Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Heer Haelewyn, dat vind ik nu 'azijnpisserij', dat u een semantisch foutje opblaast tot een grote post. U weet maar al te goed wat er in feite bedoeld wordt.
Verder vind ik het jammer dat er in dit topic al een hele tijd door verschillende forumleden steeds maar meer op de man wordt gespeeld en niet op de bal. Ik vind dit persoonlijk jammer. Schelden is nooit een argument, het toont alleen het gebrek daarvan aan. Ik heb dat hier ooit al eens geschreven. Dan heb ik het niet alleen specifiek over u.
Ik denk dat de hele discussie ontspoord is door de hardnekkigheid waarmee u een bepaalde visie steeds maar verder verdedigt. Wat hebt u bij deze discussie nog te winnen als iedereen het anders ziet? Het lijkt meer en meer een ego-kwestie te zijn.
Ik ben niet iemand die zomaar in het wilde weg aan anderen advies wil geven. Maar schrijf aub terug in de topics waar u wel een zinvolle inbreng heeft.
@ mr. Moreorless : Ik beschouw je commentaar als gericht aan die ene die met de zever begint.
Als het aan mij gericht was.... Je weet waar je het mag stoppen zeker ? Waar ik volgens jou nog wel of niet zou mogen posten interesseert me geen barst.
Als je graag baasje wil spelen : beperk je tot de plaatsen waar eender wie jouw gezag wil erkennen ?
Misschien zie jij het anders... Ik ken er genoeg die het zoals ikzelf zien. Jij (en een paar anderen) tonen alleen, tegen beter weten en tegen de logica in, een blindheid en aversie voor een andere visie dan die van jou. Jammer, maar ik lig er niet wakker van.
"""Zweden betaalt hoogste prijs voor lakse aanpak: dodentol drie keer hoger dan Denemarken, Finland en Noorwegen samen"""
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/zw ... ~a78bf18a/
Lakse aanpak is niet gelijk aan minder doden....
Wie het niet begrijpt : de lagere school gaat binnenkort terug weer open !
Als het aan mij gericht was.... Je weet waar je het mag stoppen zeker ? Waar ik volgens jou nog wel of niet zou mogen posten interesseert me geen barst.
Als je graag baasje wil spelen : beperk je tot de plaatsen waar eender wie jouw gezag wil erkennen ?
Misschien zie jij het anders... Ik ken er genoeg die het zoals ikzelf zien. Jij (en een paar anderen) tonen alleen, tegen beter weten en tegen de logica in, een blindheid en aversie voor een andere visie dan die van jou. Jammer, maar ik lig er niet wakker van.
"""Zweden betaalt hoogste prijs voor lakse aanpak: dodentol drie keer hoger dan Denemarken, Finland en Noorwegen samen"""
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/zw ... ~a78bf18a/
Lakse aanpak is niet gelijk aan minder doden....
Wie het niet begrijpt : de lagere school gaat binnenkort terug weer open !
Laatst gewijzigd door haelewyn op 8 mei 2020, 18:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe lang ga ik dan nog moeten wachten? Nog een maand ? Een half jaar? Sint-juttemis?
De matras hadden we eigenlijk in de winter moeten vervangen. Eigen schuld natuurlijk. Het is een buitenmaat ( 200x220) dus die moet nog gemaakt worden. Als ik er maandag 1 koop, moet ik dus nog 6 weken wachten. Als de fabriek natuurlijk zijn levertijd kan aanhouden ... Mocht de fabriek ook nog eens sluiten met 'hout-en-bouw' komen daar nog 3 weken bij. Nee, het is dringend. Het gaat om onze gezondheid trouwens ( rug, slaap, fit opstaan, ...). Daar neem je best geen loopje mee.
De auto is afgeleverd, die mag van het lijstje af.
De matras hadden we eigenlijk in de winter moeten vervangen. Eigen schuld natuurlijk. Het is een buitenmaat ( 200x220) dus die moet nog gemaakt worden. Als ik er maandag 1 koop, moet ik dus nog 6 weken wachten. Als de fabriek natuurlijk zijn levertijd kan aanhouden ... Mocht de fabriek ook nog eens sluiten met 'hout-en-bouw' komen daar nog 3 weken bij. Nee, het is dringend. Het gaat om onze gezondheid trouwens ( rug, slaap, fit opstaan, ...). Daar neem je best geen loopje mee.
