Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Een Russische spione.
Een mooi lief onschuldig meisje zoiets aandoen. Tis toch vreed.
De echte mol is de regisseur natuurlijk. Je laat iedereen van zijn slechtste kant zien en de mol van haar mooiste en liefste kant.
Het is zeker niet gemakkelijk. Weet je vandaag nog bericht gekregen in what's app groep van buren. Vader buurman gestorven. Na alle berichtgeving ivm medeleven dank je van hem en de vraag om zeker de regels te volgen want .... .
Deze avond thuis achter, zit ook in die groep, aan het bbqen met vrienden.
Thuis langs was het weer de zoete inval zoals elk weekend. Lachen grollen en gieren tot en met, aan het zwembad.
En wij zouden dan braaf thuis moeten zitten. Tja ik zeg dan gewoon, ok ik trek er ook op uit.
Als toch niemand zich aan de regels houdt ...
Ik wil het wel eens weten, in België, in totaal, zou 50pct van de bevolking zich aan de regels houden? Denk het al niet meer.
In Limburg, zwaarst getroffen provincie, flikken die samen feestjes geven, een schepen waar ze een BBQ moeten stilleggen en die dan nog amok maakt, een voetballer die een BBQ geeft, .... .
Of is dat de linkse pers die de zaken opklopt?
Deze avond thuis achter, zit ook in die groep, aan het bbqen met vrienden.
Thuis langs was het weer de zoete inval zoals elk weekend. Lachen grollen en gieren tot en met, aan het zwembad.
En wij zouden dan braaf thuis moeten zitten. Tja ik zeg dan gewoon, ok ik trek er ook op uit.
Als toch niemand zich aan de regels houdt ...
Ik wil het wel eens weten, in België, in totaal, zou 50pct van de bevolking zich aan de regels houden? Denk het al niet meer.
In Limburg, zwaarst getroffen provincie, flikken die samen feestjes geven, een schepen waar ze een BBQ moeten stilleggen en die dan nog amok maakt, een voetballer die een BBQ geeft, .... .
Of is dat de linkse pers die de zaken opklopt?
Ik denk dat het redelijk gemengd is
Persoonlijk ben ik vanaf dag 1(en eerder) een groot tegenstander van de lockdown, maar ik heb me er wel heel de tijd strikt aan gehouden.
Ik vind als je een slecht plan uitvoert, je tenminste je slecht plan goed moet uitvoeren...
Volgens mij zal 50% zich wel aan houden aan de geest van de wet.
Maar er zullen wel heel veel niet-essentiele verplaatsingen zijn, strikt genomen mag het niet, maar 99,99% zal geen enkele invloed hebben op het virus...
De feestjes lijken me echt een uitzondering
Hoe meer belachelijke maatregelen de overheid en virologen uitvinden die geen steek houden, hoe meer de regels zullen overtreden worden
Persoonlijk ben ik vanaf dag 1(en eerder) een groot tegenstander van de lockdown, maar ik heb me er wel heel de tijd strikt aan gehouden.
Ik vind als je een slecht plan uitvoert, je tenminste je slecht plan goed moet uitvoeren...
Volgens mij zal 50% zich wel aan houden aan de geest van de wet.
Maar er zullen wel heel veel niet-essentiele verplaatsingen zijn, strikt genomen mag het niet, maar 99,99% zal geen enkele invloed hebben op het virus...
De feestjes lijken me echt een uitzondering
Hoe meer belachelijke maatregelen de overheid en virologen uitvinden die geen steek houden, hoe meer de regels zullen overtreden worden
1. Een ander volgt de verkeersregels niet ... een ander pleegt vluchtmisdrijf .. dan mag ik het ook.
Zeer kromme redenering voor mijn part. Een ander mag 'het' ook niet.
Als je het niet kan aanzien en ze zitten daar met teveel volk bijeen die niet onder hetzelfde dak wonen : bel de politie.
2. Dat moet dat stuk van de pers zijn die NVA gezind is. Het grootste stuk van de pers dus. De linkse pers is zo zuur niet
'Flatten the curve' niet vergeten. Het worden er heel wat meer als de gezondheidszorg het totaal niet meer aankan.Sebastiaan1985 schreef: ↑26 april 2020, 22:52 Neem dat 2% overlijd. Moet je de mentale gezondheid van 11 miljoen mensen opofferen om de levens van 200k te verlengen, waarvan de meesten statisistisch gezien nog maximum 15 jaar te leven hebben?
