De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Meegerekend ? Niet zeveren héé, de beurs rekent niks meer ... het lijken me alsmaar meer fictieve getallen die enkel maar boven gaan en heel af en toe eens naar beneden ... er zou nu puur fictieve aandelen op de beurs staan, ze zouden ook stijgen.
De vorige échte economische crisissen waren jaren voelbaar op de beurs, nu lijkt deze hele toestand een kleine rimpel op de alsmaar stijgende koersen te zijn geweest. Als je de werkelijke economische toestand van de wereld nu en in de eerstkomende jaren bekijkt is er toch niks dat dergelijke koersen kan verantwoorden.
Waarmee je duidelijk je pretentie en grootheidswaanzin illustreert.
Ik neem aan dat je in een heel grote villa woont (en een 10-tal buitenverblijven hebt voor je 17 hummers) , ik zou een boek schrijven over al je beurssuccessen.
Oh ja, je doet maar ...
Je weet ongetwijfeld dat:
1- Er verschillende manieren bestaan om ook in een dalende markten winst te maken.
2- Voor een belegger die nog in de opbouwfase van zijn beleggingen zit zijn lage koersen beter dan hoge koersen.
Dus opletten wat je iemand toewenst, je zou wel een averechts resultaat kunnen krijgen.
1- Er verschillende manieren bestaan om ook in een dalende markten winst te maken.
2- Voor een belegger die nog in de opbouwfase van zijn beleggingen zit zijn lage koersen beter dan hoge koersen.
Dus opletten wat je iemand toewenst, je zou wel een averechts resultaat kunnen krijgen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Deze makro-econoom legt het voortreffelijk uit wat ons te wachten staat.
Hij is dan nog heel voorzichtig in zijn bewoordingen en laat ons impliciet voelen dat er een monetaire reset nodig is.
https://youtu.be/iI2ot6baAbM
Hij is dan nog heel voorzichtig in zijn bewoordingen en laat ons impliciet voelen dat er een monetaire reset nodig is.
Niet te begrijpen hoe ze in de US die koersen zo hoog kunnen houden ??
En dan zouden de bedrijven nog 40% minder omzet draaien.
En dan zouden de bedrijven nog 40% minder omzet draaien.
Je mag het altijd even samenvattencriticus schreef: ↑4 mei 2020, 22:30 Deze makro-econoom legt het voortreffelijk uit wat ons te wachten staat.
Ik heb het bekeken.
Het is zeker de moeite waard!
Zijn kritiek op het financieel systeem werd vroeger door anderen al geopperd. Maar door Corona is de situatie onoplosbaar geworden. Hij pleit voor een cold turkey van de verslaafde markten aan het goedkoop geld. Die politiek zorgt er al meer dan 30 jaar dat fundamentele economische problemen steeds maar naar de toekomst worden verschoven. Door Corona is dat niet langer mogelijk.
Het is zeker de moeite waard!
Zijn kritiek op het financieel systeem werd vroeger door anderen al geopperd. Maar door Corona is de situatie onoplosbaar geworden. Hij pleit voor een cold turkey van de verslaafde markten aan het goedkoop geld. Die politiek zorgt er al meer dan 30 jaar dat fundamentele economische problemen steeds maar naar de toekomst worden verschoven. Door Corona is dat niet langer mogelijk.
Als we nu gewoon al die schulden vergeten, wie zou daar van wakker liggen
-
- Hero Member
- Contacteer:
wel als we de overheidsschulden die opgekocht zijn door de ECB voor een deel wegschrappen dan ligt niemand daar wakker van.
Een soort haircut via de ECB.
Wie gelooft er anders dat we straks onze 140 à 150% overheidsschuld terugbetalen en terzelfdertijd ook nog eens:
1) de economie lanceren
2) de vergrijzing en oplopende verzorgingskosten betalen
3) klimaat investeringen doen
4) alle andere broodnodige investeringen op peil houden (scholen, ziekenhuizen, infrastructuur)
Kans lijkt me groot dat er wel een systeem of nieuw mechanisme zal intreden/toegepast worden voor al de schulden opgebouwd in het kader van Corona. Het is overmacht en iedereen heeft er impact van, en een aangepaste "werkwijze" zal nodig zijn om de economie gunstig te laten herstellen. De situatie is gans anders dus moet ook de werkwijze gans aangepast worden. Hopen dat er voldoende flexibiliteit aan de man wordt gebracht om met de huidige toestand om te gaan.
Om het met de woorden van Paul De Grauwe te zeggen: Paul De Grauwe: ‘Stop die komedie en schrap gewoon één derde van de Belgische staatsschuld’quinten76 schreef: ↑6 mei 2020, 16:33wel als we de overheidsschulden die opgekocht zijn door de ECB voor een deel wegschrappen dan ligt niemand daar wakker van.
Een soort haircut via de ECB.
Wie gelooft er anders dat we straks onze 140 à 150% overheidsschuld terugbetalen en terzelfdertijd ook nog eens:
1) de economie lanceren
2) de vergrijzing en oplopende verzorgingskosten betalen
3) klimaat investeringen doen
4) alle andere broodnodige investeringen op peil houden (scholen, ziekenhuizen, infrastructuur)
https://www.mo.be/interview/als-we-de-k ... zen-hebben
+ 1
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik vind dat de S&P 500 nog altijd waanzinnig laag staat. Niet vergeten dat de 35% daling volstrekt absurd was. Een vooruitzicht van 6 maanden minder economische activiteit kan zo'n daling onmogelijk verantwoorden. Een daling van +-5% had correcter geweest (je koopt immers aandelen voor de future value van +-20 jaar) . Bovendien heeft de FED heel zwaar geschut boven gehaald waardoor we naar goede gewoonte een bubble gaan krijgen die nog groter wordt dan de vorige. Ik ben ALL-IN en ik hoop dat de reageerders op Spaargids mijn medepassagiers worden op deze trein naar financiële onafhankelijkheid.
Grts,
Noobinvest
Grts,
Noobinvest