Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Only time will tell.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 3 mei 2020, 09:49, 3 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Neen.
Want een virus als dit kan je imho maar tijdelijk onder controle krijgen. Niet definitief in een eerste fase.
Het komt terug. Net zoals Ebola, rabies, Spaanse griep, TBC (bacterie) terug gekomen zijn.
Want een virus als dit kan je imho maar tijdelijk onder controle krijgen. Niet definitief in een eerste fase.
Het komt terug. Net zoals Ebola, rabies, Spaanse griep, TBC (bacterie) terug gekomen zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je bent ook niet doodgegaan van je eerste contradictie hé
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Onder controle kan ... Maar het komt terug.
Is dat te moeilijk om te begrijpen ?
Het ene sluit het andere niet uit.
Allee komaan. Het is zondag... Maak uw hersens eens wakker vandaag. Als het er niet in gaat, laat maar weten. Of : dan lees ik het hier vanzelf wel.
Is dat te moeilijk om te begrijpen ?
Het ene sluit het andere niet uit.
Allee komaan. Het is zondag... Maak uw hersens eens wakker vandaag. Als het er niet in gaat, laat maar weten. Of : dan lees ik het hier vanzelf wel.
Juist, maar er zijn maar 2 strategieën voor het probleem. Of je doet het China-style of je doet het zoals Nederland.
China-style: probleem "opgelost" (enfin... totdat het virus een keer stiekem het land binnenkomt, maar zelfs dat controleren ze op draconische wijze).
Zoals Nederland: het virus blijft doorakkeren, maar de maatschappij en economie worden niet gesloopt en de burger houdt het vol (want die wordt niet gekloot).
Kijk, de biologische resultaten van Nederland/Duitsland en België zijn 'ongeveer gelijk'.
We laten even buiten beschouwing, dat België wereldleider "aantal doden per inwoner" is. Detail...
Ondertussen:
- Draait Nederland de middenstand de nek niet om
- Kl??t Nederland zijn burgers niet (de Bankjespolizei is er niet gesignaleerd).
- Houdt de Nederlander de maatregelen veel langer vol.
Zelfs die fratsen die ze afgelopen weekeinde hebben uitgehaald in de drukke centra van de Brabantse steden zullen geen effect hebben op het verloop van de epidemie.
Daarentegen is Dokter Erika in Le Soir aan het roeptoeteren, dat de déconfinement van 11 en 18 mei helemaal niet zeker is, dat (ondanks al die voorbereidingen) het niet zeker is, dat de kindertjes naar school mogen gaan, dat je naar je zomervakantie kan fluiten en dat ze al bezig is met een plan voor een nieuwe lock-down.
Win met zo iets de oorlog !
Ondertussen een leuke foto in De Standaard van een stel Amerikanen die met machinegeweren een bezoekje kwamen brengen aan het kantoor van de gouverneur.
"Ze hielden geen 1,5m afstand."
Ha, neen, he. Ze waren gemaskerd. Dan mag dat van Dokter Erika.
Die conclusie moet inderdaad gemaakt worden, het sluiten van niet essentiële winkels heeft geen aantoonbare invloed gehad op het verloop van de epidemie. Nu zijn ze bang van een stormloop op de winkels bij vrijgave, een probleem dat zich niet stelt indien ze open gebleven waren. Ook de zware beperkingen op open lucht recreatie gaan maar weinig invloed gehad hebben. Hopelijk leert men hieruit en neemt men bij een opstoot, die er zeker gaat komen, enkel de meest efficiënte maatregelen.Dixit schreef: ↑3 mei 2020, 10:22
Juist, maar er zijn maar 2 strategieën voor het probleem. Of je doet het China-style of je doet het zoals Nederland.
China-style: probleem "opgelost" (enfin... totdat het virus een keer stiekem het land binnenkomt, maar zelfs dat controleren ze op draconische wijze).
Zoals Nederland: het virus blijft doorakkeren, maar de maatschappij en economie worden niet gesloopt en de burger houdt het vol (want die wordt niet gekloot).
