Veranderen energieleverancier
Veranderen energieleverancier
Ik las ergens op internet dat de energieprijzen momenteel zeer laag staan.
Wil dit zeggen dat het nu de moment is om te veranderen en een vast tarief te nemen?
Kan je trouwens op ieder moment veranderen? Ik ben momenteel klant bij Luminus sedert januari. Ze hebben me wel een ander contract aangeboden die in maart is ingegaan.
Wil dit zeggen dat het nu de moment is om te veranderen en een vast tarief te nemen?
Kan je trouwens op ieder moment veranderen? Ik ben momenteel klant bij Luminus sedert januari. Ze hebben me wel een ander contract aangeboden die in maart is ingegaan.
Re: Veranderen energieleverancier
Een andere leverancier kiezen aanvraag invullen , en overdracht is gestart.scelle schreef: ↑20 april 2020, 18:06 Ik las ergens op internet dat de energieprijzen momenteel zeer laag staan.
En de grote spelers zijn zelden voordelig.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Volgens de VREG kunnen energiecontracten op elk ogenblik zonder verbrekingsvergoeding stopgezet worden.
De ervaring die ik heb is dat je de beste deals op mijnenergie terug kan vinden. Geven dikwijls betere voorwaarden dan de groepsaankoop, testaankoop of zelfs de leverancier zelf. Indien iemand een betere website heeft gevonden hoor ik het graag.
Ik vraag mij wel af hoe de olieprijs de energiecontracten beïnvloed en vooral wanneer? Gisteren is de prijs van WTI olie onder het nulpunt gezakt. Ik vraag mij af of de prijs van energie nog gaat dalen en wanneer? Of zou het toch beter zijn om nu toe te happen?
De ervaring die ik heb is dat je de beste deals op mijnenergie terug kan vinden. Geven dikwijls betere voorwaarden dan de groepsaankoop, testaankoop of zelfs de leverancier zelf. Indien iemand een betere website heeft gevonden hoor ik het graag.
Ik vraag mij wel af hoe de olieprijs de energiecontracten beïnvloed en vooral wanneer? Gisteren is de prijs van WTI olie onder het nulpunt gezakt. Ik vraag mij af of de prijs van energie nog gaat dalen en wanneer? Of zou het toch beter zijn om nu toe te happen?
Zin om samen een abonnement te delen? Financieel Economische Tijd - Financieele Dagblad - Bloomberg
https://m.hln.be/geld/consument/wanneer ... ~aa3af95e/
Artikel is dag op dag 1jaar oud.
Ik denk dat het nu wel een goede periode is.
Nog een beetje bij en stroomgroepen op mazout zijn voordeliger dan stroom van het net
Artikel is dag op dag 1jaar oud.
Ik denk dat het nu wel een goede periode is.
Nog een beetje bij en stroomgroepen op mazout zijn voordeliger dan stroom van het net
En dan best gaan voor optie "vast" waarschijnlijk?Levinzky schreef: ↑21 april 2020, 12:59 Volgens de VREG kunnen energiecontracten op elk ogenblik zonder verbrekingsvergoeding stopgezet worden.
Ik vergelijk de prijzen dit weekend eens, en natuurlijk ook via "mijnenergie"
Alvast bedankt
Als je wisselt van maatschappelijk mogen ze wel de volledige abonnementkost aanrekenen van het jaar als ik mij niet vergis. Als dit hoog ligt en je bent nog niet zo ver ik het jaar, zou k dit toch even nagaan.
Vast of variabel? Verschil ligt zeer ver uit elkaar,
Dag 3,27 €cent/kWh tov 4,46 bij vast
Nacht 2,45 €cent/kWh tov 4,46 bij vast
Ik heb mijn contract nog in april vernieuwd en ben gegaan voor variabel. Mijn verbruik is wel vrij laag dus ik heb weinig risico. Distributie kosten en taksen blijven het grootste aandeel van de factuur.
Ik heb mijn contract nog in april vernieuwd en ben gegaan voor variabel. Mijn verbruik is wel vrij laag dus ik heb weinig risico. Distributie kosten en taksen blijven het grootste aandeel van de factuur.
