Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Een foto waar CarpeNoctem dol op zal zijn. BELGIË WERELDKAMPIOEN!!!
Dat spa mag meespelen is omdat hun Waalse broer een grote broer is.
Dat PVDA niet mag meespelen is omdat hun Waalse broer een klein zusje is.
En dat we ooit afgesproken hebben om niet met extremisten te spelen
Dat PVDA niet mag meespelen is omdat hun Waalse broer een klein zusje is.
En dat we ooit afgesproken hebben om niet met extremisten te spelen
Ik denk eigenlijk eerder dat hij cd&v zal worden, we zullen wel zien he, zal wel niet lang meer duren ^^
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt. Twee degelijke linken die er betrouwbaar uitzien.
Maar: eerste punt van kritiek. Het gaat enkel nog maar over België en Nederland. Maar ok, we kunnen daar mee starten.
Die discussie hier gaat niet over de cijfers van de patiënten, maar over hoe ze de doden tellen. Daarover lees ik hier niets?
Wel, hier la même chose. Dus, als ik goed kan lezen identificeren ze bij ons het aantal overlijdens, verdacht of bevestigd.vortex schreef: ↑19 april 2020, 09:57 SciensanoOm de evolutie van de epidemie in kaart te brengen, identificeren we:
het aantal gevallen, bevestigd of niet
het aantal opnames in en ontslagen uit het ziekenhuis
het aantal opnames op intensieve zorgen en het aantal patiënten dat beademing nodig heeft
het aantal overlijdens, verdacht of bevestigd.
Sorry hoor, maar ik lees er niet wat jij graag zou hebben dat ik lees.
Wat geven ze door aan de WHO na identificatie? Verdacht en bevestigd?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je vergist je als je denkt dat ik op die morbide cijfers dol ben. Het is een heel triestige situatie en ik had het liever anders gezien.
Maar de cijfers zijn wat ze zijn, al zijn er ook hier op Spaargids - waar je toch zou verwachten dat mensen wat minder aan dyscalculie zouden lijden dan op pakweg HLN.BE - die in volle negationismemodus gaan. Zoiets gaat mijn petje te boven?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik zie dat ik mijn eerdere post wat moet bijstellen, bij dezeCarpeNoctem schreef: ↑19 april 2020, 12:17 Sorry hoor, maar ik lees er niet wat jij graag zou hebben dat ik lees.
Wat geven ze door aan de WHO na identificatie? Verdacht en bevestigd?
Ja, dat zal wellicht de enige reden zijn dat Van Ranst dat doet ... laat ons het hele land de verdoemenis ingaan dan kan ik misschien binnen een paar jaar op een lijst van Pvda gaan staan en misschien verkozen geraken in het parlement ... dan zal ik een wedde krijgen van (ik zeg maar wat) 6000 euro waarvan ik 4000 euro zal afstaan aan de partij (want zo gaat het bij Pvda) ... ja, die mens is daar echt mee bezig ...voodoo schreef: ↑19 april 2020, 10:16 zijn mening is dat Van Ranst politiek door pvda gestuurd wordt, om de een of andere redenen is kameraad er van overtuigd dat de Marc binnenkort op de lijst van de PvdA gaat staan. hij vindt dat hoe slechter de economie het gaat doen, hoe meer voordeel de PvdA eruit haalt.
ik vind hoe langer en hoe strenger de regelgeving blijft, hoe meer van Ranst op tv komt.
Waar ik dan wel weer van overtuigd ben is dat er momenteel een ministerke van mijn voeten alles doet om ballonnekes op te laten (ten koste van de gezondheid van anderen) enkel en alleen om maar zoveel mogelijk in beeld te komen ... hij komt begot meer in beeld dan Van Ranst (en daarvoor moet je al je best doen).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat lijkt me duidelijk, maar dat mes snijdt aan twee kanten. Het kan onze voorsprong evenzeer vergroten of kleiner maken.
