Ervaringen met Scarlet
Re: Ervaringen met Scarlet
haelewyn schreef: ↑4 maart 2020, 09:08In de modem is er een telefoonaansluiting: daar moet je de telefoon op aansluiten. Het nummer behoudt je zondet meer.Spruitekop schreef: ↑3 maart 2020, 21:23
Kan iemand aangeven hoe je dat doet, bellen over VOIP, en hoe behoud je dan je nummer?
https://tweakers.net/nieuws/117299/verg ... 17-in.html
De verplichting tot compensatie is gericht op aanbieders van openbare elektronische communicatiediensten. De abonnee kan een aanvraag voor compensatie alleen indienen bij degene met wie hij een overeenkomst heeft voor de desbetreffende elektronische communicatiedienst. Het kan voorkomen dat toepassingen zoals Whatsapp, Gmail, Facebook of Twitter, niet beschikbaar zijn. Dit zijn echter geen elektronische communicatiediensten maar toepassingen op het internet. Dergelijke toepassingen vallen dan ook niet onder de verplichting tot compensatie
De verplichting tot compensatie is gericht op aanbieders van openbare elektronische communicatiediensten. De abonnee kan een aanvraag voor compensatie alleen indienen bij degene met wie hij een overeenkomst heeft voor de desbetreffende elektronische communicatiedienst. Het kan voorkomen dat toepassingen zoals Whatsapp, Gmail, Facebook of Twitter, niet beschikbaar zijn. Dit zijn echter geen elektronische communicatiediensten maar toepassingen op het internet. Dergelijke toepassingen vallen dan ook niet onder de verplichting tot compensatie
Met dien verstande dat je wel bij de nieuwe operator nummerbehoud moet vragen.
En wetende dat dat bv lukt bij edpnet, tv Vlaanderen, Scarlet maar al niet bij Skype of sommige andere operatoren die VoIP ondersteunen.
Zal dit eens bekijken. Voor 3,6 euro onbeperkt bellen lijkt me wel interessant. Voor hoeveel € bel je naar mobiele nummers met Skype?haelewyn schreef: ↑4 maart 2020, 09:08Zelf gebruik ik skype en bel ik veel met de computer en een hoofdtelefoon. Voor 3.6 euro bel ik dan onbeperkt een maand naar vaste lijnen. Ik zou het niet meer willen missen.Spruitekop schreef: ↑3 maart 2020, 21:23
Kan iemand aangeven hoe je dat doet, bellen over VOIP, en hoe behoud je dan je nummer?
Idem voor een occasioneel gesprek naar het buitenland.
Dat vul ik aan met onbeperkt mobiel bellen voor 20 euro per maand .. en goedkoper hoeft het voor mij niet te worden.
400 min naar mobiel en vast 7.87 euro
100 min naar mobiel en vast 3.63 euro
Alle nummers; mobiel en vast, per minuut : 6.4 cent
Ergens, ik dacht bij het upgraden van belwaarde, wordt wel de BTW verrekend van 19 procent. Tarief van kracht in Luxemburg, waar Skype gevestigd is.
Wereldwijd bruikbaar.
Onbeperkt naar vast bv is ook vanuit Azie nog altijd onbeperkt bellen naar vast in BE.
Met 4G werkt dat zeer goed. G zou ook moeten volstaan.
Er is al eens een afgebroken gesprek maar met die prijs ... kan het me niet schelen.
100 min naar mobiel en vast 3.63 euro
Alle nummers; mobiel en vast, per minuut : 6.4 cent
Ergens, ik dacht bij het upgraden van belwaarde, wordt wel de BTW verrekend van 19 procent. Tarief van kracht in Luxemburg, waar Skype gevestigd is.
Wereldwijd bruikbaar.
Onbeperkt naar vast bv is ook vanuit Azie nog altijd onbeperkt bellen naar vast in BE.
Met 4G werkt dat zeer goed. G zou ook moeten volstaan.
