Weigering cash colruyt, apotheker,...
Re: Weigering cash colruyt, apotheker,...
Het is toch duidelijk dat van de coronacrisis misbruik gemaakt wordt om zaken verplicht te maken waarvoor geen wettelijke basis of rationele grondslag is en dat zal dan voor altijd zo blijven (let maar op!): je mag niet meer met cash betalen en binnenkort voor iedereen mondmasker verplicht. Wat dat laatste betreft: nu moet ik het niet dragen in de supermarkt en ga dat ook niet doen in de toekomst want wat zal er inzake besmettingsrisico daar over enkele weken (verplicht?) anders zijn in de supermarkten dan nu (niet verplicht?).
Een winkelier mag in bepaalde gevallen cash weigeren,(dit staat in de wet) ook al is cash een wettig betaalmiddel.
1/Als het te betalen bedrag minder dan 50% van de biljet waarde is
2/Als hij vermoedt dat het vals is
3/Omwille van veiligheidsredenen
om er maar enkele te noemen.
Als je hem wil kl*ten, kan hij je makkelijk terugkloten en kan je je winkelkarretje laten staan of met kaart betalen,of afdruipen en naar andere winkel gaan en het daar proberen...
1/Als het te betalen bedrag minder dan 50% van de biljet waarde is
2/Als hij vermoedt dat het vals is
3/Omwille van veiligheidsredenen
om er maar enkele te noemen.
Als je hem wil kl*ten, kan hij je makkelijk terugkloten en kan je je winkelkarretje laten staan of met kaart betalen,of afdruipen en naar andere winkel gaan en het daar proberen...
Hier allemaal niet van toepassing.
En het veiligheidsargument werd hier al duidelijk "ontmaskerd".
En het is geen kwestie van mekaar de duvel aan te doen, van geen van beide kanten!
En het veiligheidsargument werd hier al duidelijk "ontmaskerd".
En het is geen kwestie van mekaar de duvel aan te doen, van geen van beide kanten!
Wat ga je doen als hij zegt dat hij vermoedt dat het een vals biljet is,, ook al is dat niet zo
Kun je op die moment niks tegen inbrengen, en kan je je biezen pakken en afdruipen zonder je aankopen..
Kun je tumult maken, en politie bijhalen, en die zullen je biljet in beslag nemen voor onderzoek,wat je dan veel later netjes terug krijgt als het niet zo blijkt te zien..
Laatst gewijzigd door ludo op 22 april 2020, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is dan duidelijk dat de kassierster de klant wil beduvelen: bij elke kassa staat er tegenwoordig een apparaatje om de valsheid van de biljetten te controleren.
Als zij een " vermoeden " uit,mag zij weigeren,, en kan je niks tegen inbrengen.. als zij haar been stijfhoudt..
Boel maken ja, maar daar ga je niks mee opschieten hoor.. nen hoop zever op uwe nek ga je krijgen ja...
Laatst gewijzigd door ludo op 22 april 2020, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan geef je gewoon een ander biljet tot dat ze een echt in de handen hebben toch. Als ze je beschuldigen van het uitgeven van valse biljetten dan moeten zij er de politie maar bijhalen.ludo schreef: ↑22 april 2020, 08:22Wat ga je doen als hij zegt dat hij vermoedt dat het een vals biljet is,, ook al is dat niet zo
Kun je op die moment niks tegen inbrengen, en kan je je biezen pakken en afdruipen zonder je aankopen..
Kun je tumult maken, en politie bijhalen, en die zullen je biljet in beslag nemen voor onderzoek,wat je dan veel later netjes terug krijgt als het niet zo blijkt te zien..
tja man, ik denk dat als jij met veel zaken zo rebels bent je echt geen gemakkelijk leven hebt. en bezaaid is met discussiesen moeilijkheden,....
Laatst gewijzigd door ludo op 22 april 2020, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik betaal ook met kaart en ben niet rebels is juist maar om aan te tonen .
