Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Moet dat dan gecontroleerd worden? Kunnen we straks weer gaan kankeren over politiestaat en zo. Is het nu zo moeilijk om wat burgerzin te tonen aan de ene kant en wat vertrouwen te hebben langs de andere kant zoals bv in Nederland en Zweden? En ja er zullen er beslist zijn die er hun kl* aan vegen maar dat heb je ook als er wel gecontroleerd wordt.
Een stukje uit mijn oorspronkelijk bericht:vortex schreef: ↑3 mei 2020, 18:12 Wat dacht je? Snel over iets anders beginnen, zal je quote hier nog eens terug zetten. Kan best geloven dat je de politiek of staatsstructuur van alles de schuld wil geven maar de bewering dat niet het virus een ramp voor de volksgezondheid en economie is, klopt niet. In zowat elk land is dat virus een ramp voor de economie en volksgezondheid, ook daar waar ze goeie politiekers hebben en een betere staatsstructuur. Het is de schuld van de staatsstructuur is gewoon een zwak excuus voor het slecht management en communicatie van deze crisis. Had er in de plaats van Wilmes een sterk figuur gestaan dat wel kan communiceren en leiding geven zou er een heel ander beeld zijn. Kortom heeft niks met structuur te maken, wel met bekwaamheid van individuen.
In mijn oorspronkelijk bericht had ik het over de politici en de staatsstructuur, jij pikte daar enkel de staatsstructuur uit, ik motiveerde waarom ik de staatsstructuur vermelde en dan reageer jij dat het over de bekwaamheid van individuen gaat. En zo is de cirkel rond.De huidige lichting politici kunnen niet omgaan met en de Belgische straatstructuur laat niet toe om snel in te spelen op snel veranderende omstandigheden.
Met de huidige Belgische staatsstructuur zit slecht management gewoon ingebakken in het systeem.
Ik ben het natuurlijk eens met Vortex' principe. Goede regels moeten gewoon worden gevolgd, handhaving of niet.
Maar in Nederland is de regel 'bijna hetzelfde', d.i. 'Niet meer dan drie personen en 1,5m uit elkaar.' Het pijnlijke detail ontbreekt echter. Het mogen steeds weer andere drie personen zijn.
Laat ons de details eens bekijken. Het moeten steeds dezelfde personen zijn, omdat men de sociale silos niet wil mengen. Als het steeds twee anderen zijn... dan wordt dat die AIDS-reclame van het bijtje en allemaal bloemetjes... OK, logisch.
Ze moeten ook 1,5m uit elkaar, want anders besmetten we elkaar. Ook logisch.
Maar... ik mag wel samenwerken met mijn 1000 collega's van de raffinaderij. We moeten immers 1,5m uit elkaar blijven, zodat we elkaar niet kunnen besmetten.
En ik zit met al mijn 1000 collega's natuurlijk ook in dezelfde sociale silo.
Heu... wacht...
U ziet:
- De Nederlandse regel klopt wel.
- De Belgische regel klopt niet.
En dan maar klagen, dat de Nederlander cultureel angehaucht is om de regels van zijn overheid te volgen, terwijl de Belg genetisch is voorbepaald om zijn kl... af te vegen met de regels van zijn overheid.
Wat zou de Nederlander met de regels doen als hij ineens de 9 Belgische ministers van volksgezondheid in zijn nek krijgt ? Waarvan eentje van 140 kg... dat wordt sowieso een pijnlijke affaire...
Maar in Nederland is de regel 'bijna hetzelfde', d.i. 'Niet meer dan drie personen en 1,5m uit elkaar.' Het pijnlijke detail ontbreekt echter. Het mogen steeds weer andere drie personen zijn.
Laat ons de details eens bekijken. Het moeten steeds dezelfde personen zijn, omdat men de sociale silos niet wil mengen. Als het steeds twee anderen zijn... dan wordt dat die AIDS-reclame van het bijtje en allemaal bloemetjes... OK, logisch.
Ze moeten ook 1,5m uit elkaar, want anders besmetten we elkaar. Ook logisch.
Maar... ik mag wel samenwerken met mijn 1000 collega's van de raffinaderij. We moeten immers 1,5m uit elkaar blijven, zodat we elkaar niet kunnen besmetten.
En ik zit met al mijn 1000 collega's natuurlijk ook in dezelfde sociale silo.
Heu... wacht...
U ziet:
- De Nederlandse regel klopt wel.
- De Belgische regel klopt niet.
En dan maar klagen, dat de Nederlander cultureel angehaucht is om de regels van zijn overheid te volgen, terwijl de Belg genetisch is voorbepaald om zijn kl... af te vegen met de regels van zijn overheid.
