De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik hoop dat jij binnenkort niet met een enorme financiële kater wakker wordt.Noobinvest schreef: ↑8 mei 2020, 02:22 Ik vind dat de S&P 500 nog altijd waanzinnig laag staat. Niet vergeten dat de 35% daling volstrekt absurd was. Een vooruitzicht van 6 maanden minder economische activiteit kan zo'n daling onmogelijk verantwoorden. Een daling van +-5% had correcter geweest (je koopt immers aandelen voor de future value van +-20 jaar) . Bovendien heeft de FED heel zwaar geschut boven gehaald waardoor we naar goede gewoonte een bubble gaan krijgen die nog groter wordt dan de vorige. Ik ben ALL-IN en ik hoop dat de reageerders op Spaargids mijn medepassagiers worden op deze trein naar financiële onafhankelijkheid.
Grts,
Noobinvest
ALL-IN short?
Laag weet ik niet maar ik koop wel graag bij aan prijzen 20% onder de all time high. Mag nog een tijdje zo blijven.Noobinvest schreef: ↑8 mei 2020, 02:22 Ik vind dat de S&P 500 nog altijd waanzinnig laag staat. Niet vergeten dat de 35% daling volstrekt absurd was. Een vooruitzicht van 6 maanden minder economische activiteit kan zo'n daling onmogelijk verantwoorden. Een daling van +-5% had correcter geweest (je koopt immers aandelen voor de future value van +-20 jaar) . Bovendien heeft de FED heel zwaar geschut boven gehaald waardoor we naar goede gewoonte een bubble gaan krijgen die nog groter wordt dan de vorige. Ik ben ALL-IN en ik hoop dat de reageerders op Spaargids mijn medepassagiers worden op deze trein naar financiële onafhankelijkheid.
-
- Full Member
- Contacteer:
Uw langetermijnvisie zorgt ervoor dat je inderdaad binnen twintig jaar kan spreken van een golfje of golf op de grafiek van uw beleggingen. Daar denk ik wel dat je een punt hebt en dat het goed is om ALL-In te zijn en toch rustig te slapen.Noobinvest schreef: ↑8 mei 2020, 02:22 Ik vind dat de S&P 500 nog altijd waanzinnig laag staat. Niet vergeten dat de 35% daling volstrekt absurd was. Een vooruitzicht van 6 maanden minder economische activiteit kan zo'n daling onmogelijk verantwoorden. Een daling van +-5% had correcter geweest (je koopt immers aandelen voor de future value van +-20 jaar) . Bovendien heeft de FED heel zwaar geschut boven gehaald waardoor we naar goede gewoonte een bubble gaan krijgen die nog groter wordt dan de vorige. Ik ben ALL-IN en ik hoop dat de reageerders op Spaargids mijn medepassagiers worden op deze trein naar financiële onafhankelijkheid.
Grts,
Noobinvest
Langs de andere kant zijn de economische gevolgen van de coronacrisis nog niet goed doorgedrongen volgens mij. In China zijn bijna 100 M werklozen, In Amerika is er ook een nooit geziene stijging in werkloosheidsgraad. In de eerste fase worden die gevolgen misschien nog gedempt door een cashvoorraad, spaargeld van die mensen, maar die gaan stilletjesaan in de problemen komen. Handelaars komen in de problemen omdat ze niet genoeg geld hebben om zelfs al maar terug op te starten en er ontstaat misschien een nieuwe kredietcrisis, nu zowel bij handelaars als particulieren. Heel veel zaken en personen hadden ook schulden voor de crisis al. Ik geloof ook nooit dat het gedrag van iedereen terug naar het niveau gaat van voor corona; Jij stapt misschien nog onbezorgd in een vliegtuig, maar veel mensen gaan twee keer nadenken en eventueel hun gedrag aanpassen. Idem voor (massa)toerisme. Ook overheden of de Europese solidariteit kunnen serieus onder druk komen te staan waardoor landen in de problemen komen. Andere landen zitten nog niet in het oog van de storm, denk maar aan Brazilië en Rusland. De aanpak van elke staat, provincie, land ... is ook helemaal anders wat het in de toekomst niet gemakkelijk zal maken om alles rimpelloos terug op te starten.
Dit alles zorgt voor wschl een lange aanwezigheid van het virus in de wereld, waarbij het vinden van een vaccin ook geen zekerheid is.
Ik hoop met u mee dat alles snel in orde komt, maar dit vergelijken met 6 maanden iets mindere economische activiteit lijkt me ook wat kort door de bocht.