De auto is afgeleverd, die mag van het lijstje af.
@Heer Haelewyn,
Ook bij mij nu een aanval op de man en niet op de bal. Ik stel vast dat mijn bericht mij nu ook een aantal vegen uit de pan oplevert. Ik ga me niet tot dat niveau verlagen.
Wat de inhoud van de berichten betreft, ik bedoel dan de resterende delen waarin niet gescholden wordt, en waarvan u onterecht veronderstelt dat ik een andere visie dan u heb, ik ben niet beslagen genoeg om daar veel zinnigs over te zeggen. Ik stel alleen vast dat er op dit forum niemand nog akkoord is met u. En dat al een hele tijd.
So be it.
Ook bij mij nu een aanval op de man en niet op de bal. Ik stel vast dat mijn bericht mij nu ook een aantal vegen uit de pan oplevert. Ik ga me niet tot dat niveau verlagen.
Wat de inhoud van de berichten betreft, ik bedoel dan de resterende delen waarin niet gescholden wordt, en waarvan u onterecht veronderstelt dat ik een andere visie dan u heb, ik ben niet beslagen genoeg om daar veel zinnigs over te zeggen. Ik stel alleen vast dat er op dit forum niemand nog akkoord is met u. En dat al een hele tijd.
So be it.
Ik denk dat iedereen, in Haelewijn's situatie, een soortgelijke "protectionistische reflex" zou hebben, dat lijkt me redelijk menselijk.
Ik ben het ook eens met hem dat "een minder streng beleid" zeker NIET tot minder doden leidt.
Of het daarentegen tot meer doden leidt, valt te bezien. In Zweden duidelijk wel, in verhouding tot strengere buurlanden. Nu is dat wel een vergelijking tussen uitersten. De Zweedse aanpak is wel heel los, en veel losser dan de Nederlandse die ik zo graag als voorbeeld aanhaal.
In mijn geliefde stad Zierikzee gaan de terrassen terug open, en stemt de gemeente toe dat ze mogen uitbreiden zodat ze de tafels voldoende ver uit elkaar kunnen zetten. (Bron: https://www.pzc.nl/schouwen-duiveland/c ... ab9dd4568/)
Naar m'n eigen firma kijkend. Nederland: zit op 62% van last year. België: 28%. Frankrijk: 16%.
Je wordt (in mijn ogen) niet ziek van een winkelbezoek, zeker niet als je (zoals ze in NL toepassen!) afstand houdt. Je economie loopt wel minder schade op en je hebt geen aantoonbare extra besmettingen. Al kan dat laatste niet bewezen worden. Je kan dat wel vermoeden op basis vd Nederlandse cijfers.
De besmettelijkheid v/h virus blijft een bizar iets. Enerzijds geeft men het een Ro van ongeveer 3. Anderzijds adviseren dokters mensen met symptomen om gewoon thuis te blijven (en de rest ziek te maken?) tot het niet meer gaat.
Dan praat je met partners van ex-patiënten. Ik haalde het al aan, 2 families, 7 personen in totaal. 2 Covid-patiënten. 5 inwonende gezinsleden. Eén jong kind, 2 kinderen 20+ en 2 partners, 40+.
Ofschoon deze zieke personen thuis zijn gebleven tot het niet langer kon (nadien beiden gehospitaliseerd, maar geen van beide aan beademing gemoeten), is geen van de huisgenoten ziek geworden.
Eén partner was deze week wel erg "plastisch" op het werk. Tussen het (vermoedelijke) moment van besmetting en de eerste consultatie bij 'n arts (met advies: "thuis uitzieken") hebben die 2 zelfs seks gehad. En dagelijks "goeiemorgen" en "goeieavond" gekust. En toch niet besmet geraakt. (Enfin, misschien wél, maar geen symptomen, niet getest, dus onbekend).
Maar: dan praat ik met een kennis die als verpleegster werkt, en die vertelt horrorverhalen van mensen die zelfs geen idee hebben wáár ze besmet zijn geraakt, en het al bijna houden op "het moet al fietsend gebeurd zijn, iemand die me passeerde". Als 1 iemand zoiets zegt, denk ik "broodje aap, die wil gewoon niet dat z'n vrouw alles weet". Maar schijnbaar zijn er zo meerdere.
