Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Het enige dat je hoort op tv zijn cijfertjes, zoveel doden - zoveel genezen - zoveel op ic enz.
Van de rest hebben ze blijkbaar ni veel verstand, zoals altijd kijkt Belgie af wat andere landen doen,en volgen dan de kudde. We zijn dan ook altijd het laatste in het rijtje...
Bende apen , hypocrieten en twee zakken zijn da hier. man.. man.. man..
Van de rest hebben ze blijkbaar ni veel verstand, zoals altijd kijkt Belgie af wat andere landen doen,en volgen dan de kudde. We zijn dan ook altijd het laatste in het rijtje...
Bende apen , hypocrieten en twee zakken zijn da hier. man.. man.. man..
SparSpaar heeft het hierboven "perfect" voorgesteld : survival of the fittest ... laat iedereen maar creperen dan blijven alleen de sterksten over. We kunnen dan ook direct de volledige gezondheidszorg opgeven, is toch niet nodig ... tandabces : laat maar rotten, survival of the fittest ... been gebroken : 't zal wel weer aaneengroeien vanzelf ... antibiotica nodig : nee, laat maar als je niet kan genezen zonder dan ben je niet "fit" genoeg ... gemiddelde leeftijd zal weer naar het Middeleeuws niveau zakken en een bijkomend voordeel is dat we dan geen pensioen meer moeten uitbetalenDixit schreef: ↑20 april 2020, 10:23 Welnu, 1 op de 5 Belgen, dat zijn er 2,2 miljoen. Als die alle 2,2 miljoen tegelijkertijd aan de Spoed staan... dan past dat niet. En dan zijn er ineens zo'n 2 miljoen dood. De keuze is dus niet tussen 'vijftigduizend binnen 3 maanden' en 'vijftigduizend binnen anderhalf jaar'. De keuze is tussen '2 miljoen in 6 maanden' en 'vijftigduizend binnen anderhalf jaar'.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik weet het zelf niet maar welk land was het eerst met het toekennen van premies voor zelfstandigen, verhoogde werkloosheidsuitkering, energie -premies?
Belgie met één schuld opzadelen van miljarden, waar wij en onze nabestaanden nog lang de rekening ervan mogen betalen,en het perfekte excusse om allerlei belastingen te verhogen ,die nooit meer zullen dalen, ook als de miljarden rekening betaald is..contextbinder schreef: ↑20 april 2020, 12:15Ik weet het zelf niet maar welk land was het eerst met het toekennen van premies voor zelfstandigen, verhoogde werkloosheidsuitkering, energie -premies?
Als een bedrijf niet voldoende reserve heeft opgebouwd is dat omdat ze teveel uitgeven aan dure spullen enz. als je als bedrijf nog geen 3 maand kunt overleven, ben je eigenlijk al virtueel falliet,of je hebt in het verleden teveel zwart gedaan, welk geld je nu ni kunt inbrengen in je bedrijf natuurlijk,want dan komt de fiscus wel efkes kijken waar da ineens vandaan komt.
Voor de burger is dat hetzelfde , als je geen buffer hebt, ben je niet goed bezig..
Iemand die werkloos wordt door andere omstandigheden moet het ook doen met hetgeen hij van de dop krijgt, waarom dan nu die extra verhoging door de Corona??
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jaja maar dat was de vraag niet héludo schreef: ↑20 april 2020, 12:41Belgie met één schuld opzadelen van miljarden, waar wij en onze nabestaanden nog lang de rekening ervan mogen betalen,en het perfekte excusse om allerlei belastingen te verhogen ,die nooit meer zullen dalen, ook als de miljarden rekening betaald is..contextbinder schreef: ↑20 april 2020, 12:15
Ik weet het zelf niet maar welk land was het eerst met het toekennen van premies voor zelfstandigen, verhoogde werkloosheidsuitkering, energie -premies?
Als een bedrijf niet voldoende reserve heeft opgebouwd is dat omdat ze teveel uitgeven aan dure spullen enz. als je als bedrijf nog geen 3 maand kunt overleven, ben je eigenlijk al virtueel falliet.
Iemand die werkloos wordt door andere omstandigheden moet het ook doen met hetgeen hij van de dop krijgt, waarom dan nu die extra verhoging door de Corona??
@contextbinder wat was dan uw vraag?? en wat wil je daarmee aantonen..
-
- Hero Member
- Contacteer:
Welk land was het eerst met het toekennen van premies voor zelfstandigen, verhoogde werkloosheidsuitkering, energie -premies? Het zou me niets verbazen mocht België hier wel de eerste zijn bvb.
Zoals iedereen volg ik de binnenlandse actualiteit een beetje maar die buitenlandse is moeilijker - je weet ook niet welke bronnen min of meer correct zijn, ...
Over het nut van die premies etc. valt idd één en ander te zeggen maar ik weet niet hoe andere landen dit model eveneens toepassen of een andere aanpak hanteren.
Hoe andere landen met premies allerhande rondstrooien, zal uiteindelijk ons rekening niet maken.. En wie eerst is of was zal er niets mee te maken hebben.
Hetgeen ze geven komt sowiezo al voor 50% terug naar de overheid, maar wij en andere landen zullen wel het volledig uitbesteed bedrag mogen terugbetalen, bende dieven zijn het, met de linkerhand geven, en het dubbele met de rechterhand terug komen halen..
Voor bedrijven zijn er 2 zaken, verloren omzet ( cafe -restaurant-enz.), of uitgestelde omzet( bouw. renovatie - enz.).
