Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Doe de test eens, hé. Probeer 5 andere maatschappijen met eenzelfde opdracht en zie ook dat de data identiek zijn.haelewyn schreef: ↑27 april 2020, 13:41
(1) Meer omzet en meer verkoop = meer winst en lagere kosten voor zover ik weet..Meer omzet = meer verkoop. Maar dat garandeert geen extra winst waar je kosten allicht wel zullen stijgen. Waar was jij tijdens de lessen economie?
(2) De eindgebruiker, diegene die de pakjes bestelt, betaalt normaal gezien de hogere kostprijs. Jij weet vast al dat gratis niet bestaat.Het gaat hier om de handelaars met grote volumes. Meer vraag naar verzendingen > prijzen stijgen. Ook economie
(3) Hogere kostprijs en veel slechtere service (die anders al niet van de beste was).. dat gaat zeker mensen bij bpost houden als klant.Ik krijg en verzend niet gek veel pakjes. Maar heb geen klachten over deze van Bpost. Ik werk wel met een afhaalpunt.
Of de klassieker als antwoord als er iets misloopt : dat is zeer uitzonderlijk.Dat is overal de reddingsboei hoor.
Het toeval wil dat ik (uitzonderlijk ?) 3 op de 5 pakjes te laat of niet zoals verwacht krijg..
Succes!
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
3 pakjes uit Nederland met PostNl: 24 uurpukkie007 schreef: ↑27 april 2020, 13:58Doe de test eens, hé. Probeer 5 andere maatschappijen met eenzelfde opdracht en zie ook dat de data identiek zijn.haelewyn schreef: ↑27 april 2020, 13:41
(1) Meer omzet en meer verkoop = meer winst en lagere kosten voor zover ik weet..Meer omzet = meer verkoop. Maar dat garandeert geen extra winst waar je kosten allicht wel zullen stijgen. Waar was jij tijdens de lessen economie?
(2) De eindgebruiker, diegene die de pakjes bestelt, betaalt normaal gezien de hogere kostprijs. Jij weet vast al dat gratis niet bestaat.Het gaat hier om de handelaars met grote volumes. Meer vraag naar verzendingen > prijzen stijgen. Ook economie
(3) Hogere kostprijs en veel slechtere service (die anders al niet van de beste was).. dat gaat zeker mensen bij bpost houden als klant.Ik krijg en verzend niet gek veel pakjes. Maar heb geen klachten over deze van Bpost. Ik werk wel met een afhaalpunt.
Of de klassieker als antwoord als er iets misloopt : dat is zeer uitzonderlijk.Dat is overal de reddingsboei hoor.
Het toeval wil dat ik (uitzonderlijk ?) 3 op de 5 pakjes te laat of niet zoals verwacht krijg..
Succes!
Pakje uit Italië met Dhl: minder dan 24 uur
Pakje uit VK met Asendia: enkele dagen
4 pakjes met bpost de afgelopen maand: allemaal verdwenen
Valt het jullie ook op ?
Sedert bij de uitbraak van corona de straten zeer rustig geworden zijn, beschouwen de fietsterroristen ze blijkbaar als de hunne.
Tijd dat de Tuf-tuf club weer eens uitrijdt om die vandalen mores te leren.
Sedert bij de uitbraak van corona de straten zeer rustig geworden zijn, beschouwen de fietsterroristen ze blijkbaar als de hunne.
Tijd dat de Tuf-tuf club weer eens uitrijdt om die vandalen mores te leren.
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 27 april 2020, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Hoe lang gaat het fabeltje dat dit een puur natuurlijk virus is nog standhouden?
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/br ... ~a418e919/
"De jongeren vertonen symptomen van het toxischeshocksyndroom en de ziekte van Kawasaki. Concreet hebben ze last van koorts, ademhalingsproblemen, hevige buikpijn en diarree."
"De jongeren vertonen symptomen van het toxischeshocksyndroom en de ziekte van Kawasaki. Concreet hebben ze last van koorts, ademhalingsproblemen, hevige buikpijn en diarree."
Ik heb het ook gemerkt. Er zitten echte terroristen tussen - zeker op het jaagpad... Voordien zelden of nooit zulke stituaties gezien tijdens mijn dagelijkse bike2work ritten.
