De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
TIP
Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
Wat is de rol van de obligaties in jouw portefeuille?
Als je stabiliteit zoekt is een fonds van USD assets (muntvolatiliteit!) en een duration van zo'n 20 jaar misschien niet geschikt.
Als je stabiliteit zoekt is een fonds van USD assets (muntvolatiliteit!) en een duration van zo'n 20 jaar misschien niet geschikt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
@ignition: goede vraag.
Ter info: Bij Bolero Matti gebruiken ze 'iShares $ TIPS UCITS ETF EUR Hedged (Acc) (EUR) | IBC5'
https://www.morningstar.nl/nl/etf/snaps ... 0P0001D2CF
Ter info: Bij Bolero Matti gebruiken ze 'iShares $ TIPS UCITS ETF EUR Hedged (Acc) (EUR) | IBC5'
https://www.morningstar.nl/nl/etf/snaps ... 0P0001D2CF
Ik heb geen obligaties in mijn portefeuille. 100% aandelen momenteel dus stabiliteit op zich zoek ik niet.
Eerder diversificatie: lagere drawdown maar toch gelijkaardige resultaten qua rendement bv 100% aandelen tegenover 80% aandelen/20% LTT.
Eerder diversificatie: lagere drawdown maar toch gelijkaardige resultaten qua rendement bv 100% aandelen tegenover 80% aandelen/20% LTT.
Ik vind die gelijkaardige resultaten vaak tegenvallen. Zo is de return van een 90/10 of 80/20 volgens Vanguard toch 0.5% lager geloof ik? Op een lange beleggingshorizon geef je daar best veel rendement weg dan (uiteraard met als voordeel minder zware draw downs).