Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Het is niet omdat op straat de chaos van toepassing is en het beleid aan het zwalpen geslagen is dat je er aan moet meedoen.
Gewoon tot 18 mei in je eigen kot blijven en van op afstand toekijken hoe het er buiten aan toegaat.
Dan zien we het resultaat vanzelf en kunnen we dan evalueren op basis van de praktijkervaring van de ongeduldigen.
Als ik het tiendaagse bezoek aan de Lidl op het hoogtepunt van de crisis kan overleven zal het met dezelfde voorzorgen ook wel blijven lukken als het virus deels al is teruggedrongen.
Alleen de TV uitzendingen zullen dan misschien iets wisselen? Na al die cabaretshows kan een goede rampenfilm er ook nog wel bij.
Gewoon tot 18 mei in je eigen kot blijven en van op afstand toekijken hoe het er buiten aan toegaat.
Dan zien we het resultaat vanzelf en kunnen we dan evalueren op basis van de praktijkervaring van de ongeduldigen.
Als ik het tiendaagse bezoek aan de Lidl op het hoogtepunt van de crisis kan overleven zal het met dezelfde voorzorgen ook wel blijven lukken als het virus deels al is teruggedrongen.
Alleen de TV uitzendingen zullen dan misschien iets wisselen? Na al die cabaretshows kan een goede rampenfilm er ook nog wel bij.
Haha... CN gelooft weer alles wat hij leest en slaagt er niet in om statistieken te interpreteren en cijfers naar waarde te wegen.CarpeNoctem schreef: ↑30 april 2020, 17:36Haha, haelewyn gelooft andermaal de cijfers niet. Het tegendeel ging natuurlijk verbazen
Zoek simpel op hoeveel belasting je op een BMW 320D betaalt in BE of in NL voor inverkeersstelling en wegenbelasting en de hele meuk.
De wegenbelasting geef ik je al mee : 687 euro per drie maanden !
Zoek misschien ineens ook op hoeveel een deftige ziektekostenverzekering kost in NL.
Of ik dat voor jou niet opzoek ? Neen.
DAAR hadden we het over. De rest is (weer) slap gelul en wat meehuilen met de wolven in het bos.
Dat de algemene belastingdruk in BE hoog is : dat heb ik nooit betwist maar daar ging het niet over.
Die druk is er trouwens alleen maar hoger op geworden NA de belastingsregering.
Je lult telkens en zonder uitzondering wat af Carpe. Je moet echt een ander plaatje gaan kopen. Zoals je held ooit zei : zet die plaat af ! De jouwe blijft dan nog hangen ook..
Misschien klopt er in mei EEN keer iets van wat je vertelt. Ik kijk er naar uit.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
DAAR hadden we het niet over. Je bent natuurlijk weer te lui geweest om op die link te klikken. Daarom citeer ik voor je: "De belastingdruk per inwoner is in ons land het hoogst op zowel de aankoop als het gebruik van een wagen."
Om je er nog eens met je neus in te wrijven:
Van alle Europeanen, betalen Belgen de meeste autobelasting.
En hier kun je je dyscalculie botvieren.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 1 mei 2020, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb nu wel je zwakke plek (cijfers) ontdekt. Ik zal er blijven in porren
En hopla:
België heeft de grootste loonwig
Lees hier hoe je geliefde overheid andermaal op de eerste plaats eindigt. Van alle 37(!) OESO-landen hebben wij de hoogste loonwig.
Maar die mannen kunnen ook weer niet tellen zeker?
Je kent waarschijnlijk wel die mop van die spookrijder?
Rijdt er een Belg lekker ontspannen met de radio aan, op de weg van Brussel naar Antwerpen, krijgt hij ineens verkeersinformatie te horen.
"Op de weg van Brussel naar Antwerpen rijdt een spookrijder. Haal niet in en probeer de spookrijder met lichtsignalen te waarschuwen."
De Belg draait de autoradio uit en zegt:
"Een spookrijder op deze weg? Ik ben er wel 500 tegengekomen."
Voel je gerust aangesproken ...
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 1 mei 2020, 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Nog een zijsprongetje over auto's.
www.volkswagen.be
en
www.volkswagen.nl
Een Passat Variant Elegance Business in basismodel, zonder enige toevoeging of extra configuratie:
Belgische site: "vanaf € 40.265"
Nederlandse site: "vanaf € 45.286".
Maar echt groot verschil zit op de hogere, meer vervuilende modellen.
Touareg begint in België aan € 67.835. ( https://www.volkswagen.be/nl/modellen-e ... .html#MOFA )
In Nederland kost de basisversie € 91.820. ( https://www.volkswagen.nl/modellen/touareg )
Ik heb het hier al gezegd, die ex-collega die me verlekkerd met haar foto's van BBQs met vriendinnen bij haar thuis tijdens de lockdown, wel, die haar vader doet import van auto's uit Duitsland. Jonge 2de handse wagens. Daar is in NL blijkbaar een hele markt voor. Zelf rijdt ze zo om de 2 jaar ongeveer met een andere bak, en (naar ze zelf zegt) ze slaagt er nog in haar auto die dan 2 jaar ouder is, met winst te verkopen tov aankoopprijs in Duitsland 2 jaar ervoor.
