Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik geloof ook meer in Tesla, maar als je puur naar de waardering kijkt dan lijkt Renault me nu interessanter.
De auto industrie is altijd al erg cyclisch geweest en tot nu toe zijn ze er altijd weer in geslaagd om van inzinkingen te herstellen. Als dit nu weer gaat gebeuren, mogen we een mooi koersherstel verwachten.
De auto industrie is altijd al erg cyclisch geweest en tot nu toe zijn ze er altijd weer in geslaagd om van inzinkingen te herstellen. Als dit nu weer gaat gebeuren, mogen we een mooi koersherstel verwachten.
Tesla lijkt me een sterk merk maar ik vind de huidige koers toch danig overdreven. Er is veel hype mee gemoeid.dreamy schreef: ↑14 april 2020, 19:27 Ik geloof ook meer in Tesla, maar als je puur naar de waardering kijkt dan lijkt Renault me nu interessanter.
Renault lijkt me ook wel interessant, combinatie van Corona en slechte jaarcijfers al in 2019 hebben hen nu wel even kopje onder geduwd. Blijft echter een redelijk gevestigde waarde die wellicht ook wel een herstel zal maken. Een verdubbeling misschien niet meteen, maar kan me moeilijk inbeelden dat ze binnen 2-3 jaar nog zo laag gaan staan.
Zelf vandaag nog wat Ageas en Unibail bijgekocht en ingestapt in eurocommercial properties en Biocartis.
Retail vastgoed is zo hard afgestraft dat die bedrijven hun beurswaarde momenteel vrij stevig onder hun vastgoedwaarde ligt. Ik geloof sterk in fysieke winkels en winkelcentra ('shoppen' is bij menig European de favoriete manier om een dag te spenderen en veel mensen zijn momenteel heel wat 'extra geld' opzij aan het zetten door ganse dagen thuis te zitten)
Ik verwacht daar al op relatief korte termijn (lees: enkele maanden) winst wanneer de winkels langzaam aan terug open mogen. Vorige week hadden we een positieve week en Unibail steeg meteen al iets van een 30-40% op een week tijd. Vandaag de kans genomen om nog even terug lager wat bij te kopen door het nieuws van de lockdown verlenging in Frankrijk en België. (Unibail en Eurocommercial gingen opnieuw -10%)
Ageas bijgekocht gewoon omwille van hun sterke kaspositie en hoog dividend. Lijken me ook redelijk corona-proof.
Renault is zwaarder afgestraft als de andere autofabrikanten, door hun probleem met Nissan en die problemen zijn nog niet opgelost…. (want moeilijker als Covid 19, voor Renault)dreamy schreef: ↑14 april 2020, 13:10 Het viel mij op dat de autoaandelen nog altijd zeer laag staan en ik kwam uit bij Renault (onder invloed van Morningstar).
Het aandeel noteert nu aan €18 en stond twee jaar geleden nog boven de €90. Te zwaar afgestraft?
Ik denk dat dit aandeel gemakkelijk moet kunnen verdubbelen als de zaken weer wat verder gaan normaliseren.
Eigenlijk heeft Nissan een probleem met Renault, want die probeerden hen leeg te plukken en nu zitten Renault in de shit…
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Kijk eens naar de autoverkopen in maart overal een ramp en in april zal nog veel slechter zijn afblijven voorlopig ,10 euro kan men beginnen kopen denk ikjonie schreef: ↑14 april 2020, 20:08Renault is zwaarder afgestraft als de andere autofabrikanten, door hun probleem met Nissan en die problemen zijn nog niet opgelost…. (want moeilijker als Covid 19, voor Renault)dreamy schreef: ↑14 april 2020, 13:10 Het viel mij op dat de autoaandelen nog altijd zeer laag staan en ik kwam uit bij Renault (onder invloed van Morningstar).
Het aandeel noteert nu aan €18 en stond twee jaar geleden nog boven de €90. Te zwaar afgestraft?
Ik denk dat dit aandeel gemakkelijk moet kunnen verdubbelen als de zaken weer wat verder gaan normaliseren.
Eigenlijk heeft Nissan een probleem met Renault, want die probeerden hen leeg te plukken en nu zitten Renault in de shit…
General Motors ging failliet door de Kredietcrisis van 2008.
Daar zit wat in, maar Renault is een goed geleid bedrijf, met een mooie internationale spreiding van hun aktiviteiten (zeker als je Nissan meerekent) en ze hebben de Franse staat als aandeelhouder.MoreOrLess schreef: ↑14 april 2020, 20:34 General Motors ging failliet door de Kredietcrisis van 2008.
In het ergste geval zullen ze gered worden door de Franse staat, met mogelijke verwatering voor de andere aandeelhouders, maar dan hebben ze altijd nog dat forse belang in Nissan, dus ik ga hoe dan ook uit van een mooi herstel van de koers.
Toch even vermelden dat centrale banken wel iets kunnen doen tegen deflatie: geld uit de markt halen ipv geld bij te maken.Yaris schreef: ↑21 maart 2020, 17:30Komende jaren zakt Nederland terug in deflatie, stelt hij, met negatieve economische groei, dalende prijzen en lage lonen. „Dat hebben de meesten in hun leven nooit meegemaakt. Centrale banken kunnen hierin niet helpen”, stelt hij.
„De rente is al negatief, dus al hun kruit is verschoten. De centrale banken hebben in Europa te hard ingrepen, waardoor onze pensioenen en koopkracht zijn aangetast. En nu zitten pensioenfondsen in de problemen, met kortingen op pensioenen van miljoenen mensen. Het wordt erg.”, zegt hij.
Hoe werkt dat mechanisme dan juist?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Euronav lijkt me goeie kandidaat om te kopen: staat aan 9,5 euro, met koersdoel van 12+ euro...
Olie is momenteel spotgoedkoop, en zelfs als de economie nu niet veel olie nodig heeft, worden hun supertankers momenteel geboekt als opslagruimtes....
Olie is momenteel spotgoedkoop, en zelfs als de economie nu niet veel olie nodig heeft, worden hun supertankers momenteel geboekt als opslagruimtes....
Ik heb vandaag Renault aangekocht voor € 16.80. Iets sneller dan verwacht, maar het aandeel is vandaag al 7% gedaald.
Nu maar hopen dat dit een goede gok zal blijken te zijn...
Nu maar hopen dat dit een goede gok zal blijken te zijn...
jullie hebben gelijk. Ik zat er kompleet naast.
De centrale banken zijn idd reeds jaren tegen deflatie aant vechten
Vandaag pakketje Euronav aangeschaft. Lijkt me een heel interessant aandeel door het overaanbod aan olie.
ING blijft ook heel laag staan. Had al een deel aangekocht en aan het overwegen om bij te kopen. Weet iemand waarom dit aandeel zo zwaar wordt afgestraft?
ING blijft ook heel laag staan. Had al een deel aangekocht en aan het overwegen om bij te kopen. Weet iemand waarom dit aandeel zo zwaar wordt afgestraft?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Banken in het algemeen.DonDraper schreef: ↑21 april 2020, 21:50 Vandaag pakketje Euronav aangeschaft. Lijkt me een heel interessant aandeel door het overaanbod aan olie.