Kijk, de biologische resultaten van Nederland/Duitsland en België zijn 'ongeveer gelijk'.
We laten even buiten beschouwing, dat België wereldleider "aantal doden per inwoner" is. Detail...
Ondertussen:
- Draait Nederland de middenstand de nek niet om
- Kl??t Nederland zijn burgers niet (de Bankjespolizei is er niet gesignaleerd).
- Houdt de Nederlander de maatregelen veel langer vol.
Het obvious onvermijdelijk is gebeurd:
De raad van state heeft na een klacht beslist dat de exit-strategie concurrentievervalsing is
(na klacht van tuinmachine bouwers dat doe-het-zelf-zaken open mochten en zij niet)
Eigenlijk kan de raad van state het ministrieel besluit nu vernietigen, en mogen alle winkels nu terug meteen open.
Alleen dat de RvS niet zoveel ballen heeft om dat te doen, wss zal de staat gewoon een immense schadevergoeding moeten betalen ofzo...
De raad van state heeft na een klacht beslist dat de exit-strategie concurrentievervalsing is
(na klacht van tuinmachine bouwers dat doe-het-zelf-zaken open mochten en zij niet)
Eigenlijk kan de raad van state het ministrieel besluit nu vernietigen, en mogen alle winkels nu terug meteen open.
Alleen dat de RvS niet zoveel ballen heeft om dat te doen, wss zal de staat gewoon een immense schadevergoeding moeten betalen ofzo...
Het huidig bestuur op alle niveaus vind ik momenteel de grootste ramp. Het is niet SARS-CoV-2 die een ramp is voor de volksgezondheid en economie, maar de manier waarop onze politici daarmee omgaan. De huidige lichting politici kunnen niet omgaan met en de Belgische straatstructuur laat niet toe om snel in te spelen op snel veranderende omstandigheden. Zou het VB het beter doen? Hebben zij politici, mensen op hun studiedienst of zelfs leden die een STEM-opleiding genoten hebben? De beste reclame voor een oppositiepartij is momenteel iemand van een regeringspartij (ongeacht welk niveau) aan het woord laten. Van alle oppositiepartijen beseft het Vlaams Belang het best dat op dit moment spreken zilver is en zwijgen goud.CarpeNoctem schreef: ↑2 mei 2020, 18:32 Kijk, het is tegen mijn principes maar ik ga eens een voorspelling doen. Indien er nieuwe verkiezingen komen zie ik een eclatante overwinning voor het VB. Alle traditionele partijen gaan na dit gestuntel slagen krijgen. En ja, ook je grootste nemesis ( zijnde N-VA) gaat in de brokken delen. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken om toe te geven dat het beschamend is wat deze regering presteert. Voor de man in de straat geldt dit voor alle machtsdragende partijen.
We zouden gesjost zijn, maar dat is bijzaak op dat momentcpnx schreef: ↑3 mei 2020, 13:27Het huidig bestuur op alle niveaus vind ik momenteel de grootste ramp. Het is niet SARS-CoV-2 die een ramp is voor de volksgezondheid en economie, maar de manier waarop onze politici daarmee omgaan. De huidige lichting politici kunnen niet omgaan met en de Belgische straatstructuur laat niet toe om snel in te spelen op snel veranderende omstandigheden. Zou het VB het beter doen? Hebben zij politici, mensen op hun studiedienst of zelfs leden die een STEM-opleiding genoten hebben? De beste reclame voor een oppositiepartij is momenteel iemand van een regeringspartij (ongeacht welk niveau) aan het woord laten. Van alle oppositiepartijen beseft het Vlaams Belang het best dat op dit moment spreken zilver is en zwijgen goud.CarpeNoctem schreef: ↑2 mei 2020, 18:32 Kijk, het is tegen mijn principes maar ik ga eens een voorspelling doen. Indien er nieuwe verkiezingen komen zie ik een eclatante overwinning voor het VB. Alle traditionele partijen gaan na dit gestuntel slagen krijgen. En ja, ook je grootste nemesis ( zijnde N-VA) gaat in de brokken delen. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken om toe te geven dat het beschamend is wat deze regering presteert. Voor de man in de straat geldt dit voor alle machtsdragende partijen.
