Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dat is ook een factor waar rekening mee te houden is. De werk bereidheid zou wel eens heel snel kunnen afnemen wanneer enkele collega's een besmetting niet overleven.JulusCesar schreef: ↑23 april 2020, 10:05 om bier moet je maar gaan naar de colruyt als het personeel het daar die 3 procent tenminste overleeft. Of zijn dat ook oude versleten bejaarden van 32 jaar ?
https://www.retaildetail.be/nl/news/foo ... oronavirus
Een ministerin van Volksgezondheid van 140 kilogrammen ! Een uitermate gezond stukje vlaams welvaren. En in vlaanderen komt het welvaren dan in enorme brokken. Van 140 kilo per stuk om precies te zijn.CarpeNoctem schreef: ↑23 april 2020, 09:45En ze bewijst dat ze geen ezelin is ...
Ons Maggie in opperste concentratie
Aldus die Italiaanse krant.
Iedereen over de rooie. Ik moest er wel om lachen. Kijk, als je een eerste ministerin of een ministerin van verkeer zo te pakken neemt, is dat misschien flauw, maar een ministerin van Volksgezondheid mag er wel eens op worden gewezen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Men zou beter een artikel schrijven over Pascal Smet, massa wellicht ideaal maar verder gewichtsloos
Het is niet eens aangetoond dat hij op z´n werk is besmet, en dan nog is zo een geïsoleerd geval een ´fait divers´.vortex schreef: ↑23 april 2020, 10:14Dat is ook een factor waar rekening mee te houden is. De werk bereidheid zou wel eens heel snel kunnen afnemen wanneer enkele collega's een besmetting niet overleven.JulusCesar schreef: ↑23 april 2020, 10:05 om bier moet je maar gaan naar de colruyt als het personeel het daar die 3 procent tenminste overleeft. Of zijn dat ook oude versleten bejaarden van 32 jaar ?
https://www.retaildetail.be/nl/news/foo ... oronavirus
Er sterven jaarlijks tientallen mensen in het verkeer tijdens woon-werkverplaatsingen, en toch weigert niemand om die reden om te gaan werken. Ze zouden nochrans evengoed kunnen zeggen ´dat is gevaarlijk, ik kan toch gewoon van thuis werken´.
Ik hoop van niet maar ik vrees toch voor een nieuwe outbreak binnen afzienbare tijd. Gisteren was er al pakken meer verkeer dan de dagen voordien. Ook in veel winkels neemt men het niet zo nauw meer. Gisteren is mijn vrouw de Aldi uit gevlucht. Ze lieten gewoon iedereen binnen, het was er overal drummen geblazen. Slechts een paar mensen hadden een mondmasker op.
Verschillende collega's van me zitten ziek thuis. De meeste zijn licht tot matig ziek. Eentje heeft 3 weken in intensieve gelegen, is sedert vorige week weer thuis. Hij geraakt zonder hulp de trap niet op. Dokters voorspellen een maandenlange revalidatie want zijn longen zijn zwaar aangetast. Mogelijks wordt ie zelfs nooit meer de oude. Hij was kerngezond en is 43. Je zal maar net die ene zijn natuurlijk.
Verschillende collega's van me zitten ziek thuis. De meeste zijn licht tot matig ziek. Eentje heeft 3 weken in intensieve gelegen, is sedert vorige week weer thuis. Hij geraakt zonder hulp de trap niet op. Dokters voorspellen een maandenlange revalidatie want zijn longen zijn zwaar aangetast. Mogelijks wordt ie zelfs nooit meer de oude. Hij was kerngezond en is 43. Je zal maar net die ene zijn natuurlijk.
Laatst gewijzigd door anonymous op 23 april 2020, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niet mijn favoriete bron maar toch opnieuw een pleidooi om 60 plussers nog wat te ontzien, een idee waar ikzelf al een tijdje terug voor opperde - volgens mij de logica zelve maar wie ben ik natuurlijk.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/mi ... ~ae6394f2/
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/mi ... ~ae6394f2/
Zestigplussers, zeventigplussers... dat is sowieso een verhaal apart.