In non-Covid-19-tijden worden er een vijftal naamlozen per dag begraven, nu zijn er dat 20 meer. In een stad als NYC ( geschat inwoneraantal 10 miljoen) dat gegeven opblazen lijkt me een hoax ja.
Dit lijkt me zowat het enige uit je post waar ik mij kan in vinden ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ok, fair enough.
Dan heb ik er ook ééntje voor de goedgelovige zielen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hier de foto waar de VS-president niet in de weg staat
En weet je wat de asterisk bij China staat te doen?
Dr Birx - de VS-evenknie van Van Ranst zeg maar - vindt dat de cijfers van China niet kunnen kloppen. Ik volg haar hierin.
Maar willen onze plaatselijke negationisten haar ajb inlichten dat er ook bij ons land een sterretje hoort te staan?
Kunnen wij hier die eindeloze discussie afsluiten
CarpeNoctem schreef: ↑19 april 2020, 12:38Dat lijkt me duidelijk, maar dat mes snijdt aan twee kanten. Het kan onze voorsprong evenzeer vergroten of kleiner maken.
In non-Covid-19-tijden worden er een vijftal naamlozen per dag begraven, nu zijn er dat 20 meer. In een stad als NYC ( geschat inwoneraantal 10 miljoen) dat gegeven opblazen lijkt me een hoax ja.
Je lult stevig uit je nek, CN. Enkel blind zijn voor de werkelijkheid kan jou doen opwerpen dat onze echte eenvormige cijfers slechter zouden uitvallen dan elders.
Hoax is een Engels woord voor poets, nep, bedrog, truc, oplichterij, broodjeaapverhaal. Het woord is waarschijnlijk een samentrekking van hocus pocus.
Het woord wordt gebruikt voor een falsificatie die als waarheid wordt gepresenteerd, bijvoorbeeld fake news, een 1 april-grap of een melding van een graancirkel. Meestal heeft de bedenker geen kwade bedoelingen, soms zijn er wel kwalijke gevolgen.
The Washington post : """During the coronavirus pandemic, the mass-grave burials of indigent New Yorkers whose families could not be found or who could not afford a private funeral have quintupled, officials said, growing from an average of 25 per week to 120 at its highest in recent weeks."""
Extrapoleer dat even. Een hoog aantal kisten wordt in een massagraf gestopt omdat niemand het lijk opeist na veertien dagen.
Hoeveel sterven er dan daarbuiten ?
Gigantisch veel.
Geloof vooral jouw conclusie dat wij er hier slechter aan toe zijn. Je houdt vast aan een waanidee dat de aarde plat is.
Je discussieert door nonsens als een valabel argument te gebruiken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je dyscalculie staat hierboven in het vet. Extrapoleer eens en je zult merken dat mijn cijfers hetzelfde concluderen als de die van de WP. ( nl. anonieme doden X5)haelewyn schreef: ↑19 april 2020, 13:11The Washington post : """During the coronavirus pandemic, the mass-grave burials of indigent New Yorkers whose families could not be found or who could not afford a private funeral have quintupled, officials said, growing from an average of 25 per week to 120 at its highest in recent weeks."""CarpeNoctem schreef: ↑19 april 2020, 12:38In non-Covid-19-tijden worden er een vijftal naamlozen per dag begraven, nu zijn er dat 20 meer. In een stad als NYC ( geschat inwoneraantal 10 miljoen) dat gegeven opblazen lijkt me een hoax ja.
Heeft er ooit iemand iets anders beweerd?
Dit gezegd zijnde kan je die naamloze doden niet zomaar extrapoleren naar de ganse bevolking. Het betreft meestal mensen aan de onderkant van de maatschappij met een slechte gezondheid en moeilijke toegang tot de gezondheidszorg. Of die schrik hebben dat ze als illegalen wel eens geporteerd zouden kunnen worden.
Totdat er hier iemand een link post met een vergelijking tussen de telmethodes geloof ik inderdaad eerder de WHO (die bij mij helemaal niet hoog aangeschreven is) dan die van de Belgische politiekers ja.