Anderzijds zijn er weer mensen die beweren op W.Beveren besmet te zijn, match tegen Anderlecht. Maar: als er in een redelijk gevulde staantribune een zieke zat, waarom beweert dan maar 1 iemand door hem ziek geworden te zijn? Die gast is aan de inkom van dichtbij gefouilleerd, is om eten en drinken gehad, heeft gelald en gebruld, speeksel verspreid,... En toch, kijk naar de kaart, amper besmettingen in groot-beveren.
Veel tekst om te zeggen: ik snap het ook niet helemaal. Maar enkele winkels open doen kan volgens mij geen kwaad... MITS naleven v/d afstandsregels. (En da's iets waar ik sterk in ben, ik "ruik" niet graag mensen (adem, oksels,...) dus ik wil sowieso nooit dat mensen te dicht bij mij komen.
Maar stop nu eens met dat gekap op elkaar. Leven en laten leven.
Ik ben het ook eens met hem dat "een minder streng beleid" zeker NIET tot minder doden leidt.
Of het daarentegen tot meer doden leidt, valt te bezien. In Zweden duidelijk wel, in verhouding tot strengere buurlanden. Nu is dat wel een vergelijking tussen uitersten. De Zweedse aanpak is wel heel los, en veel losser dan de Nederlandse die ik zo graag als voorbeeld aanhaal.
In mijn geliefde stad Zierikzee gaan de terrassen terug open, en stemt de gemeente toe dat ze mogen uitbreiden zodat ze de tafels voldoende ver uit elkaar kunnen zetten. (Bron: https://www.pzc.nl/schouwen-duiveland/c ... ab9dd4568/)
Naar m'n eigen firma kijkend. Nederland: zit op 62% van last year. België: 28%. Frankrijk: 16%.
Je wordt (in mijn ogen) niet ziek van een winkelbezoek, zeker niet als je (zoals ze in NL toepassen!) afstand houdt. Je economie loopt wel minder schade op en je hebt geen aantoonbare extra besmettingen. Al kan dat laatste niet bewezen worden. Je kan dat wel vermoeden op basis vd Nederlandse cijfers.
De besmettelijkheid v/h virus blijft een bizar iets. Enerzijds geeft men het een Ro van ongeveer 3. Anderzijds adviseren dokters mensen met symptomen om gewoon thuis te blijven (en de rest ziek te maken?) tot het niet meer gaat.
Dan praat je met partners van ex-patiënten. Ik haalde het al aan, 2 families, 7 personen in totaal. 2 Covid-patiënten. 5 inwonende gezinsleden. Eén jong kind, 2 kinderen 20+ en 2 partners, 40+.
Ofschoon deze zieke personen thuis zijn gebleven tot het niet langer kon (nadien beiden gehospitaliseerd, maar geen van beide aan beademing gemoeten), is geen van de huisgenoten ziek geworden.
Eén partner was deze week wel erg "plastisch" op het werk. Tussen het (vermoedelijke) moment van besmetting en de eerste consultatie bij 'n arts (met advies: "thuis uitzieken") hebben die 2 zelfs seks gehad. En dagelijks "goeiemorgen" en "goeieavond" gekust. En toch niet besmet geraakt. (Enfin, misschien wél, maar geen symptomen, niet getest, dus onbekend).
Maar: dan praat ik met een kennis die als verpleegster werkt, en die vertelt horrorverhalen van mensen die zelfs geen idee hebben wáár ze besmet zijn geraakt, en het al bijna houden op "het moet al fietsend gebeurd zijn, iemand die me passeerde". Als 1 iemand zoiets zegt, denk ik "broodje aap, die wil gewoon niet dat z'n vrouw alles weet". Maar schijnbaar zijn er zo meerdere.
Anderzijds zijn er weer mensen die beweren op W.Beveren besmet te zijn, match tegen Anderlecht. Maar: als er in een redelijk gevulde staantribune een zieke zat, waarom beweert dan maar 1 iemand door hem ziek geworden te zijn? Die gast is aan de inkom van dichtbij gefouilleerd, is om eten en drinken gehad, heeft gelald en gebruld, speeksel verspreid,... En toch, kijk naar de kaart, amper besmettingen in groot-beveren.
Veel tekst om te zeggen: ik snap het ook niet helemaal. Maar enkele winkels open doen kan volgens mij geen kwaad... MITS naleven v/d afstandsregels. (En da's iets waar ik sterk in ben, ik "ruik" niet graag mensen (adem, oksels,...) dus ik wil sowieso nooit dat mensen te dicht bij mij komen.
