Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Alweer de kromme logica gelijk aan de gang van een konijn zonder poten.CarpeNoctem schreef: ↑21 april 2020, 04:43Ik pleit schuldig. Chauvinisme is me vreemd. Maar ik begrijp niet dat een chauvinist als jij dit allemaal zo lijdzaam ondergaat?
In jouw plaats zou ik door de straten lopen, "à la lanterne" roepend om de politiekers die verantwoordelijk zijn voor het belachelijk maken van het vaderland.
Omdat jij een antichauvinist bent (zeg je zelf) zou ik een chauvinist zijn.
Je conclusies worden poverder met de dag.
Afhankelijk van de bron en wat ze willen bewijzen vermoedelijk.Fakkel schreef: ↑21 april 2020, 08:23 Meanwhile in Sweden...
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/z ... ebook.com/
De eigenzinnige aanpak (b)lijkt te werken.
Ik geloof nooit dat een grondiger aanpak de miserie in Zweden niet kleiner had gemaakt. Eender wie het beweert..
Eén besmetting minder aan de basis is op enkele weken een verschil van vele duizenden besmettingen. Als je het aantal rond eind februari / begin maart bekijkt... Veel slachtoffers en miserie bespaard !
We zitten hier nu op 0.8 volgende besmettingen per patient. Net DOOR de maatregelen. Dat cijfer haal je niet als je gewoon niets doet. We winnen tijd, we winnen levens.
Voor mijn part -dat zal je misschien graag horen- zijn we nu economisch wel aan het overdrijven. Voor mijn part zouden hamburgerrestaurants (bijvoorbeeld) mogen afgesloten worden van steun als ze totaal sluiten. ik zie niet in wat het openhouden van een drive in met veiligheidsmaatregelen in werking slecht kan doen. Andere restaurants zouden ook afhaalmaaltijden kunnen maken. ik zie niet in waarom die allemaal op non actief, met overheidssteun, zouden moeten gezet worden.
Idem voor garages, bijna alle winkels, fietsherstellers, etc die al enkele weken open hadden mogen zijn (max 2 wk). Ook weer met veiligheidsmaatregelen.
Maar ik heb wel ergens begrip voor de lijn die we (BE) daar trekken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Omdat ik geen chauvinist ben, wil dat nog niet zeggen dat ik een antichauvinist ben. Het laat me koud. Ik heb er geen verdienste aan hier geboren te zijn.
Jij geeft veel te veel krediet aan de politiekers ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ongevraagde info ? Ik verhoog de leesbaarheid van mijn berichten voor de vetzakken onder jullie he.pukkie007 schreef: ↑20 april 2020, 22:07 Herr Haelewyn heeft een seks probleem. Dat hij single is maakt het er ook niet makkelijker op. Een zwarte griet, sex is niet meer zo leuk op je vijftigste dan op je twintigste, ... Allemaal ongevraagde maar wel tussen zijn posts gesmeten 'free info' om zijn echte noden op tafel te leggen of om mss toch nog een vette vis op SG te scoren... Beken eens kleur, knetter !
Ik heb net een nieuwe jonge en wulpse sexwerkster gevonden in mijn buurt maar nu is de zaak daar dicht wegens coronagevaar. En als je dat niet gelooft...
Toffe gasten, die virologen !
Die zuidstationterroristen dan weer niet.. zeer onbetrouwbaar en in staat je in de rug neer te schieten terwijl je staat te pissen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 21 april 2020, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet iedereen in Zweden is even enthousiast.Fakkel schreef: ↑21 april 2020, 08:23 Meanwhile in Sweden...
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/z ... ebook.com/
De eigenzinnige aanpak (b)lijkt te werken.
"Bo Lundbäck, professor klinische epidemiologie aan de Universiteit van Göteborg, vindt het aantal doden niet acceptabel. Hij raadt de Zweedse regering aan alle scholen meteen te sluiten en het personeel in bejaardentehuizen beter te beschermen. "Ik zie geen concrete strategie", zei Lundbäck in een interview met het Duitse persagentschap DPA."
Nou, dat is 'goed' nieuws.
België en Nederland halen ongeveer dezelfde resultaten.
Maar België helpt zijn economie om zeep en is zijn burgers grandioos aan het kl?ten.
Gezien op TV ? Nederland heeft zijn plan voor de de-lockdown. Nu viel er sowieso al niet veel te de-lockdownen...
Wanneer komt prof. dr. Erika Vliege eens uit haar kot ?
Ik voel me niet echt gekloot. Ik vind het nu zelfs leuker. Veel rustiger overal.
Het enige dat ik jammer vind is dat ik in mei niet naar de UK kan.
Laatst gewijzigd door anonymous op 21 april 2020, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Was België al niet om zeep vooraleer Corona opdook?
Ivm de cijfers, stel dat we dit in het begin niet hadden afgedaan als een griepje (geen vakanties in de krokus toegestaan), strategische stock hadden van beschermend materiaal, zelfs voor algemeen gebruik (ziekenhuizen, WZC, thuiszorg, openbaar vervoer, essentiële drukke plaatsen; zoals voedingswinkels).
België had er helemaal anders uitgezien vandaag. Hopelijk trekt men hier ook lessen uit.
Ivm de cijfers, stel dat we dit in het begin niet hadden afgedaan als een griepje (geen vakanties in de krokus toegestaan), strategische stock hadden van beschermend materiaal, zelfs voor algemeen gebruik (ziekenhuizen, WZC, thuiszorg, openbaar vervoer, essentiële drukke plaatsen; zoals voedingswinkels).
België had er helemaal anders uitgezien vandaag. Hopelijk trekt men hier ook lessen uit.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Wel, nadat België (eer)gisteren al wat lof kreeg van Japan over de grondige manier van tellen, scoren we vandaag met onze cijfers in de New York Times. Het is in de Kroeg al enkele keren aan bod gekomen dat we pas achteraf gaan kunnen vergelijken op basis van mortaliteitscijfers, de oversterfte. Die cijfers zijn er blijkbaar al en de oversterfte in België is ongeveer gelijk aan het aantal corona-doden. We zouden dus beter onze huidige manier van tellen behouden, zodat er achteraf geen lijken uit de kast vallen. De maatregelen die België al dan niet genomen heeft en de gebrekkige communicatie, is een andere discussie.
We gaan het bijschrijven in het "Grote Belgische Blunderboek" op bladzijde 487
Mochten ze er lessen uit trekken dan zullen we het bijschrijven in het "Grote Belgische we-hebben-er-lessen-uit-getrokken-boek" op bladzijde 1
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Vortex, ik heb nu geen tijd om te komen spelen met jullie. Ik moet nog een pandemie te lijf. Tot later misschien.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Toch ook hier een kleine bedenking: de oversterfte zou ongeveer gelijk zijn met de corona-doden. Maar zijn er niet heel wat minder 'gewone' doden' gevallen de laatste 2 maanden? Zowel in de ziekenhuizen, thuis, op de weg, ... Dan valt het totaal aantal corona-doden toch wel wat hoger uit tov de oversterfte? Ik verwacht binnen x-aantal weken concretere cijfers en dan kan er mss eindelijk eens een juiste tussenbalans opgemaakt worden.
Pluk de dag ( en koop wat olie, farma en vastgoed).