Ik zie weinig evolutie in de cijfers en de grafieken die online komen. Wel zie ik mensen zich in bochten kronkelen om deze cijfers en grafieken anders te doen uitschijnen dan dat ze zijn.
Ook leuk dat een organisatie als Sciensano 156 overledenen in Vlaanderen moet melden op 12.04 waarvan noch de leeftijd noch het geslacht geweten zijn. Sta mij toe om zulke toestanden aan te wenden om mij argwanend op te stellen.
Sciensano stuurt me wekelijks een enquête, die ik braaf invul, en kan dus wat meer duiding brengen bij sommige cijfers. Maar wat zijn die cijfers echt waard? Dus idd, zet achter België ook maar een *.
Ik zie jullie al concluderen:
- hij zegt dat de grafieken en de cijfers België absoluut geen eer aan doen.
- hij geeft toe dat de Belgische cijfers onbetrouwbaar/onvolledig zijn.
- waar is die mens in hemelsnaam al pagina's lang mee bezig?
- 'we' gaan niet meer reageren op die steenezel/struisvogel.
Ik zet mijn koffer neer. ( Maar ik heb er nog wel enkele, no worries, lads).
Ook leuk dat een organisatie als Sciensano 156 overledenen in Vlaanderen moet melden op 12.04 waarvan noch de leeftijd noch het geslacht geweten zijn. Sta mij toe om zulke toestanden aan te wenden om mij argwanend op te stellen.
Sciensano stuurt me wekelijks een enquête, die ik braaf invul, en kan dus wat meer duiding brengen bij sommige cijfers. Maar wat zijn die cijfers echt waard? Dus idd, zet achter België ook maar een *.
Ik zie jullie al concluderen:
- hij zegt dat de grafieken en de cijfers België absoluut geen eer aan doen.
- hij geeft toe dat de Belgische cijfers onbetrouwbaar/onvolledig zijn.
- waar is die mens in hemelsnaam al pagina's lang mee bezig?
- 'we' gaan niet meer reageren op die steenezel/struisvogel.
Ik zet mijn koffer neer. ( Maar ik heb er nog wel enkele, no worries, lads).
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Hij doet dat opdat zijn broodheer GSK volgend jaar miljarden vaccins zou kunnen verkopen.geebee schreef: ↑19 april 2020, 12:37Ja, dat zal wellicht de enige reden zijn dat Van Ranst dat doet ... laat ons het hele land de verdoemenis ingaan dan kan ik misschien binnen een paar jaar op een lijst van Pvda gaan staan en misschien verkozen geraken in het parlement ... dan zal ik een wedde krijgen van (ik zeg maar wat) 6000 euro waarvan ik 4000 euro zal afstaan aan de partij (want zo gaat het bij Pvda) ... ja, die mens is daar echt mee bezig ...voodoo schreef: ↑19 april 2020, 10:16 zijn mening is dat Van Ranst politiek door pvda gestuurd wordt, om de een of andere redenen is kameraad er van overtuigd dat de Marc binnenkort op de lijst van de PvdA gaat staan. hij vindt dat hoe slechter de economie het gaat doen, hoe meer voordeel de PvdA eruit haalt.
ik vind hoe langer en hoe strenger de regelgeving blijft, hoe meer van Ranst op tv komt.
Zal hem heel wat meer opleveren dan 6000€ per maand...
O, maar zelfs als we vergelijken met de vermoedelijke gevallen er uit gefilterd, gaan we nog altijd in de top 5 staan hoor, we zijn dan vergelijkbaar met Nederland en maar een fractie beter af dat Italië of Spanje. En zo verwonderlijk hoeft dat niet te zijn, een virus trekt zich niet veel aan van landsgrenzen en in West-Europa heeft het virus nu eenmaal iets te veel en te lang de gelegenheid gehad om zich vrij te verspreiden. Qua maatregelen doen we ook allemaal grotendeels hetzelfde, de details gaan echt niet zoveel verschil maken.