Wat zou de Nederlander met de regels doen als hij ineens de 9 Belgische ministers van volksgezondheid in zijn nek krijgt ? Waarvan eentje van 140 kg... dat wordt sowieso een pijnlijke affaire...
'... dat Washington China wil straffen voor zijn rol in het virus, inclusief de mogelijkheid dat Washington niet langer zijn schuldverplichtingen tegenover de China nakomt.'
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 24643.html
Zo beginnen ook de kaken (De Mandibles): de VS die zichzelf hun schulden kwijtschelden (als straf voor de EU dacht ik).
Wie een hond wil slaan ...
En verder 'Pro memorie: China is na Japan de op één na grootste investeerder in Amerikaans schuldpapier, met 1.100 miljard dollar. De Verenigde Staten torsten al voor de crisis een schuldenberg van meer dan 23.000 miljard dollar.'
Stel je voor dat zo iets gebeurt ? Er zijn al voor minder oorlogen gevoerd.
Ook leerrijk: de lijst van de schuldeisers. Belgie bv heeft zijn goud verkocht en met de opbrengst Am. Schatkistcertificaten gekocht ...
https://ticdata.treasury.gov/Publish/mfh.txt
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 24643.html
Zo beginnen ook de kaken (De Mandibles): de VS die zichzelf hun schulden kwijtschelden (als straf voor de EU dacht ik).
Wie een hond wil slaan ...
En verder 'Pro memorie: China is na Japan de op één na grootste investeerder in Amerikaans schuldpapier, met 1.100 miljard dollar. De Verenigde Staten torsten al voor de crisis een schuldenberg van meer dan 23.000 miljard dollar.'
Stel je voor dat zo iets gebeurt ? Er zijn al voor minder oorlogen gevoerd.
Ook leerrijk: de lijst van de schuldeisers. Belgie bv heeft zijn goud verkocht en met de opbrengst Am. Schatkistcertificaten gekocht ...
https://ticdata.treasury.gov/Publish/mfh.txt
Bei uns in Texas ...
De cowboys hebben tenminste lef.
Watch: Video Of NYPD Officer Brutalizing Bystander During 'Social Distancing' Arrest Sparks Outrage
https://www.zerohedge.com/geopolitical/ ... est-sparks
Watch: Park Ranger Thrown Into Lake In Texas Over 'Social Distancing' Enforcement
https://www.zerohedge.com/health/watch- ... nforcement
De cowboys hebben tenminste lef.
Watch: Video Of NYPD Officer Brutalizing Bystander During 'Social Distancing' Arrest Sparks Outrage
https://www.zerohedge.com/geopolitical/ ... est-sparks
Watch: Park Ranger Thrown Into Lake In Texas Over 'Social Distancing' Enforcement
https://www.zerohedge.com/health/watch- ... nforcement
Ik heb het dan niet opgezocht maar voor alle zekerheid gewoon nagevraagd.
Er is blijkbaar toch een verschil in recreatief motorrijden en op onderhoud gaan met de motor.
Motorrijden mag vanaf 4 mei als je onderweg niet stopt.
Gewoon onderhoud (dus als het lichtje brandt) is GEEN essentiële verplaatsing en mag pas vanaf 11 mei.
antwoord dat ik kreeg:
"Voor particulieren is het vanaf 11 mei of er moeten banden bij zijn.
Voor BTW nummers mag het vanaf 6 mei "B2B"
Schiet dus niet op het gezeur van de pianist maar op zij die al die maatregelen opstellen en regelmatig anders duiden.
Vreemd, maar bij mijn motor dealer doen ze al weken elke dag onderhoud " dringende herstellingen" = Lekke of versleten band, boordcomputer die een storing of nodig onderhoud aangeeft . Als je de moto niet nodig hebt voor essentiële verplaatsingen mee te doen is dat natuurlijk geen "dringende herstelling" Naar de winkel, dokter of gaan werken is wel een essentiële verplaatsing, dus als je de moto daarvoor gebruikt...
Voor mij is het simpel, ik werk in 4 ploegen, dus 7 dagen met de moto naar het werk, dan 2 dagen thuis- dan rij ik naar de winkel, terug 7 dagen werken... dus ik rij elke dag!
Voor mij is het simpel, ik werk in 4 ploegen, dus 7 dagen met de moto naar het werk, dan 2 dagen thuis- dan rij ik naar de winkel, terug 7 dagen werken... dus ik rij elke dag!
Lijkt me niet zo vreemd.
Je hebt een MB met een bindende tekst.