Mijn vast jaarcontract bij Vlaamse Energieleverancier loopt tot 30 april. Tenzij je opzegt wordt dat stilzwijgend verlengd, en vaak gebeurt dat niet aan de interessantste prijzen. Daarom heb ik onlangs gevraagd of ik bij de verlenging van mijn contract van de nieuwe lagere prijzen kon genieten (en dat ik anders zou overstappen), en dat hebben ze meteen toegezegd. Geen gedoe dus met veranderen van leverancier voor mij, maar wel bijna halvering van mijn KWh prijs voor gas.
Mega komt er deze week goed uit in de vreg test... Bij mij toch.
Zelf zeer tevreden van Luminus. Het mag me iets meer kosten maar niet teveel.
Zelf zeer tevreden van Luminus. Het mag me iets meer kosten maar niet teveel.
Ik ben naar Mega gegaan nadat ik 2 jaar bij Luminus zat (vrij goed vast contract toen). Echter door de slechte ervaring met hun helpdesk (en het vrij slechte voorstel dat ze deden) toch vertrokken.
Nu Mega ziet wat betreft helpdesk nu ook niet zo bijster goed uit. Ruime 3 weken een support ticket aangemaakt + 1 reminder en enkel nog maar de reactie van "wij sturen het door naar de desbetreffende dienst".
Nu Mega ziet wat betreft helpdesk nu ook niet zo bijster goed uit. Ruime 3 weken een support ticket aangemaakt + 1 reminder en enkel nog maar de reactie van "wij sturen het door naar de desbetreffende dienst".
per mail heeft Mega 3 weken vertraging maar per telefoon nemen ze altijd op 016676060
Na een artikel gelezen te hebben ( ik denk Test-Aankoop ) werd er aangeraden om voor vast te gaan voor 5 jaar.
Als ik dan de prijzen vergelijk zijn deze veel hoger dan de variabel
Gas : variabel ; 1.41 / vast 1 jaar : 1.81 / vast 3 jaar : 2.06 / vast 5 jaar : 2.16
Elektriciteit variabel D 3.27/ N 2.45 1 jaar vast D 6.25/ N 4.33 3 jaar vast D 6.76/ N 4.66 5 jaar D 6.76 / N 4.66
Vooral van elektriciteit is de prijs voor 5 jaar vast het dubbele dan de variabele. Zou dit dan echt aan te raden zijn?
Prijs zou dus moeten verdubbelen om profijt te doen, lijkt me sterk.
Kan je trouwens veranderen van leverancier na 1 jaar als je een contract 5 jaar vast neemt? Lijkt me een domme vraag maar is het misschien niet -;)
Als ik dan de prijzen vergelijk zijn deze veel hoger dan de variabel
Gas : variabel ; 1.41 / vast 1 jaar : 1.81 / vast 3 jaar : 2.06 / vast 5 jaar : 2.16
Elektriciteit variabel D 3.27/ N 2.45 1 jaar vast D 6.25/ N 4.33 3 jaar vast D 6.76/ N 4.66 5 jaar D 6.76 / N 4.66
Vooral van elektriciteit is de prijs voor 5 jaar vast het dubbele dan de variabele. Zou dit dan echt aan te raden zijn?
Prijs zou dus moeten verdubbelen om profijt te doen, lijkt me sterk.
Kan je trouwens veranderen van leverancier na 1 jaar als je een contract 5 jaar vast neemt? Lijkt me een domme vraag maar is het misschien niet -;)
Heb de indruk dat ondanks het verschil variabel - vast; bijna een verdubbeling dus, dit eigenlijk de kost niet uitmaakt. Zou hier dan ook geen rekening mee houden. Bij mij persoonlijk (kleinverbruiker) vertaald zich dit maar in een meerkost van een 10 eu/maaad/jaar. Voor 3 jaar een meerkost van 20eu/maand/3jarenSMGGM schreef: ↑24 april 2020, 10:48 Als je wisselt van maatschappelijk mogen ze wel de volledige abonnementkost aanrekenen van het jaar als ik mij niet vergis. Als dit hoog ligt en je bent nog niet zo ver ik het jaar, zou k dit toch even nagaan.
Heeft iemand ervaring met gaele.be?
Is verbonden met Test Aankoop en zou je telkens op het goedkoopste tarief overschakelen.
Is verbonden met Test Aankoop en zou je telkens op het goedkoopste tarief overschakelen.