Hier en naar mijn persoonlijke mening : om een pakje te ontvangen zit ik niet echt supergoed bij Bpost.
Vaak gebeurt het wel goed en correct. Om te verzenden via postpunt : makkelijk, vlakbij en goedkoop.
Mijn afhalingen wil ik, volgens voorkeur ingesteld,in een Cubee hebben maar die zit vaak vol. Daar zou al een tweede container naast mogen staan. Slachtoffer van zijn eigen succes.
DPD : beter, stipt en soms met volgen van de chauffeur inbegrepen. De meest stipte in de rij voor mijn part.
PostNL lichtjes beter maar soms in hetzelfde bedje ziek. Vooral als handelaars laten geloven dat voor 24 uur besteld betekent dat het de volgende dag geleverd wordt. Daar gaat het vaak fout. Of met de levering op zaterdag. De koerier is op zaterdag al eens onderweg maar komt pas maandag aan.
GLS : loopt goed , minder ervaring mee.
Mondial Relay : te veel punten onderweg die de zaak kunnen doen misgaan. Soms zeer snel. Soms met zeer veel vertraging.
DHL : maximum al één dag vertraging tov verwachtingen gehad.
Bpost : ALS het al eens loopt zoals verwacht en afgesproken slaak je een zucht van verlichting want het gebeurt niet vaak.
In rustiger tijden halen ze hun streefdoel (snelheid etc) vaker.
Economie : ik wil 100 kg mayonaise per week maken en verkopen en ik koop daar grondstoffen voor.
Na een succesvolle verkoop maak ik 200 kg per week. Ik koop meer grondstoffen en bokalen (en krijg dus een betere prijs), ik gebruik dezelfde machines want die hebben voldoende capaciteit, ik verkoop dubbel zoveel ... en ik heb meer winst.
Ik zie dat Bpost tijdelijke chauffeurs aanneemt om van 12 tot 20 uur te werken.
Blijkbaar gebruiken ze de autootjes van de kranten nog eens in de namiddag ook. Goed bekeken maar dat doet de winst niet dalen, eerder stijgen. Meer doen met evenveel middelen.
Ze moeten meer sorteerders aannemen maar' er is ook een groot volume. Iedereen moet op maximum capaciteit werken in plaats van op 70 procent ? Meer winst..
Vrachtwagens rijden minder vaak half leeg maar meer vol... Meer winst.
Ze charteren extra vrachtwagens maar ze bepalen de prijs van het vervoer zelf. Niet akkoord met de prijs in die wereld is gelijk aan geen werk voor de onderaannemer. Ook weer een positief verhaal voor de winst.
Ze nemen tijdelijk uitreikers bij maar die krijgen een interim contract. Ze doen dat volume dalen als de hoeveelheid werk daalt. Dat is zeker winstgevender dan eentje uit het oude vastbenoemd stelsel. Meer winst.
Daar zat ik dus toen het vak 'economie' werd uitgelegd.
Daarnet naar de winkel geweest. Ik had mijn ffp3 mee. In de auto even zitten twijfelen of ik het ding zou opzetten of niet. Ik dacht dan maar "let's give it a try". Dus pollekes ontsmet en masker opgezet. Nou, ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik kon vaststellen dat veel mensen zich niet meer aan de social distancing kunnen houden. In rayons waar eigenlijk al te veel volk stond gaan ze er zich nog vrolijk tussen wurmen, enz. Vanaf nu ga ik dus telkens met mijn maskertje winkelen.
Ik stel me wel vragen of die "enkele kinderen" wel degelijk Corona hebben, en of die klachten wel daardoor komen...PinkPanther1970 schreef: ↑27 april 2020, 14:20 Hoe lang gaat het fabeltje dat dit een puur natuurlijk virus is nog standhouden?
Enkele kinderen met buikklachten dat gebeurde voor Corona ook wel vaak...
Je kan tegenwoordig ook al kanker krijgen van Corona, hartaanvallen,huiduitslag en ik weet niet wat nog allemaal
Allemaal ziektes die we uiteraard voor Corona niet kenden...
Natuurlijk wel een effectieve approach om je lockdown in stand te kunnen houden, elke dode een coronadode maken
Artikel: "Sommigen bleken inderdaad het coronavirus te hebben, anderen testten gek genoeg negatief."
