Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Ook Johan Sanctorum laat zich niet onbetuigd:
Het Belgische naai-atelier
"Met abominabele sterftecijfers, ondanks de uitstekende ziekenhuisinfrastructuur, staan we in een rij van rampgebieden waar een hele batterij virologen wel veel kanttekeningen bij maakt -daarvoor zijn ze ook ingehuurd-, maar die zijn wat ze zijn."
"Half maart deed viroloog en schaduwpresident Marc van Ranst een brede oproep aan alle onderdanen om bij de apotheek gekochte mondmaskers niét zelf te gebruiken maar onverwijld naar de ziekenhuizen te brengen. Dat was duidelijk niet vanuit een bekommernis om volksgezondheid, maar vooral om het bevoorradingsprobleem van Maggie wat te camoufleren: een miljoenenstock vernietigd maar niet aangevuld, het kan de besten overkomen.
De virologen leverden op dat moment gewoon het alibi voor bestuursmatig geklungel. Daarna volgden nog fiasco’s met een VLD-Turk die niet kon leveren, en een grote partij Chinese koffiefilters die voor mondmaskers moesten doorgaan. Rond heel deze saga hangt een zweem van nonchalance, malgoverno en nepotisme die onmiskenbaar het signatuur draagt van neuskeutelminister Maggie De Block, maar die tegelijk ook de Belgische trein der traagheid symboliseert, die in feite nergens naar toe rijdt en zoveel mogelijk haltes aandoet om tijd te winnen. Een dodelijke strategie deze tijden."
Het Belgische naai-atelier
"Met abominabele sterftecijfers, ondanks de uitstekende ziekenhuisinfrastructuur, staan we in een rij van rampgebieden waar een hele batterij virologen wel veel kanttekeningen bij maakt -daarvoor zijn ze ook ingehuurd-, maar die zijn wat ze zijn."
"Half maart deed viroloog en schaduwpresident Marc van Ranst een brede oproep aan alle onderdanen om bij de apotheek gekochte mondmaskers niét zelf te gebruiken maar onverwijld naar de ziekenhuizen te brengen. Dat was duidelijk niet vanuit een bekommernis om volksgezondheid, maar vooral om het bevoorradingsprobleem van Maggie wat te camoufleren: een miljoenenstock vernietigd maar niet aangevuld, het kan de besten overkomen.
De virologen leverden op dat moment gewoon het alibi voor bestuursmatig geklungel. Daarna volgden nog fiasco’s met een VLD-Turk die niet kon leveren, en een grote partij Chinese koffiefilters die voor mondmaskers moesten doorgaan. Rond heel deze saga hangt een zweem van nonchalance, malgoverno en nepotisme die onmiskenbaar het signatuur draagt van neuskeutelminister Maggie De Block, maar die tegelijk ook de Belgische trein der traagheid symboliseert, die in feite nergens naar toe rijdt en zoveel mogelijk haltes aandoet om tijd te winnen. Een dodelijke strategie deze tijden."
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Gisteren in Terzake zat ook een of andere viroloog met een Spaanse naam. De lichaamstaal van die mens sprak iets helemaal anders dan zijn mond. Hij moest zijn uiterste best doen om niet uit te roepen "wat die politici hier presteren is nog erger dan in een bananenrepubliek" maar hij werd voor de goede observator verraden door zijn lichaamstaal. Jammer dat ze het lef niet hebben om te zeggen wat ze echt denken. Dat je dat in China niet durft zou ik nog kunnen inkomen, maar wees toch eens een man en zeg in hun gezicht dat het sukkels zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Belg betaalt het meest autobelasting van alle Europeanen
Ik gok erop dat de rest van de Europeanen niet zo superieur kan tellen als wij
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik betaal al 5 jaar 0 euro voor mijn auto. Krijgen ze er in de rest van Europa dan geld bij ?
Ja Denkt ge nu echt dat DE en NL zo maar in eens gaan knikken.SparSpaar schreef: ↑30 april 2020, 11:41 Platin, nagel op de kop !
Jedoch: NL en DE passen voor een transferunie.
Maar BE is een transferunie op zich.
Dus stemmen voor of tegen een eeuwige aderlating aan die luierikken. Jij bent voorstander. Stort je jaarlijkse bijdrage dan maar in een nieuw op te richten fonds.
Eerst nee om de achterban te sussen en uiteindelijk akkoord gaan.
Wacht maar af.
