Weigering cash colruyt, apotheker,...
Re: Weigering cash colruyt, apotheker,...
En zo raak je nog aan die promotie op het werk.
Indien niet door capaciteiten, dan wel door eliminatie.
Indien niet door capaciteiten, dan wel door eliminatie.
De paranoia slaat duidelijk toe, en dat voor een virus waarvan de meesten van ons niet eens gaan weten dat we het opgelopen hebben. Misschien (en dat lijkt mij waarschijnlijk) zijn de meesten van ons al in contact geweest met dat virus, maar het blijft nog steeds verdacht stil rond de besmettelijkheid.
Hygiëne is belangrijk, maar overdrijven is uit den boze. Getuige zijn een aantal auto-immuunziektes als gevolg van in een te steriele omgeving te leven. Hoe zot kan je een mens krijgen? Je kan gewoon veilig en normaal over een voetpad lopen, of je kan je voet bij iedere stap perfect in het midden van een tegel plaatsen en de voegen vermijden. Een persoonlijke keuze denk ik die ieder maar voor zichzelf maakt.
Hygiëne is belangrijk, maar overdrijven is uit den boze. Getuige zijn een aantal auto-immuunziektes als gevolg van in een te steriele omgeving te leven. Hoe zot kan je een mens krijgen? Je kan gewoon veilig en normaal over een voetpad lopen, of je kan je voet bij iedere stap perfect in het midden van een tegel plaatsen en de voegen vermijden. Een persoonlijke keuze denk ik die ieder maar voor zichzelf maakt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Bedankt voor de tip !
Wat moet dat geweest zijn in de tijd van de pest zeg ? (>< de blauwe Pest)
Zou dit ook niet goed zijn ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Stroh Rum van 70 graden moet volstaan.
Maar dixit Marc Van Ranst : een liter water met een soeplepel javel erin : geen virus dat dat overleeft.
Voorlopig gebruik ik alcohol. Dat ruikt beter.
Er was even tekort maar er is veel meer op komst. Enkele stokerijen in Vlaanderen stoken tijdelijk alcohol om te onstmetten, net als Alcon in Gent.
We gaan nog meer moeten gebruiken dan je lief is om het op te krijgen.
Onderstaand flesje is trouwens veel zuiniger. ik gebruik iets dergelijks.. dan gaat er niets verloren (dan de rook door de schouw). Spaargidser.... weet je wel..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mogelijks dient het allemaal tot niets. Men zet nu in op herd immunity, met andere woorden dit virus zal nooit meer uitgeroeid worden. Zolang je niet tot de "geluksvogels" behoort die het virus overleefd hebben en een zekere immuniteit hebben, loop je een risico. Zelfs over een of twee jaar wanneer een gemuteerde versie zijn ronde doet kan het voor "verse" slachtoffers dodelijk zijn. Niemand wil besmet worden terwijl het doormaken van een besmetting (voorlopig?) de enige manier is om tot de immunity herd te behoren.haelewyn schreef: ↑21 maart 2020, 22:31 Zelf laat ik dingen ook dagen liggen. Zelfs de brieven die de postbode brengt.
Ik heb mijn handen nog nooit zo vaak gewassen en ontsmet. Ze zijn droog en ik krijg kloofjes.
Ik heb één keer elk pakje van de winkel gereinigd met een allesreiniger.. Geen zin meer om dat nog eens te doen.
Ik maak nu gebruik van 2 frigo's. Alles wat ik koop dat in de frigo moet gaat eerst in de quarantainefrigo voor een paar dagen. Daarna verhuist het naar de standaard frigo.
Alles wat non food is wordt ergens geplaatst en x dagen niet meer aangeraakt. Handen wassen na binnen afzetten en niets meer aanraken OF gewoon in de koffer laten zitten.
Ik loop rond met een klein flesje met alcohol (ontsmettingsalcohol + beetje aangelengd met jenever om minimum 70 graden te hebben) waarmee ik na ieder winkelbezoek of deurkruk die ik aanraak mijn handen ontsmet;
Thuis gebruik ik warm water en zeep.
In de deur van mijn auto staat een fles alcogel met pompje.
Ik denk soms ook dat ik overdrijf maar ... waar ligt de grens. Ik zie ze niet echt liggen op dit moment.
Ik ben het met je eens, ook voor het stuk dat het mogelijk tot niets dient. Ik wil dat aanvullen met :
je kan alleen door quarantainemaatregelen en afstand houden als je die (zelden ?) doorbreekt proberen om niet in de groep besmette personen te vallen.
