getrouwheidspremie en geld weg
-
- Newbie
- Contacteer:
getrouwheidspremie en geld weg
op 1/4 2019 heb ik (extra) bedrag gestort op mijn bestaande spaarrekening, op 2/4 2020 zou de getrouwheidspremie verworven moeten zijn voor dit bedrag en transfereer ik het bedrag naar mijn me direct maandsparen max (500) en open ik een termijnrekening met de rest van het bedrag.
Toch is er plots in mijn overzicht plots aanzienlijk bedrag "tekort" en komt het niet overeen met het "beschikbare saldo" en wordt er getrouwheidspremie afgetrokken van latere stortingen...
Toevallig of niet valt dit samen met hun "crash op 1/4" ...
waar is dit geld naartoe...?
Als je belt zeggen ze dat je mail moet sturen...maar antwoorden op bericht via platform doen ze natuurlijk niet.
Hopen ze echt dat de mensen dit niet controleren???
Toch is er plots in mijn overzicht plots aanzienlijk bedrag "tekort" en komt het niet overeen met het "beschikbare saldo" en wordt er getrouwheidspremie afgetrokken van latere stortingen...
Toevallig of niet valt dit samen met hun "crash op 1/4" ...
waar is dit geld naartoe...?
Als je belt zeggen ze dat je mail moet sturen...maar antwoorden op bericht via platform doen ze natuurlijk niet.
Hopen ze echt dat de mensen dit niet controleren???
Re: getrouwheidspremie en geld weg
Ik kom ook tot de vaststelling dat er momenteel iets niet klopt mbt de fidelityrekening van medirect. Bij mij is het saldo juist, maar in het overzicht van bedragen waarvoor de getrouwheidspremie loopt, ontbreekt er een bedrag.
Ik had dat vorige week al vastgesteld, maar aangezien het momenteel nog altijd zo is, heb ik hierover nu een bericht gestuurd aan medirect.
Ik hoop spoedig antwoord te krijgen en volg het nauwgezet op (bvb. wat betreft uitbetaalde getrouwheidpremie na dit kwartaal). De op 1 april bijgeschreven getrouwheidspremie was in ieder geval correct.
Ik had dat vorige week al vastgesteld, maar aangezien het momenteel nog altijd zo is, heb ik hierover nu een bericht gestuurd aan medirect.
Ik hoop spoedig antwoord te krijgen en volg het nauwgezet op (bvb. wat betreft uitbetaalde getrouwheidpremie na dit kwartaal). De op 1 april bijgeschreven getrouwheidspremie was in ieder geval correct.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hallo
Bij mij identiek hetzelfde.
Ik zag ook de getrouwheidspremie staan als zijnde verworven, maar nog niet uitbetaald. Het bedrag zou uitbetaald worden op 1 juli aanstaande, en het is inderdaad ook verdwenen nu. Verder op te volgen dus...
Bij mij identiek hetzelfde.
Ik zag ook de getrouwheidspremie staan als zijnde verworven, maar nog niet uitbetaald. Het bedrag zou uitbetaald worden op 1 juli aanstaande, en het is inderdaad ook verdwenen nu. Verder op te volgen dus...
Moneymaker, los van de initiële post, wist je dat je nu maandelijks 5000€ op de Max kan zetten, i.p.v. 500€?StijnMoneymaker schreef: ↑9 april 2020, 14:58 op 1/4 2019 heb ik (extra) bedrag gestort op mijn bestaande spaarrekening, op 2/4 2020 zou de getrouwheidspremie verworven moeten zijn voor dit bedrag en transfereer ik het bedrag naar mijn me direct maandsparen max (500) en open ik een termijnrekening met de rest van het bedrag.
-
- Newbie
- Contacteer:
ja, maar ik wens niet zo'n grote buffer aan te leggen ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ook geen rekeninguittreksels of transactieoverzicht voor de Fidelity rekening (terwijl die er zeker wel zouden moeten zijn) ??
Ook van de verrichtingen van april 2020 vind ik niks terug ...
Er zijn twee overzichten als je de fidelityrekening consulteert:
Eerst heb je het overzicht van de lopende getrouwheidspremies, met vermelding van de bedragen, stortingsdatum, van toepassing zijnde rentevoet GP, aantal dagen tot vervaldatum, datum dat de GP op het vermelde bedrag wordt uitbetaald en bedrag van de GP op de dag dat men dit overzicht raadpleegt. Dit overzicht is beperkt tot de afgelopen 366 dagen, zoals Lila B stelt. Eerder heb ik hier al laten weten dat dit bij mij niet helemaal juist is, wat door medirect werd bevestigd.