Ik laat de vraag persoonlijk open, maar ik weet dat het als alleenstaande op een appartement die verplicht moet telewerken toch mentaal niet gemakkelijk is. Ik besef nu dat oorlog een hel moet zijn.
Die 200k is mét lockdown. 200 doden per dag, dat zijn er 73000 per jaar. En er is niet gezegd wanneer ieder zijn prikje krijgt.
Het kan dus waarschijnljk niet 'hop... alles weer normaal' worden, maar het kan wel degelijk met ingang van nu zoals in Nederland worden. De winkels open. Wél bij elkaar op bezoek (in de tuin... met 3m afstand). Wél op de camping (met afstand).
Zelfs de Zweden hebben hun gezondheidszorg nog niet over de kop gedraaid.
Geef de mensen de mogelijkheden en dan hebben ze ook niet meer zo'n behoefte de regels te breken.
Vanaf 4 mei mogen we weer vissen. Huh, wuddeh ? Dat was (is!) écht verboden ? Dat was geen grap ? Waar waren de 'experten' bang voor ? Dat de vissen werden besmet met Coronavirus ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ook voor de motorrijders maken de politiekers zichzelf weer belachelijk.
Je mag wel terug plezierritjes maken maar je vrouw mag niet mee
Oproep Roeselaarse motard gaat viraal
Dus je mag wel met je vrouw slapen maar ze niet meenemen op je moto?
Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat alle mannen hiermee ongelukkig zijn
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dat mensen 'gaan vissen' zouden kunnen gebruiken voor bijeenkomsten allerhande. Je legt 1 lijn in het water en doet verder wat je wil : een BBQ voor 30 mensen bv. Die allemaal komen vissen natuurlijk.
Dat een vislijn (of een baksteen) in je auto leggen ineens een vrijgeleide wordt voor eender welke verplaatsing ? Want wie gaat vissen in een straal van 3 km van zijn huis...
Laatst gewijzigd door haelewyn op 27 april 2020, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Motorrijden kan je toch niet als sport gaan bekijken. Circuits gesloten. Is inderdaad vreemd en belachelijk, maar de lobby zal goed gewerkt hebben.
Inzake vissen, je zit wel aan vijvers op korte afstand. En wat met de clublokalen? Langs het kanaal, hoe ga je naar daar gaan met auto? Mag niet. Te voet, met al die materialen?
Inzake vissen, je zit wel aan vijvers op korte afstand. En wat met de clublokalen? Langs het kanaal, hoe ga je naar daar gaan met auto? Mag niet. Te voet, met al die materialen?
Maar Pulleke waarschuwt ons dat onze cijfers te slecht zijn en dat we bij deze cijfers een versoepeling kunnen vergeten.Dixit schreef: ↑27 april 2020, 09:51'Flatten the curve' niet vergeten. Het worden er heel wat meer als de gezondheidszorg het totaal niet meer aankan.Sebastiaan1985 schreef: ↑26 april 2020, 22:52 Neem dat 2% overlijd. Moet je de mentale gezondheid van 11 miljoen mensen opofferen om de levens van 200k te verlengen, waarvan de meesten statisistisch gezien nog maximum 15 jaar te leven hebben?
Ik laat de vraag persoonlijk open, maar ik weet dat het als alleenstaande op een appartement die verplicht moet telewerken toch mentaal niet gemakkelijk is. Ik besef nu dat oorlog een hel moet zijn.
Die 200k is mét lockdown. 200 doden per dag, dat zijn er 73000 per jaar. En er is niet gezegd wanneer ieder zijn prikje krijgt.
Het kan dus waarschijnljk niet 'hop... alles weer normaal' worden, maar het kan wel degelijk met ingang van nu zoals in Nederland worden. De winkels open. Wél bij elkaar op bezoek (in de tuin... met 3m afstand). Wél op de camping (met afstand).
Zelfs de Zweden hebben hun gezondheidszorg nog niet over de kop gedraaid.
Geef de mensen de mogelijkheden en dan hebben ze ook niet meer zo'n behoefte de regels te breken.