Zelden doorbreken van quarantaine doe je door zo weinig mogelijk keren naar de winkel te gaan en verder geen nutteloze ontmoetingen met anderen te hebben.
Ondertussen : hoe meer tijd je daarmee koopt, hoe dichter je bij de beschikbaarheid van een vaccin komt.
En zo kom je ook ooit wel eens bij de groep die immuun is.
Of je sterft ondertussen van iets anders door natuurlijke selectie of omdat de gezondheidszorg nu minder beschikbaar is dan voordien.
je kan alleen door quarantainemaatregelen en afstand houden als je die (zelden ?) doorbreekt proberen om niet in de groep besmette personen te vallen.
Zelden doorbreken van quarantaine doe je door zo weinig mogelijk keren naar de winkel te gaan en verder geen nutteloze ontmoetingen met anderen te hebben.
Ondertussen : hoe meer tijd je daarmee koopt, hoe dichter je bij de beschikbaarheid van een vaccin komt.
En zo kom je ook ooit wel eens bij de groep die immuun is.
Of je sterft ondertussen van iets anders door natuurlijke selectie of omdat de gezondheidszorg nu minder beschikbaar is dan voordien.
Ja, voor de risico groepen is het wellicht best om zo veel mogelijk tijd te rekken. De jeugd daarentegen zou juist zoveel mogelijk met dit virus in aanraking moeten komen zodat die groep in het najaar niet meer bijdraagt aan de verspreiding. Jammer dat onze overheid Van Ranst op dat punt niet gevolgd is en de scholen toch gesloten heeft. Je gaat dat nooit verkocht krijgen maar eigenlijk zou men alle jongeren 3 weken naar corona kampen moet sturen, ze zijn dat gescheiden van de rest van de bevolking en komen immuun terug.
We dienen met z'n allen een aantal extra hygiëne maatregelen toe te passen: zoveel is zeker.
(En cash geld is inderdaad te mijden.)
-->Maar op dit forum lees ik reacties die dusdanig overdreven zijn, dat ik mij afvraag of die niet geschreven werden door mensen, die ook buiten deze corona-crisis reeds last hadden van de dwangstoornis (psychische aandoening) "smetvrees" of "mysofobie".
Of begint de paniek rond Covid-19 misschien stilaan ook onze hersens aan te tasten.
Het volstaat immers om grondig de handen te wassen met water en gewone zeep:
-direct na het winkelen;
-alvorens etenswaren aan te raken;
-alvorens de tafel te dekken;
-alvorens te koken;
-alvorens te eten;
-na toiletgebruik;
-e.d. ...
Tegen uitdroging van de handen, zijn er altijd al hydraterende handcrèmes geweest, die ook vóór de corona-crisis gewoon gebruikt werden door mensen met droge handen (vb. ná het gebruik van poetsmiddelen).
(En cash geld is inderdaad te mijden.)
-->Maar op dit forum lees ik reacties die dusdanig overdreven zijn, dat ik mij afvraag of die niet geschreven werden door mensen, die ook buiten deze corona-crisis reeds last hadden van de dwangstoornis (psychische aandoening) "smetvrees" of "mysofobie".
Of begint de paniek rond Covid-19 misschien stilaan ook onze hersens aan te tasten.
Het volstaat immers om grondig de handen te wassen met water en gewone zeep:
-direct na het winkelen;
-alvorens etenswaren aan te raken;
-alvorens de tafel te dekken;
-alvorens te koken;
-alvorens te eten;
-na toiletgebruik;
-e.d. ...
Tegen uitdroging van de handen, zijn er altijd al hydraterende handcrèmes geweest, die ook vóór de corona-crisis gewoon gebruikt werden door mensen met droge handen (vb. ná het gebruik van poetsmiddelen).
Aan de kassa in de supermarkt:
Ik leg 50 artikelen op de transportband (elk artikel heb ik zorgvuldig vastgepakt, bekeken en in mijn kar gelegd bij het winkelen).
Mijn artikelen gaan vooruit op een transportband waar al honderden mensen hun honderden artikelen opgelegd hebben.
De vriendelijke kassierster neemt elk artikel vast om te scannen.
Ik leg alles wat door de handen van de kassierster ging zorgvuldig in mijn karretje.
Vlak na het laatste artikel spreekt de kassierster een bedrag uit dat 10% hoger ligt dan dat van vorige week voor dezelfde kar (ok tot daar aan toe, iedereen verdient graag geld).
Ik neem mijn portefeuille en haal er 2 briefjes van 50€ uit, de kassierster verandert in de grote boze wolf en brengt mij een lesje in coronaleer bij..
Ik ben goed zot en onverantwoord bezig...
Ik vraag mij alleen nog af, als diezelfde kassierster een briefje van 50€ vind op weg naar huis. Zal ze dan ook zo kwaad zijn en er gewoon voorbij lopen?
Ik leg 50 artikelen op de transportband (elk artikel heb ik zorgvuldig vastgepakt, bekeken en in mijn kar gelegd bij het winkelen).
Mijn artikelen gaan vooruit op een transportband waar al honderden mensen hun honderden artikelen opgelegd hebben.
De vriendelijke kassierster neemt elk artikel vast om te scannen.
Ik leg alles wat door de handen van de kassierster ging zorgvuldig in mijn karretje.
Vlak na het laatste artikel spreekt de kassierster een bedrag uit dat 10% hoger ligt dan dat van vorige week voor dezelfde kar (ok tot daar aan toe, iedereen verdient graag geld).
Ik neem mijn portefeuille en haal er 2 briefjes van 50€ uit, de kassierster verandert in de grote boze wolf en brengt mij een lesje in coronaleer bij..
Ik ben goed zot en onverantwoord bezig...
Ik vraag mij alleen nog af, als diezelfde kassierster een briefje van 50€ vind op weg naar huis. Zal ze dan ook zo kwaad zijn en er gewoon voorbij lopen?
De algemene regel nu is met kaart betalen, zul je wel weten natuurlijk.. Vraag me dan af waarom je U daar ni aan houd en moeilijk en rebels wil doen om met cash te betalen???? .. meer is daar ni over te zeggen... alléén voor U om er eens over na te denken... een zinnige uitleg ga je daar nooit voor kunnen verzinnen....
Ik heb er geen zinnige uitleg voor dat klopt. De volgende keer betaal ik gewoon cash
De kassierster heeft eerst 50 artikelen vastgehad die jij ook enkele minuten geleden in je winkelkarretje hebt gelegd en enkele seconden geleden op de transportband .
Niet van 1 persoon maar van honderden gedurende de hele dag .
Maar cash geld aanvaarden nee dat kan niet , ahahahaha
Moeten ze met mij niet proberen , cash geld is een wettelijk betaal middel en ze zijn verplicht dit te aanvaarden .
En van het papier van een product kun je evenveel besmet geraken dan van cash geld .
Maar ja is weer een regel van het WHO en wetenschappers .
Oliedom zijn ze en het volk loopt hier nog blindelings in ook .
Niet van 1 persoon maar van honderden gedurende de hele dag .
Maar cash geld aanvaarden nee dat kan niet , ahahahaha
Moeten ze met mij niet proberen , cash geld is een wettelijk betaal middel en ze zijn verplicht dit te aanvaarden .
En van het papier van een product kun je evenveel besmet geraken dan van cash geld .
Maar ja is weer een regel van het WHO en wetenschappers .
Oliedom zijn ze en het volk loopt hier nog blindelings in ook .
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kijk, de dingen die we kunnen vermijden of waar er alternatieven voor zijn, dat moeten we doen.
Ook al geeft dat cash geld volgens mij geen groter risico dan het manipuleren van producten en vastnemen van winkelkarretjes maar er is een algemeen beschikbaar alternatief voor.
Het manipuleren van producten kan je ook reduceren door in een supermarkt via self-scanning te winkelen.
Nadat ik mijn boodschappen thuis in de quarantaine-kast gestopt heb (papieren verpakking en brik = 1 dag, gladde oppervlakken en zeker plastic = 3 dagen; geen diepvriesproducten en niets meer in de koelkast want daar overleven virussen hé). Daarna was ik gewoon mijn handen met zeep.
Nog een tip: alles warm opeten!
Eigenlijk kom ik met 2x handen wassen per week toe hé; vaker ga ik niet buiten
Ook al geeft dat cash geld volgens mij geen groter risico dan het manipuleren van producten en vastnemen van winkelkarretjes maar er is een algemeen beschikbaar alternatief voor.
Het manipuleren van producten kan je ook reduceren door in een supermarkt via self-scanning te winkelen.
Nadat ik mijn boodschappen thuis in de quarantaine-kast gestopt heb (papieren verpakking en brik = 1 dag, gladde oppervlakken en zeker plastic = 3 dagen; geen diepvriesproducten en niets meer in de koelkast want daar overleven virussen hé). Daarna was ik gewoon mijn handen met zeep.
Nog een tip: alles warm opeten!
Eigenlijk kom ik met 2x handen wassen per week toe hé; vaker ga ik niet buiten