Corona-virus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Nog 1 missing link en we hebben een oplossing voor de huidige problemen:anonymous schreef: ↑20 april 2020, 10:19 McDonald’s heropent drive-in restaurants
Goed nieuws voor fans van hamburgers en frietjes. Vanaf morgen gaan de drive-ins bij de filialen van McDonald’s weer open. “De afgelopen weken hebben we, samen met onze franchisenemers, de tijd genomen om onze bestaande procedures te evalueren, te verscherpen en nieuwe maatregelen te nemen tegen de verspreiding van het coronavirus. De gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers zijn meer dan ooit onze topprioriteit. Dankzij de aangepaste maatregelen, kunnen we onze medewerkers opnieuw verwelkomen op een veilige werkplek en onze klanten opnieuw bedienen”, zegt Stephan De Brouwer, Managing Director McDonald’s Belgium.
Allen daarheen!
- Eten/drinken in de wagen - check
- Bioscoop via drive- in - check
- tankstations open - check
- contactloos betalen - check
Als nu de carwashes nog openen moeten we nooit meer uit onze wagen (voor het gemak mss nog 1 opening voorzien in onze wagen)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
China scoort ook goed. Maar zijn wij klaar voor de draconische maatregelen die daar toegepast worden ? Hier het relaas van mijn neef, die op 8 maart voor zijn werk terugkeerde naar Shangaï – toen bij ons alles nog ‘normaal’ was:
… ik werd bij mijn aankomst in verplichte staatsgecontroleerde hotel quarantaine geplaatst voor minstens 2 weken, zelf te betalen!! Net als alle andere binnenkomende passagiers.
Nu worden die in quarantaine gezet op hun appartement, hun voordeur afgesloten en verzegeld en voedsel één maal daags aangebracht. Bij ons lokt dat dan veel discussies uit, daar is het “normaal’.
Mijn Chinese vriendin en haar ouders zaten 5 weken vast op hun appartement in home town en slechts 1 persoon per gezin mocht om de 3 dagen buiten voor boodschappen op één vooraf gedefinieerde markt. Er was nooit hamsteren, nooit chaos, nooit te kort. Alles werd bij de appartement compound ingang zeer streng gecontroleerd. Dat kan je in België niet voorstellen.
… ik werd bij mijn aankomst in verplichte staatsgecontroleerde hotel quarantaine geplaatst voor minstens 2 weken, zelf te betalen!! Net als alle andere binnenkomende passagiers.
Nu worden die in quarantaine gezet op hun appartement, hun voordeur afgesloten en verzegeld en voedsel één maal daags aangebracht. Bij ons lokt dat dan veel discussies uit, daar is het “normaal’.
Mijn Chinese vriendin en haar ouders zaten 5 weken vast op hun appartement in home town en slechts 1 persoon per gezin mocht om de 3 dagen buiten voor boodschappen op één vooraf gedefinieerde markt. Er was nooit hamsteren, nooit chaos, nooit te kort. Alles werd bij de appartement compound ingang zeer streng gecontroleerd. Dat kan je in België niet voorstellen.
Voeg daar ook aan toe dat big Brother daar zag, aan de beweging van de smartphone, wie waar wel of niet hoorde te zijn.
Als je de regels overtrad werd je teruggebracht.
Als je ze meer dan eens of te zwaar overtrad ging je naar een gevangenis van het model waar het niet erg is als er geen plaats is om liggend te slapen.
"""Anybody that is caught trying to get out of the quarantine area of the buildings will be arrested for a criminal act.
One person per family was allowed to leave his housing area every two or three days to buy food, he said.""""
"""Chinese jails have become hotbeds of coronavirus as more than 500 cases have erupted, prompting the ouster of several officials"""
Als je de regels overtrad werd je teruggebracht.
Als je ze meer dan eens of te zwaar overtrad ging je naar een gevangenis van het model waar het niet erg is als er geen plaats is om liggend te slapen.
"""Anybody that is caught trying to get out of the quarantine area of the buildings will be arrested for a criminal act.
One person per family was allowed to leave his housing area every two or three days to buy food, he said.""""
"""Chinese jails have become hotbeds of coronavirus as more than 500 cases have erupted, prompting the ouster of several officials"""
- nemanjaturk
- Newbie
- Contacteer:
Ik hoop dat alles snel weer zoals vroeger zal zijn. alleen goed nieuws komt uit China, we zullen hetzelfde hebben, het belangrijkste is niet in paniek te raken
Ik hoop net dat niet alles snel terug als vroeger zal zijn. Vroeger is de oorzaak van dit alles.nemanjaturk schreef: ↑21 april 2020, 15:33 Ik hoop dat alles snel weer zoals vroeger zal zijn. alleen goed nieuws komt uit China, we zullen hetzelfde hebben, het belangrijkste is niet in paniek te raken
Er is al veel slecht nieuws uit China gekomen ook..
