Corona en de cijfers
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona en de cijfers
Voorspelbaar en daarom ook duidelijk dat de wijze van rapportage wél belangrijk is of kan worden. Je zal maar buiten de prijzen vallen omdat er anders, onvolledig, .... geteld wordt. Als een boer zoals ik dat ziet gaan onze leiders dat ook wel zien neem ik aan, het is tenslotte HLN.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/pl ... ~a799517d/
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/pl ... ~a799517d/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
"De Europese ministers van toerisme" ...contextbinder schreef: ↑28 april 2020, 16:36 Je zal maar buiten de prijzen vallen omdat er anders, onvolledig, .... geteld wordt. Als een boer zoals ik dat ziet gaan onze leiders dat ook wel zien neem ik aan, het is tenslotte HLN.
België kan op twee oren slapen, het wordt weer een koehandel van jewelste.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Mijn dealer heeft me laten weten dat ze opnieuw beginnen te werken voor B2B op 4 mei, voor particulieren op 11 mei.
De showroom en de deuren blijven dicht. Ze werken alleen op afspraak (maar de receptie is wel bemand )
Er wordt nog op gewezen dat er geen ministerieel besluit is omtrent de heropstart van activiteiten van de garages en alles kan nog veranderen.
De showroom en de deuren blijven dicht. Ze werken alleen op afspraak (maar de receptie is wel bemand )
Er wordt nog op gewezen dat er geen ministerieel besluit is omtrent de heropstart van activiteiten van de garages en alles kan nog veranderen.
Mijn motordealer kreeg eerst bericht dat hij vanaf 4/5 terug klanten voor onderhoud mocht ontvangen.
We maken dus een afspraak voor 6/5. Zeker na de uitspraak van JJ op VTM dat recreatief motorrijden onder toegelaten sporten zou vallen.
Blij met de zoveelste dode mus.
Op 25/4 verspreidt Febiac de nota waar jij naar verwijst.
Hieruit blijkt dat particuliere klanten er pas vanaf 11/5 terecht kunnen.
Afspraak dus verzet naar 12/5 (geen zin om eerst een boete van 250 € te betalen en die daarna via de rechtbank te gaan terugvorderen wegens geen wettelijke grond).
Nu komen ze op het nieuws weer vertellen dat de data van 4/5 en 11/5 nog geen zekerheid zijn en dag na dag zullen bekeken worden.
Iemand een motor in nieuwstaat kopen?
We maken dus een afspraak voor 6/5. Zeker na de uitspraak van JJ op VTM dat recreatief motorrijden onder toegelaten sporten zou vallen.
Blij met de zoveelste dode mus.
Op 25/4 verspreidt Febiac de nota waar jij naar verwijst.
Hieruit blijkt dat particuliere klanten er pas vanaf 11/5 terecht kunnen.
Afspraak dus verzet naar 12/5 (geen zin om eerst een boete van 250 € te betalen en die daarna via de rechtbank te gaan terugvorderen wegens geen wettelijke grond).
Nu komen ze op het nieuws weer vertellen dat de data van 4/5 en 11/5 nog geen zekerheid zijn en dag na dag zullen bekeken worden.
Iemand een motor in nieuwstaat kopen?
Een familielid is gisteren zijn nieuwe wagen gaan ophalen. Ik ben mss deze week ook nog aan de beurt. Om maar te zeggen dat ze niet overal stilzitten, knetter.
Neen stationsterrorist, het zal wel overal wat verschillend zijn.
Voorgaande was om te zeggen dat ze niet overal doorgewerkt hebben, al dan niet de laatste weken.
Voorgaande was om te zeggen dat ze niet overal doorgewerkt hebben, al dan niet de laatste weken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De goedgelovige zielen die het riedeltje van onze politiekers geloofden dat onze eerste plaats wereldwijd (wat Coronadoden/inw betreft) lag aan onze superieure telkunsten krijgen een reality hit. Ze hadden alle hoop gevestigd op de oversterfte en dat die ons land er wat rooskleuriger zou laten uitkomen. Maar helaas pindakaas, ook daar is het al treurnis wat de klok slaat. Als ik Knack mag geloven is het enkel het VK dat slechter scoort dan wij wat oversterfte betreft...
Oversterftecijfers corona: alleen het VK doet het slechter dan België
Oversterftecijfers corona: alleen het VK doet het slechter dan België
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 28 april 2020, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De oversterfte in de UK kan nog fors naar beneden bijgesteld worden. Daar hebben ze overledenen aan corona uit de rustoorden als non-corona geteld. Soit, of we nu eerste of tweede op de ranking staan, we rijden momenteel in de prijzen.
Wishful thinking ... Belgie kan onmogelijk iets goed doen want dat past niet in het politiek denkbeeld.CarpeNoctem schreef: ↑28 april 2020, 23:05 De goedgelovige zielen die het riedeltje van onze politiekers geloofden dat onze eerste plaats wereldwijd (wat Coronadoden/inw betreft) lag aan onze superieure telkunsten krijgen een reality hit.
Wat je statistieken waard zijn : NUL, zoals ik al eerder zei hier.
