Corona-virus.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Laatst nog iets op tv gehoord wat ik ook wel straf vind: blijkbaar maken zangers ook aanspraak op die 3000€ vergoeding van de overheid. (ergens wel logisch vanuit overheidsstandpunt)
Dat betekent dus dat de eerste de beste schlagerzanger die eens een optreden gegeven heeft in het parochiecentrum van Moerbeke of de lokale pensenkermis plots 3000€ op zijn bankrekening krijgt om niks te doen. (naast zijn inkomen uit zijn job natuurlijk, want van zijn gezang kan hij niet leven)
En ik denk dat we het aantal van die amateurzangers zwaar onderschatten.
Probleem is dat geen enkele politieker aan de alarmbel zal trekken vermits dat je de facto je kiezers verliest van wie je geld afneemt.
Misschien moet de overheid dat inbrengen als subsidie aan de cultuursector, kwestie van de kosten onder controle te houden :p
Zou het te laat zijn om mijn zangcarriere te lanceren?
Dat betekent dus dat de eerste de beste schlagerzanger die eens een optreden gegeven heeft in het parochiecentrum van Moerbeke of de lokale pensenkermis plots 3000€ op zijn bankrekening krijgt om niks te doen. (naast zijn inkomen uit zijn job natuurlijk, want van zijn gezang kan hij niet leven)
En ik denk dat we het aantal van die amateurzangers zwaar onderschatten.
Probleem is dat geen enkele politieker aan de alarmbel zal trekken vermits dat je de facto je kiezers verliest van wie je geld afneemt.
Misschien moet de overheid dat inbrengen als subsidie aan de cultuursector, kwestie van de kosten onder controle te houden :p
Zou het te laat zijn om mijn zangcarriere te lanceren?
Wel even nuanceren. Je moet sociale bijdragen betalen om aanspraak op iets te kunnen maken. Voor zelfstandigen in bijberoep zijn er andere regels dan zelfstandige in hoofdberoep.
Ik geloof het echt. Die ene garçon in de après ski bar waarnaar zeer veel besmettingen zijn te herleiden ... Plus die die er op volgen.
"""Een Duitse barman, die werkte in een après-skibar in het Oostenrijkse skioord Ischgl, zou weleens een “superverspreider” van het coronavirus kunnen zijn. Volgens nieuwsmedia in Oostenrijk en Duitsland is hij alleen verantwoordelijk voor de besmetting van honderden, tot zelfs duizend wintersporters.""""
Hij moet ze niet zelf persoonlijk besmet hebben.
Een persoon besmet 3 anderen... >>> 9 >> 27 >> 81 >> 243 >> 729...
Maak de optelling maar. Stel dat die ene er 15 besmet heeft... Maak de som opnieuw. Uiteraard geloof ik dat dat mogelijk is. Geloof jij het niet ? Past het niet in je kraam ?
Mvr 23 feb : "We moeten dit ook wel serieus nemen", zegt hij. "Dit voldoet aan alle voorwaarden om het een pandemie te noemen. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) gaat dat ook wel doen binnenkort."
Krokusvakantie : opnieuw opgezocht. Vanaf MAANDAG 24 FEB. Iedereen is dus al weg van donderdag 20, vrijdag 21 of zaterdag 22 feb.
Italië : Een cluster van uitbraken werd op 21 februari gedetecteerd, beginnend met zestien bevestigde besmettingen in de Noord-Italiaanse regio Lombardije in Codogno, (Wikipedia).
De besmettingen hiervoor waren eenmalige gevallen gelinkt aan reizigers uit China.
Moet er nog zand zijn ?
Laatst gewijzigd door haelewyn op 23 april 2020, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Eén (onbevestigde) superbesmetter is net zozeer een veralgemening dan 1 collega die het eigen relaas van de afgelopen 3 weken doet.
Die collega kan natuurlijk wel besmet zijn, maar geen of milde symptomen ontwikkeld hebben...
Maar... tot de effectieve vaststelling bij de partner is deze persoon blijven werken bij ons. En toch niemand ziek gemaakt? Dan werken onze social distanting regeltjes inderdaad goed...