Vervolgens krijg je een overzicht van de stortingen en afhalingen van je rekening. Je krijgt een overzicht hiervan te zien van de afgelopen 366 dagen, maar je kan het overzicht uitbreiden tot meer dan 1 jaar door voor de transacties (stortingen en afhalingen) een vroegere datum dan één jaar geleden in te geven ("datum van..." en "datum tot ..." en "zoeken").
Bij medirect worden de rekeninguittreksels maar 1 keer per jaar en per rekening apart opgemaakt en dat na afloop van het jaar. Van de transacties die dit jaar gedaan werden, is er nu dus nog geen rekeninguittreksel. De transacties mbt je fidelityrekening die je dit jaar al gedaan hebt (stortingen en afhalingen), zullen op het uittreksel voor het volledige jaar 2020 staan dat je na afloop van dit jaar kan raadplegen. Om het te zien moet je dan bovenaan naar "mijn transacties" gaan en uit de lijst daar kiezen voor "rekeningafschriften". Zo kan je daar nu van al je rekeningen apart de rekeninguittreksels van al de transacties gedaan in 2019 raadplegen
Eerst heb je het overzicht van de lopende getrouwheidspremies, met vermelding van de bedragen, stortingsdatum, van toepassing zijnde rentevoet GP, aantal dagen tot vervaldatum, datum dat de GP op het vermelde bedrag wordt uitbetaald en bedrag van de GP op de dag dat men dit overzicht raadpleegt. Dit overzicht is beperkt tot de afgelopen 366 dagen, zoals Lila B stelt. Eerder heb ik hier al laten weten dat dit bij mij niet helemaal juist is, wat door medirect werd bevestigd.
Vervolgens krijg je een overzicht van de stortingen en afhalingen van je rekening. Je krijgt een overzicht hiervan te zien van de afgelopen 366 dagen, maar je kan het overzicht uitbreiden tot meer dan 1 jaar door voor de transacties (stortingen en afhalingen) een vroegere datum dan één jaar geleden in te geven ("datum van..." en "datum tot ..." en "zoeken").
Bij medirect worden de rekeninguittreksels maar 1 keer per jaar en per rekening apart opgemaakt en dat na afloop van het jaar. Van de transacties die dit jaar gedaan werden, is er nu dus nog geen rekeninguittreksel. De transacties mbt je fidelityrekening die je dit jaar al gedaan hebt (stortingen en afhalingen), zullen op het uittreksel voor het volledige jaar 2020 staan dat je na afloop van dit jaar kan raadplegen. Om het te zien moet je dan bovenaan naar "mijn transacties" gaan en uit de lijst daar kiezen voor "rekeningafschriften". Zo kan je daar nu van al je rekeningen apart de rekeninguittreksels van al de transacties gedaan in 2019 raadplegen
Jeff, er zijn drie overzichten. Jij vermeldt alleen twee en drie.jeff schreef: ↑19 april 2020, 13:23 Er zijn twee overzichten als je de fidelityrekening consulteert:
Op overzicht één zie je de de verworven basisinterest en de verworven getrouwheidsintrest.
Twee zijn de lopende zoals je vermeldt.
Drie zijn de verrichtingen van de laatste 366/365 dagen, echter uitbreidbaar via het zoekvenster.
Wacht nog een achttal dagen, dan stuur ik je een printscreen van mijn verworven getrouwheidspremie, alvorens ze weer verdwijnt. Ik had toevallig 1.000€ gestort op 26/02/2019. Even geduld nog.
Ik laat het je zien. Ik probeer dan de rekeningnummers onzichtbaar te maken.
Groetjes
Lila
Ja, ik ken hun wat afwijkende manier van werken. En voor mijn andere rekeningen klopt het nog allemaal zoals vroeger. Maar voor mijn Fidelity krijg ik "er zijn geen meldingen" voor een recente periode waar er wel degelijk transacties waren. Gewoon manifest fout. Ik zal nog maar eens een telefoontje moeten doen naar MeDirect.
Ik stelde eind april ook vast dat de verworven rente die de simulator weergeeft bij mijn fidelity rekening van Medirect niet correct is. Ik had 2 grote bedragen die ik een jaar lang op de rekening liet staan en afhaalde op 23 en 25 april. De bedragen werden vorig jaar gestort op 23 en 24 april. Er wordt echter enkel de rente weergegeven die overeenkomt met het eerste afgehaalde bedrag op 23 april. Voor de tweede afhaling op 25 april wordt geen rente weergegeven door de simulator ook al stond dat bedrag 1 jaar + 1 dag op de rekening.
