Corona-virus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Volledig mee eens - bij uitbreiding vraag ik me af wat Europa heeft uitgespookt?CarpeNoctem schreef: ↑28 april 2020, 18:18 Lokaal lukt de aanpak van corona vrij goed, maar de federale aanpak straalt zo negatief op ons af dat je er maar beter ver van wegblijft. De politiek maakt een dramatische beurt."
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel euh, voor zichzelf hebben ze wel al mondmaskers gekocht ...contextbinder schreef: ↑29 april 2020, 09:36Volledig mee eens - bij uitbreiding vraag ik me af wat Europa heeft uitgespookt?
Europees Parlement koopt 80.000 mondkapjes en maakt dragen verplicht
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik vind dit stemmingmakerij.CarpeNoctem schreef: ↑28 april 2020, 18:18 Lokaal lukt de aanpak van corona vrij goed, maar de federale aanpak straalt zo negatief op ons af dat je er maar beter ver van wegblijft. De politiek maakt een dramatische beurt."
Wat doe je binnen je bedrijf als er ineens oorlog uitbreekt en je kan niets meer de deur uit krijgen (of een equivalent daarvan) ?
Je doet niets en blijft thuis (en je staat aan de kant wat domme commentaar te geven want je weet alles beter).. je doet wat je kan zonder kennis van zaken over hoe je moet handelen in deze situatie en je maakt er het beste van wat je kan, bijgestaan door mensen die iets meer afweten van de materie ?*
Ze hebben het tweede gedaan.
De Vlaamse regering doet het zeker niet beter voor wat ik zie.
Een louter Vlaams getinte nationale regering had dit niet beter opgelost, misschien slechter.
* Door naast de zijlijn iedere beweging te gaan bekijken met een tijdsverschil van x dagen of weken, toon je voor mijn part niet aan hoe slim je bent maar het tegengestelde daarvan.
Mooie quotes en zinsneden veranderen daar niets aan.
Moet gezegd dat de zorgsector en de bevolking fantastisch hun best hebben gedaan. Zo hebben ziekenhuizen zich in geen tijd gereorganiseerd en extra capaciteit bijgemaakt, heeft het personeel in de zorg met risico voor eigen gezondheid en met gebrekkige beschermingsmiddelen het maximum gedaan. De bevolking heeft zeker in de beginfase de maatregelen goed opgevolgd. En dit allemaal ondanks, zeker niet dankzij, onze politiekers die meer last dan een nut hebben getoond.haelewyn schreef: ↑29 april 2020, 10:10Ik vind dit stemmingmakerij.CarpeNoctem schreef: ↑28 april 2020, 18:18 Lokaal lukt de aanpak van corona vrij goed, maar de federale aanpak straalt zo negatief op ons af dat je er maar beter ver van wegblijft. De politiek maakt een dramatische beurt."
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Proesthaelewyn schreef: ↑29 april 2020, 10:10Wat doe je binnen je bedrijf als er ineens oorlog uitbreekt en je kan niets meer de deur uit krijgen (of een equivalent daarvan) ?
Je doet niets en blijft thuis (en je staat aan de kant wat domme commentaar te geven want je weet alles beter).. je doet wat je kan zonder kennis van zaken over hoe je moet handelen in deze situatie en je maakt er het beste van wat je kan, bijgestaan door mensen die iets meer afweten van de materie ?*
Ze hebben het tweede gedaan.
Geloof je dat nu echt zelf? Op jeugdige leeftijd kan zo'n kinderlijke naïviteit een teken van een goed karakter zijn maar op jouw leeftijd nog zo'n onzin uitkramen?
Jij bent zowat de laatste der Mohikanen die vindt dat de politiekers het goed gedaan hebben. Hell, zelfs die politiekers zelf beseffen genoeg dat ze de ene blunder na de andere begaan hebben. De ene na de andere trekt zijn vingers af van Wilmès II.
Proest !
Dat is nu net de volksverlakkerij van rechts.. woorden van de andere draaien tot ze lekker klinken in hun voordeel.
Ik heb totaal niet gezegd dat ze alles perfect gedaan hebben. Men heeft gedaan wat kon gedaan worden, keuzes gemaakt, etc.
Sommige keuzes vielen al wat beter uit dan de andere.
Denk je dat de intelligentie bij jullie kant van het verhaal zit en dat die politici het beter zouden hebben gedaan ?