Vanaf 4 mei mogen we weer vissen. Huh, wuddeh ? Dat was (is!) écht verboden ? Dat was geen grap ? Waar waren de 'experten' bang voor ? Dat de vissen werden besmet met Coronavirus ?
Gisteren gefietst.
Bewust de toeristische hotspot hier gemeden.
Wat kleine voetbalveldjes bezocht.
Maar druk onderweg... En allemaal mensen die, zoals ik, netjes doen wat de regeltjes opleggen. Maar op sommige momenten kan je dus niet anders dan (veel) dichter dan anderhalve meter bij iemand in de buurt komen.
Laat veel meer toe, zodat je mensen meer verspreid. Nu springt iedereen op de fiets bij gebrek aan enig alternatief.
Ik ga weer komen aandraven met m'n Hollandse ex collega.
Dit keer pick nick aan het strand van Westerschouwen met 2 vriendinnen. Gezellig samen rond een groot deken.
Als ik 30km fiets mag ik niet eens een keer stoppen en op een bankje gaan zitten. Daarom maar van voetbalveldje naar voetbalveldje gereden en daar telkens een foto gemaakt. Maar wat moet ik nu met foto's van VK Steendorp of VK Velle, kutploegjes uit het Walivo?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Vissen en andere watersporten; men vond 3 dagen na de eerste gemelde besmetting virus delen in riool water. Men gaat er nu vanuit dat het virus in water dood is...Verder is het bij ons aan het kanaal eerder sociaal vissen enkele tentjes samen, alcohol joints....Elk zijn plezier en ze storen daar enkel de vissen maar doorgeven van de fles lijkt me ook doorgeven van een virus.
Motorrijders daar zit een andere lugubere reden achter. In de familie moest er iemand een transplantatie krijgen.
Vraag aan de dokter: Wanneer zal dit plaats vinden ?
Antwoord dokter: Ho nog een paar weken wachten tot het wat warmer wordt en je dan klaar houden na het weekend?
Hoe bedoel je dokter ? Och de motorrijders komen dan weer naar buiten en vallen dan bij bosjes.
Jouw "onderdeel" kunnen we bewaren tot maandag of dinsdag maar je zal wel al bericht krijgen de zondag; we zijn dan al druk bezig de verse onderdelen van motars en weekend ongevallen aan het innaaien....
Juist te hopen dat dat hij ongeveer dezelfde gestalte had en aan de juiste kant uit de bocht gaat want jij hebt een linker nodig.
In het kort men had in de hospitalen geen behoefte aan extra input.
Nu ja we gaan hier wel reply krijgen dat de reden van motor ongevallen zit in de slechte constructie van de vangrails.
Ook bij het verbod op kusttoerisme zat er een medische reden; de ziekenhuizen aldaar zijn niet voorzien op een toevloed van risico patiënten met ademhalingsproblemen. In de zomer hebben ze wel capaciteit maar da's dan eerder voor ongevallen, breuken enz...
Het is natuurlijk erg moeilijk als politieker om die achterliggende redenen kenbaar te maken. De motars zouden niet meer op jouw stemmen...
Motorrijders daar zit een andere lugubere reden achter. In de familie moest er iemand een transplantatie krijgen.
Vraag aan de dokter: Wanneer zal dit plaats vinden ?
Antwoord dokter: Ho nog een paar weken wachten tot het wat warmer wordt en je dan klaar houden na het weekend?
Hoe bedoel je dokter ? Och de motorrijders komen dan weer naar buiten en vallen dan bij bosjes.
Jouw "onderdeel" kunnen we bewaren tot maandag of dinsdag maar je zal wel al bericht krijgen de zondag; we zijn dan al druk bezig de verse onderdelen van motars en weekend ongevallen aan het innaaien....
Juist te hopen dat dat hij ongeveer dezelfde gestalte had en aan de juiste kant uit de bocht gaat want jij hebt een linker nodig.
In het kort men had in de hospitalen geen behoefte aan extra input.
Nu ja we gaan hier wel reply krijgen dat de reden van motor ongevallen zit in de slechte constructie van de vangrails.
