Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Mijn vrouw heeft er twee. Maar de beslissing komt rijkelijk laat. Alleen de benedenlopen zijn nog bevaarbaar.
Kajaks huren is alleen goed voor occasionele uitstapjes.
Iedere hobbyist gebruikt zijn eigen kajak of een van de club.
Op het einde van het traject voorziet een club ook zelf een trekker met multitrailer.
Ik ken dus al minstens 20 Vlamingen met een eigen kayak.
Als kajakken geen probleem meer is voor de social distancing mag motorrijden dan ook terug?
Ik hoor daar de meest tegenstrijdige berichten over. Zelfs mijn motordealer kan er niet meer aan uit.
Een maand schitterend weer en de motors aan het batterij-infuus ipv op de weg.
Motorrijden is toegestaan vanaf 4 mei,
Pieter De Crem
@pieterdecrem
·
Apr 30
Vanaf 4 mei kan de motor gebruikt worden voor een buitensportactiviteit. Dit betekent: een rondrit die thuis start/eindigt zonder onderweg een bezoek te brengen aan hotspots of bezienswaardigheden en dit met een maximum van 3 motoren samen. #COVID19 #begov
Heeft ook in Le Soir gestaan gisteren
Pieter De Crem
@pieterdecrem
·
Apr 30
Vanaf 4 mei kan de motor gebruikt worden voor een buitensportactiviteit. Dit betekent: een rondrit die thuis start/eindigt zonder onderweg een bezoek te brengen aan hotspots of bezienswaardigheden en dit met een maximum van 3 motoren samen. #COVID19 #begov
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Spijtig voor haelewyn maar de blunders blijven zich opstapelen
Monaco deelde gratis mondmaskers uit die ze hier verkregen hadden terwijl er hier tekorten waren?
Monaco deelde gratis mondmaskers uit die ze hier verkregen hadden terwijl er hier tekorten waren?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 2 mei 2020, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Onze economie leeft nu eenmaal van de uitvoer.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik stel voor dat je dat hier eventjes gaat toelichten
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Le Soir lees ik niet en Twitter al helemaal niet.R1150GS schreef: ↑1 mei 2020, 23:53 Motorrijden is toegestaan vanaf 4 mei,
Pieter De Crem
Apr 30
Vanaf 4 mei kan de motor gebruikt worden voor een buitensportactiviteit. Dit betekent: een rondrit die thuis start/eindigt zonder onderweg een bezoek te brengen aan hotspots of bezienswaardigheden en dit met een maximum van 3 motoren samen.
Jambon had ook al zoiets gezegd op VTM. Dat nadien weer door een ander werd herroepen.
De Crem heeft ook al van alles gezegd dat mocht of niet mocht en dat nadien door een ander weer herroepen werd.
Voor mij zijn dat dus geen betrouwbare bronnen.
Als ik onderweg tegen gehouden wordt door een politiepatrouille die zich strikt baseert op de wet kan ik als verweer toch niet aanvoeren dat ze Le soir moeten lezen, naar VTM en Terzake moeten kijken of eens moeten twitteren met Le Crem?
Ik betwist niet dat het vanaf vier mei niet mag. Ik heb niets liever. Liever gisteren dan morgen.
Maar ik had graad een wettelijk besluit waar ik me op kan baseren. Als het onderweg mis loopt is dat tenslotte de regel waar politie en rechter zich op baseren.
Mijn rondritten starten en stoppen altijd thuis. En aan groepsritten heb ik een hekel. Dat is dus het probleem niet. Wat is een hotspot?
Ik mag dan wel gaan rondrijden maar niet eerst heen en terug naar de dealer voor periodiek onderhoud? Want dat is geen dringende herstelling. Maar als ik het periodiek onderhoud verzaak vervalt bij grote pech mijn recht op garantie.
Ik lees er waarschijnlijk over:
weeweeweepuntinfo-coronaviruspuntbeslashnlslashnewsslashnvr-24-04
Excuseer de aanpassing van de link maar als ik de link in zijn originele staat plaats krijg ik een moderatorbericht dat ik spam verspreid.
edit: volgens de site van de BMB mag het volgens het MB van 30 april 2020 inderdaad vanaf 4 mei 2020 .
Dat is voldoende voor mij. Niemand gaat tenslotte controleren als ik onderweg een half uur bij de dealer binnenwip.
Thx!
Wat mij betreft zijn vanaf 4 mei dus alle beperkende maatregelen die op mij van toepassing zijn opgeheven.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 2 mei 2020, 12:38, 7 keer totaal gewijzigd.
Dit is wel de officiele website, is zeer recentelijk aangepast
https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/
Nu is motorrijden specifiek vermeld op de officiele website van het crisiscentrum
Klik op FAQ
Klik op 2: Algemene maatregelen
Klik op: Wanneer mag ik buitenkomen
Punt 3 gaat over motorrijden
Je mag wel voor onderhoud naar de dealer als de boordcomputer of iets anders aangeeft dat het onderhoud nodig is. Dit is wel een essentiele verplaatsing. Ik ga het nu ook niet voor jou beginnen opzoeken.