Ik gok op slechter. Waarom ? Statistiek ! Tot nu toe hebben ze alles al slechter gedaan, waarom dit dan niet !
Dat is nu net de volksverlakkerij van rechts.. woorden van de andere draaien tot ze lekker klinken in hun voordeel.
Ik heb totaal niet gezegd dat ze alles perfect gedaan hebben. Men heeft gedaan wat kon gedaan worden, keuzes gemaakt, etc.
Sommige keuzes vielen al wat beter uit dan de andere.
Denk je dat de intelligentie bij jullie kant van het verhaal zit en dat die politici het beter zouden hebben gedaan ?
Ik gok op slechter. Waarom ? Statistiek ! Tot nu toe hebben ze alles al slechter gedaan, waarom dit dan niet !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je blijft in hetzelfde bedje ziek. Je meent dat ik denk dat we goeie politici hebben ook.
Ik meen daarentegen dat er iets ernstig mis moet zijn in je bovenkamer om politieker te worden. Ikzelf heb nog nooit de behoefte gevoeld om andere mensen voor te schrijven hoe ze hun leven moeten leiden.
Jawel, natuurlijk, onlangs nog vleermuis in schijfjes met zuurkool in madeirasaus, gebakken hondenstaart afgewerkt met gebraden kat in een soort van pudding van salamander, afgewerkt met pure rat.
Neen serieus, natuurlijk doe ik dat weleens, maar, en dit is persoonlijk, ik laat China en co links liggen.
Bovendien is mijn vrouw enkele jaren geleden door die miserabele slachthuistoestanden volledig vegetarisch gaan eten, ik bezondig me af en toe nog aan kip hoewel dat lot al niet veel beter is maar tja. Vis eten we beiden ook nog.
Wij zijn ook dierenvrienden, we hebben tamme ratjes gehad bv, veel fijner gezelschap dan dat van een eetvelt, ik zeg maar wat, of een huts,..of die geit van groen met haar gebrul
Wij zijn ook dierenvrienden, we hebben tamme ratjes gehad bv, veel fijner gezelschap dan dat van een eetvelt, ik zeg maar wat, of een huts,..of die geit van groen met haar gebrul
Ik eet ook zoveel mogelijk vegetarisch. Vis eet ik nog wel en af en toe kip of kalkoen maar geen vlees meer van koe, varken, etc
Nochtans een prachtig land. Een aanrader om naar de reizen.BEspaar schreef: ↑29 april 2020, 16:21Jawel, natuurlijk, onlangs nog vleermuis in schijfjes met zuurkool in madeirasaus, gebakken hondenstaart afgewerkt met gebraden kat in een soort van pudding van salamander, afgewerkt met pure rat.
Neen serieus, natuurlijk doe ik dat weleens, maar, en dit is persoonlijk, ik laat China en co links liggen.
Dat is nog eens wat anders dan die houten Klaasjes uit Brukselle.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200429 ... spark_wn=1
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200429 ... spark_wn=1
Fakkel kreeg een facebook berichtje van zijn vrienden uit Holland..
Gesjellig samen naar Ikea... Dekentje gaan kopen om mee op het strand te liggen.
Ik zou dan denken : interesseert me geen bal en een reden om geen fb te willen of te hebben. Maar sommigen onder ons gaan dan watertanden want in NL is alles beter :-)
https://mobile.twitter.com/Dujardin1947 ... -nederland
Gesjellig samen naar Ikea... Dekentje gaan kopen om mee op het strand te liggen.
Ik zou dan denken : interesseert me geen bal en een reden om geen fb te willen of te hebben. Maar sommigen onder ons gaan dan watertanden want in NL is alles beter :-)
https://mobile.twitter.com/Dujardin1947 ... -nederland
Zeg nooit fb tegen Twitter.
In Breda staat een koppel in de rij omdat ze een nieuw bed nodig hadden. In Zandhoven staan ze in de rij voor een hoeve-ijsje.
Toch blijft die knetter maar doorgaan. Wie geeft hem extra klusjes?
In Breda staat een koppel in de rij omdat ze een nieuw bed nodig hadden. In Zandhoven staan ze in de rij voor een hoeve-ijsje.
Toch blijft die knetter maar doorgaan. Wie geeft hem extra klusjes?