Daarnaast zou mijn advies zijn om niet nu meteen "ALL-IN" te gaan, maar eerder via DCA (dollar cost averaging) over de komende 12 - 24 maanden te spreiden. De economische vooruitzichten zijn gewoonweg te onzeker momenteel.Wurfel schreef: ↑8 mei 2020, 13:42Uw langetermijnvisie zorgt ervoor dat je inderdaad binnen twintig jaar kan spreken van een golfje of golf op de grafiek van uw beleggingen. Daar denk ik wel dat je een punt hebt en dat het goed is om ALL-In te zijn en toch rustig te slapen.Noobinvest schreef: ↑8 mei 2020, 02:22 Ik vind dat de S&P 500 nog altijd waanzinnig laag staat. Niet vergeten dat de 35% daling volstrekt absurd was. Een vooruitzicht van 6 maanden minder economische activiteit kan zo'n daling onmogelijk verantwoorden. Een daling van +-5% had correcter geweest (je koopt immers aandelen voor de future value van +-20 jaar) . Bovendien heeft de FED heel zwaar geschut boven gehaald waardoor we naar goede gewoonte een bubble gaan krijgen die nog groter wordt dan de vorige. Ik ben ALL-IN en ik hoop dat de reageerders op Spaargids mijn medepassagiers worden op deze trein naar financiële onafhankelijkheid.
Grts,
Noobinvest
Langs de andere kant zijn de economische gevolgen van de coronacrisis nog niet goed doorgedrongen volgens mij. In China zijn bijna 100 M werklozen, In Amerika is er ook een nooit geziene stijging in werkloosheidsgraad. In de eerste fase worden die gevolgen misschien nog gedempt door een cashvoorraad, spaargeld van die mensen, maar die gaan stilletjesaan in de problemen komen. Handelaars komen in de problemen omdat ze niet genoeg geld hebben om zelfs al maar terug op te starten en er ontstaat misschien een nieuwe kredietcrisis, nu zowel bij handelaars als particulieren. Heel veel zaken en personen hadden ook schulden voor de crisis al. Ik geloof ook nooit dat het gedrag van iedereen terug naar het niveau gaat van voor corona; Jij stapt misschien nog onbezorgd in een vliegtuig, maar veel mensen gaan twee keer nadenken en eventueel hun gedrag aanpassen. Idem voor (massa)toerisme. Ook overheden of de Europese solidariteit kunnen serieus onder druk komen te staan waardoor landen in de problemen komen. Andere landen zitten nog niet in het oog van de storm, denk maar aan Brazilië en Rusland. De aanpak van elke staat, provincie, land ... is ook helemaal anders wat het in de toekomst niet gemakkelijk zal maken om alles rimpelloos terug op te starten.
Dit alles zorgt voor wschl een lange aanwezigheid van het virus in de wereld, waarbij het vinden van een vaccin ook geen zekerheid is.
Ik hoop met u mee dat alles snel in orde komt, maar dit vergelijken met 6 maanden iets mindere economische activiteit lijkt me ook wat kort door de bocht.
We hebben een bull run gehad van ongeveer 11 jaar, het is geen garantie dat de komende 10 jaar er ook zo zullen uitzien.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt voor de duiding heren, zeker valabele punten die jullie beide aanhalen, er zijn een hele hoop uitdagingen die dienen te overwonnen worden!
Ik ben me bewust van de risico's, Ik vind dollar cost averaging zeker ook een geweldige tactiek om uw spaargeld dat je uit je werk haalt verder te beleggen. Heb ondertussen al wat spaargeld en ik vind het risico te groot om momenteel niet in de beurs te zitten met 95% (ook 5% bitcoin) en zodoende de hyperinflatie in assets + toekomstige earnings te missen. Obligaties ook niet echt een optie momenteel (extra voedsel voor nieuwe equity bubble?). Fysiek goud vind ik fantastisch, maar ben er nog wat te jong voor denk ik. Goud is meer iets om in uit te rusten vanaf je 50-60 jaar.
Veel beleggingsgenot en succes toegewenst de komende jaren heren, ik ben blij dat jullie in mijn team zitten!
Grts,
Noobinvest
Ik ben me bewust van de risico's, Ik vind dollar cost averaging zeker ook een geweldige tactiek om uw spaargeld dat je uit je werk haalt verder te beleggen. Heb ondertussen al wat spaargeld en ik vind het risico te groot om momenteel niet in de beurs te zitten met 95% (ook 5% bitcoin) en zodoende de hyperinflatie in assets + toekomstige earnings te missen. Obligaties ook niet echt een optie momenteel (extra voedsel voor nieuwe equity bubble?). Fysiek goud vind ik fantastisch, maar ben er nog wat te jong voor denk ik. Goud is meer iets om in uit te rusten vanaf je 50-60 jaar.
Veel beleggingsgenot en succes toegewenst de komende jaren heren, ik ben blij dat jullie in mijn team zitten!