Maar nee, gek toch...?
Misschien: omdat het geen coronaklachten zijn?
Voila.anonymous schreef: ↑27 april 2020, 15:12 Daarnet naar de winkel geweest. Ik had mijn ffp3 mee. In de auto even zitten twijfelen of ik het ding zou opzetten of niet. Ik dacht dan maar "let's give it a try". Dus pollekes ontsmet en masker opgezet. Nou, ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik kon vaststellen dat veel mensen zich niet meer aan de social distancing kunnen houden. In rayons waar eigenlijk al te veel volk stond gaan ze er zich nog vrolijk tussen wurmen, enz. Vanaf nu ga ik dus telkens met mijn maskertje winkelen.
Ik ben absoluut tegen hoofddoeken, maar vanaf dag 1 zeg ik inderdaad reeds dat als ´mensen wekenlang opsluiten´ (en ik bedoel echt opsluiten) niet lukt, dat dan mondmaskers het enige alternatief waren en verplicht zouden moeten worden.
Maar toen dat op tv geopperd werd, deed ´pulleke´ daar nog lachend over. Toen hier op spaargids een video werd gepost over het nut van mondmaskers werd daar ook aan getwijfeld.
Maar intussen zien er meer en meer het licht.
Benieuwd wanneer mijn gemeente die maskers en hun filters gaat leveren. Dat gaat inderdaad de beste optie zijn om nieuwe besmettingen te voorkomen en ons een min of meer normale zomer te gunnen.
Maar intussen is die hele zever al 2 maand bezig en nog steeds is daar geen echte beslissing over of een datum waarop gegarandeerd iedereen z´n mondmasker zal hebben.
Hier was dat al langer een drama, maar nu is het ondoenbaar. Je moet hier de publieke hotspots vermijden of je gaat met breuken naar het hospitaal omdat je van je sokken gereden bent.
Al dikwijls goesting gehad om daar te gaan wandelen met een soort wandelstok (een gewone tak) en die in het wiel te rammen van eenieder die denkt rakelings langs mij te moeten scheuren. Maar ja, ´opzettelijke slagen en verwondingen´ dat kunnen we missen op ons ´cv´.
je zegt het toch, ´fabeltje´.PinkPanther1970 schreef: ↑27 april 2020, 14:20 Hoe lang gaat het fabeltje dat dit een puur natuurlijk virus is nog standhouden?
Wordt tijd dat meer mensen hun ogen open gaan.
Niks ´van vleermuis op mens op de markt van Wuhan´.
Patiënt 0 is nooit op die markt geweest.
Op die markt worden geen vleermuizen verkocht.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
We kunnen het niet vaak genoeg schrijven, dus ik zal het nog eens quoten.
Dat hoeft toch ook niet?
De gangbare theorie is dat het van een slang komt die een vleermuis had gegeten.
Laatst documentaire op tv, dat er ergens (in Bangladesh of India, weet niet meer) een plaats was waar regelmatig een virus uitbrak.
Bleek dat het kwam van dadelsap dat werd geoogst van een boom en 's nachts lieten de mensen hun emmertje aan de boom hangen om het te oogsten en kwamen de vleermuizen erin plassen.
Om maar te zeggen: je hoeft de vleermuis niet op te eten
De gangbare theorie is dat het van een slang komt die een vleermuis had gegeten.
Laatst documentaire op tv, dat er ergens (in Bangladesh of India, weet niet meer) een plaats was waar regelmatig een virus uitbrak.
Bleek dat het kwam van dadelsap dat werd geoogst van een boom en 's nachts lieten de mensen hun emmertje aan de boom hangen om het te oogsten en kwamen de vleermuizen erin plassen.
Om maar te zeggen: je hoeft de vleermuis niet op te eten
Katten, honden, hamsters, fretten en nertsen kunnen door een mens besmet worden met een virus dat via een ander beest van vleermuizen afkomstig zou zijn, maar een mens kan niet besmet kunnen worden door een zieke kat? Maak dat de kat wijs. Dit is gewoon een virus dat niet selectief is qua gastheer, zelfs al krijgt men het bij mensen onder controle, onder (wilde) dieren gaat het dan toch nog blijven bestaan, muteren en bij regelmaat terug mensen besmetten.