De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
zouden jullie momenteel EMIM tracker (groeilanden) kopen of denken jullie dat dit nog klappen gaat krijgen de komende weken? Ik ben aan het twijfelen om EMIM de kopen of nog meer IWDA bijkopen. Ik wil sowieso in groeilanden investernen maar wou eens horen of het volgens jullie nu de moment is.
Wereldwijd denken beleggers dat de Emerging Markets zo'n 12% van hun portefeuille mag/moet uitmaken. Heb jij meer of minder?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik heb nog niets van emerging markets. Ik zou het dus zeker kopen maar alleen qua timing wou ik eens jullie mening horen.
Taiwan wist dan wellicht ook beter wat er wérkelijk gaande was in China...Naick schreef: ↑20 april 2020, 11:37 Taiwan heeft echter al maatregelen genomen sinds 31 december. Ondertussen was op 14 maart het enige wat de Belgische overheid deed: Wij raden aan om jullie handen te wassen. Wat ze toen ook deden was: "Er over nadenken om evenementen te beperken tot maximum 950 personen". Ik denk dat er nu veel met vingertjes naar China gewezen wordt om toch maar niet hun eigen incompetentie te moeten toegeven.
Niet geheel onterecht van de Westerse overheden om te vertrouwen in de WHO. Nu bewezen is dat de WHO gefaald heeft in één van de core redenen van haar bestaan: direct opdoeken.
Nog iemand Moderna Inc gekocht ? Het eerste bedrijf dat klinische studie start voor een corona vaccin. Staat nu +90% op paar weken tijd maar ik twijfel om nu te verkopen. De kans dat een nieuw medicijn door klinische tests geraakt lijkt me statistisch klein.
Ik zou ze nog bijhouden.
Heb zelf Novacyt te vroeg verkocht. Rond de 1.85 en vanaf toen bleven ze maar stijgen. Had veel meer kunnen realiseren.
Euromedis heb ik ook maar bougeert weinig. Als ze nog eens pieken doe ik ze van de hand.
Intrasense heb ik nu op +150% staan. Ze wachten nog op Europese goedkeuring voor Covid scanners, dan maken ze wrs nog eens een stevige stijging. Als ze nog eens een dagje +90% doen zal ik ze mss van de hand doen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
WTI olie naar $8 per vat... Goedkoper dan frisdrank.
Een snelle manier is om naar een wereldwijd fonds te kijken en daar de % van de emerging countries op te tellen.
bvb https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... entType=FE
Lijkt iets gezakt te zijn sinds ik laatst keek.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Zit met een groot probleem: de koersen van de aandelen weerspiegelen de economie niet (ze staan veel te hoog), zou ze dus graag verkopen.
Maar wat moet ik met de opbrengst doen ? De tijd dringt want men verwacht een sterke inflatie. Goud of zilver kopen ? Of een Breughel de Oudere ?
Keek op https://www.umicoregoldshop.be/nl/goud-kopen/ en zag daar:
- goud: 'compleet uitverkocht'. Aanbiedingen bij sommige handelaars dus louter bluf.
- zilver: wonder boven wonder prijzen voor sommige staven, wat voor 1 ons (Wiener Phil) neerkwam op 40 euro ! (meer dan een verdubbeling sedert Corona)
Maar wat moet ik met de opbrengst doen ? De tijd dringt want men verwacht een sterke inflatie. Goud of zilver kopen ? Of een Breughel de Oudere ?
Keek op https://www.umicoregoldshop.be/nl/goud-kopen/ en zag daar:
- goud: 'compleet uitverkocht'. Aanbiedingen bij sommige handelaars dus louter bluf.
- zilver: wonder boven wonder prijzen voor sommige staven, wat voor 1 ons (Wiener Phil) neerkwam op 40 euro ! (meer dan een verdubbeling sedert Corona)
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 20 april 2020, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
@tdma
Bedankt ! Lijkt me niet slecht.
Bedankt ! Lijkt me niet slecht.