Grts,
Noobinvest
TrX schreef: ↑8 mei 2020, 14:06Daarnaast zou mijn advies zijn om niet nu meteen "ALL-IN" te gaan, maar eerder via DCA (dollar cost averaging) over de komende 12 - 24 maanden te spreiden. De economische vooruitzichten zijn gewoonweg te onzeker momenteel.Wurfel schreef: ↑8 mei 2020, 13:42
Uw langetermijnvisie zorgt ervoor dat je inderdaad binnen twintig jaar kan spreken van een golfje of golf op de grafiek van uw beleggingen. Daar denk ik wel dat je een punt hebt en dat het goed is om ALL-In te zijn en toch rustig te slapen.
We hebben een bull run gehad van ongeveer 11 jaar, het is geen garantie dat de komende 10 jaar er ook zo zullen uitzien.
Of gewoon beleggen volgens je vooraf bepaalde asset allocatie en niet proberen te market timen...TrX schreef: ↑8 mei 2020, 14:06 Daarnaast zou mijn advies zijn om niet nu meteen "ALL-IN" te gaan, maar eerder via DCA (dollar cost averaging) over de komende 12 - 24 maanden te spreiden. De economische vooruitzichten zijn gewoonweg te onzeker momenteel.
ignition schreef: ↑8 mei 2020, 10:38waar is dat de daling absurd was, maar d stijging nu is boven al proporpties ,economische vooruitzichten zijn de komende 6 maanden zo slecht ,dat het onverantwoord dat de beurzen zo stijgen,is mijn mening .Noobinvest schreef: ↑8 mei 2020, 02:22 Ik vind dat de S&P 500 nog altijd waanzinnig laag staat. Niet vergeten dat de 35% daling volstrekt absurd was. Een vooruitzicht van 6 maanden minder economische activiteit kan zo'n daling onmogelijk verantwoorden. Een daling van +-5% had correcter geweest (je koopt immers aandelen voor de future value van +-20 jaar) . Bovendien heeft de FED heel zwaar geschut boven gehaald waardoor we naar goede gewoonte een bubble gaan krijgen die nog groter wordt dan de vorige. Ik ben ALL-IN en ik hoop dat de reageerders op Spaargids mijn medepassagiers worden op deze trein naar financiële onafhankelijkheid.
Laag weet ik niet maar ik koop wel graag bij aan prijzen 20% onder de all time high. Mag nog een tijdje zo blijven.
Ik heb er nog steeds een slecht gevoel bij, volgens mij proberen ze zoveel mogelijk retail investors in de rally te krijgen.
Wall Street rallies as data show historic jobs report collapse.
https://finance.yahoo.com/news/stock-ma ... 01291.html
Wall Street rallies as data show historic jobs report collapse.
https://finance.yahoo.com/news/stock-ma ... 01291.html
Volledige quote:
https://youtu.be/0ECqDaPjjV0
Reeds eerder geposte link naar Ben Felix YouTubeStocks rallied strongly Friday, after new data revealed the coronavirus pandemic sparked a historic labor market collapse in the world’s largest economy last month, but at a pace below expectations.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Real unemployment rate soars past 24.9%—and the U.S. has now lost 33.5 million jobs.B7H4long schreef: ↑8 mei 2020, 17:11 Volledige quote:Reeds eerder geposte link naar Ben Felix YouTubeStocks rallied strongly Friday, after new data revealed the coronavirus pandemic sparked a historic labor market collapse in the world’s largest economy last month, but at a pace below expectations.
Ook Ben Felix kan me niet overtuigen als ik kijk naar bovenstaand percentage. Dit percentage is trouwens hoger dan in 1929.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
TrX ik begin toch een beetje compassie te voelen voor u; zo helemaal uit de markt en zo. Hoeveel heb jij intussen gemist van de voorbije megarally? ;-p
Ik ben ook volledig uitgestapt, zei ik eerder al.troglodytes schreef: ↑8 mei 2020, 20:04 TrX ik begin toch een beetje compassie te voelen voor u; zo helemaal uit de markt en zo. Hoeveel heb jij intussen gemist van de voorbije megarally? ;-p
Heb inderdaad al een paar keer gevloekt, maar naar mijn beleving moet het ergste nog komen. (En als dat niet zo is jammer voor mij en zoveel te beter voor jullie).
Ik zie de cijfers bij m´n eigen werkgever, en die zijn rampzalig. Gelukkig hebben quasi alle landen soortgelijke systemen qua tijdelijke werkloosheid (of vrijwillig inleveren van loon), maar dan nog wordt de cashpositie stilaan precair. We zitten op circa 45% van april 2019 (BeNeFra totaal). De loonlast is wel 40% minder door tijdelijke werkloosheid, maar de andere lasten lopen grotendeels door. En je zit met ´n hoop voorraad die niet meer roteert, maar die je ook met geen stokken naar beneden krijgt, want ´niemand´ koopt.
Ik gebruik de tijd om na te denken over de (beurs)strategie die ik nadien wil volgen.
Zoek gewoon eens op wat slimme beleggers zeggen over market timing.