Maar stop nu eens met dat gekap op elkaar. Leven en laten leven.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je maakt een veel voorkomende fout. Je ziet de strijd tegen Corona als een sprint, terwijl het een marathon is.
Bij Zweden - dat met zijn traditie in de eugenetica inzet op herd immunity - is het vanzelfsprekend logisch dat er op korte termijn relatief meer doden vallen. Maar hun immuniteit staat ondertussen wel veel verder dan die van lockdown-landen. Dus zouden ze beter gewapend moeten zijn naar de toekomst toe. Alles hangt natuurlijk af van hoe snel er een vaccin (if any) komt en hoe sterk die immuniteit al dan niet is. Het zal nog een hele tijd duren eer duidelijk wordt wat de beste strategie was.
The man with the epidemiologist tattoo - a very Swedish tribute
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 8 mei 2020, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
* Je bent het toch met me eens maar je wil vrij forum geven aan de andere meningen en niet aan de mijne .. ?? Koud of warm ? Wat zal het zijn ?MoreOrLess schreef: ↑8 mei 2020, 18:17
Ik denk dat de hele discussie ontspoord is door de hardnekkigheid waarmee u een bepaalde visie steeds maar verder verdedigt. Wat hebt u bij deze discussie nog te winnen als iedereen het anders ziet ? Het lijkt meer en meer een ego-kwestie te zijn.
Ik ben niet iemand die zomaar in het wilde weg aan anderen advies wil geven. Maar schrijf aub terug in de topics waar u wel een zinvolle inbreng heeft.
Wat de inhoud van de berichten betreft.........waarvan u onterecht veronderstelt dat ik een andere visie dan u heb, ..... Ik stel alleen vast dat er op dit forum niemand nog akkoord is met u. En dat al een hele tijd.
Niemand is het met mij eens ? Jij toch ? Er zijn er nog hoor... Alleen durven die het debat niet mee aangaan of ze willen geen tijd stoppen in eindeloos gezanik. Ik wel.
* Ego ? Totaal niet man !
* Wat hadden diegenen te winnen die bleven verdedigen dat de aarde niet plat was en eindigde in een afgrond in de ruimte.... ?
De eerste keer kon ik er nog het grappige van inzien, toen je een extra topic opende en ik heb je spel meegespeeld. Maar waarom denk je mij te moeten of kunnen vertellen wat ik mag posten en waar ik dat mag doen ? Daarmee had je je niveau al wel erg omlaag gebracht... En dan krijg je wat tegenwind en het gaat ineens niet meer ?
Ik aanvaard zelfs geen leiderschap als ik ervoor betaald wordt man...wat zou ik dat hier doen ?
Verder : geef me een polleke, laat ons verder spelen .... En ga nu niet in een hoekje zitten wenen hiervoor he.
Sterke jongen zijn.... boterhammeke met choco eten anders ! Ge krijgt er eentje van mij ....
(1) Stel je voor dat we hier losser en trager waren geweest.... Kijk naar Uk, Italië, Spanje....waar de icu's niet meer konden volgen. Het had hier ook zo kunnen gaan. Enkele data veranderen zou genoeg geweest zijn.Fakkel schreef: ↑8 mei 2020, 19:04
Je wordt (in mijn ogen) niet ziek van een winkelbezoek, zeker niet als je (zoals ze in NL toepassen!) afstand houdt. Je economie loopt wel minder schade op en je hebt geen aantoonbare extra besmettingen. Al kan dat laatste niet bewezen worden. Je kan dat wel vermoeden op basis vd Nederlandse cijfers. (1)
De besmettelijkheid v/h virus blijft een bizar iets. Enerzijds geeft men het een Ro van ongeveer 3. (2) Anderzijds adviseren dokters mensen met symptomen om gewoon thuis te blijven (en de rest ziek te maken?) tot het niet meer gaat. (3)
Maar: dan praat ik met een kennis die als verpleegster werkt, en die vertelt horrorverhalen van mensen die zelfs geen idee hebben wáár ze besmet zijn geraakt, en het al bijna houden op "het moet al fietsend gebeurd zijn, iemand die me passeerde". (4)
Anderzijds zijn er weer mensen die beweren op W.Beveren besmet te zijn, match tegen Anderlecht. Maar: als er in een redelijk gevulde staantribune een zieke zat, waarom beweert dan maar 1 iemand door hem ziek geworden te zijn? Die gast is aan de inkom van dichtbij gefouilleerd, is om eten en drinken gehad, heeft gelald en gebruld, speeksel verspreid,... En toch, kijk naar de kaart, amper besmettingen in groot-beveren. (5)
Veel tekst om te zeggen: ik snap het ook niet helemaal. Maar enkele winkels open doen kan volgens mij geen kwaad.(6).. MITS naleven v/d afstandsregels. (En da's iets waar ik sterk in ben,
(2) In een later stadium teruggebracht, met afstandsmaatregelen, naar ongeveer 1.
