Corona-virus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Ik stel mij de vraag of de mondmaskers van 2020 geen gelijkenissen gaan vertonen met de milieuboxen van vroeger.
Zinvol maar beperkt nuttig in relatief specifieke omstandigheden. Het is relatief goedkoop, laagdrempelig en controleerbaar.
Ik ben niet meteen een fan maar heb niet de nodige kennis.
Zinvol maar beperkt nuttig in relatief specifieke omstandigheden. Het is relatief goedkoop, laagdrempelig en controleerbaar.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je onderschat de vooruitziendheid van onze politiekers:contextbinder schreef: ↑27 april 2020, 22:30Ik stel mij de vraag of de mondmaskers van 2020 geen gelijkenissen gaan vertonen met de milieuboxen van vroeger.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Die politiekers lachen ons toch vierkant in ons gezicht uit?
Verleden week is de nieuwe Waalse glamour boy Joris-Lode den Beenhouwer voorzitter geworden van Francs Borains. Compleet met niet-essentiële verplaatsing van Bergen naar Boussu-Bois en Balthazar Boma-gewijze fotoshoot.
Ondertussen fileert Koen Meulenaere in zijn gekende stijl deze hele toestand:
De zwetsersliga
"Intussen is met de welwillende medewerking van de liberalen de grondwet herleid tot een vodje papier, de economie is verwoest, zelfstandigen zijn geruïneerd, gezinnen over de grens van de krankzinnigheid gedreven, sociaal zwakkeren nog dieper in hun isolement, hun miserie, en hun armoede geduwd, rusthuisbewoners zijn gedegradeerd tot wegwerpproducten, en als kers op de taart lanceerde een late discipel van dokter Mengele het ideetje om alle 65-plussers een jaar lang op te sluiten. Dankzij al die ingrepen hebben we procentueel het hoogste aantal doden ter wereld. Maar dat komt omdat onze virologen verkeerd tellen, zo verklaren ze trots zelf."
Verleden week is de nieuwe Waalse glamour boy Joris-Lode den Beenhouwer voorzitter geworden van Francs Borains. Compleet met niet-essentiële verplaatsing van Bergen naar Boussu-Bois en Balthazar Boma-gewijze fotoshoot.
Ondertussen fileert Koen Meulenaere in zijn gekende stijl deze hele toestand:
De zwetsersliga
"Intussen is met de welwillende medewerking van de liberalen de grondwet herleid tot een vodje papier, de economie is verwoest, zelfstandigen zijn geruïneerd, gezinnen over de grens van de krankzinnigheid gedreven, sociaal zwakkeren nog dieper in hun isolement, hun miserie, en hun armoede geduwd, rusthuisbewoners zijn gedegradeerd tot wegwerpproducten, en als kers op de taart lanceerde een late discipel van dokter Mengele het ideetje om alle 65-plussers een jaar lang op te sluiten. Dankzij al die ingrepen hebben we procentueel het hoogste aantal doden ter wereld. Maar dat komt omdat onze virologen verkeerd tellen, zo verklaren ze trots zelf."
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Maar dat is sowieso een Koning.
Reken maar uit:
- De helft van het aantal ministers EN de premier
- De voorzitter van Europa (of zo iets... wat doet Sjarel eigenlijk tegenwoordig ?)
- Commissaris Reynders
En dat voor het vierde partijtje van het parlement, met een regering met slechts 38 van de 150 zetels (maar wel volledige beslissingsbevoegdheid EN volmachten).
De Zweedse regering was al een stunt van jewelste (alle Franstalige ministers voor slechts één partij), maar GL doet het alleen nog maar beter.
Reken maar uit:
- De helft van het aantal ministers EN de premier
- De voorzitter van Europa (of zo iets... wat doet Sjarel eigenlijk tegenwoordig ?)
- Commissaris Reynders
En dat voor het vierde partijtje van het parlement, met een regering met slechts 38 van de 150 zetels (maar wel volledige beslissingsbevoegdheid EN volmachten).
De Zweedse regering was al een stunt van jewelste (alle Franstalige ministers voor slechts één partij), maar GL doet het alleen nog maar beter.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even mezelf citeren: nog geen 24h later en er duiken al berichten op over de keuze van de stofjes - het zal toch echt niet waar zijn zeker?contextbinder schreef: ↑27 april 2020, 22:30 Ik stel mij de vraag of de mondmaskers van 2020 geen gelijkenissen gaan vertonen met de milieuboxen van vroeger.
Politici vermelden gisteren ook fijntjes dat de helft bij een Vlaamse en de helft bij een Waalse leverancier werd besteld, op zich niets op tegen want 2 leveranciers is altijd handig maar dan zou ik die kiezen op basis van kwaliteit, service en prijs - het feit dat bovenstaande fijntjes vermeld werd doet vermoeden dat er andere motieven waren.