NL zegt neen en het blijft neen , wat met hun export.(bloemen , varkens voor Italiaanse ham van te maken)
En daar gaan ze dan draaien met de wind.
Idem voor DE en hun autoke's , wie gaat er nog een audi ,benz, vw kunnen kopen in het zuiden.
En in uw kort denken is iedereen die het niet me u eens is , een luierik ?
Estate Guru believer.
Ik verschiet daar wel van.CarpeNoctem schreef: ↑30 april 2020, 12:54 Belg betaalt het meest autobelasting van alle Europeanen
Prijzen van de auto´s in Nederland al gezien? Bij m´n vorige leasebak scheelde dat 25.000 €. Waanzinnig wat ze er in Holland bij lappen als je ´n (zware) nieuwe auto koopt. Daarom dat daar zoveel koekendoosjes rijden.
En de benzine in Nl is ook 25 cent per liter duurder. (Diesel 6 cent goedkoper). Dus ´t verschil moet in verborgen kosten zitten.
Fakkel schreef: ↑30 april 2020, 13:58Ik verschiet daar wel van.CarpeNoctem schreef: ↑30 april 2020, 12:54 Belg betaalt het meest autobelasting van alle Europeanen
Prijzen van de auto´s in Nederland al gezien? Bij m´n vorige leasebak scheelde dat 25.000 €. Waanzinnig wat ze er in Holland bij lappen als je ´n (zware) nieuwe auto koopt. Daarom dat daar zoveel koekendoosjes rijden.
En de benzine in Nl is ook 25 cent per liter duurder. (Diesel 6 cent goedkoper). Dus ´t verschil moet in verborgen kosten zitten.
Het gras is altijd groener aan de overkant , volgens sommigen toch.
Vergelijk wegen belasting ook maar eens.
In nl is energie kost ook lager , maar wordt uitgedrukt per bewoner - gezin.
Zou ge echt willen vergelijken dan moet men de m3 te verwarmen oppervlakte nemen.
Gewoon zeggen een Belg verbruikt bvb 10000 kw aardgas , een Nl maar 7500 kw aardgas.
Wat zegt dat, noppes zonder de te verwarmen oppervlakte te kennen.
Vergelijkingen maken zeker .........
Of niet verder kijken dan zijn neus lang is.
Men neemt een iets als vb en dat is dan de waarheid.
Of alleen lezen waar men kan over gaan .......
Estate Guru believer.
Tip?
Ik rij met de auto van mijn vrouw. Om de vier jaar ruilt ze die in voor een nieuwe dus nooit naar de keuring. Telt dat ook om geen belastingen betaald te hebben?
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 30 april 2020, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
In Spanje hebben ze ook te veel naar Trump geluisterd.
https://m.hln.be/wetenschap-planeet/mil ... ~a58244d8/
https://m.hln.be/wetenschap-planeet/mil ... ~a58244d8/
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Aanschouw Belgen, alhier uw leiders die u uit deze Corona crisis zullen leid... euhm, lijden
Dan mag je nog zoveel diploma's hebben als je wilt, maar als je als minister ondertussen zelfs niet weet hoe je een mondmasker correct opzet, dan bent u gebuisd. Zwaar gebuisd.
Dan mag je nog zoveel diploma's hebben als je wilt, maar als je als minister ondertussen zelfs niet weet hoe je een mondmasker correct opzet, dan bent u gebuisd. Zwaar gebuisd.
Laatst gewijzigd door DNE2018 op 30 april 2020, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik gok erop dat de schrijver van het artikel of de samensteller van de statistiek niet goed kan tellen.CarpeNoctem schreef: ↑30 april 2020, 12:54 Belg betaalt het meest autobelasting van alle Europeanen
In NL kost een diesel in het verkeer brengen verdomd ZEER veel geld, eenmalig zowel als jaarlijks, vergeleken met hier. Dat maak je met de andere kosten al niet meer goed.
Hebben ze alleen vergeleken met een brommobiel of een Fiat Panda 900 cc ?
Toch wel sterk als elke stelling kul in pakjes blijkt te zijn he..
Een statistiek is weer maar waard wat het zwakste cijfer of element er van maakt.
En diegene die het in zijn kraam past, gelooft natuurlijk alle zever die er geschreven wordt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als je de foto's zo na elkaar ziet doet me dat denken aan die reeks aapjes van horen, zien en zwijgen.
Hier in de Belgische federale versie van niet willen horen, niet willen zien en vooral niet zwijgen.