Onlangs werd nog een statistiek gepubliceerd waarbij Arlon, een gehucht, slechtst scoorde in Belgie.
De provincie Luxemburg waarvan Arlon deel uitmaakt scoort dan wel weer goed binnen BE.
En het land waar die provincie deel van uitmaakt een pak minder.
Het zijn (overal) maar cijfertjes op een blad papier of een pc scherm.
Ik wacht nog altijd op een eerste conclusie die ook maar het minste deel steek houdt in plaats van het eeuwig cijfertjesgelul.
Als het cijfer omgekeerd was is het niet goed want dan is het bedrog. Is het zoals nu, dan 'doen we het niet goed'.
Ik zie geen oorzakelijk verband (ook niet in gevolg) om dat laatste te besluiten.
Te vaak met je auto op onderhoud gaan zal niet gauw leiden (behoudens stommiteiten) tot een vroegtijdig versleten motor.
Termen als oversterfte proberen uitleggen moet je beter niet doen als je er geen bal verstand van hebt. Nog minder als je moet afgaan op statistieken die gemaakt worden met data die overal krom in elkaar zitten.
Als je naam niet Sheldon Cooper is, probeer dan geen raket te ontwerpen op je zevende.. Hou het de knikkers.
Uit Knack.
Jens Nielsen (senior researcher EuroMOMO) over het "onthutsende resultaat" van België (tweede plaats na UK) in de oversterfte:
"Wij verzamelen de data, het is aan anderen om er later analyses en beleidsadviezen uit te distilleren. Maar ik moet wel toegeven dat we zelf met verbazing naar de cijfers kijken. Dat er verschillen bestaan tussen verafgelegen landen, tussen Zuid- en Noord-Europa, dat ligt in de lijn der verwachtingen. Maar de kloof tussen buurlanden met vergelijkbare variabelen zoals bevolkingsdichtheid of sociaal-culturele attitudes, dat is wel opmerkelijk."
Jens Nielsen (senior researcher EuroMOMO) over het "onthutsende resultaat" van België (tweede plaats na UK) in de oversterfte:
"Wij verzamelen de data, het is aan anderen om er later analyses en beleidsadviezen uit te distilleren. Maar ik moet wel toegeven dat we zelf met verbazing naar de cijfers kijken. Dat er verschillen bestaan tussen verafgelegen landen, tussen Zuid- en Noord-Europa, dat ligt in de lijn der verwachtingen. Maar de kloof tussen buurlanden met vergelijkbare variabelen zoals bevolkingsdichtheid of sociaal-culturele attitudes, dat is wel opmerkelijk."
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Hola, gehucht?
Arlon (of Aarlen in het Nederlands) is wel een stad van meer dan 63.000 inwoners.
(of heb ik iets gemist?)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Google is your enemy
haelewyns cijferpost 1
haelewyns cijferpost 2
haelewyns cijferpost 3
haelewyns cijferpost 4
haelewyns cijferpost 5
haelewyns cijferpost 6
haelewyns cijferpost 7
haelewyns cijferpost 8
haelewyns cijferpost 9
Allemaal linken uit de tijd toen je cijfers wel nog relevant vond ...
Maar toen duidelijk werd dat wij de bezemwagen in gingen moeten waren die WHO-cijfers opeens niet meer zo nodig
Ik ken geen gehucht Arlon? Als je Aarlen bedoelt, gooi je er wel een ferme belediging tegenaan. Da's namelijk een provinciehoofdstad.
Ik noteer dat jij het weer beter weet dan de analysten bij Euromomo ...
Sheldon Cooper? Deze heb ik moeten googelen, maar ben nog niet wijzer geworden? Een personage uit een VS-sitcom? Of zie ik iets over het hoofd?
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Nee hoor, is een personage uit The Big Bang Theory dat een genie is.CarpeNoctem schreef: ↑29 april 2020, 11:17
Sheldon Cooper? Deze heb ik moeten googelen, maar ben nog niet wijzer geworden? Een personage uit een VS-sitcom? Of zie ik iets over het hoofd?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ok, dus andermaal een gat in mijn cultuurPinkPanther1970 schreef: ↑29 april 2020, 11:26Nee hoor, is een personage uit The Big Bang Theory dat een genie is.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
"Er zijn de afgelopen 24 uur 170 bijkomende overlijdens door corona gerapporteerd in ons land. 69 mensen stierven in de hospitalen en 98 in de ziekenhuizen, zo blijkt uit de dagelijkse update van het Nationaal Crisiscentrum. (...) Het aantal personen dat op intensieve zorg ligt, is gedaald met 79 tot 797. Die daling is een record."
Logisch kan men dus besluiten dat er 10 levend IZ hebben verlaten...
Van een record gesproken.
(we zullen maar zwijgen over het journaille dat hospitaal en ziekenhuis in één zin stopt, veronderstel dat het laatste in zorgcentra moet zijn...)
Logisch kan men dus besluiten dat er 10 levend IZ hebben verlaten...
Van een record gesproken.
(we zullen maar zwijgen over het journaille dat hospitaal en ziekenhuis in één zin stopt, veronderstel dat het laatste in zorgcentra moet zijn...)