Er is al eens een afgebroken gesprek maar met die prijs ... kan het me niet schelen.
Bedankt Haelewyn
De prijs is dik OK en als de kwaliteit van de gesprekken dat ook is. Misschien moet ik dat maar eens proberen.
De prijs is dik OK en als de kwaliteit van de gesprekken dat ook is. Misschien moet ik dat maar eens proberen.
De kwaliteit van de gesprekken is niet meer wat het geweest is, zelfs niet bij de vastelijnoperatoren.
Orange zegt nu over HD kwaliteit te kunnen beschikken maar de zwakste schakel zal wel vaak het microfoontje zijn in bv een goedkope gsm. Dat haal je niet onderuit met HD van de operator.
Gebruik vooral geen zwak wifi signaal want dan loopt het fout.
Of een 2G verbinding... of bv in een slecht bedekt gebied voor 3G / 4G zal het ook niet optimaal zijn.
Ik gebruik het vaakst vanop mijn desktop met een verbinding die bedraad is.
Om een of andere reden loopt het bij mij met wifi slechter, zelfs als ik naast de modem sta.
Je krijgt dan ook een herhaaldelijke pop up die waarschuwt voor een 'slechte verbinding'.
Vaak is het daarna ofwel met onderbrekingen of volledig gedaan met het gesprek. Maar dan bel je gewoon terug natuurlijk.
Als je betaalt per minuut (niet bij abonnementen) is er altijd een connectiekost :
Naar vaste lijn : Bij bellen vanuit België is een starttarief van 5,2 cent van toepassing, tenzij anders aangegeven.
Naar mobiel : Bij bellen vanuit België is een starttarief van 9,4 cent van toepassing, tenzij anders aangegeven.
Let op voor de abonnementen WERELD en EUROPA.
Bij wereld is de prijs duur ..dat zie je ook, maar mobiele nummers in BE zijn inbegrepen. Onbeperkt bellen via gsm kan echter voor minder dan de helft, dus alleen maar nuttig als je je vaak buiten BE bevindt.
Europa kost minder maar dan is het enkel naar vaste lijnen in BE inbegrepen, niet naar mobiel.
Over de 'echte' VOIP oplossingen zal bv Satsurfer wel meer kunnen vertellen. Daar heb ik niet veel ervaring mee.
Orange zegt nu over HD kwaliteit te kunnen beschikken maar de zwakste schakel zal wel vaak het microfoontje zijn in bv een goedkope gsm. Dat haal je niet onderuit met HD van de operator.
Gebruik vooral geen zwak wifi signaal want dan loopt het fout.
Of een 2G verbinding... of bv in een slecht bedekt gebied voor 3G / 4G zal het ook niet optimaal zijn.
Ik gebruik het vaakst vanop mijn desktop met een verbinding die bedraad is.
Om een of andere reden loopt het bij mij met wifi slechter, zelfs als ik naast de modem sta.
Je krijgt dan ook een herhaaldelijke pop up die waarschuwt voor een 'slechte verbinding'.
Vaak is het daarna ofwel met onderbrekingen of volledig gedaan met het gesprek. Maar dan bel je gewoon terug natuurlijk.
Als je betaalt per minuut (niet bij abonnementen) is er altijd een connectiekost :
Naar vaste lijn : Bij bellen vanuit België is een starttarief van 5,2 cent van toepassing, tenzij anders aangegeven.
Naar mobiel : Bij bellen vanuit België is een starttarief van 9,4 cent van toepassing, tenzij anders aangegeven.
Let op voor de abonnementen WERELD en EUROPA.
Bij wereld is de prijs duur ..dat zie je ook, maar mobiele nummers in BE zijn inbegrepen. Onbeperkt bellen via gsm kan echter voor minder dan de helft, dus alleen maar nuttig als je je vaak buiten BE bevindt.
Europa kost minder maar dan is het enkel naar vaste lijnen in BE inbegrepen, niet naar mobiel.