Gisteren weer naar het front om boodschappen te doen. Dat deed ik altijd met fiets en fietskar, dat doe ik nog steeds met fiets en fietskar. Maar ik begin er serieus over na te denken om dan toch maar de auto te pakken.
De 3 km naar de Albert Heijn zijn namelijk een gevaarlijk traject geworden, omdat het bulkt van de zestig- en zeventigplussers. Die vinden deze Corona-tijden precies hét moment om fietsen te leren. Of een fiets is zelfs niet nodig... je kan ook met de complete bejaardensoos middenop het fietspad een theekransje houden !
Of bij de kruisingen: je kan natuurlijk als bejaarde ook je fiets compleet overdwars op de kruising zetten. En ook niet oprotten als mijn licht dan op groen gaat.
Zoals Els Ampe zei: lockdown-vakantie. Zeker voor de gepensioneerden (en bijna-gepensioneerden).
Gisteren weer naar het front om boodschappen te doen. Dat deed ik altijd met fiets en fietskar, dat doe ik nog steeds met fiets en fietskar. Maar ik begin er serieus over na te denken om dan toch maar de auto te pakken.
De 3 km naar de Albert Heijn zijn namelijk een gevaarlijk traject geworden, omdat het bulkt van de zestig- en zeventigplussers. Die vinden deze Corona-tijden precies hét moment om fietsen te leren. Of een fiets is zelfs niet nodig... je kan ook met de complete bejaardensoos middenop het fietspad een theekransje houden !
Of bij de kruisingen: je kan natuurlijk als bejaarde ook je fiets compleet overdwars op de kruising zetten. En ook niet oprotten als mijn licht dan op groen gaat.
Zoals Els Ampe zei: lockdown-vakantie. Zeker voor de gepensioneerden (en bijna-gepensioneerden).
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad iedereen kan aanvullen of sectoren kunnen meedenken.
Jammergenoeg doet iedereen dit vanuit zijn eigen standpunt of sectoren bewust of onbewust vanuit hun 'voordeel'
In Tirol was dit de ski sector samen met de horeca die zelf de deelstaat politiekers mee kregen om risico's' te verbergen.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ma ... ~a5b36875/
Geluk kan je daar nu en claim gaan indienen. Ik heb de politiek nog nooit zo zenuwachtig gezien. het Elanor gelobby (lees overleg met de sector of bnetwerking van studie 100) kan hier direct voor doden zorgen? Ook een verder lock down is moeilijk.
Weyts is maar een schaduw meer van zichzelf; stel dat hij te vroeg de scholen opendoet en er vallen doden ? Achteraf komen hiervan claims ? Na 10 dagen krijgen ze het verdict....
Voor het BV afschaffen van ritueel slachten bij een bepaalde religie was hij doortastender.
Wat een verschil met de 'verantwoordelijkheid' die ze maar opnemen bij verkeersslachtoffers, milieu, openbaar vervoer, klimaat, ruimte ordening, voedsel veiligheid,
Jammergenoeg doet iedereen dit vanuit zijn eigen standpunt of sectoren bewust of onbewust vanuit hun 'voordeel'
In Tirol was dit de ski sector samen met de horeca die zelf de deelstaat politiekers mee kregen om risico's' te verbergen.
Geluk kan je daar nu en claim gaan indienen. Ik heb de politiek nog nooit zo zenuwachtig gezien. het Elanor gelobby (lees overleg met de sector of bnetwerking van studie 100) kan hier direct voor doden zorgen? Ook een verder lock down is moeilijk.
Weyts is maar een schaduw meer van zichzelf; stel dat hij te vroeg de scholen opendoet en er vallen doden ? Achteraf komen hiervan claims ? Na 10 dagen krijgen ze het verdict....
Voor het BV afschaffen van ritueel slachten bij een bepaalde religie was hij doortastender.