Ne winkelier is nog altijd baas in zijn eigen zaak, als hij je biljet niet aanvaard, aanvaard hij dat ni.. mag je nog met 10 biljetten op de proppen komen, ben je het er ni mee eens, kan JIJ de politie bellen en klacht indienen op vermoeden van.. Maar je karetje blijft wel mooi staan met je onbetaalde boodschappen in.. Zo simpel is da..
Laatst gewijzigd door ludo op 22 april 2020, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Nogmaals: als ik ga winkelen (lidl, aldi) en ik betaal met cash, dan wordt dat biljet door de kassierster door een apparaatje gehaald om de echtheid te controleren. Je haalt "vermoedens" van valsheid aan, maar die kunnen dus niet "meespelen". Wat je stelt, kan zich dus niet voordoen en slaat bijgevolg nergens op.
Maar mijn punt was dat het toch duidelijk is dat van de coronacrisis misbruik gemaakt wordt om zaken verplicht te maken waarvoor geen wettelijke basis of rationele grondslag is en dat zal dan voor altijd zo blijven.
En blijkbaar mag je dat niet, zelfs hier niet, meer in vraag stellen.
Maar mijn punt was dat het toch duidelijk is dat van de coronacrisis misbruik gemaakt wordt om zaken verplicht te maken waarvoor geen wettelijke basis of rationele grondslag is en dat zal dan voor altijd zo blijven.
Laatst gewijzigd door jeff op 22 april 2020, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom zou het " vermoeden" dat het een vals biljet is niet kunnen meespelen???
Als die winkelier een " vermoeden " uit,( hij zegt niet dat het vals is,) hij vermoedt het.. kan je er niks tegen beginnen, de boodschap zal dan wel overkomen dat je of je manier van doen niet gewenst is.
Tja man, das nu eenmaal de evolutie,, of je volgt die, of je verzet je ertegen.
De moeilijkste weg, is daarom niet altijd de beste keuze..
Als die winkelier een " vermoeden " uit,( hij zegt niet dat het vals is,) hij vermoedt het.. kan je er niks tegen beginnen, de boodschap zal dan wel overkomen dat je of je manier van doen niet gewenst is.
Tja man, das nu eenmaal de evolutie,, of je volgt die, of je verzet je ertegen.
De moeilijkste weg, is daarom niet altijd de beste keuze..
Laatst gewijzigd door ludo op 22 april 2020, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je daar met een volgeladen kar staat waar je zelf een tijdje zoet mee bent geweest om die op te vullen denk ik dat de winkelier toch liever je biljet aanvaardt dan dat er iemand van het personeel het weer allemaal op zijn plaats zou moeten leggen.
Maar ok, zoals gezegd ik betaal gewoon met kaart maar er zijn altijd meestal "oudere mensen" die geen kaart hebben of die
er zich bang van maken omdat het al heel hun leven in hun genen zit om met cash te betalen en is het zeker niet de bedoeling om rebels te zijn. Mijn ma is 84 jaar en betaalt ook cash, ze vragen wel " heb je een betaalkaart mevrouw" maar als ze dan zegt " nee" maken ze er verder geen problemen van en zijn ook niet rebels.
Maar ok, zoals gezegd ik betaal gewoon met kaart maar er zijn altijd meestal "oudere mensen" die geen kaart hebben of die
er zich bang van maken omdat het al heel hun leven in hun genen zit om met cash te betalen en is het zeker niet de bedoeling om rebels te zijn. Mijn ma is 84 jaar en betaalt ook cash, ze vragen wel " heb je een betaalkaart mevrouw" maar als ze dan zegt " nee" maken ze er verder geen problemen van en zijn ook niet rebels.
Volledig mee eens.jeff schreef: ↑22 april 2020, 08:40
Een winkelier kan wel inschatten of het de bedoeling is om tegendraads en rebels te zijn.. in dat geval ga je van een kale reis thuiskomen vermoedt ik als die winkelier ook zijn been stijfhoudt..
En wat is er verkeerd aan dat ze willen doorduwen naar een cashloze maatschappy??
En wat is er verkeerd aan dat ze willen doorduwen naar een cashloze maatschappy??
Laatst gewijzigd door ludo op 22 april 2020, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.