Corona-virus.
Re: Corona-virus.
@GreenDean:
Dat ik niet verwacht dat er een efficiënt en effectief vaccin gevonden wordt, is serieus bedoeld. Op basis van een aantal tegenslagen.
Dat ik niet geloof dat dit via ´een markt´ is overgezet op mensen maar wel eens een ontsnapt biowapen van de Chinezen kan zijn, evenzeer.
Dat lange totale isolatie dan nog de enige oplossing is, maar onhaalbaar, is een voorbeeld om aan te tonen dat we moeten leren leven met de aanwezigheid van dit virus.
Ik hoop dat we de Ro zo laag krijgen dat dit een soort ´marginaal´ randgebeuren wordt zoals tbc.
(Let op de aanhalingstekens voor zij die niet zo goed zijn in begrijpend lezen, en zoek eerst op internet de betekenis van marginaal op.)
Dat ik niet verwacht dat er een efficiënt en effectief vaccin gevonden wordt, is serieus bedoeld. Op basis van een aantal tegenslagen.
Dat ik niet geloof dat dit via ´een markt´ is overgezet op mensen maar wel eens een ontsnapt biowapen van de Chinezen kan zijn, evenzeer.
Dat lange totale isolatie dan nog de enige oplossing is, maar onhaalbaar, is een voorbeeld om aan te tonen dat we moeten leren leven met de aanwezigheid van dit virus.
Ik hoop dat we de Ro zo laag krijgen dat dit een soort ´marginaal´ randgebeuren wordt zoals tbc.
(Let op de aanhalingstekens voor zij die niet zo goed zijn in begrijpend lezen, en zoek eerst op internet de betekenis van marginaal op.)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Leuke anekdote:
Een vriend tijdens mijn studententijd was hoogbegaafd (lid van Mensa, IQ 160), ik heb 10 jaar met hem op school gezeten en heel zijn leven taalproblemen gekend - vooral bij het schrijven, eentje zal ik nooit vergeten op een dictee:
Duitslandt
Toen hij kleiner was hadden zijn ouders dit reeds gemerkt en laten onderzoeken, ik meen dat het iets was met de onderlinge samenwerking tussen linker en rechter hersenhelft waardoor voornamelijk spellingfouten niet te vermijden waren. Ruimtelijk inzicht daarentegen was fenomenaal goed.
Ik gebruik het nu als excuus bij taalfouten - dat komt omdat mijn hersenen niet normaal werken
Je zou een FFP masker in principe wel opnieuw kunnen gebruiken maar dan moet je het al een paar dagen tot een week aan de kant leggen om zeker te zijn dat eventueel aanwezig virussen dood zijn. Als je het een paar uur op hebt dan wordt het nat van je uitademing. Ze raden dus aan om het max 4u op te houden.gpv1 schreef: ↑24 april 2020, 11:54 Hier jammer genoeg nog geen FFP2/N95 mondmaskers kunnen vinden op internet. Ofwel niet voorradig, ofwel minstens €5 per stuk (en dergelijke maskers zijn altijd wegwerpmaskers dus elke dag €5 of meer komt wel heel duur uit). Chirurgische maskers, daar ben je ook niks mee want die bieden jezelf geen bescherming.
De regering had al maanden geleden de nodige maatregelen moeten nemen om mondmaskers in eigen land te laten maken.haelewyn schreef: ↑24 april 2020, 11:44 We zouden een klein bedrijf onder staatssupervisie of een initiatief op gemeentelijk vlak moeten opstarten en mondmaskers maken van gerecycleerde producten in zo groot mogelijke oplage en met een minieme winst.
De arbeid kan geleverd worden door werklozen die niet veel te doen hebben. Ik ben kandidaat.
Nu nog wachten tot er iemand mee begint. Ik ga de machines niet aankopen, als je je afvraagt waarom ik er niet mee begin.
Maar de regering was doofstom voor alle smeekbeden om met de productie te beginnen (maskers waren gevaarlijk, remember?).
Als men een maand geleden naar deze noodkreet geluisterd had (Belgische wetenschapper), dan waren we er nu misschien al grotendeels vanaf:
https://www.youtube.com/watch?v=P3Rr-WJDV_M
Alcohol breekt de celwand van het virus af. Spray je masker (plantenspuit ?) met alcohol of drenk het erin als er genoeg alcohol voorradig is.anonymous schreef: ↑24 april 2020, 12:26
Je zou een FFP masker in principe wel opnieuw kunnen gebruiken maar dan moet je het al een paar dagen tot een week aan de kant leggen om zeker te zijn dat eventueel aanwezig virussen dood zijn. Als je het een paar uur op hebt dan wordt het nat van je uitademing. Ze raden dus aan om het max 4u op te houden.
Reserve oplossing : bleekwater in oplossing van 1 soeplepel per liter water. Of wees gul met 2 of 3 eetlepels...
Dan kan je die week inkorten tot de tijd van het drogen.
Bleekwater heeft het voordeel dat je de eerste tijd geen jenevergeur gaat uitademen door je gedrenkt masker.. eens droog zal het allebei wel meevallen.
FFP-maskers steek je niet in alcohol of bleekwater. Dat zou de structuur van het materiaal kunnen aantasten. En het is precies de ultrafijne structuur die de kleinste partikels tegenhoudt.
Laatst gewijzigd door centiem op 24 april 2020, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Besproeien met een plantenspuit dan.. kan je die filters niet vervangen of aanvullen met een nieuwe binnen - of buitenlaag ? Ik heb er een paar gevonden in mijn berghok maar ze zijn nog ingepakt.
Mijn zelfgemaakt masker is zo gemaakt dat ik er een nieuw binnenstuk kan in stoppen.
Ik gebruik geen koffiefilters maar 4 keer gevouwen keukenpapier.
De techniek om bv rook te filteren... Op een doek pissen en voor je mond houden als filter (bush medicine) doet me denken dat dingen nat maken niet altijd slecht is.
Mijn zelfgemaakt masker is zo gemaakt dat ik er een nieuw binnenstuk kan in stoppen.
Ik gebruik geen koffiefilters maar 4 keer gevouwen keukenpapier.
De techniek om bv rook te filteren... Op een doek pissen en voor je mond houden als filter (bush medicine) doet me denken dat dingen nat maken niet altijd slecht is.
https://www.pzc.nl/dossier-coronavirus/ ... ~af840f5b/
Ieder zal, afhankelijk van zijn overtuiging wel zelf conclusies trekken.
Een conclusie zou kunnen zijn ´dan zal het qua Ro wel meevallen, als er intussen nog steeds maar 3% ooit besmet is geraakt.´
Of die juist is of fout...
Een conclusie zou kunnen zijn ´dan zal het qua Ro wel meevallen, als er intussen nog steeds maar 3% ooit besmet is geraakt.´
Of die juist is of fout...
Voor wie mij een gebrek aan nederigheid verwijt : van werkmaterialen en beschermingsmiddelen heb ik niet veel verstand.
Mijn jobs zijn nooit in de bouwsector geweest en ik deed alles te vaak om goed te zijn puur naturel.
Mijn jobs zijn nooit in de bouwsector geweest en ik deed alles te vaak om goed te zijn puur naturel.
Fakkel schreef: ↑24 april 2020, 12:59 https://www.pzc.nl/dossier-coronavirus/ ... ~af840f5b/
Een conclusie zou kunnen zijn ´dan zal het qua Ro wel meevallen,
Met andere woorden: Ro is meer dan hoog genoeg om een explosieve toename te hebben indien de maatregelen te veel afgebouwd worden. De 3% immuniteit onder de bevolking gaat daar niets aan veranderen.Die begindagen lag de reproductiefactor van het virus vermoedelijk tussen de 1 en 3, volgens de modellen van het RIVM. Dat betekent dat iedere coronapatiënt gemiddeld twee anderen aansteekt. Als zij dat op hun beurt ook weer doen heb je binnen mum van tijd die explosieve toename van dagelijks honderden nieuwe patiënten.
Als gewone burger is het niet nodig om FFP maskers dagelijks weg te gooien, de kans dat er virus op zit na een dag rondlopen is immers vrij klein, eigenlijk even groot dan de kans om besmet te worden zonder masker. Zelfs al zit er virus op het masker dan nog is dat geen ramp, handen ontsmetten na afzetten masker voorkomt besmetting. Als je 5 maskers hebt en elke dag een ander gebruikt is er 4 dagen tijd om eventueel virus te laten afsteven. Zeker niet ontsmetten met alcohol of javel, de statische coating die op de vezels zit verliest dan haar werking waardoor de fijnste partikels niet meer tegen gehouden worden.gpv1 schreef: ↑24 april 2020, 11:54 Hier jammer genoeg nog geen FFP2/N95 mondmaskers kunnen vinden op internet. Ofwel niet voorradig, ofwel minstens €5 per stuk (en dergelijke maskers zijn altijd wegwerpmaskers dus elke dag €5 of meer komt wel heel duur uit). Chirurgische maskers, daar ben je ook niks mee want die bieden jezelf geen bescherming.
Voor ziekenhuis personeel is het dagelijks of meer vervangen wel een voorzorgsmaatregel, daar is het immers een zekerheid dat er grote hoeveelheden virus op het masker zitten.
Dat het nog maar in je opkomt om zoiets -en plein public dan nog- te vragen??? Met een serieus gezicht van 'jaja, ik heb daar meerdere seconden lang over nagedacht'.Aerolla schreef: ↑24 april 2020, 09:43 Dat artikel is totale framing en bullshit
Blijkbaar zou Trump gezegd hebben (nadat bleekmiddel werkte voor oppervlakken)
"kunnen we niet iets gelijkaardig doen voor in het lichaam?"
En hij gevraagd hebben of UV-behandeling werkt
En de pers interpreteert dat als een voorstel om bleekmiddel te drinken...
Die mens mag toch een vraag stellen? ik vind het geen slechte vraag op zich...
Dat het antwoord nee is, ok, maar hij kan het maar vragen...
Eens testen als we dingen die erg schadelijk zijn voor organismen (een mens is ook maar een 'organisme') eens gaan inbrengen: -We gieten of sprayen 'efkes' bleekwater (of een ander ontsmettingsmiddel) in de longen om ze te ontsmetten, en dan weer snel eruit... Ah misschien Dreft, of babyzeep? Toch zacht voor de huid... zal dan voor de longen ook wel zacht zijn zeker...
-We bestralen de longen -langs binnen, jaja- efkes met UV...
Er zijn in de geschiedenis zo nog mensen geweest die wilde geneeskunde-ideeen hadden, en die hebben dat jammer genoeg zelf effectief uitgetest op mensen. Van die momenten die 'nooit nog mogen vergeten worden'!
Ik kan absoluut begrijpen dat wanhopig door iedereen naar alle mogelijke oplossingen gezocht wordt, beetje freewheelen moet zeker kunnen, maar voordat je die ideeën live de hele wereld inzend, zou je toch verwachten dat je die eventjes vooraf aftoetst met experten. Hij zou het misschien wel willen en denken van zichzelf, maar hij is geen expert in alles...