(3) Als je niet thuis blijft kom je wel thuis. Wie je thuis zou besmetten : het gebeurt in beide gevallen. Niet van huis weggaan beschermt de anderen, de ouderen, de zwakken.
(4) incubatietijd en geheugen.... 14 dagen ! Ik weet al niet meer wat ik gisteren heb gedaan ! Ik zal niet alleen zijn zeker. Iemand die jij ontmoet kan een tussenpersoon en doorgeefluik zijn voor een van de eigen kennissen.
(5) Niet iedereen die daar zat is van Beveren.
Niet iedereen die vier rijen lager zat en opzij van de besmette supporter moet besmet worden. De supporter zelf kan in een stadium van de besmetting zijn waar hij niets doorgeeft.
(6) Dat had imho al moeten gebeuren. Dat gaat gewoon te traag nu.
Ik geloof ook niet in de regel van vier. Veel onduidelijk en gecompliceerd. Niet iedereen is viroloog of arts, etc. Nutteloos op die manier, die regel !
+1CarpeNoctem schreef: ↑8 mei 2020, 19:53Je maakt een veel voorkomende fout. Je ziet de strijd tegen Corona als een sprint, terwijl het een marathon is.
Bij Zweden - dat met zijn traditie in de eugenetica inzet op herd immunity - is het vanzelfsprekend logisch dat er op korte termijn relatief meer doden vallen. Maar hun immuniteit staat ondertussen wel veel verder dan die van lockdown-landen. Dus zouden ze beter gewapend moeten zijn naar de toekomst toe. Alles hangt natuurlijk af van hoe snel er een vaccin (if any) komt en hoe sterk die immuniteit al dan niet is. Het zal nog een hele tijd duren eer duidelijk wordt wat de beste strategie was.
The man with the epidemiologist tattoo - a very Swedish tribute
We zijn er nog lang niet. Het is veel te vroeg om strategieën te vergelijken.
Ik ken ook zo'n geval uit eerste hand. Koppel, vrouw duidelijke Corona symptomen inclusief ademhalingsmoeilijkheden, niet getest maar maar door triagecentrum 14 dagen thuis in quarantaine gezet, man risicopatiënt (neemt immuunsysteem onderdrukkende medicatie). Samen thuisgebleven maar verder gedrag niet aangepast: "het is toch al te laat". Man nooit enig symptoom vertoond...Fakkel schreef: ↑8 mei 2020, 19:04 Dan praat je met partners van ex-patiënten. Ik haalde het al aan, 2 families, 7 personen in totaal. 2 Covid-patiënten. 5 inwonende gezinsleden. Eén jong kind, 2 kinderen 20+ en 2 partners, 40+.
Het was de staantribune. Vak E. Waar de harde kern staat, vrolijk dicht bij elkaar, niet braaf op hun eigen stoeltje.
En Beveren is nu niet echt een club die wijd verspreid haar supporters lokt. Mocht het nu over het Anderlecht vak gaan, oké, die hebben supporters over het ganse land.
De supporter kan (als die 2e man z'n verhaal klopt dat hij via deze man besmet is) niet in een 'onbesmettelijk stadium' geweest zijn, anders had hij ook deze ene man niet besmet.
Dus die ene heeft pech, en al die anderen rondom, zijn eraan ontsnapt.
Het kán hé, ik vind het gewoon bizar.
Idem met samenwonen en intiem zijn zonder elkaar (merkbaar) te besmetten.
De RTBF en ik zijn het niet eens met jou en Haelewijn. Les Pays Bas. 40 Pourcent plus d'habitants, 50 pourcent moins de morts.Fakkel schreef: ↑8 mei 2020, 19:04 Ik denk dat iedereen, in Haelewijn's situatie, een soortgelijke "protectionistische reflex" zou hebben, dat lijkt me redelijk menselijk.
