Overdracht effecten
Overdracht effecten
Beste,
Ik ben klant bij BinckBank, maar heb ook nog een aandeel bij een grootbank.
Deze had ik graag laten overplaatsen naar BinckBank, maar mijn bank rekent hiervoor een kost van 150 euro aan.
Het klopt dat deze kost vergoed wordt door Binck?
Met vriendelijke groeten.
Ik ben klant bij BinckBank, maar heb ook nog een aandeel bij een grootbank.
Deze had ik graag laten overplaatsen naar BinckBank, maar mijn bank rekent hiervoor een kost van 150 euro aan.
Het klopt dat deze kost vergoed wordt door Binck?
Met vriendelijke groeten.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Overdracht effecten
Wat je niet vermeldt in je bericht: Binck geeft geen vergoeding in geld, je krijgt de waarde van de kost in transactietegoed. Dat tegoed is ook maar 6 maand geldig. Je moet al redelijk actief beleggen en/of grote pakketten verhandelen om dat uit te geven.
Staat duidelijk op hun site aangegeven. Er is ook een maximum van 1000 € maar dat is in dit geval niet relevant.
Staat duidelijk op hun site aangegeven. Er is ook een maximum van 1000 € maar dat is in dit geval niet relevant.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dank voor de opheldering!
Dat is inderdaad al een groot bedrag om op te doen. Die kost is gewoon schandalig duur.
Anderzijds zal ik op korte termijn wel nog enkele aankopen doen bij Binck en ik zou me wel de kost van het alternatief besparen, namelijk verkopen bij Fortis (en hun hoge transactiekost betalen) en transactiekost door aankoop bij Binck.
Dat is inderdaad al een groot bedrag om op te doen. Die kost is gewoon schandalig duur.
Anderzijds zal ik op korte termijn wel nog enkele aankopen doen bij Binck en ik zou me wel de kost van het alternatief besparen, namelijk verkopen bij Fortis (en hun hoge transactiekost betalen) en transactiekost door aankoop bij Binck.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Waarom niet verkopen bij de ene bank en terugkopen bij de nieuwe?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
^TS heeft het over een aandeel. Met een koop/verkoop daarvan betaal je naast 2x transactiekosten ook 2x0,35% beurtaks (TOB). Dus kunnen brokers ongehinderd doorrekenen voor uitgaande effectentransfers.
De klant hangt toch vast, zolang een transfer wat goedkoper is dan een koop/verkoop zitten je goed als broker. En het werkt, zonder die 35 € per lijn had ik onze gemeenschappelijke portefeuille al lang overgezet naar Binck (waar eigen vermogen zit). KBC vraagt zomaar eventjes 60 € per lijn zag ik. Gewoon, omdat het kan.
N̶o̶g̶ ̶e̶e̶n̶ ̶r̶e̶d̶e̶n̶ ̶o̶m̶ ̶E̶T̶F̶'̶s̶ ̶t̶e̶ ̶p̶i̶m̶p̶e̶n̶,̶ ̶B̶7̶!̶
Edit: TOB van 2x0,35 geldt ook voor ETF's natuurlijk. Ik steek het op de lange werkdag en dat thuisschoolgedoe. Allemaal Ben Weyts zijn schuld
Voor vrij kleine posities is koop/verkoop goedkoper. Altijd afhankelijk van je brokers natuurlijk. Maar je zit al vrij snel aan het punt dat transfers de goedkoopste optie zijn.
De klant hangt toch vast, zolang een transfer wat goedkoper is dan een koop/verkoop zitten je goed als broker. En het werkt, zonder die 35 € per lijn had ik onze gemeenschappelijke portefeuille al lang overgezet naar Binck (waar eigen vermogen zit). KBC vraagt zomaar eventjes 60 € per lijn zag ik. Gewoon, omdat het kan.
N̶o̶g̶ ̶e̶e̶n̶ ̶r̶e̶d̶e̶n̶ ̶o̶m̶ ̶E̶T̶F̶'̶s̶ ̶t̶e̶ ̶p̶i̶m̶p̶e̶n̶,̶ ̶B̶7̶!̶
Edit: TOB van 2x0,35 geldt ook voor ETF's natuurlijk. Ik steek het op de lange werkdag en dat thuisschoolgedoe. Allemaal Ben Weyts zijn schuld
Voor vrij kleine posities is koop/verkoop goedkoper. Altijd afhankelijk van je brokers natuurlijk. Maar je zit al vrij snel aan het punt dat transfers de goedkoopste optie zijn.
Is voor de meeste ETF's TOB niet 0,12%?Oudere Jongere schreef: ↑23 april 2020, 19:17 N̶o̶g̶ ̶e̶e̶n̶ ̶r̶e̶d̶e̶n̶ ̶o̶m̶ ̶E̶T̶F̶'̶s̶ ̶t̶e̶ ̶p̶i̶m̶p̶e̶n̶,̶ ̶B̶7̶!̶
Link