Ik kan dat alleen maar beamen ...anonymous schreef: ↑21 april 2020, 18:22Ik hoop net dat niet alles snel terug als vroeger zal zijn. Vroeger is de oorzaak van dit alles.nemanjaturk schreef: ↑21 april 2020, 15:33 Ik hoop dat alles snel weer zoals vroeger zal zijn. alleen goed nieuws komt uit China, we zullen hetzelfde hebben, het belangrijkste is niet in paniek te raken
Alles een beetje minder, een beetje minder rat-race, een beetje minder materialisme, een beetje minder enzovoorts ... maar ik vrees dat het heel snel weer business as usual zal zijn ...
Ik vrees het ook maar ik zal alvast nooit meer handjes schudden en kusjes geven aan mensen waarmee ik niet onder hetzelfde dak woon. Een mondmasker zal ook deel uitmaken van mijn dagelijkse toolkit.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat zeg je nu, maar mogelijk als de hele "Corona-storm" terug is gaan liggen en de mensen het abnormaal vinden dat jij geen hand geeft ga je toch bezwijken aan de zogenaamde "peer pressure". Mark my words.
Je kent me duidelijk niet. I don't give a shit what other people think of me.
Peer pressure is me vreemd. Ik heb altijd al grotendeels gedaan waar ik goesting in heb en dat zal na Corona niet veranderen, integendeel, ik zal nu nog meer mijn goesting doen.
Peer pressure is me vreemd. Ik heb altijd al grotendeels gedaan waar ik goesting in heb en dat zal na Corona niet veranderen, integendeel, ik zal nu nog meer mijn goesting doen.
Idem..
Ik heb altijd al te kennen gegeven dat ik niet hou van gezoen bij het binnenkomen en weer weggaan.
Familie, schoonfamilie, vreemden, collega's... Eender.
Geen hand geven kan je counteren met een passende beleefdheidsformule. Met een Thaise buiging voor mijn part.
Voor volgende maand heb ik 1 vergadering op de agenda staan die ik zal bijwonen met een bivakmuts op, mondmasker, bril, plastic handschoenen, alcospray, deuren openen met de ellebogen indien nodig.
Tegelijk een statement makend dat die vergadering er beter of liever niet was geweest.
Wat de andere aanwezigen er van denken kan me gestolen worden.
Ik heb altijd al te kennen gegeven dat ik niet hou van gezoen bij het binnenkomen en weer weggaan.
Familie, schoonfamilie, vreemden, collega's... Eender.
Geen hand geven kan je counteren met een passende beleefdheidsformule. Met een Thaise buiging voor mijn part.
Voor volgende maand heb ik 1 vergadering op de agenda staan die ik zal bijwonen met een bivakmuts op, mondmasker, bril, plastic handschoenen, alcospray, deuren openen met de ellebogen indien nodig.
Tegelijk een statement makend dat die vergadering er beter of liever niet was geweest.
Wat de andere aanwezigen er van denken kan me gestolen worden.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 22 april 2020, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij het totale omgekeerde:
Ik wil absoluut geen mondmasker dragen, en mijn vrees is vooral dat de mensen je dan scheef bekijken als je het niet doet
Ik denk zelfs als ze het verplichten dat ik het nog niet doen, wegens niet rationeel...
En natuurlijk ga ik de mensen een hand geven...
Ik wil absoluut geen mondmasker dragen, en mijn vrees is vooral dat de mensen je dan scheef bekijken als je het niet doet
Ik denk zelfs als ze het verplichten dat ik het nog niet doen, wegens niet rationeel...
En natuurlijk ga ik de mensen een hand geven...
Vind je het dan zo belangrijk wat mensen van je denken dat je bereid bent je gezondheid er voor op het spel te zetten?
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ma ... ~a7fc3e91/
Wat een bende idioten. Op hun pik getrapt omdat een rapport uitgelekt is.
Nee, ze nemen liever stiekem beslissingen in achterkamertjes, zodat ze dit de bevolking kunnen opleggen, zonder ook maar enige vorm van inspraak.
Hmm, éénzijdig beslissingen nemen zonder voorafgaande informatie, welke landen kennen we nog die dit ook doen? Oh juist,...
Wat een bende idioten. Op hun pik getrapt omdat een rapport uitgelekt is.
Nee, ze nemen liever stiekem beslissingen in achterkamertjes, zodat ze dit de bevolking kunnen opleggen, zonder ook maar enige vorm van inspraak.
Hmm, éénzijdig beslissingen nemen zonder voorafgaande informatie, welke landen kennen we nog die dit ook doen? Oh juist,...