult er op los !CarpeNoctem schreef: ↑19 april 2020, 08:39 Voor de tigste keer: het zijn niet mijn cijfers, maar die van de door jou aanbeden WHO.
Op 24 maart waren de WHO-cijfers nog heel relevant
En nog deze uitsmijter: "Als je een betere bron kent... Laat maar komen !" over de WHO-cijfers door ene haelewyn ...
Kijk, tot nader order hebben we enkel die cijfers dus zullen we het daar moeten mee doen. Als later moest blijken dat niet alle landen op een uniforme wijze tellen dan kunnen we daarover discussiëren.
Ja, die hoax van Hart Island waar sinds jaar en dag anonieme dode sukkelaars worden begraven maakt onze koppositie wat minder geloofwaardig... Je moet het al heel ver zoeken hé?
Wel, zelfs daarmee ga je me niet overtuigen. Moest ik nog (schoon-)ouders hebben en ik kan kiezen tussen overleven in de gang van een Madrileens ziekenhuis of sterven in een Belgisch dan koos ik ongetwijfeld voor Madrid. Dood is namelijk nogal ... dood.
Ik zeg nooit dat de WHO verkeerde cijfers geeft en dat ik hun cijfers niet geloof.
Maar : de bron van de cijfers van de WHO is niet de WHO zelf.
Er is geen gelijkvormige manier van tellen in de wereld. En dat maakt een cijfer van land A Anders geteld dan van land B.
Ten tweede mag het cijfer dan al juist zijn... Het is daarom niet het meest relevante om met paardekleppen op naar te kijken.
Ten derde aanbid ik niets of niemand. Daar smijt je weer rookbommen, onder de vorm van superlatieven, in het rond om goedgelovige zieltjes op je hand te krijgen.
Laat me raden : het lukt.
Dat landen niet uniform tellen staat al vast. Niks 'later' omdat dat jou nu uitkomt.
Hart island is geen hoax. Ik denk dat je de betekenis van het woord hoax niet kent. Niet ver gezocht. Helemaal niet.
Jij focust op cijfers. En omwille van echte zaken uit het leven toon ik aan dat cijfers maar cijfers zijn.
Oversimplified : als slechts 1 op 10.000 van een ziekte sterft zal mij dat worst wezen als ik in die groep van 1 op 10.000 zit. Cijfers misleiden diegenen die ze niet weten te interpreteren en er het juiste gewicht aan geven. Jij bent daarvan nu het grootste of luidste voorbeeld hier.
Stel dat er in Madrid een zeer grote en geconcentreerde uitbraak is en in Arlon er maar 1 geval geteld werd die in quarantaine thuis zit.... Dan ben je beter af in Arlon. Niet besmet. In Arlon kan je redelijk gerust op straat lopen dan. In Madrid veel minder.
De kunst is om jezelf uit het hospitaal te houden en niet dood te gaan.
Ik merk zelf aan de manier waarop het politiek actieve deel van mijn schoonfamilie Van Ranst ophemelt, dat je er niet ver af zal zijn. Kleine nuance: het zijn Sp.a´ers.voodoo schreef: ↑19 april 2020, 10:16 Ik heb gisteren nog een discussie gehad met kameraad over politiek en of ze de virologen moeten verder volgen of niet.
Ik weet dat Van Ranst eigenlijk PVDA is, maar daar maakt hij natuurlijk nul komma nul kans op een (minister)portefeuille.
Ik voel aan m´n water dat Sp.a hem wat graag op hun lijst wil. Nu raakt die partij ook amper aan de kiesdrempel, maar die mogen om 1 of andere reden mogen die toch altijd meespelen.