De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Die termijnscontracten vervallen welliswaar binnenkort, als je een maand verder kijkt zijn de prijzen wat meer normaal.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Als Belfius op gevaren begint te wijzen, dan is dat een omen.
Toen Dexia in 2009 een bijzondere algemene vergadering plande om de statuten over haar Arco-aandelen te wijzigen, nam ik direct verlof en verkocht toen al mijn arcoplus, arcopar en arcofin's. Toen ik het ook vertelde aan familie en vrienden, was ik een doemdenker.
https://www.belfius.be/retail/nl/public ... tw&dummy=x
Jullie zijn toch zo optimistisch en rekenen op een V- of W-herstel. Mogelijks onterecht.
Ik ga alvast een voorraadje eten aanleggen :-)
Toen Dexia in 2009 een bijzondere algemene vergadering plande om de statuten over haar Arco-aandelen te wijzigen, nam ik direct verlof en verkocht toen al mijn arcoplus, arcopar en arcofin's. Toen ik het ook vertelde aan familie en vrienden, was ik een doemdenker.
https://www.belfius.be/retail/nl/public ... tw&dummy=x
Jullie zijn toch zo optimistisch en rekenen op een V- of W-herstel. Mogelijks onterecht.
Ik ga alvast een voorraadje eten aanleggen :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Blijkbaar volg jij Bill Gates zijn portefeuille niet op anders zou je zo niet reageren . Van economie kent hij geen bal bekijk maar eens zijn transacties . Een aap doet het beter dan hij . Als je weet dat hij er slaagt met zijn trust (Bill & Melinda Gates Foundation Trust ) seders 2014 tot begin 2020 zero aan rendement te boeken weet je al genoeg . De impact van de corona crisis nu is zelfs nog niet verrekent .Zal dus nu een ferm negatief rendement zijn . Zijn gedachten zijn misschien nobel maar de resultaten zijn dat verre van . Liever een aap dan als leider van de grootste economie ter wereld .
Enkele nieuws puntjes . Is vertaald naar nederlands met translate
Dus misschien enkele rare zinnen
Vorige maand maakte de Wereldgezondheidsorganisatie bekend dat het sterftecijfer voor het coronavirus 3,4% was. Het werkelijke aantal is nu minder dan 1%.
We hebben dus twee grote stukken goed nieuws.
De eerste is dat vroege modellen de sterfte van COVID-19 enorm overdreven.
De tweede is dat de wetenschappelijke gemeenschap overuren - en razendsnel - werkt aan effectieve oplossingen.
Maar het slimme geld denkt dat we binnen enkele weken een succesvolle behandeling zullen hebben.
En het vaccin dat deskundigen ons vertellen, is minstens 12 tot 18 maanden verwijderd? We zouden dat voor Kerstmis moeten hebben.
Als u de grote opleving van de markt na de crash van het coronavirus probeert te begrijpen, is er uw antwoord.
Er zal ongetwijfeld volatiliteit in het verschiet liggen.
Maar de vooruitzichten zijn verschoven van 'slechter dan verwacht' naar 'beter dan verwacht'.
Dus misschien enkele rare zinnen
Vorige maand maakte de Wereldgezondheidsorganisatie bekend dat het sterftecijfer voor het coronavirus 3,4% was. Het werkelijke aantal is nu minder dan 1%.
We hebben dus twee grote stukken goed nieuws.
De eerste is dat vroege modellen de sterfte van COVID-19 enorm overdreven.
De tweede is dat de wetenschappelijke gemeenschap overuren - en razendsnel - werkt aan effectieve oplossingen.
Maar het slimme geld denkt dat we binnen enkele weken een succesvolle behandeling zullen hebben.
En het vaccin dat deskundigen ons vertellen, is minstens 12 tot 18 maanden verwijderd? We zouden dat voor Kerstmis moeten hebben.
Als u de grote opleving van de markt na de crash van het coronavirus probeert te begrijpen, is er uw antwoord.
Er zal ongetwijfeld volatiliteit in het verschiet liggen.
Maar de vooruitzichten zijn verschoven van 'slechter dan verwacht' naar 'beter dan verwacht'.
Iemand die F5 Networks volgt of in port heeft?
