Weigering cash colruyt, apotheker,...
Re: Weigering cash colruyt, apotheker,...
Hiermee wordt wel heel kort door de bocht gegaan, of eigenlijk uit de bocht.platin schreef: ↑22 april 2020, 09:47 Cash is meestal witwassen van niet aangegeven inkomsten.
En de Belgen zijn een van de koplopers in de zwarte economie.
Of het moet zijn zonder bankbriefjes dat men zich niet serieus genomen voelt.
Eventjes in de broekzak,
Zie eens wat een rolletje bank biljetten ik bezit.
Het laatste meestal om een klein bedrag te betalen.
Wat een veralgemeningen en vooroordelen om iets te verdedigen waarvoor geen enkele wettelijke/rationele grond is, maar waarvoor sommigen deze coronacrisis willen misbruiken, nl. de afschaffing van de betaling met cash.
Alsof dat briefje van 20 euro waarmee je in de supermarkt betaalt sowieso zwart geld is. Serieus blijven, hé
Niet serieus nemen dus, die gasten. Oeps, dat is ook een veralgemening. Sorry, enkel hier het geval...
Laatst gewijzigd door jeff op 22 april 2020, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat niet over die paar biljetjes van 20 euro. Er draaien miljarden zwart geld in Belgie.. De regularisatie om zwart wit te wassen heeft dan ook al serieus wat opgebracht voor de staat.jeff schreef: ↑22 april 2020, 13:04Hiermee wordt wel heel kort door de bocht gegaan, of eigenlijk uit de bocht.platin schreef: ↑22 april 2020, 09:47 Cash is meestal witwassen van niet aangegeven inkomsten.
Eventjes in de broekzak,
Wat een veralgemingen en vooroordelen!
Alsof dat briefje van 20 euro waarmee je in de supermarkt betaalt sowieso zwart geld is.
Niet serieus nemen, die gasten. Oeps, dat is ook een veralgemening. Sorry, enkel hier het geval...
Dus totaal niet relevant voor deze discussie door gebrek aan nuance mbt dit topic in je argumentering...
Toch behoorlijk naief om te denken dat je cashgeld aan deze dans ontsnapt. Het volstaat dat de overheid (of de bank) zegt: "vanaf morgen tellen die briefjes niet meer", om ze op slag waardeloos te maken: geen enkele handelaar zal het nog aanvaarden en bij geen enkele bank kan je het geld terug op je rekening laten zetten. Je kunt er dan nog wel je poep mee afvegen of de kachel mee aansteken, da's waar.
Je kan blijkbaar niets anders meer verzinnen dan iemand belachelijk maken. Je vergist je, want hiermee zeg je alles over jezelf.
Heb echt geen zin om discussie te voeren met iemand die blijkbaar van een andere planeet komt, en een gebrek aan realisme heeft.. Als je dat zo aanvoelt dat je belachelijk gemaakt wordt, zal daar dan wel iets van waarheid inzitten,dat het misschien wel zo is.... Maar van mij mag je op alle vlakken gelijk hebben hoor,,, NO PROBLEM.. als dat je zelfvertrouwen een boost kan geven..
100%gelijk.jeff schreef: ↑22 april 2020, 13:04Hiermee wordt wel heel kort door de bocht gegaan, of eigenlijk uit de bocht.platin schreef: ↑22 april 2020, 09:47 Cash is meestal witwassen van niet aangegeven inkomsten.
Eventjes in de broekzak,
Wat een veralgemeningen en vooroordelen om iets te verdedigen waarvoor geen enkele wettelijke/rationele grond is, maar waarvoor sommigen deze coronacrisis willen misbruiken, nl. de afschaffing van de betaling met cash.
Alsof dat briefje van 20 euro waarmee je in de supermarkt betaalt sowieso zwart geld is. Serieus blijven, hé
Niet serieus nemen dus, die gasten. Oeps, dat is ook een veralgemening. Sorry, enkel hier het geval...
De toekomst zal uitwijzen wie gelijk geeft.
Er zijn 2 instellingen die ik niet vertrouw, de overheid en de banken. Andere mensen hebben daar juist alle vertrouwen in. Ieder zijn mening.
En omdat ge de overheid en de banken niet vertrouwt, vindt ge dat ge het recht hebt om alles in't zwart te doen dan? ![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
verloren met arco, teruggewonnen met barco.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Blijkbaar. Ik blijf dat enorm vreemd vinden dat vastklampen aan fysiek geld omdat anders ‘alles gecontroleerd wordt’. Who cares als je niets te verbergen hebt: elektronisch is bankieren is sneller, veiliger, en hygiënischer. Dat verzet is quasi symbolisch, maar wat mij betreft volledig achterhaald.
Gisteren op 2 plekken cash betaald. Colruyt en lidl. Waarom niet ? Als ik nu eens niet met betaalkaart betaal en het nooit doe? Moet het dan ineens wel?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik blijf het raar vinden dat mensen hun SOV willen opgeven en willen gaan werken voor 'n cijfertje op een scherm dat zomaar weggeveegd kan worden en waar ze geen enkele macht over hebben.mockingbird schreef: ↑22 april 2020, 16:29Blijkbaar. Ik blijf dat enorm vreemd vinden dat vastklampen aan fysiek geld omdat anders ‘alles gecontroleerd wordt’. Who cares als je niets te verbergen hebt: elektronisch is bankieren is sneller, veiliger, en hygiënischer. Dat verzet is quasi symbolisch, maar wat mij betreft volledig achterhaald.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- VIP member
- Contacteer:
Als de overheid morgen beslist om alle cash briefjes om te zetten in monopoly geld aan een ratio van 2 tegen 1, sta je daar schoon met je cash geld ;-)
Dit is al gebeurd in België dus zo veel veiliger is cash ook niet![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Dit is al gebeurd in België dus zo veel veiliger is cash ook niet
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
mis , dat mag niet !
Als ik eten ga kopen is dat een primaire behoefte als je alleen cash geld op zak hebt kan niemand dit weigeren zelfs al hangt er een bord van 10 meter groot aan de gevel .Ken de wet
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)