Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Denk dat men gerust kan zeggen: 'There is something rotten in the state of Belgium' (en in de EU in het algemeen).
Want van wie gaat dit geld allemaal komen ?
Rik Van Cauwelaert schrijft in De Tijd: van de belastingbetaler.
https://www.tijd.be/opinie/paleis/fisca ... 23003.html
Maar vrees dat hij niet meer bij zijn 'tijd' is.
Deze lijkt me realistischer:
https://www.zerohedge.com/markets/covid ... g-eu-brink
Alle remmen zijn los ! Wat ons wacht is de anarchie.
Want van wie gaat dit geld allemaal komen ?
Rik Van Cauwelaert schrijft in De Tijd: van de belastingbetaler.
https://www.tijd.be/opinie/paleis/fisca ... 23003.html
Maar vrees dat hij niet meer bij zijn 'tijd' is.
Deze lijkt me realistischer:
https://www.zerohedge.com/markets/covid ... g-eu-brink
Alle remmen zijn los ! Wat ons wacht is de anarchie.
Heeft iemand trouwens al zicht over de werkloosheidscijfers voor deze maand, of het aantal ontslagen?
Ik zie al in mijn omgeving ontslagen vallen en af en toe hoor je van faillisementen en ontslagen, maar er wordt nooit gesproken over een algemeen cijfer.
Onze politici zitten nog in de ontkenningsfase dat er mensen hun werk zullen verliezen denk ik
Ik zie al in mijn omgeving ontslagen vallen en af en toe hoor je van faillisementen en ontslagen, maar er wordt nooit gesproken over een algemeen cijfer.
Onze politici zitten nog in de ontkenningsfase dat er mensen hun werk zullen verliezen denk ik
Werk in de bouw en het aantal prijsaanvragen is niet verminderd. Het komt wel meer per mail binnen en niet meer via persoonlijk gesprek vanwege sluiting toonzaal.
Planning staat ook ingevuld tot eind augustus.
Planning staat ook ingevuld tot eind augustus.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- We kunnen echt niet tellen.
- We weten van 1000 overledenen van de laatste 6 weken het geslacht, de leeftijd en de oorzaak van overlijden niet. Het kan zijn dat men het wel weet maar verzwijgt, negeert of niet wil meedelen.
- We hebben een veilgheidsraad, een resem profs en experten, een te groot leger ministers en die gaven vrijdagavond de slechtste remake ever van de Muppets Show.
Nu gaan ze verdere maatregelen laten afhangen van het aantal nieuwe ziekenhuisopnames ? Dus morgen 253 nieuwe opnames > geen versoepelende maatregelen. Op 11 mei 99 nieuwe opnames > de fietsenwinkels mogen terug open. 12 mei en terug boven de honderd nieuwe opnames > fietsenwinkels moeten al terug dicht en nog snel een uitsmijter erbij: de technische controles gaan voor een volle week ook maar dicht. De Belg moet echt beseffen dat het menens is in Brussel ! Oelewappers.
- We weten van 1000 overledenen van de laatste 6 weken het geslacht, de leeftijd en de oorzaak van overlijden niet. Het kan zijn dat men het wel weet maar verzwijgt, negeert of niet wil meedelen.
- We hebben een veilgheidsraad, een resem profs en experten, een te groot leger ministers en die gaven vrijdagavond de slechtste remake ever van de Muppets Show.
Nu gaan ze verdere maatregelen laten afhangen van het aantal nieuwe ziekenhuisopnames ? Dus morgen 253 nieuwe opnames > geen versoepelende maatregelen. Op 11 mei 99 nieuwe opnames > de fietsenwinkels mogen terug open. 12 mei en terug boven de honderd nieuwe opnames > fietsenwinkels moeten al terug dicht en nog snel een uitsmijter erbij: de technische controles gaan voor een volle week ook maar dicht. De Belg moet echt beseffen dat het menens is in Brussel ! Oelewappers.
In de UK kunnen ze blijkbaar ook niet tellen..
Ze zitten aan 20.000 en de laatste weken zijn de doden van de rusthuizen niet meer geteld of de tellingen zijn niet verwerkt.
Een reden te meer om te vermoeden dat onze cijfers juister en hoger zijn dan die van andere landen.
De tellingen ivm statistieken (per dag) in ziekenhuizen : dat is iets wat ik zelf nog gedaan heb in één van mijn jobs.
De cijfers waren volledig geanonimiseerd en hielden toen ook geen rekening met woonplaats of geslacht.
Als ze nog altijd op dezelfde manier tellen her en der , met de hand, niet geautomatiseerd, dan vind ik het geen mirakel dat bepaalde gegevens zoals geslacht niet uit de cijfers kunnen gehaald worden.