Ook bij het verbod op kusttoerisme zat er een medische reden; de ziekenhuizen aldaar zijn niet voorzien op een toevloed van risico patiënten met ademhalingsproblemen. In de zomer hebben ze wel capaciteit maar da's dan eerder voor ongevallen, breuken enz...
Het is natuurlijk erg moeilijk als politieker om die achterliggende redenen kenbaar te maken. De motars zouden niet meer op jouw stemmen...
Scheldwoorden zoals vetklep horen niet thuis op een forum. Filiberke van Schoten en zijn partigenoten hadden het zeker niet beter gedaan .
Patiënten worden in kustziekenhuizen in het hoogseizoen geholpen zover nodig en daarna naar hun woonplaats getransporteerd.
Men probeert het nodige aantal mensen die stabiel zijn naar huis te krijgen.
Voor coronapatienten zie ik dat niet echt zitten of het is minder ideaal qua uitvoering.
Men probeert het nodige aantal mensen die stabiel zijn naar huis te krijgen.
Voor coronapatienten zie ik dat niet echt zitten of het is minder ideaal qua uitvoering.
(1) Meer omzet en meer verkoop = meer winst en lagere kosten voor zover ik weet..pukkie007 schreef: ↑10 april 2020, 09:08
Bpost doet hetzelfde tijdens de eindejaarsperiode. (1) Het moet extra personeel en materiaal inzetten om alles verwerkt te krijgen. Daar heb ik nog weinig weerstand over gelezen.
Nu is het verhaal dat er minder manschappen voorhanden zijn en een niet-voorziene periode betreft. Enkel de (groot)verzender betaalt de toeslag, (2) niet de man in de straat die 2 extra pakketten per week ontvangt. Staatsbedrijf of niet, men wil winst ( ja het kan echt als Belgisch staatsbedrijf) maken. Als bedrijf kan je ook alles op zijn beloop laten gaan met als gevolg langere levertermijnen, verloren zendingen en uiteindelijk ontevreden klanten die naar de concurrentie overstappen (3).
(2) De eindgebruiker, diegene die de pakjes bestelt, betaalt normaal gezien de hogere kostprijs. Jij weet vast al dat gratis niet bestaat.
(3) Hogere kostprijs en veel slechtere service (die anders al niet van de beste was).. dat gaat zeker mensen bij bpost houden als klant.
Of de klassieker als antwoord als er iets misloopt : dat is zeer uitzonderlijk.
Het toeval wil dat ik (uitzonderlijk ?) 3 op de 5 pakjes te laat of niet zoals verwacht krijg..
het probleem bij Bpost was (en is nog steeds vermoed ik) dat ze de social distancing moeten respecteren bij de sortering, verdeling, aanname, ... .haelewyn schreef: ↑27 april 2020, 13:41(1) Meer omzet en meer verkoop = meer winst en lagere kosten voor zover ik weet..pukkie007 schreef: ↑10 april 2020, 09:08
Bpost doet hetzelfde tijdens de eindejaarsperiode. (1) Het moet extra personeel en materiaal inzetten om alles verwerkt te krijgen. Daar heb ik nog weinig weerstand over gelezen.
Nu is het verhaal dat er minder manschappen voorhanden zijn en een niet-voorziene periode betreft. Enkel de (groot)verzender betaalt de toeslag, (2) niet de man in de straat die 2 extra pakketten per week ontvangt. Staatsbedrijf of niet, men wil winst ( ja het kan echt als Belgisch staatsbedrijf) maken. Als bedrijf kan je ook alles op zijn beloop laten gaan met als gevolg langere levertermijnen, verloren zendingen en uiteindelijk ontevreden klanten die naar de concurrentie overstappen (3).
(2) De eindgebruiker, diegene die de pakjes bestelt, betaalt normaal gezien de hogere kostprijs. Jij weet vast al dat gratis niet bestaat.
(3) Hogere kostprijs en veel slechtere service (die anders al niet van de beste was).. dat gaat zeker mensen bij bpost houden als klant.
Of de klassieker als antwoord als er iets misloopt : dat is zeer uitzonderlijk.
Het toeval wil dat ik (uitzonderlijk ?) 3 op de 5 pakjes te laat of niet zoals verwacht krijg..
Dit wil en/of kan het personeel en/of vakbond niet.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200424_04933575