Wat een verschil met de 'verantwoordelijkheid' die ze maar opnemen bij verkeersslachtoffers, milieu, openbaar vervoer, klimaat, ruimte ordening, voedsel veiligheid,
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Kan de rest van ons dan ook een claim indienen tegen de debielen die willens nillens toch op skireis moesten vertrekken en die achteraf hier zonder probleem mochten rondlopen?JulusCesar schreef: ↑23 april 2020, 11:39 In Tirol was dit de ski sector samen met de horeca die zelf de deelstaat politiekers mee kregen om risico's' te verbergen.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Fakkel schreef: ↑23 april 2020, 10:33Het is niet eens aangetoond dat hij op z´n werk is besmet, en dan nog is zo een geïsoleerd geval een ´fait divers´.
Er sterven jaarlijks tientallen mensen in het verkeer tijdens woon-werkverplaatsingen, en toch weigert niemand om die reden om te gaan werken. Ze zouden nochtans evengoed kunnen zeggen ´dat is gevaarlijk, ik kan toch gewoon van thuis werken´.
Op die reactie 'Eternit' zat ik te wachten; hij is niet besmet op zijn werk. Of toch niet bewezen.
Keer ook dit eens om; hoeveel mensen kregen er van hem een besmetting (al of niet in de colruyt) tijdens de eerste dagen van zijn ziekte toen hij zich nog OK voelde.
En het verkeer is inderdaad ook een probleem. Veroorzaakt in België evenveel doden als 2 dagen corona.
vandaar dat bv de fietsersbond ook dit risico in de aandacht brengt.
Claim indienen tegen skiers te horen kregen dat er niets aan de hand is ? Zijn die dan bewust in de fout ?
of een claim indienen tegen vb Klimaat politiek waarvan we de gevolgen vandaag ondervinden ?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/20 ... nederland/
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tussen al dat slechte nieuws is er ook goed nieuws:
- al een eerste voetbalclub failliet, nu de eerste klassers nog ..
- al een eerste voetbalclub failliet, nu de eerste klassers nog ..
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
contextbinder schreef: ↑23 april 2020, 12:39 Tussen al dat slechte nieuws is er ook goed nieuws:
- al een eerste voetbalclub failliet
Alles waar een Antwerpenaar zich mee moeit, gaat om zeep... Zonder dat krapuul was het nooit zover gekomen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op zich niets tegen voetbal, maar de mensheid is erin geslaagd om van het voetbal 1 grote geldcarrousel te maken, privileges die nergens anders gelden, ...PinkPanther1970 schreef: ↑23 april 2020, 12:52contextbinder schreef: ↑23 april 2020, 12:39 Tussen al dat slechte nieuws is er ook goed nieuws:
- al een eerste voetbalclub failliet
Mocht hij op z´n werk besmet zijn, zou je verwachten dat ook zijn collega's besmet zijn, door diezelfde zieke klant(en).JulusCesar schreef:
Op die reactie 'Eternit' zat ik te wachten; hij is niet besmet op zijn werk. Of toch niet bewezen.
Keer ook dit eens om; hoeveel mensen kregen er van hem een besmetting (al of niet in de colruyt) tijdens de eerste dagen van zijn ziekte toen hij zich nog OK voelde.
Toch is dat niet zo.
Dan heeft die ene ofwel ongelooflijke pech, ofwel of is de besmetting daar niet gebeurd.
Kijk ik naar collega. Als die erin slaagt om wekenlang met een besmet persoon samen te leven zonder dat 1 vd 4 andere personen (partner + 3 kinderen) besmet geraakt, dan zal dat in de Colruyt door een toevallige passant ook wel niet gebeuren.
Concreet geval is een gezin in een rijwoning waar de persoon meer dan 10 dagen na het (vermoedelijk) moment van besmetting naar de dokter is gegaan.
10 dagen dat je toch al eens je partner kust, dezelfde klinken aanraakt, ...
Je veralgemeent te veel en je neemt te veel wat in jouw kraam past (vage info) als voorbeeld.
Er was ook een superbesmetter in een après ski bar die een kleine 1000 besmettingen heeft veroorzaakt.
Je 'bent er niet'.
Er was ook een superbesmetter in een après ski bar die een kleine 1000 besmettingen heeft veroorzaakt.
Je 'bent er niet'.