Hetgeen ze geven komt sowiezo al voor 50% terug naar de overheid, maar wij en andere landen zullen wel het volledig uitbesteed bedrag mogen terugbetalen, bende dieven zijn het, met de linkerhand geven, en het dubbele met de rechterhand terug komen halen..
Voor bedrijven zijn er 2 zaken, verloren omzet ( cafe -restaurant-enz.), of uitgestelde omzet( bouw. renovatie - enz.).
Ik denk als we SparSpaar zijn logica volgen de meeste op het forum al het loodje zouden gelegd hebben, waaronder ikzelf. Toen ik 14 was ben ik immers geopereerd aan mijn appendix. Ik leef dus al 36 jaar op borrowed time volgens SparSpaar.geebee schreef: ↑20 april 2020, 12:11 SparSpaar heeft het hierboven "perfect" voorgesteld : survival of the fittest ... laat iedereen maar creperen dan blijven alleen de sterksten over. We kunnen dan ook direct de volledige gezondheidszorg opgeven, is toch niet nodig ... tandabces : laat maar rotten, survival of the fittest ... been gebroken : 't zal wel weer aaneengroeien vanzelf ... antibiotica nodig : nee, laat maar als je niet kan genezen zonder dan ben je niet "fit" genoeg ... gemiddelde leeftijd zal weer naar het Middeleeuws niveau zakken en een bijkomend voordeel is dat we dan geen pensioen meer moeten uitbetalen
Gemiddelde levensverwachting zal in de wereld van SparSpaar dan een jaar of 30 zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hehe, je kan het principe "survival of the fittest" zelfs niet economisch toepassen volgens mij, laat staan medisch.anonymous schreef: ↑20 april 2020, 13:12
Ik denk als we SparSpaar zijn logica volgen de meeste op het forum al het loodje zouden gelegd hebben, waaronder ikzelf. Toen ik 14 was ben ik immers geopereerd aan mijn appendix. Ik leef dus al 36 jaar op borrowed time volgens SparSpaar.
Gemiddelde levensverwachting zal in de wereld van SparSpaar dan een jaar of 30 zijn.
Heel de wereld had al voor de Corona te kampen met economische crisis.
Ofwel is het toeval die Corona, of het is bewust uitgelokt.. moderne biologische liquidatie..
Kwestie van natuurlijke afvloeiing die toch al failliet waren en voor de staat niets opbrachten en " only the strong survive die de rekening mogen betalen.. ..
En we zijn toch al met teveel mensen op de aarde.. in de toekomst zal er misschien niet voor iedereen werk en eten en huisvesting meer zijn..
Ofwel is het toeval die Corona, of het is bewust uitgelokt.. moderne biologische liquidatie..
Kwestie van natuurlijke afvloeiing die toch al failliet waren en voor de staat niets opbrachten en " only the strong survive die de rekening mogen betalen.. ..
En we zijn toch al met teveel mensen op de aarde.. in de toekomst zal er misschien niet voor iedereen werk en eten en huisvesting meer zijn..
Idem dito hier op 21, een gesprongen appendix, een zekere vogel voor de kat ... maar SparSpaar vind dat allemaal niet erg, hij is nu eenmaal een survivor ... volgend jaar trouwens te zien in Expeditie Robinson, hij zal het ons eens allemaal tonen hoe "strong" hij is ...
Ivm een ontstoken appendix. Die was bij mij ooit ontstoken, ik heb echter nooit een operatie ondergaan en ik heb mijn appendix ook nog altijd. Mensen schrikken ervan en geloven mij niet als ik dat zeg en zeggen dan: Dat kan niet, dan was je nu dood.
Hoe ik dat overleeft heb? Wekenlang dag en nacht ijs op mijn buik. Ik was toen 10 jaar en de arts heeft dat zo bevolen en mij 2 maanden thuisgeschreven van school. En ja dat is dan spontaan uiteindelijk genezen.
De behandeling met ijs is wel omstreden en gebeurt praktisch NOOIT. Waarom de arts toen beslist heeft van geen operatie te doen en mij met ijs te laten behandelen, weet ik dus niet.
Hoe ik dat overleeft heb? Wekenlang dag en nacht ijs op mijn buik. Ik was toen 10 jaar en de arts heeft dat zo bevolen en mij 2 maanden thuisgeschreven van school. En ja dat is dan spontaan uiteindelijk genezen.
De behandeling met ijs is wel omstreden en gebeurt praktisch NOOIT. Waarom de arts toen beslist heeft van geen operatie te doen en mij met ijs te laten behandelen, weet ik dus niet.
Ik stel voor dat alle ludo's en andere nest kakkers die vinden dat financiële en medische hulp ivb corona niet nodig is en te veel kost, zichzelf laten besmetten en vervolgens geheel volgens het principe "only the strong survive" de natuur zijn gang laten gaan. Zo is de rest van de wereld gelijk verlost van 20% zuurzakken terwijl de overlevers bij dragen aan de groepsimmuniteit, een win-win voor iedereenludo schreef: ↑20 april 2020, 13:35 Heel de wereld had al voor de Corona te kampen met economische crisis.
nochtans is er een deel waarheid; we zijn met teveel op de aarbol;
misschien kan de aarde dit theoretisch aan maar er is veel te veel politieke onrust en oorlog.
het kan wellicht geen kwaad dat een deel van de mens uitsterft al hoop ik dat ik het niet zal zijn.
misschien kan de aarde dit theoretisch aan maar er is veel te veel politieke onrust en oorlog.
het kan wellicht geen kwaad dat een deel van de mens uitsterft al hoop ik dat ik het niet zal zijn.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven