De crash van 2020
TIP
Re: De crash van 2020
Even veel dan dat er nu mensen zijn met 2,5 miljoen euro zeker !geebee schreef: ↑24 april 2020, 12:59Hoeveel grootvaders hadden er in 1930 1 miljoen frankskes denk je ... qua voorbeeld kan het tellen hoe je geen idee hebt waarover je spreekt.
Mocht het allemaal zo eenvoudig zijn dan waren we nu allemaal multimiljardair
Begin jij dan maar alvast te sparen voor je achter (x7) kleinkind ... het zal je dankbaar zijn binnen 250 jaar ...
Staat allemaal uitgerekend voor je , je moet het maar aflezen .
Hoeveel mensen dit waren , eindelijk heel veel want het aantal miljonair werd verdriedubbeld tijdens de oorlog alleen al.
Zo zie je maar dat je met grafieken kunt aantonen wat je wil. Je trekt er een paar lijntjes bij en hop, kijk eens hoe de beurzen stijgen of kijk eens hoe ze dalen.
Uw grafieken over hoe dat SARS en EBOLA weinig impact hadden op de beurs was anders wel doeltreffend.
Ik dacht eerst dat bovenstaande grafiek over de laatste twee jaar ging maar ze gaat maar over de laatste dagen. Dan is het onzinnig om van daaruit trends te voorspellen.
Interessante link. Inderdaad niet intuïtief om te denken dat gdp groei en de beurs eigenlijk negatief gecorreleerd zijn. Hoge vewachtingen worden niet altijd ingelost en verwatering is een groot probleem in groeiende economieën.
Misschien dat het banenrapport over de maand april zo slecht zal zijn dat het tot een correctie zal leiden. Of tot een verdere rally, als het beter uitvalt dan gevreesd.
Ik heb de vraag hier elders al gesteld, maar wie zijn de voornaamste kopers in deze rally?
Ik heb ook nog nergens een beetje een goed onderbouwde theorie ervan gezien, maar dat komt wel meer voor bij de capriolen van de beurs.
Ik heb ook nog nergens een beetje een goed onderbouwde theorie ervan gezien, maar dat komt wel meer voor bij de capriolen van de beurs.
Individuele beleggers die denken dat het dieptepunt voorbij is en de rally niet willen missen?
Zou kunnen. Zij waren ook diegenen die kochten bij het dieptepunt.
Ik weet niet meer of ik het hier gelezen heb of elders, maar speculeren tegen de centrale banken in verliest men altijd. Dat zou ook de rally kunnen verklaren.
Ik weet niet meer of ik het hier gelezen heb of elders, maar speculeren tegen de centrale banken in verliest men altijd. Dat zou ook de rally kunnen verklaren.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Individuele beleggers veroorzaken niet de grote in- en uitstromen. Het zijn de zogenaamde ‘whales’ die dat doen: pensioen-, hedgefondsen, banken, etc. Het is hier ook al eerder aangehaald: bij Vanguard is heel duidelijk gebleken dat individuele beleggers gewoon hebben gedaan wat ze moesten doen tijdens een mega-crash: stilzitten en gestaag doorkopen. De voorspellingen over paniek aan- en verkopen en een ‘te kleine uitgang voor horde’s individuele beleggers’ zijn volledig ontkracht in 2020.