Ze zitten aan 20.000 en de laatste weken zijn de doden van de rusthuizen niet meer geteld of de tellingen zijn niet verwerkt.
Een reden te meer om te vermoeden dat onze cijfers juister en hoger zijn dan die van andere landen.
De tellingen ivm statistieken (per dag) in ziekenhuizen : dat is iets wat ik zelf nog gedaan heb in één van mijn jobs.
De cijfers waren volledig geanonimiseerd en hielden toen ook geen rekening met woonplaats of geslacht.
Als ze nog altijd op dezelfde manier tellen her en der , met de hand, niet geautomatiseerd, dan vind ik het geen mirakel dat bepaalde gegevens zoals geslacht niet uit de cijfers kunnen gehaald worden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er worden ondertussen ook vragen gesteld bij hun riedeltje dat ze alle rusthuisdoden meetellen als coronadoden.
De burgemeester van Middelkerke:
"Sedert 13 maart hebben er 12 het aardse voor het eeuwige geruild en werden allen opgegeven als normale overlijdens. Als ik dan hoor beweren dat alle overlijdens in WZC's als coronaatjes opgenomen worden in de statistieken, dan vraag ik mij af of er niet gegokt wordt met de waarheid."
'Open de winkels vooraleer corona ze definitief sluit'
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Daar (laatste stuk over de middenstand) kan ik me in vinden Carpe
Ik zie niet in waarom een garage niet aan een auto mag werken / onderhoud doen of waarom de bloemenwinkel in mijn gemeente geen bloemen mag verkopen maar de plaatselijke Lidl en / of Gamma en Brico wel mag open zijn. Ik zie die kleine zelfstandige liever beter worden dan slechter.
Ik zie niet in waarom een garage niet aan een auto mag werken / onderhoud doen of waarom de bloemenwinkel in mijn gemeente geen bloemen mag verkopen maar de plaatselijke Lidl en / of Gamma en Brico wel mag open zijn. Ik zie die kleine zelfstandige liever beter worden dan slechter.
De garage mag wel aan uw wagen werken. Voor een dringende herstelling of een onderhoud dat dringend moet gebeuren. Ze mogen geen auto's of accessoires verkopen. Sommige garages weigeren zelfs om uw zomerbanden van de zolder te halen en te monteren. Echt leuke kinderregels van de papschool.
Je kan het die middenstanders niet kwalijk nemen, Pukkie.
Kijk maar naar de Gentse Kaffeekrieg : Gentse koffiebars mogen dan toch open voor afhaalkoffie.
Toch heeft inmiddels 1 uitbaatster een PV (en dus een rechtszaak) aan haar been. De uitbaatster weigerde de 750 'directe inning' (beschermgeld) te betalen en nu moet ze dus naar de rechtbank. Ze vertrouwt er wel op, dat ze gelijk gaat krijgen. Maar dit gaat sowieso geld en last kosten.
Ik zou ook niet lekker werken als het op elk moment mogelijk is, dat gewapende knokploegen in fluorescent vest je dagopbrengst komen afhalen.
Kijk maar naar de Gentse Kaffeekrieg : Gentse koffiebars mogen dan toch open voor afhaalkoffie.
Toch heeft inmiddels 1 uitbaatster een PV (en dus een rechtszaak) aan haar been. De uitbaatster weigerde de 750 'directe inning' (beschermgeld) te betalen en nu moet ze dus naar de rechtbank. Ze vertrouwt er wel op, dat ze gelijk gaat krijgen. Maar dit gaat sowieso geld en last kosten.
Ik zou ook niet lekker werken als het op elk moment mogelijk is, dat gewapende knokploegen in fluorescent vest je dagopbrengst komen afhalen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Intussen blijven mensen elke dag luisteren naar de zever van Van Gucht...
Dezelfde Van Gucht die begin maart een absoluut worst-case scenario voorspelde van "2.000 tot 3.000 mensen die moeten worden opgenomen in het ziekenhuis. 500 tot 700 mensen zouden op intensieve zorgen kunnen belanden."
Ondertussen zijn de cijfers van deze zogenaamde expert meer dan achterhaald.
Bende clowns.
Dezelfde Van Gucht die begin maart een absoluut worst-case scenario voorspelde van "2.000 tot 3.000 mensen die moeten worden opgenomen in het ziekenhuis. 500 tot 700 mensen zouden op intensieve zorgen kunnen belanden."
Ondertussen zijn de cijfers van deze zogenaamde expert meer dan achterhaald.
Bende clowns.
Eén voordeel aan deze hoax: de ogen gaan open en men begint de zaken in een juister perspectief te zien.