Het zijn veel ´if´s and but´s´, maar mijn visie wordt ondersteund door slechts 3% immuniteit nationwide ondanks de zogenaamde veelvuldige inbreuken tegen de lock down.
Maar goed. Intussen helpt Corona wel om de Climate Hoax te ontmaskeren.
https://auto55.be/nieuws/32606-stuttgar ... ezone-legt
Dat laatste ben ik zeker met je eens. Ik zag deze week vanop de brug van Vilvoorde stukken van Brussel die ik nooit eerder zag. De zuiverheid van de lucht was merkbaar.
De superbesmetter : er is al onderzoek naar gedaan onder meer in Nederland waar een groot deel besmettingen daar naartoe leidden. Wetende dat niet iedere besmetting herkend en getest werd in de eerste weken... Het lijkt me duidelijk genoeg. Ontkennen heeft alleen zin als je per se 1 halve waarheid wil geloven en elke andere uitsluiten.
De superbesmetter : er is al onderzoek naar gedaan onder meer in Nederland waar een groot deel besmettingen daar naartoe leidden. Wetende dat niet iedere besmetting herkend en getest werd in de eerste weken... Het lijkt me duidelijk genoeg. Ontkennen heeft alleen zin als je per se 1 halve waarheid wil geloven en elke andere uitsluiten.
Een beetje vergelijkbaar met een minister van onderwijs die 9 jaar over zijn hogere studies heeft gedaan ... die kan je in ieder geval niet verwijten dat hij niet voldoende lang naar school is geweest ... enkel jammer dat hij iets te lang in de kleuterklas is blijven hangen en constant ballonnetjes moet oplaten om - net als een kleuter - in de belangstelling te kunnen staan.
Volledig mee akkoord.anonymous schreef: ↑23 april 2020, 10:38 Ik hoop van niet maar ik vrees toch voor een nieuwe outbreak binnen afzienbare tijd. Gisteren was er al pakken meer verkeer dan de dagen voordien. Ook in veel winkels neemt men het niet zo nauw meer. Gisteren is mijn vrouw de Aldi uit gevlucht. Ze lieten gewoon iedereen binnen, het was er overal drummen geblazen. Slechts een paar mensen hadden een mondmasker op.
Verschillende collega's van me zitten ziek thuis. De meeste zijn licht tot matig ziek. Eentje heeft 3 weken in intensieve gelegen, is sedert vorige week weer thuis. Hij geraakt zonder hulp de trap niet op. Dokters voorspellen een maandenlange revalidatie want zijn longen zijn zwaar aangetast. Mogelijks wordt ie zelfs nooit meer de oude. Hij was kerngezond en is 43. Je zal maar net die ene zijn natuurlijk.
Een jonge 50er op het werk van mijn dochter, corona, 3 weken intensieve, galblaas verwijderd, minstens 1 jaar revalidatie ... door het oog van de naald. Tevelen denken dat het "mij niet zal overkomen" ... als mannen met kathedralen van een lichaam (overdrijfmodus aan) als Axel Daeseleire in een paar weken tijd 11 kg. spiermassa kwijt is en voor een revalidatie van minstens 10 maanden staat moet je echt niet denken dat het jou wel zal overslaan.
De exit zal er toe leiden dat we dit keer echt in Italië-toestanden zullen terechtkomen ... we zullen het weldra zien in de cijfers van bv. Oostenrijk waar ze als eersten aan het afbouwen zijn.
Nu is er sowieso wel een verschil tussen een après ski bar waar gelald en geroepen wordt op een kleine oppervlakte, en een winkel waar op een grote oppervlakte amper iets gezegd wordt.haelewyn schreef: ↑23 april 2020, 14:02 De superbesmetter : er is al onderzoek naar gedaan onder meer in Nederland waar een groot deel besmettingen daar naartoe leidden. Wetende dat niet iedere besmetting herkend en getest werd in de eerste weken... Het lijkt me duidelijk genoeg. Ontkennen heeft alleen zin als je per se 1 halve waarheid wil geloven en elke andere uitsluiten.
Het 1e zou ik nog altijd verbieden.