Over de 'echte' VOIP oplossingen zal bv Satsurfer wel meer kunnen vertellen. Daar heb ik niet veel ervaring mee.
besparing vann ongeveer 30 euro per maand is 360 euro per jaar
scarlet trio sinds 4 maanden nu ipv kabel
Kwaliteit en klantendienst zijn ok
scarlet trio sinds 4 maanden nu ipv kabel
Kwaliteit en klantendienst zijn ok
Zou bij mijn verhuis deze zomer ook willen overstappen naar EDPNet.
Is er geen manier om die activatiekost lager te krijgen?
Want voor ik die €100 uitgespaard heb zijn we 20 maand verder.
Is er geen manier om die activatiekost lager te krijgen?
Want voor ik die €100 uitgespaard heb zijn we 20 maand verder.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Aan 30 euro per maand neemt dat iets meer dan 3 maand om activatiekost te recupereren bij scarlet
Heb met promotie ook nog eens eerste maand gratis gekregen... en 40 euro voor aanbrengen van nieuwe klant
Heb met promotie ook nog eens eerste maand gratis gekregen... en 40 euro voor aanbrengen van nieuwe klant
Als je alleen internet wil hebben, dan is het geen 30 euro per maand dat je bespaart.
In mijn geval : ik heb nu internet aan 27.50 euro per maand. Dat volstaat voor mij ruim.
Vaste lijn heb ik niet nodig want ik bel onbeperkt met mobiel, dus geen winst.
TV : rond de 16 euro per maand bij TV Vlaanderen.
Niet iedereen kan een even hoge potentiele winst scoren.
In mijn geval : ik heb nu internet aan 27.50 euro per maand. Dat volstaat voor mij ruim.
Vaste lijn heb ik niet nodig want ik bel onbeperkt met mobiel, dus geen winst.
TV : rond de 16 euro per maand bij TV Vlaanderen.
Niet iedereen kan een even hoge potentiele winst scoren.
Domme vraag, maar hoe vul je Skype-tegoed aan? Wil het proberen omdat ik het een tijdje via het werk gedaan heb en dat werkt eigenlijk wel vrij goed.
Nu ik het privé wil gebruiken zit het toch iets anders met die belwaarde daar op krijgen.
Nu ik het privé wil gebruiken zit het toch iets anders met die belwaarde daar op krijgen.
Je gaat naar je Skype profiel, daarna naar 'Skype to phone' (bovenaan) en daarna 'skype tegoed kopen'.
Het kan via eenmalige overschrijving, Paypal of kredietkaart. Dat zijn de meest bruikbare manieren.
Het kan via eenmalige overschrijving, Paypal of kredietkaart. Dat zijn de meest bruikbare manieren.
Probeer het via overschrijving maar krijg dan onmiddellijk de melding dat het fout gelopen is. Zonder dat ik iets ingegeven heb.
Probeer het morgen nog wel eens.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als je wat technisch aangelegd bent kan je ook een bestaande vdsl-modem gebruiken. Die fritzbox is goed spul hoor en zijn prijs waard, maar als je dat wil zou je er zelf goedkoper een kunnen aanschaffen. Alleen vraag ik me af of dat zo de moeite waard is. Qua uurprijs ga je daar niet veel aan overhouden.
Afhankelijk van waarheen je verhuist en je interesse in sneller internet kan je met wat geluk tegen dan misschien hun fiber-aanbod gebruiken? Dan is het 50€ activatiekost in plaats van 99€ voor activatie en modem.
Ze zijn in elk geval wel de moeite waard en weten wat ze doen. Ze doen niet aan steekvlampolitiek, maar blijven consistent no nonsense de markt volgen.
Als ik mezelf hier bezighoor lijk ik wel een reclameblaadje. Ik heb er geen enkele band mee, en jammer genoeg geen aandelen in :-( Ik weet alleen van mensen in de sector dat ze hun werk ernstig nemen.