De verklaring kwam op het nieuws, maar werd ook al in mijn kwaliteitskrant en De Standaard vermeld.
Nederland heeft een lossere aanpak en het volk kan ermee omgaan. De geest, niet de letter van de regel. Geen gedonder, geen Bankjespolizei en dus ook geen burgers die per se de boel willen ontduiken.
Nu gaat dat ook maar tot een bepaald moment goed. De Zweden waren waarschijnlijk té laks.
Belgen hebben nood aan keiharde repressie. En zelfs dan lopen ze de kantjes er vanaf.
Overigens zouden de fratsen van de muppetshow alhier ook in Nederland niet goed zijn afgelopen.
1e show: versoepeling voor rusthuisbezoekers. Vijf minuten later is het al om zeep.
2e show: het Powerpointdebacle.
3e show: de een of andere debiele regel van vier.
Dan zou het in Nederland ook zijn: fokkit, ik doe het zelf wel.
De Nederlander vertrouwt zijn bestuurders. En die zijn het vertrouwen waard.
De Belg vertrouwt zijn bestuurders niet. En daar heeft de Belg volledig gelijk in.
Goede smaak voor wat betreft Zierikzee. Ik vind Middelburg ook erg mooi. Ik hoop deze zomer echt weer wat op een terrasje van beide steden te kunnen eten. Zierikzee is er klaar voor. Middelburg ook. Ik ook. Alleen de fluomaffia moet even ophoepelen ter hoogte van Meer.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/corona ... spartandhp
daar gaat ambras en moeilijkheden van komen
"
Maar dat moeten steeds dezelfde vier personen zijn en ze maken al dan niet deel uit van hetzelfde huishouden. Maar wanneer iemand op bezoek gaat bij een ander gezin, verbindt hij of zij meteen zijn volledige huishouden. Ook indien die persoon alleen op bezoek geweest is."
Dat gaat coronus in het kwadraat worden
daar gaat ambras en moeilijkheden van komen
"
Maar dat moeten steeds dezelfde vier personen zijn en ze maken al dan niet deel uit van hetzelfde huishouden. Maar wanneer iemand op bezoek gaat bij een ander gezin, verbindt hij of zij meteen zijn volledige huishouden. Ook indien die persoon alleen op bezoek geweest is."
Dat gaat coronus in het kwadraat worden
Wanneer een mens tijd teveel heeft en zich opjaagt in de regering....
Vraag: Beste Mevrouw Crevits Zelfstandigen krijgen in deze coronatijd de ene premie na de andere als ze fysiek sluiten. Ik hoor in mijn omgeving van de zelfstandigen alleen maar hoera-geroep. De kapster die de hinderpremie krijgt en daarbovenop nog het overbruggingsrecht. Ineens verdienen zij meer dan 5200€ per maand! Omzet die sommigen nog nooit gedraaid hebben...
De fietsmaker die in deze tijd ontzettend veel “dringende” fietsherstellingen heeft. Zijn inkomen loopt zeker terug maar met zijn online verkoop en leveringen aan huis die wel gewoon mogen doorgaan recupereert hij zeker een heel deel. Met de herstellingen verdient hij bovendien zeker ook wel een mooi bedrag. Ook hij krijgt hierbovenop zomaar tenminste 5200€ in zijn schoot geworpen. De kleding en schoenenwinkel die momenteel handen tekort hebben om alle online bestellingen te leveren. Ook zij hebben buiten deze omzet recht op minstens 5200€. Veel zelfstandigen draaien door hun online verkoop nog een zeer mooie omzet en toch krijgen ze daar bovenop nog eens een serieus bedrag toegestopt door jullie. Belastingsvrij dan nog. Ik hoor langs meerdere kanten dat ze nu meer dan ooit verdienen. Dit kan toch niet logisch zijn! Mijn vrouw en ik zijn beiden werkloos door overmacht. Onze bedrijven zijn gesloten. Wij verliezen beiden maandelijks een fikse hap van ons loon. Voor 1 maand was er een tussenkomst voor elektriciteit. Maar na die maand? Wat dan? Onze werkloosheidsuitkering wordt volgend jaar ook nog eens serieus belast. De zelfstandige krijgt zijn premie belastingsvrij en de 160€ per dag loopt door tot ze terug open mogen gaan. Ik kan u met zekerheid zeggen dat een behoorlijk aantal zelfstandigen niet meteen open wil gaan! Waarom ook? Ze krijgen nu meer cadeaus dan in gewone gezonde tijden. Ik verwacht niet dat u hier iets aan zult doen. In deze tijden is de politiek veel te veel bezig met cadeaus uit te delen in de hoop dat er binnenkort bij de verkiezingen aan hen gedacht wordt. Ik wou dit gewoon even laten weten. Als deze crisis voorbij is, zullen wij nog heel veel mogen bijdragen voor alle cadeaus die nu uitgedeeld worden aan bepaalde groepen die dit eigenlijk niet nodig hebben. Mvg Mark
Geachte heer,
Beste Mark,
Vlaams minister van Economie, Innovatie, Werk, Sociale economie en Landbouw, Hilde Crevits, heeft uw bericht goed ontvangen en dankt u voor het doorgestuurde signaal.