Het is ondertussen heel duidelijk dat er geen staatsmannen meer zijn, de huidige context geeft elke partij de kans om zich aldus te profileren - zelfs onpopulaire maatregelen kunnen naar voor gedragen worden, indien voldoende gestoffeerd
Ondertussen wordt Ikea (NL) heropend.
Meteen extreem lange rijen. De 'social distancing' zou wel worden gevolgd. Oh ja ? Als je die foto's ziet, dan lijkt dat nu niet bepaald het geval te zijn.
Aan de ene kant is dat een voorproefje voor 11 mei. Aan de andere kant is dit soort apengedrag ook 'goed' nieuws voor ons. Indien er op 11 mei geen piek aan doden te zien is in de Nederlandse plaatsen met een Ikeavestiging, dan kan je je misschien toch af en toe een foutje veroorloven zonder dat het hele land afsterft.
Pijnlijk natuurlijk dat er een hele grote Ikeavestiging in Breda zit: dat is zo ongeveer de Coronahoofdstad en het Amphia Breda ziekenhuis was wel degelijk overbelast tijdens de Brabantse piek.
Meteen extreem lange rijen. De 'social distancing' zou wel worden gevolgd. Oh ja ? Als je die foto's ziet, dan lijkt dat nu niet bepaald het geval te zijn.
Aan de ene kant is dat een voorproefje voor 11 mei. Aan de andere kant is dit soort apengedrag ook 'goed' nieuws voor ons. Indien er op 11 mei geen piek aan doden te zien is in de Nederlandse plaatsen met een Ikeavestiging, dan kan je je misschien toch af en toe een foutje veroorloven zonder dat het hele land afsterft.
Pijnlijk natuurlijk dat er een hele grote Ikeavestiging in Breda zit: dat is zo ongeveer de Coronahoofdstad en het Amphia Breda ziekenhuis was wel degelijk overbelast tijdens de Brabantse piek.
-
- Hero Member
- Contacteer:
WTF - dan sliep ik liever op de grond ipv te wachten.Dixit schreef: ↑28 april 2020, 12:48 Ondertussen wordt Ikea (NL) heropend.
Meteen extreem lange rijen.
Stilaan de indruk dat Corona naast de longen ook de hersenen aantast, en geen klein beetje.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Met dan het verschil dat de persoon waaraan je wil betalen, die kaart niet moet vastnemen.
Terwijl dat met het geld wel is.
Terwijl dat met het geld wel is.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het begint precies ook door te dringen bij Magnette:
Iedereen trekt zijn handen af van Wilmès II
"Maar het had misschien iets kunnen worden als een gesmeerde aanpak van de coronacrisis de onderlinge spanningen en vetes had kunnen wegmasseren. Quod non. Nadat Magnette tot het besef was gekomen dat de PS gedegradeerd was tot een applausmachine voor het legertje ministers van de MR, ging zijn partij vol in de oppositiemodus tegen Maggie De Block (Open VLD)."
"De mondmaskersaga blijft aanslepen. Er zijn nog altijd te weinig tests. De corona-app is in de soep gedraaid en er zijn de communicatiefouten bij het heropenen van winkels en het toelaten van bezoek aan rusthuizen. Vrijdag volgde het absolute dieptepunt met een bedroevende presentatie van het exitplan om 22 uur ’s avonds, waarvoor premier Wilmès ook door CD&V en Open VLD met kritiek overladen wordt. ‘Lokaal lukt de aanpak van corona vrij goed, maar de federale aanpak straalt zo negatief op ons af dat je er maar beter ver van wegblijft. De politiek maakt een dramatische beurt."
Ja lap, mijn geld heeft nu ook al Corona, ik dacht dat alleen mensen en dieren het konden krijgen
Net een sms gekregen van ING dat ze mijn rekening in "quarantaine zone" hebben geplaatst en dat ik moet bevestigen via link om blokkade te voorkomen...
En ik heb zelfs geen rekening bij ING...
Alles voor de gezondheid: ik zal mijn rekening wel in quarantaine laten staan, je kan niet voorzichtig genoeg zijn met corona
Net een sms gekregen van ING dat ze mijn rekening in "quarantaine zone" hebben geplaatst en dat ik moet bevestigen via link om blokkade te voorkomen...
En ik heb zelfs geen rekening bij ING...
Alles voor de gezondheid: ik zal mijn rekening wel in quarantaine laten staan, je kan niet voorzichtig genoeg zijn met corona
mee alle chinezen maar toch nie mee den deezeNairo schreef: ↑27 april 2020, 22:10Ook vleermuis is wat gek. Maar wat is het verschil tussen een kat en hond of een varken en een koe eten? Voor mij geen, behalve dat onze cultuur katten en honden als huisdieren zien en niet als voedsel.BEspaar schreef: ↑27 april 2020, 20:37 Valt toch op dat veel rommel en narigheid van die chinezen komt:
https://www.ad.nl/buitenland/een-kijkje ... oogle.com/
Iemand een gebakken hond? Een geroosterde kat?
https://www.news.com.au/lifestyle/food/ ... e1bcadb14d