Alsof het geen economische ramp is voor onze buurlanden. Beetje kortzichtig om alles op de politiek af te schuiven, per slot van rekening doen we min of meer hetzelfde als de rest, qua maatregelen zitten we tussen de strikte lockdown van Frankrijk en het lossere beleid van Nederland. Waar ze wel grandioos voor gebuisd zijn is de manier van communicatie en dat kun je moeilijk op de staatsstructuur steken.cpnx schreef: ↑3 mei 2020, 13:27 Het huidig bestuur op alle niveaus vind ik momenteel de grootste ramp. Het is niet SARS-CoV-2 die een ramp is voor de volksgezondheid en economie, maar de manier waarop onze politici daarmee omgaan. De huidige lichting politici kunnen niet omgaan met en de Belgische straatstructuur laat niet toe om snel in te spelen op snel veranderende omstandigheden.
Vreest niet of juist wel.
De Wever wil nog altijd premier worden.
In een interview met De Zondag en op VTM NIEUWS vanmiddag herhaalde N-VA-voorzitter Bart De Wever dat zijn partij na het aflopen van de volmachten opnieuw met de PS aan tafel wil gaan voor de vorming van een federale regering. “Dat is de enige mogelijkheid voor een regering die krachtig kan besturen in het hele land.”
Geen politiek opportunisme hoor. Er is geen andere mogelijkheid (?) of hij heeft het beste voor met Vlaanderen of België. En wie dat niet gelooft... (Is een fan)
In een interview met De Zondag en op VTM NIEUWS vanmiddag herhaalde N-VA-voorzitter Bart De Wever dat zijn partij na het aflopen van de volmachten opnieuw met de PS aan tafel wil gaan voor de vorming van een federale regering. “Dat is de enige mogelijkheid voor een regering die krachtig kan besturen in het hele land.”
Geen politiek opportunisme hoor. Er is geen andere mogelijkheid (?) of hij heeft het beste voor met Vlaanderen of België. En wie dat niet gelooft... (Is een fan)
Die man mag toch zijn gedacht zeggen, jij doet dat ook steeds!haelewyn schreef: ↑3 mei 2020, 16:13 Vreest niet of juist wel.
Ik ben fan, want het is naar mijn bescheiden mening één van de enige in die partij met verstand.
Wat Jambon en Demir de laatste weken/maanden al uitgekraamd hebben...
Veel slechter dan de huidige regering kan het helaas ook moeilijk.
Wat Jambon en Demir de laatste weken/maanden al uitgekraamd hebben...
Veel slechter dan de huidige regering kan het helaas ook moeilijk.
Wel ja, maar dan moet hij stoppen met de superieure uit te hangen. Hij wil praten maar veegt ze toch subtiel de mantel uit. Ook met Magnette wil hij praten maar zegt er fijntjes bij dat hij hopelijk beseft dat hij een grote fout heeft gemaakt. Moest ik de PS of Magnette zijn dan krijgt Bartje de bleiter mijn middelvinger.E10ne schreef: ↑3 mei 2020, 16:38Die man mag toch zijn gedacht zeggen, jij doet dat ook steeds!haelewyn schreef: ↑3 mei 2020, 16:13 Vreest niet of juist wel.
Ik heb het wellicht gemist: waarom is Bartje nu ook de bleiter?
Bij Bert Anciaux en Koen Geens was ik wel mee.
Edit: ik heb me vergist met Koen Geens. Die is blijkbaar De nieuwe Napoleon
Bij Bert Anciaux en Koen Geens was ik wel mee.
Edit: ik heb me vergist met Koen Geens. Die is blijkbaar De nieuwe Napoleon