Vooral dat van die knokploeg is in feite de nagel op de kop. Pure maffiapraktijken, niet meer en niet minder.
Je kan hier zo de grens over rijden en in NL je ding gaan doen, daar geen gezeik en geen nutteloze maatregelen. Op de weg terug een boete van de knokploeg. Wahahaha, als het nu echt om dat virus te doen zou zijn, stonden ze toch aan de andere kant. Sorry, u mag het land niet uit omdat we niet willen dat u zich daar laat besmetten en het dan hier, euh, gratis uitdeelt.
En dan maar janken dat de burger geen respect meer kan opbrengen. De broekventjes.
Vooral dat van die knokploeg is in feite de nagel op de kop. Pure maffiapraktijken, niet meer en niet minder.
Je kan hier zo de grens over rijden en in NL je ding gaan doen, daar geen gezeik en geen nutteloze maatregelen. Op de weg terug een boete van de knokploeg. Wahahaha, als het nu echt om dat virus te doen zou zijn, stonden ze toch aan de andere kant. Sorry, u mag het land niet uit omdat we niet willen dat u zich daar laat besmetten en het dan hier, euh, gratis uitdeelt.
En dan maar janken dat de burger geen respect meer kan opbrengen. De broekventjes.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
De communicaties die de garages waar ik mee samenwerk gaven, toonden een ander verhaal.
Misschien als je echt in panne valt dat ze een reparatie toch uitvoeren. Ik wil het liever niet weten.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 27 april 2020, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
BIj BMW geeft de boordcomputer van je wagen aan wanneer hij welke service nodig heeft. Uw dealer ziet die meldingen ook online. Je krijgt van je dealer nu een melding dat je een afspraak moet maken voor die service-beurt. Dit gebeurt al enkele weken zo. Dus mijn dealer doet na afspraak een service/onderhoud/herstelling. Gelukkig rij ik nooit met winterbanden, dus die hassle heb ik niet.
Nog meer over de cijfers ...
In een rvt (redelijk groot model) waar ik mensen ken zat men voor Corona op de afdeling van de zwakste bewoners met rond de 40 personen.
Daarvan zijn er al 20 gestorven en ze zijn nog niet gestopt met tellen.
Die 18 procent mortaliteit die we eerst als waarheid aanvaardden in de groep van oudste landgenoten, zal her en der maar een peulschil blijken.
In een rvt (redelijk groot model) waar ik mensen ken zat men voor Corona op de afdeling van de zwakste bewoners met rond de 40 personen.
Daarvan zijn er al 20 gestorven en ze zijn nog niet gestopt met tellen.
Die 18 procent mortaliteit die we eerst als waarheid aanvaardden in de groep van oudste landgenoten, zal her en der maar een peulschil blijken.
Nog cijfers : Uit autopsieverslagen wereldwijd blijkt dat 30 tot 40 procent van de Covid-19-slachtoffers gestorven is aan verklonterd bloed. "Bij een autopsie zien we enerzijds het beeld van een virale longontsteking, maar ook klonters in kleine slagaders, waar ontstekingscellen in geïnfiltreerd zijn en ook onze opruimcellen, die normaal gezien het virus afbreken, zitten er voor iets tussen", zegt Geert Meyfroidt.
"De bloedklonters zitten vooral in de longen en in de slagaders naar de longen. Dat leidt er dan toe dat de rechterkant van ons hart die de longen moet bevloeien het ook moeilijk krijgt."
Het gaat niet alleen om grote klonters, die heel gevaarlijk zijn en onmiddellijk voor problemen kunnen zorgen, maar ook om kleine klonters in de hele kleine bloedvaatjes. "Mensen die risico hebben op verklontering zijn mensen die overgewicht hebben, diabetes of hart- en vaatziekten. We denken dat dat de verklaring is dat er zoveel mensen op intensieve zorg liggen met Covid-19 die ook die andere aandoeningen hebben." (Bron : VRT NIEUWS)
"De bloedklonters zitten vooral in de longen en in de slagaders naar de longen. Dat leidt er dan toe dat de rechterkant van ons hart die de longen moet bevloeien het ook moeilijk krijgt."
Het gaat niet alleen om grote klonters, die heel gevaarlijk zijn en onmiddellijk voor problemen kunnen zorgen, maar ook om kleine klonters in de hele kleine bloedvaatjes. "Mensen die risico hebben op verklontering zijn mensen die overgewicht hebben, diabetes of hart- en vaatziekten. We denken dat dat de verklaring is dat er zoveel mensen op intensieve zorg liggen met Covid-19 die ook die andere aandoeningen hebben." (Bron : VRT NIEUWS)