Corona-virus.
Re: Corona-virus.
....
Laatst gewijzigd door Dixit op 25 april 2020, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Klets.
"Als stupiditeit het ook kan verklaren, neem dan geen kwade zin aan."
Ik ga er dus vanuit, dat jij stupide bent.
Welnu, op de voorpagina van Le Soir van vandaag:
En daarna gaat Béatrice helemaal los. Dus neen... de Franstaligen waren niet onder de indruk.Mais comment donc arriver avec une communication si tardive (22h !) précédée d'un mauvais susense médiatique en direct - côté francophone en tout cas - pour donner des informations tellement essentielles ? Ce couac-là n'a rien d'anecdoctique.
Dus ik ben al vanaf 19h30 op de RTBF het JT aan het volgen en inderdaad... dat blijft maar duren !
Uiteindelijk de uitleg van Thomas Gadisseux (zo rond 21h). De lampen van de Audi's van de ministers staan al aan. Waarom gaan die niet naar de persbunker om die persconferentie te geven ?
Wel, op de vlaamse VRT is de eindaflevering van "Thuis" aan de gang en op de vlaamse VTM is de eindaflevering van "Familie" aan de gang. En de vlamen laten de persconferentie niet starten voordat die beide ten einde zijn.
Dus ik schakel even over naar de VRT.
Inderdaad... "Thuis" geëindigd.. en de ministers vertrekken.
Maar laten we positief kijken naar de mensen die wel een goede prestatie hebben geleverd.
- (Waarschijnlijk) de doventolken. Het zou me inderdaad niet verbazen als die de beste prestatie hebben geleverd.
- Minister-president Olivier Paasch. Duidelijk. Helder. Simpel. Spijtig dat hij slechts minister-president is van 3 dorpjes.
- De simultaanvertaalster. Fantastisch werk. Ik heb natuurlijk ABN geleerd op school. Dus als die dikke vlaam wat mompelt in een of ander antwaarps dialect, dan heb ik wel de simultaanvertaalster nodig. Genre
"Da gadde gij niebepale !"
"Ce n'est pas à vous de decider."
(Ah... dat zei hij. Merci, madame l'interprète)
Ik begon mij zelfs af te vragen of zij zelfs eigenlijk wel echt ABN zou kunnen vertalen. Ja dus. Ook de vertaling van Sophie was perfect.
Hoe dan ook: de samenvatting was "Vanaf 18 mei passen wij de Nederlandse lockdownregels toe."
Een goed idee: inmiddels zijn er twee maal zo veel doden als in Nederland, dus dan kunnen we beter ASAP naar de Nederlandse regels overschakelen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Idd. Op de verkiezingsavond zullen ze weer krokodillentranen plengen op TV, zweren dat ze het signaal van de burger deze keer wel serieus gaan nemen om dan de dag nadien weer over te gaan tot de orde van de dag.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Echt he.
Gisteren: "we moeten vermijden dat bij het open gaan van de winkels een stormloop ontstaat."
Vandaag: "ik stel voor om moederdag een week uit te stellen zodat iedereen nog om een cadeautje kan."
Fucking moron
Gisteren: "we moeten vermijden dat bij het open gaan van de winkels een stormloop ontstaat."
Vandaag: "ik stel voor om moederdag een week uit te stellen zodat iedereen nog om een cadeautje kan."
Fucking moron
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Laat ons het synchroniseren met de Franse moederdag. Scheelt een hoop gedonder.
Mijn moeder passeert altijd 2x langs de kassa, omdat ze op 12 mei verjaart.
Dat zal dit jaar dus ook 19 mei zijn.
Terzijde: ik onthield altijd, dat Moederdag rondom de verjaardag van mijn mama is. En Franse moederdag 1 week later.
Alors, ça ce complique..
De vlaamse (Nederlandse) moederdag is op de tweede zondag van mei, de Franse op de laatste zondag van mei. Dus... dat is sowieso al 2 zondagen verschil, maar het kan echter nog een zondag verder zijn.
Dit jaar hebben we het record ! Indien de moederdag op Pinksteren valt, dan is moederdag 1 week later !
Gevolg: de Franse moederdag is op 7 juni !
Wat denkt u ? Houden wij de Jean Jambon moederdag op 7 juni ? Of stellen we het nog 1 week later uit, opdat mama hopelijk ook op café lekker kan picoleren ?
Ideaal: dan hebben we moederdag en (alleen de vlaamse) vaderdag op een en dezelfde dag.
Stel je voor dat de epidemie in december heropflakkert en dat beslist wordt om Kerstmis een maand uit te stellen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen is het genie Koen Geens tot de conclusie gekomen dat het onmogelijk is om tegen 4 mei iedere Belg van een mondmasker te voorzien.
Allee zeg. Wie had dat nu gedacht.
Verdelen per lot trekking dan maar? Of alfabetisch? Volgens leeftijd?
Allee zeg. Wie had dat nu gedacht.
Verdelen per lot trekking dan maar? Of alfabetisch? Volgens leeftijd?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De arts die hem moest behandelen zou te lang getreuzeld hebben. Er zijn al beelden opgedoken van die arts, hij heeft blijkbaar niet veel zin om voor een kanon gebonden te worden:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het wordt nu toch wel heel pijnlijk. Ze zijn erin geslaagd hun "persconferentie" op YouTube te zwieren. Inclusief anderhalf uur wachttijd? Mochten de VRT-ambtenaren niet werken op zaterdag van de vakbond?
Is er een overtreffende trap van Monty Pythonesque?
De oudere kijkers herinneren zich waarschijnlijk nog de tijd van het interludium toen de BRT weer ergens eens een panne had?
Gras zien groeien is spannender
Ik had eigenlijk een collectie memes van je verwacht, op die Youtube-link.
Maar neen... het is de echte en officiële link en je ziet inderdaad 1 1/2h de vlaggen.
Jongens, jongens, jongens... dan hadden ze er beter "Thuis" in kunnen monteren. Dat was immers de reden van de vertraging.
Maar neen... het is de echte en officiële link en je ziet inderdaad 1 1/2h de vlaggen.
Jongens, jongens, jongens... dan hadden ze er beter "Thuis" in kunnen monteren. Dat was immers de reden van de vertraging.
Onwaarschijnlijk! We mogen toch fier zijn op onze Nationale Veiligheidsraad...
Achteraf zal nog blijken dat die hele presentatie opgezet spel was door de Schalkse Ruiters. Of zat die dekselse Mol achter deze sabotage? Sorry met deze proef hebben ze geen geld verdiend...
@Carpe, over die link van Risitas had ik overgekeken. Die video was er dus nog sneller dan ik had kunnen vermoeden.
Achteraf zal nog blijken dat die hele presentatie opgezet spel was door de Schalkse Ruiters. Of zat die dekselse Mol achter deze sabotage? Sorry met deze proef hebben ze geen geld verdiend...
@Carpe, over die link van Risitas had ik overgekeken. Die video was er dus nog sneller dan ik had kunnen vermoeden.