Het 2e totaal niet, hooguit een summiere beperking mbt maximaal aantal klanten die tegelijk binnen mogen. Al ben ik zelfs daar geen voorstander van. Dan liever een verplicht mondmasker.
Er komt geen corona-app volgens minister Philippe De Backer omdat contactonderzoek handmatig kan.
Van dezelfde regering: men mag geen mondmaskers dragen (want we hebben er niet genoeg) en we rekenen op de huisvlijt van de mensen om mondmaskers te maken (want we slagen er niet om de productie van mondmaskers te organiseren alhoewel de industrie al 5 weken klaarstaat).
COVID19 is erg, maar het is de menselijke stupiditeit waar ik wanhopig van wordt.
Is dat de reden waarom Georges-Louis Bouchez beweert dat de volmachtenperiode duurt tot in september? In de hoop om tijdens de zomer (en het najaar) met miljarden te kunnen strooien zodat de mensen tegen dan het geklungel vergeten zijn?
Van dezelfde regering: men mag geen mondmaskers dragen (want we hebben er niet genoeg) en we rekenen op de huisvlijt van de mensen om mondmaskers te maken (want we slagen er niet om de productie van mondmaskers te organiseren alhoewel de industrie al 5 weken klaarstaat).
COVID19 is erg, maar het is de menselijke stupiditeit waar ik wanhopig van wordt.
Is dat de reden waarom Georges-Louis Bouchez beweert dat de volmachtenperiode duurt tot in september? In de hoop om tijdens de zomer (en het najaar) met miljarden te kunnen strooien zodat de mensen tegen dan het geklungel vergeten zijn?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Toch eens nieuwsgierig hoe het openbaar vervoer gaat evolueren, Corona is een streep door de rekening van de Groenen op dat vlak.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik vraag me af wat het totaalplaatje gaat zijn en de impact op de begroting qua inkomsten.
Lagere olieprijzen... dus minder BTW, accijnzen, taksen, bovendien minder verkoop aan brandstoffen.
De melkkoe gaf maar weinig thuis afgelopen maand.
Lagere olieprijzen... dus minder BTW, accijnzen, taksen, bovendien minder verkoop aan brandstoffen.
De melkkoe gaf maar weinig thuis afgelopen maand.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Shame on you! Jij die hier al jaar en dag zit, zou moeten weten dat een ander langdurig lid het embleem van deze club in zijn avatar heeft staan. Je favoriete voetbalclub failliet zien gaan, dat wens je enkel u vijanden toe.contextbinder schreef: ↑23 april 2020, 12:39 Tussen al dat slechte nieuws is er ook goed nieuws:
- al een eerste voetbalclub failliet, nu de eerste klassers nog ..
Gevonden: E10ne is het bedoelde lid. Sterkte, makker.
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 23 april 2020, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat je geen voetbalfan bent tot daar aan toe maar vergeet niet dat een voetbalploeg niet alleen dik betaalde vedetten huisvest. Het zal de meeste van die spelers trouwens worst wezen of de club al dan niet failliet gaat. Ze vinden wel een andere broodheer. De grootste slachtoffers zijn de gewone mensen die er werken op het secretariaat, terreinverzorging, ticketing, enz. Ook de jeugdspelers van wie sommigen daar al van kleinsaf spelen zijn de dupe.contextbinder schreef: ↑23 april 2020, 12:39 Tussen al dat slechte nieuws is er ook goed nieuws:
- al een eerste voetbalclub failliet, nu de eerste klassers nog ..
We zullen het traceren zonder app moeten doen, want de regering blijft in gebreke.cpnx schreef: ↑23 april 2020, 16:01 Er komt geen corona-app volgens minister Philippe De Backer omdat contactonderzoek handmatig kan.
Mondmaskers waren (!) gevaarlijk, want de regering blijft in gebreke (nu zijn ze blijkbaar essentieel, maar je moet ze wel zelf maken )
Onze woonzorgcentra zijn sterfhuizen geworden, want de regering blijft in gebreke.
Massaal testen en quarantaine van mogelijk besmette mensen gebeurt niet, want de regering blijft in gebreke.
Hoe zou het toch komen dat we rampzalige coronacijfers hebben?