Dan gaan allerlei politici en administratieve instanties daar hun eigen verduidelijkingen en interpretaties aan geven.
Het resultaat is dat zowat iedereen er dan zijn eigen uitvoering aan gaat geven.
Als je je motor voor WW-verkeer gebruikt is het ook geen hobby maar een essentieel onderdeel van je job.
Ik doe 100% thuiswerk, mijn motoren zijn dus ook 100% hobby geworden.
Ik lig ook niet wakker van een week later naar de dealer te gaan voor nawinters onderhoud. Tenslotte bepaal ik mijn eigen agenda. Ik zit meer in met de dealer, met wie ik al jaren een goede relatie heb, die steeds zijn afspraken moet verplaatsen.
Gelukkig zag ik het al een beetje aankomen en heb gewoon twee data vastgelegd.
Ik heb er tenslotte weinig aan als die zijn zaak door al dat gedoe moet opdoeken. Een half jaar voor C-19 onder druk van de invoerder grote verbouwingen moeten doen in de zaak en inrichten volgens de wensen en eisen van het merk. Toonzaal vol stock moeten duwen. En dan geen klanten meer over de vloer mogen krijgen. Blij dat ik nu geen zelfstandige ben.
Je hebt een MB met een bindende tekst.
Dan gaan allerlei politici en administratieve instanties daar hun eigen verduidelijkingen en interpretaties aan geven.
Het resultaat is dat zowat iedereen er dan zijn eigen uitvoering aan gaat geven.
Als je je motor voor WW-verkeer gebruikt is het ook geen hobby maar een essentieel onderdeel van je job.
Ik doe 100% thuiswerk, mijn motoren zijn dus ook 100% hobby geworden.
Ik lig ook niet wakker van een week later naar de dealer te gaan voor nawinters onderhoud. Tenslotte bepaal ik mijn eigen agenda. Ik zit meer in met de dealer, met wie ik al jaren een goede relatie heb, die steeds zijn afspraken moet verplaatsen.
Gelukkig zag ik het al een beetje aankomen en heb gewoon twee data vastgelegd.
Ik heb er tenslotte weinig aan als die zijn zaak door al dat gedoe moet opdoeken. Een half jaar voor C-19 onder druk van de invoerder grote verbouwingen moeten doen in de zaak en inrichten volgens de wensen en eisen van het merk. Toonzaal vol stock moeten duwen. En dan geen klanten meer over de vloer mogen krijgen. Blij dat ik nu geen zelfstandige ben.
Paul De Grauwe ziet drie contradicties in het verhaaltje van onze politici en experts over de mondmaskers.
"Het is droevig dat de politieke en wetenschappelijke beleidselite verhalen heeft verteld die geen steek hielden. Iedereen die een beetje logisch kan denken, kon ze doorprikken."
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200504_04944926
Droevig? Of misdadig?
"Het is droevig dat de politieke en wetenschappelijke beleidselite verhalen heeft verteld die geen steek hielden. Iedereen die een beetje logisch kan denken, kon ze doorprikken."
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200504_04944926
Droevig? Of misdadig?
Blijf in je kot = geen mondmasker nodig.
Simpele logica en het is een stap verder inzake jezelf beveiligen.
Simpele logica en het is een stap verder inzake jezelf beveiligen.
Ik zie niet alleen contradicties in hun verhalen maar zelfs in hun eigen gedrag. Zouden ze niet beter zelf het voorbeeld geven? Gaat dat niet samen met de functie die ze uitvoeren?
Iedereen moet zoveel mogelijk in zijn kot blijven. Maar zelf hollen ze van hot naar her en naar iedere hotspot waar er maar een camera staat. Ze kunnen hun verhalen en commentaren toch evengoed online kwijt. Het nieuws en de duidingsprogramma's kunnen evengoed gebracht worden door één anker dat online in verbinding is met de gastsprekers.
Leven de experts, politicy en nationale zenders misschien nog in de 20ste eeuw?
Uiteraard is dat niet zo catchy en gezellig als een panelgesprek vanuit de studio. Maar dat is het leven vanuit mijn kot na 7 weken ook niet meer.
En behalve om de clown uit te hangen heb ik nog maar weinig experts en politici een mondmasker in functie zien dragen. Ze houden altijd minstens 150 cm afstand? Tja dat kunnen wij ook hoor.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 5 mei 2020, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Wekenlang was ik de enigste in de buurtwinkel of apotheek met mondmasker en wegwerphandschoenen. De quarantaine wordt versoepeld en vandaag droeg iets meer dan de helft in de buurtwinkel een mondmasker en handschoenen. Rare jongens, die Belgen.