Verder stoppen met zeuren, lees de text en ga rijden
https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/
Nu is motorrijden specifiek vermeld op de officiele website van het crisiscentrum
Klik op FAQ
Klik op 2: Algemene maatregelen
Klik op: Wanneer mag ik buitenkomen
Punt 3 gaat over motorrijden
Je mag wel voor onderhoud naar de dealer als de boordcomputer of iets anders aangeeft dat het onderhoud nodig is. Dit is wel een essentiele verplaatsing. Ik ga het nu ook niet voor jou beginnen opzoeken.
Verder stoppen met zeuren, lees de text en ga rijden
Inderdaad bijna zelfde tekst als de link die ik probeerde te plaatsen, maar om een of andere reden voor mij verboden te recproduceren. Ik had nog de versie van 24/04.
Heb er dus overgelezen. Nogmaals thx om me op weg te helpen en sorry voor het gezeur.
Niet iedereen heeft onmiddellijk alles door en doorziet in één oogopslag de heldere communicatie van de overheid.
Met rijden ga ik wel nog wachten tot volgende week.
Heb er dus overgelezen. Nogmaals thx om me op weg te helpen en sorry voor het gezeur.
Niet iedereen heeft onmiddellijk alles door en doorziet in één oogopslag de heldere communicatie van de overheid.
Met rijden ga ik wel nog wachten tot volgende week.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 2 mei 2020, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Donderdag 30 april in de vooravond verscheen in het Belgisch Staatsblad het ministerieel besluit dat de eerste fase van de exit uit de beperkende coronamaatregelen vastlegt. Naast wandelen, lopen en fietsen zijn vanaf komende maandag ook een reeks andere sporten in de buitenlucht toegestaan met maximum twee personen bovenop de mensen die onder hetzelfde dak wonen. Het gaat onder meer om vissen, atletiek, kajak en tennis.
“Een exhaustieve lijst van fysieke buitenactiviteiten die opnieuw mogen, staat niet in het ministerieel besluit”, zegt Erik Eenaerts, woordvoerder van minister De Crem. “Maar omdat het crisiscentrum de voorbije week overstelpt werd met vragen, wilden we duidelijkheid scheppen voor de motorrijders.”
Onder de vermelde voorwaarden zijn recreatieve motorritten dus opnieuw mogelijk. Sinds de invoering van de strikte coronamaatregelen mochten mensen de motor wel gebruiken om naar het werk te rijden, boodschappen te doen of naar de apotheker of het tuincentrum te gaan.
“Een exhaustieve lijst van fysieke buitenactiviteiten die opnieuw mogen, staat niet in het ministerieel besluit”, zegt Erik Eenaerts, woordvoerder van minister De Crem. “Maar omdat het crisiscentrum de voorbije week overstelpt werd met vragen, wilden we duidelijkheid scheppen voor de motorrijders.”
Onder de vermelde voorwaarden zijn recreatieve motorritten dus opnieuw mogelijk. Sinds de invoering van de strikte coronamaatregelen mochten mensen de motor wel gebruiken om naar het werk te rijden, boodschappen te doen of naar de apotheker of het tuincentrum te gaan.
Bedankt Ludo. Top!
Ik was dan blijkbaar toch niet de enige motorrijder voor wie het niet helemaal duidelijk was na het lezen van het staatsblad.
Ik was dan blijkbaar toch niet de enige motorrijder voor wie het niet helemaal duidelijk was na het lezen van het staatsblad.
Was dit ook corona? Die was nog maar 22 jaar...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Heb jij echt al die overlijdensberichten doorlopen?
Maria Baptista is ingetreden op 19 maart 1942. Sommigen zouden dit inderdaad kunnen beschouwen als het eindpunt van het leven ...
Als je ziet waar we staan met onze oversterfte staan denk ik dat je beter ook in de politiek gaat Yaris, je zal er een beloftevolle toekomst tegemoet gaan en je geniet politieke onschendbaarheid.
Ik dacht tevens dat andere Europese landen alle uitvoer van maskers en beschermingskledij hadden stopgezet zelfs al waren sommige stocks niet van hun land ...............
Ik zie niet dat dit hier al geplaatst is.
Viroloog Van Gucht: "Ik draag geen mondmasker in de supermarkt."
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... r-BB13v1CD?
Viroloog Van Gucht: "Ik draag geen mondmasker in de supermarkt."
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... r-BB13v1CD?
Ik zie niet in waarop dat spijtig is voor mij.CarpeNoctem schreef: ↑2 mei 2020, 11:36 Spijtig voor haelewyn maar de blunders blijven zich opstapelen
Ik zit niet in de regering. Ik ben alleen blij dat de invloed van die ene partij op het nationaal beleid laag is gebleven want dan was het nog erger geweest.
Over de exportvergunningen die zijn toegekend : je moet dat maar eens lezen. Het gaat over het vervullen van eerdere overeenkomsten, overdracht tussen filialen van bedrijven, schenking aan familieleden.. er staat ook niets bij over de kwaliteit van de maskers.
Aangezien Monaco maar een gemeente groot is..
en er niet bij staat dat het niet om modellen ging die hier geweigerd waren bv...
grenst het aan fake news.