Lijkt me ook Corona proof of zelfs beter, ervan te profiteren.
Mooie stijgende omzetten met hoge marges, hoge ROA en ROE, geen te hoge leverage.
Winst per aandeel groeit aan ~9% per jaar terwijl omzet aan ~3,8% per jaar groeit.
Voorlopig op de watchlist
Mooie stijgende omzetten met hoge marges, hoge ROA en ROE, geen te hoge leverage.
Winst per aandeel groeit aan ~9% per jaar terwijl omzet aan ~3,8% per jaar groeit.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
-
- Full Member
- Contacteer:
ok
Laatst gewijzigd door Noobinvest op 21 april 2020, 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zou wat IWDA of CSPX bijkopen!JeroenBW schreef: ↑20 april 2020, 14:25 zouden jullie momenteel EMIM tracker (groeilanden) kopen of denken jullie dat dit nog klappen gaat krijgen de komende weken? Ik ben aan het twijfelen om EMIM de kopen of nog meer IWDA bijkopen. Ik wil sowieso in groeilanden investernen maar wou eens horen of het volgens jullie nu de moment is.
Pharming vandaag, goed nieuws ivm het Corona virus, zou wel eens een boost kunnen geven.
Opende met 45% winst, nu nog 28% kan dus een koopje zijn niet?
Opende met 45% winst, nu nog 28% kan dus een koopje zijn niet?
Bij Argentor hebben ze nog volgende op voorraad en direct leverbaar:
34x 250gr C.Hafner
85x 100gr C.Hafner
1700x Sovereigns
250x 10 NL Gulden
35x Kangaroo 1 Oz
150x Krugerrand 1 Oz
Enige punt is dat er maar 1x/week verzonden wordt agvvan de lagere bezetting omwille van het Coronavirus.
F5 networks, volg ik passief (score van 2,8 op Yahoo Finance geeft te weinig potentieel volgens mij) en ze doen het al bijna 2 jaar slechter als Cisco… (die al achterop liep…maar door Covid19 een beetje wakker werd)reteiP schreef: ↑21 april 2020, 09:31 Iemand die F5 Networks volgt of in port heeft?
Heb zelf Cisco in die sector en mochten die WebEx (momenteel grootste business video platform) niet gehad hebben waren ze buiten…. voorlopig geef ik hen nog wat krediet…
Als je de overnames van Cisco van laatste 10 jaar ziet…zie je hoe ze sneller en sneller opschuiven naar Cloud software.
https://www.cisco.com/c/en/us/about/cor ... years.html
Vandaar de héél goede prestaties van Microsoft, die Amazon al 3 jaar voorbij is in die (cloud) softwaresector en ook wel Sofina… dat bijna een hip software bedrijf is geworden...
Akamai Technologies Inc is voor mijn momenteel 1, als ik Cisco eventueel buiten gooi….
(Cirtrix, Accenture, VMware, Verisign, Verizon, Palo Alto, VMWare, Crayon Oslo…..)
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wellicht betaalde China gul aan the WHO. Het was al duidelijk in november dat het fout ging in China. Overigens niemand Telefacts uitzending bekeken? In Wuhan zijn meer dan 5000 mensen overleden...en dat getal is nog positief.lop schreef: ↑20 april 2020, 00:24 Trump heeft groot gelijk ook , De WHO is zwaar in de fout gegaan door de ernst in China te helpen indekken ( verzwijgen ) .
Daarna heeft Europa zwaar in de fout gegaan door geen invliegverbod door te voeren want oo wee de economie .
En nu staan we allemaal met de gebakken peren .
De oorzaak is china maar de wereldwijde gevolgen is de schuld van de WHO en Europa .
Hadden ze direct de waarheid verteld en Europa gehandeld dan zat nu niemand thuis .
En dat is de waarheid , dat trump nu niks meer wil betalen voor de WHO lijkt mij dan ook logisch Want behalve handen wassen en een mondmasker dragen komt er niks zinnigs van voort en staan ze nu allemaal te kijken tot de oplossing van aan de andere kant van de Oceaan komt .
Europa is en blijft een grote grap. En nogmaals is bewezen dat een muntunie niet genoeg is om een natie te vormen want ieder land heeft zijn eigen belangen .
Net zoals nu Duitsland alles zal doen om te voorkomen dat er Euro bonds zullen worden uitgegeven om Europa hun fouten te laten betalen in verband met corona .
Waarom zou Duitsland betalen voor landen zoals Italie en Belgie terwijl zij een negative rentevoet hebben ?
Ok, oorzaak is duidelijk China, en the WHO heeft gefaald.
Denk niet dat Europa in zijn huidige vorm nog enige betekenis heeft; vooral omdat elk land in Europa nog steeds gelooft dat er geen Europa moet zijn. Wij zijn nog allemaal verwaand en denken dat we het beter doen. Forget it. Wij zijn een cultuur die aan het ''vergaan'' is. Opkomende culturen: China en nog enkele andere culturen....Indien Amerika niet veranderd dan vergaat zij net zoals wij.
Duitsland: 25.000 IC bedden, de minste mensen 'who are gone" . Kunnen wij in Europa nog allemaal van leren...en ja ik ben geen fan van Deutschland....maar ik zie wel hoe goed ze het doen en alles im Griff hebben! Wellicht moet Europa toch van Duitsland leren?
Ik weet niet wat Europa van Trump moet leren. Een zeer gevaarlijke man.....die af en toe wel gelijk heeft maar de wereld niet verder helpt om constructieve gedachten te hebben,
Wellicht maakt zowel China als Rusland daar gretig gebruik van. Zou ik ook doen! Ahum
Voor je nog meer aandelen koopt, lees dan deze beschouwing eens:
https://www.marc.cn/2020/04/the-world-a ... id-19.html
Hij schat de gevolgen van Corona in en oogt er veel succes mee op twitter.
Geloof jij nu echt dat er plots veel meer van op afstand zal blijven gewerkt worden na corona ?criticus schreef: ↑21 april 2020, 22:41 Voor je nog meer aandelen koopt, lees dan deze beschouwing eens:
Dat er hierdoor veel leegstaande kantoren zullen komen ?
Dat er omdat er thuis gewerkt wordt minder merkkledij zal worden verkocht ?
Dat er vanaf nu online lessen zal gevolgd worden waardoor het huidig onderwijs veranderd?
Dat er hierdoor minder leerkrachten nodig zullen zijn terwijl dat de scholen nu zitten op te bieden voor iemand
geschikt te vinden ?
Dat als je op reis zult gaan in de toekomst nog eens 14 dagen extra ( verlof ) zult krijgen om je af te zonderen ?
Volgens de zelfde persoon rijden we binnen 3 jaar allemaal in zelfrijdende auto's , is BMW , Mercedes en volkswagen bankroet , moet je al je geld in bitcoins steken . En voor dat je iets onderneemt moet je eerst 3 flessen wijn leeg drinken !
Hij kon miljardair zijn maar heeft alles voor een appel en een ei laten schieten .
Hoe groter idioot dat je bent hoe meer aandacht je krijgt dat is een feit . Volgen maar op twitter
Ik ben te oud om nog in iets te geloven.
Maar ik geef graag de beschouwingen van anderen eens door, zonder daar een oordeel over te vellen.
U schrijft alsof ik akkoord zou gaan met zijn beschouwingen? Lees mijn post nog eens goed.
Argentinië verklaarde zopas dat ze haar schuldverplichtingen niet kan voldoen.
Met andere woorden het is een failliete staat en zou dat op 120 jaar tijd al 4 keer geweest zijn?
Stel u voor dat er daardoor een bank zou omvallen zoals Deutsche Bank. De beurs zou nogal dalen.
Maar ik geef graag de beschouwingen van anderen eens door, zonder daar een oordeel over te vellen.
U schrijft alsof ik akkoord zou gaan met zijn beschouwingen? Lees mijn post nog eens goed.
Argentinië verklaarde zopas dat ze haar schuldverplichtingen niet kan voldoen.
Met andere woorden het is een failliete staat en zou dat op 120 jaar tijd al 4 keer geweest zijn?
Stel u voor dat er daardoor een bank zou omvallen zoals Deutsche Bank. De beurs zou nogal dalen.
Dag zagen we al langer aankomen. Banken en hun beleggers ook wel vermoed ik.