Lening op zwarte lijst
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Lening op zwarte lijst
Hallo kunt iemand mij helpen? Als íemand staat op zwarte lijs kun ergens lenen??
Re: Lening op zwarte lijst
als die iemand graag zijn geld definitief kwijt is
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je op de zwarte lijst staat, ben je het zwarte schaap van de samenleving en wordt je verstoten...
De ontlener is het OCMW niet he
of er moest onozelaar op zijn gezicht staan
of er moest onozelaar op zijn gezicht staan
Uitelkaar ex betaal de auto lening niet
Beste, ik ben nieuw in de forum en heb vooral een vraag ivm autolening die een vriend van mij zo'n 2 jaar gelden samen met zijn ex een nieuwe auto kochte met autolening. Ze gingen samen naar de bank om een autolening aan te vragen en tekenden dat de mevr zijn ex de auto lening zal betalen want ze had de rijbewijs en draagt zelf al de kosten van de auto op. Nu zijn ze al jaar uitelkaar en ze betaal de auto lening niet en ze is al in het bezit van de auto. Mijn vriend heeft nooit met de auto gereden en was nooit in bezit geweest van de auto. Nu kwam de deurwaarde naar hem toe om die betaling verder te betalen. Ze wilde alles op mijn vriend gooien zodat ze zelf niks kan betalen terwijl ze samen al de schulden hebben gemaakt. Waarvan de grote schuld was van de auto lening. Mijn vraag is kan mijn vriend beroep doen zodat hij die lening niet betaal die zij zelf is aangegaan want min vriend is zelf nooit in het bezit geweest van de auto. Zijn schuldbemedelaar zegt dat hij een klacht moet neer leggen maar de politie zegt ze kunnen er niks aandoen. Help aub.
Hij zal borg gestaan hebben voor die lening, en als zij niet betaald, komen ze naar de borgsteller.. Moet je wel mee oppassen want ze kunnen beslag leggen op je loon en je goederen..
(Eigenaar van de wagen is de naam welke op het inschrijvingsbewijs staat, ongeacht waar het geld vandaan komt om de auto te betalen....)
Je kan naar een advokaat om inlichtingen gaan( eerste lijnsadvies) of je kan haar zelf dagvaarden voor de vrederechter van uw woonplaats.. Is gratis en heb je géén advokaat voor nodig.
Gewoon een brief schrijven naar de vrederechter ( griffie ) met verzoek uw ex te dagvaarden in verband met... en dan heel korte uitleg. Best ga je eerst eens langs de griffie welke documenten bij je brief moeten gevoegd worden ( attest van woonplaats van beide enz. )
Vredrechter zal dan beide partijen uitnodigen op zijn zitting, en daar kan je mondeling je verhaal doen.
De vrederechter zal dan een uitspraak doen..
https://justice.belgium.be/sites/defaul ... l-2019.pdf
(Eigenaar van de wagen is de naam welke op het inschrijvingsbewijs staat, ongeacht waar het geld vandaan komt om de auto te betalen....)
Je kan naar een advokaat om inlichtingen gaan( eerste lijnsadvies) of je kan haar zelf dagvaarden voor de vrederechter van uw woonplaats.. Is gratis en heb je géén advokaat voor nodig.
Gewoon een brief schrijven naar de vrederechter ( griffie ) met verzoek uw ex te dagvaarden in verband met... en dan heel korte uitleg. Best ga je eerst eens langs de griffie welke documenten bij je brief moeten gevoegd worden ( attest van woonplaats van beide enz. )
Vredrechter zal dan beide partijen uitnodigen op zijn zitting, en daar kan je mondeling je verhaal doen.
De vrederechter zal dan een uitspraak doen..
https://justice.belgium.be/sites/defaul ... l-2019.pdf
Even verbeteren Ludo. De eigenaar van het voertuig is diegene op wiens naam de faktuur staat. Het inschrijvingsbewijs is geen eigendomsbewijs van de wagen maar enkel een bewijs dat het voertuig is ingeschreven bij de DIV. Op het inschrijvingsbewijs staat trouwens volgende tekst vermeldt “Dit certificaat is geen eigendomsbewijs van het voertuig.”
Als betrokkene borg heeft gestaan voor de lening dan zal hij bij het vredegerecht evenzeer bakzeil halen tenzij hij kan bewijzen dat ie die borgstelling onder bedreiging of andere druk heeft getekend maar hoe gaat hij dat in godsnaam bewijzen.
Als betrokkene borg heeft gestaan voor de lening dan zal hij bij het vredegerecht evenzeer bakzeil halen tenzij hij kan bewijzen dat ie die borgstelling onder bedreiging of andere druk heeft getekend maar hoe gaat hij dat in godsnaam bewijzen.
Een deurwaarder kan niet weten op wiens naam de faktuur staat,derhalver beroept hij zich op Art.2279 BW. dat stelt dat bezit geldt als titel,doch niet als wettige titel. Diegene op wiens naam het inschrijvings bewijs (DIV) staat is dus in het bezit van het voertuig.
Derhalve kan een deurwaarder beslag leggen op het voertuig, waar nadien de wettige eigenaar via revindicatie procedure kan aantonen met een faktuur op zijn naam dat het zijn wettige eigendom is,ongeacht wie het goed betaald heeft.
Daar is dan een andere procedure voor nodig als je daar recht op wilt kunnen maken tot terugbetaling.
Op dezelfde manier kan hij ook al de roerende goederen in een huis in beslag nemen.
https://www.peterfreundlaw.be/revindicatie-wat-wie-hoe/
Derhalve kan een deurwaarder beslag leggen op het voertuig, waar nadien de wettige eigenaar via revindicatie procedure kan aantonen met een faktuur op zijn naam dat het zijn wettige eigendom is,ongeacht wie het goed betaald heeft.
Daar is dan een andere procedure voor nodig als je daar recht op wilt kunnen maken tot terugbetaling.
Op dezelfde manier kan hij ook al de roerende goederen in een huis in beslag nemen.
https://www.peterfreundlaw.be/revindicatie-wat-wie-hoe/
Volgens wat ik eruit begrijp, gaat het hier niet over wie de eigenaar van het voertuig is.
Maar over op wiens naam de lening werd afgesloten.
Als ze samen naar de bank gingen, vermoed ik op beide namen. Maar indien 1 van de 2 ex-partners niet meer kan of wil betalen, dan gaat de bank automatisch bij de andere aankloppen.
Ook indien de lening slechts op 1 naam staat, maar het gaat over een koppel dat gehuwd was (met wettelijke gemeenschap), gaat de bank de andere partner aanspreken.
Voor andere ex-koppels zal het ervan afhangen welk huwelijks- of samenwonings-contract ze hadden.
Maar over op wiens naam de lening werd afgesloten.
Als ze samen naar de bank gingen, vermoed ik op beide namen. Maar indien 1 van de 2 ex-partners niet meer kan of wil betalen, dan gaat de bank automatisch bij de andere aankloppen.
Ook indien de lening slechts op 1 naam staat, maar het gaat over een koppel dat gehuwd was (met wettelijke gemeenschap), gaat de bank de andere partner aanspreken.
Voor andere ex-koppels zal het ervan afhangen welk huwelijks- of samenwonings-contract ze hadden.