Schiet me niet dood als het niet op de eurocent klopt, is wat ze er zelf over zegt.
www.volkswagen.be
en
www.volkswagen.nl
Een Passat Variant Elegance Business in basismodel, zonder enige toevoeging of extra configuratie:
Belgische site: "vanaf € 40.265"
Nederlandse site: "vanaf € 45.286".
Maar echt groot verschil zit op de hogere, meer vervuilende modellen.
Touareg begint in België aan € 67.835. ( https://www.volkswagen.be/nl/modellen-e ... .html#MOFA )
In Nederland kost de basisversie € 91.820. ( https://www.volkswagen.nl/modellen/touareg )
Ik heb het hier al gezegd, die ex-collega die me verlekkerd met haar foto's van BBQs met vriendinnen bij haar thuis tijdens de lockdown, wel, die haar vader doet import van auto's uit Duitsland. Jonge 2de handse wagens. Daar is in NL blijkbaar een hele markt voor. Zelf rijdt ze zo om de 2 jaar ongeveer met een andere bak, en (naar ze zelf zegt) ze slaagt er nog in haar auto die dan 2 jaar ouder is, met winst te verkopen tov aankoopprijs in Duitsland 2 jaar ervoor.
Schiet me niet dood als het niet op de eurocent klopt, is wat ze er zelf over zegt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ook bij ons. Ik kan het weten. Ik heb er honderden uit Duitsland naar hier gebracht. Zo heel vaak met ferme bolides gereden, en 't was nog pre-flitspaaltijdperk
Mijne "baas" heeft er een ferme villa mee gezet. Ikzelf ben er al een hele tijd mee gestopt.
Dat moest er natuurlijk van komen: '"F**k Trump Supporters" - Rutgers Prof Blames White Conservatives For Using Virus To Kill Black People'
In Nederland betaal je BPM. Soort extra inschrijvingsbelasting.
In Noorwegen ook. In België ook.
Alleen bij ons gaat dan 125 euro tot pakweg 10.000 euro. In Nederland en de Scandinavische landen loopt tot dat serieus op. In Denemarken voor de goedkope wagen 85procent belasting op inschrijving. Voor duurdere wagens 150procent belasting op bedrag boven de 25 000 euro.
Geldt ook op 2e handswagens hoor.
https://m.gva.be/cnt/dmf20190408_043095 ... eroorloven
Alleen bij ons gaat dan 125 euro tot pakweg 10.000 euro. In Nederland en de Scandinavische landen loopt tot dat serieus op. In Denemarken voor de goedkope wagen 85procent belasting op inschrijving. Voor duurdere wagens 150procent belasting op bedrag boven de 25 000 euro.
Het is al jaren bekend dat auto's in Duitsland veel goedkoper zijn :
Golf 8 1.0 110 pk Style in Belgie 24.240 euro en in Duitsland +/- 19.000 euro. Alleen gekken bestellen nog in Belgie.
https://www.neuwagenkauf.com/volkswagen ... _10424.php
Golf 8 1.0 110 pk Style in Belgie 24.240 euro en in Duitsland +/- 19.000 euro. Alleen gekken bestellen nog in Belgie.
https://www.neuwagenkauf.com/volkswagen ... _10424.php
De lonen zijn in die landen ook een pak hoger. In Denemarken verdienen ze gemiddeld 50 procent meer dan hier, in sommige sectoren tot het dubbele. Pakweg een politieagent verdient in Denemarken gemiddeld zo'n 3300 euro netto per maand. Hier is het gemiddelde iets van een 1800 a 1900.voodoo schreef: ↑1 mei 2020, 16:22 In Nederland betaal je BPM. Soort extra inschrijvingsbelasting.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Dat gemiddelde is dan toch alleen berekend op de lonen van het startend basiskader?
De laagste functionele graad met wat dienstjaren heeft al een netto basisloon van 1900 euro en tel daar maandelijks nog gerust een 300-500 euro vergoedingen bij. Binnenkort komen daar ook nog eens maaltijdcheques bij.
Politieagenten vind je in België ook nog nauwelijks. Ze zijn na een jaartje school bijna allemaal inspecteur.
En ze kunnen ook gemiddeld vroeger op pensioen dan de rest van de bevolking en genieten dan nog jaren van 75 % van hun laatste wedde. Middenkader met een gewone loopbaan heeft dan maandelijks een pensioen dat zelfs hoger is dan topvierdieners in de privé.
Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen maar het is nu ook weer niet kommer en kwel bij de Belgische politiediensten.
Om goed te kunnen vergelijken moet je trouwens de bruto mediaan nemen en niet het netto gemiddelde.
Kayakken mag, kayaks verhuren niet. Hoeveel Belgen zouden een eigen kayak hebben? Hoe lang zou de veiligheidsraad over dit toch wel ernstig dilemma hebben nagedacht.
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/kaja ... ~a781597b/
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/kaja ... ~a781597b/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer: