De crash van 2020
TIP
Re: De crash van 2020
Tov van 1 januari zitten we nu aan een ytd van zo'n -15% (referentie VWCE fonds dat zo'n 85% volgt van alle gelden belegd in vrij verhandelbare aandelen wereldwijd)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Toch een logische reactie van velen denk ik? FOMO zoals de auteur zelf zegt. hopelijk heeft niet iedereen zijn hele budget nu al opgesoupeerd, maar nog wat achter de hand voor het geval er nog een 2e crash komt, of wanneer de mist meer opklaart gedurende de volgende maanden.TrX schreef: ↑5 mei 2020, 21:13 Schitterend artikel over retail investors die nu massaal "Buy the dip" hebben gevolgd.
https://www.reddit.com/r/wallstreetbets ... ame=iossmf
Voor mezelf betekende de extra vrije tijd 'dankzij' corona de kans om eens te beginnen bijleren over beurszaken (wat ik al langer van plan was, maar nooit tijd voor had, of prioriteit van maakte). ik ben voorzichtig ingestapt in IWDA en EMIM, maar heb nog minstens evenveel achter de hand om rustig af te wachten tot ergens deze zomer ofzo.
als alles nu nog ineenstort betekent dit een nieuwe koopkans. als we het dieptepunt al hebben gehad, dan heb ik toch al een deel op (bijna) het goedkoopst ingekocht.