Ik stuurde Medirect daar een maand geleden een email over met details van storting en afhaling. Hun simulator zit er +/- €300 naast. Vandaag kreeg ik als antwoord dat het bedrag wat de simulator weergeeft correct is en op 1 juli gestort wordt. Heb de indruk dat ze het zelf niet nagekeken hebben. Nu maar hopen dat de rente die op 1 juli uitgekeerd wordt wel correct is en het om een bug in hun simulator gaat. Hun antwoord waar ik een maand op gewacht heb, boezemt me wel weinig vertrouwen in. Je moet er toch niet voor gestudeerd hebben om rente van 0,80% destijds te berekenen en fout door simulator vast te stellen.
Ik stuurde Medirect daar een maand geleden een email over met details van storting en afhaling. Hun simulator zit er +/- €300 naast. Vandaag kreeg ik als antwoord dat het bedrag wat de simulator weergeeft correct is en op 1 juli gestort wordt. Heb de indruk dat ze het zelf niet nagekeken hebben. Nu maar hopen dat de rente die op 1 juli uitgekeerd wordt wel correct is en het om een bug in hun simulator gaat. Hun antwoord waar ik een maand op gewacht heb, boezemt me wel weinig vertrouwen in. Je moet er toch niet voor gestudeerd hebben om rente van 0,80% destijds te berekenen en fout door simulator vast te stellen.
Ik wacht ook in spanning af. Er zijn bij mij al een aantal bedragen op vervaldatum gekomen en inderdaad, op jaar 1 + één dag verschijnt de verworven getrouwheidspremie in het vakje bij "verworven maar nog niet uitbetaalde getrouwheidspremie." Maar de dag erna is het weer verdwenen. Bij mij ging het ook over redelijke bedragen.
Toen ik MeDirect contacteerde, kreeg ik dit als antwoord: "Het verworven bedrag van €x zal zoals aangeduid uitbetaald worden op 1 juli, volgens alle wettelijke voorschriften. Vanaf nu zal u de nieuwe verworven interest kunnen raadplegen. Die bouw zich opnieuw op voor een jaar. Met vriendelijke groeten, het MeDirect team."
En ik durf erop wedden dat de website op 1 juli onbereikbaar zal zijn...
Toen ik MeDirect contacteerde, kreeg ik dit als antwoord: "Het verworven bedrag van €x zal zoals aangeduid uitbetaald worden op 1 juli, volgens alle wettelijke voorschriften. Vanaf nu zal u de nieuwe verworven interest kunnen raadplegen. Die bouw zich opnieuw op voor een jaar. Met vriendelijke groeten, het MeDirect team."
En ik durf erop wedden dat de website op 1 juli onbereikbaar zal zijn...
Hoge basis rente's en probleem is vanzelf opgelost.
Dat getrouwheids gedoe pft pft.
En wil niet zeggen dat het altijd correct mag zijn.
Dat getrouwheids gedoe pft pft.
En wil niet zeggen dat het altijd correct mag zijn.
Estate Guru believer.
Ik vind een getrouwheidspremie nochtans wel makkelijker om te controleren hoeveel rente er wanneer moet binnenkomen. Bij een hogere basisrente (zoals bij hun nieuwe rekening) zal je vanaf de eerste dag rente ontvangen die per kwartaal wordt uitgekeerd. Als je meerdere stortingen per kwartaal doet, zal het helemaal een gereken zijn als je wil controleren welke rente je per kwartaal zou moeten ontvangen. Normaal zal dat steeds correct lopen en moet je dat niet controleren. Ik hoop dus dat het enkel aan hun simulator ligt.
Het stoort me dat medirect via email na 1 maand een droog antwoord geeft dat simulator correct is. Als 2 grote bedragen 1 jaar lang aan 0,80,% op de rekening staan, dan is het toch overduidelijk welke rente ze moeten uitkeren op einde van betreffend kwartaal. Maar zou me heel straf lijken en ongeloofwaardig dat ze gewoon een paar 100 euro minder rente zouden uitkeren terwijl bij mijn transacties ik zie wanneer het op rekening stond en weer afgehaald is. Hopelijk gewoon een foute simulator.
Het stoort me dat medirect via email na 1 maand een droog antwoord geeft dat simulator correct is. Als 2 grote bedragen 1 jaar lang aan 0,80,% op de rekening staan, dan is het toch overduidelijk welke rente ze moeten uitkeren op einde van betreffend kwartaal. Maar zou me heel straf lijken en ongeloofwaardig dat ze gewoon een paar 100 euro minder rente zouden uitkeren terwijl bij mijn transacties ik zie wanneer het op rekening stond en weer afgehaald is. Hopelijk gewoon een foute simulator.