Uiteraard is er veel begrip dat deze corona-crisis voor u financiële gevolgen heeft. De minister begrijpt dat u het niet gemakkelijk hebt, de coronacrisis heeft een grote impact op onze gezondheid, maar ook op onze economie en sociaal leven.
De minister heeft haar medewerkers de opdracht gegeven alle aanvullende vragen en voorstellen te inventariseren. Uw aanvullende opmerkingen worden verder meegenomen in het geheel van input die we ontvangen om het Vlaamse beleid verder vorm te geven.
Ze wenst u veel moed, en vooral een goed gezondheid toe!
De Minister wil benadrukken dat ze het waardeert dat u op het beleid en de politieke actualiteit wil reageren.
Altijd tot uw dienst.
Met vriendelijke groeten,
——————-
Kabinetsmedewerker
Kabinet Hilde Crevits, viceminister-president van de Vlaamse Regering
en Vlaams minister van Economie, Innovatie, Werk, Sociale economie en Landbouw
Vraag: Beste Mevrouw Crevits Zelfstandigen krijgen in deze coronatijd de ene premie na de andere als ze fysiek sluiten. Ik hoor in mijn omgeving van de zelfstandigen alleen maar hoera-geroep. De kapster die de hinderpremie krijgt en daarbovenop nog het overbruggingsrecht. Ineens verdienen zij meer dan 5200€ per maand! Omzet die sommigen nog nooit gedraaid hebben...
De fietsmaker die in deze tijd ontzettend veel “dringende” fietsherstellingen heeft. Zijn inkomen loopt zeker terug maar met zijn online verkoop en leveringen aan huis die wel gewoon mogen doorgaan recupereert hij zeker een heel deel. Met de herstellingen verdient hij bovendien zeker ook wel een mooi bedrag. Ook hij krijgt hierbovenop zomaar tenminste 5200€ in zijn schoot geworpen. De kleding en schoenenwinkel die momenteel handen tekort hebben om alle online bestellingen te leveren. Ook zij hebben buiten deze omzet recht op minstens 5200€. Veel zelfstandigen draaien door hun online verkoop nog een zeer mooie omzet en toch krijgen ze daar bovenop nog eens een serieus bedrag toegestopt door jullie. Belastingsvrij dan nog. Ik hoor langs meerdere kanten dat ze nu meer dan ooit verdienen. Dit kan toch niet logisch zijn! Mijn vrouw en ik zijn beiden werkloos door overmacht. Onze bedrijven zijn gesloten. Wij verliezen beiden maandelijks een fikse hap van ons loon. Voor 1 maand was er een tussenkomst voor elektriciteit. Maar na die maand? Wat dan? Onze werkloosheidsuitkering wordt volgend jaar ook nog eens serieus belast. De zelfstandige krijgt zijn premie belastingsvrij en de 160€ per dag loopt door tot ze terug open mogen gaan. Ik kan u met zekerheid zeggen dat een behoorlijk aantal zelfstandigen niet meteen open wil gaan! Waarom ook? Ze krijgen nu meer cadeaus dan in gewone gezonde tijden. Ik verwacht niet dat u hier iets aan zult doen. In deze tijden is de politiek veel te veel bezig met cadeaus uit te delen in de hoop dat er binnenkort bij de verkiezingen aan hen gedacht wordt. Ik wou dit gewoon even laten weten. Als deze crisis voorbij is, zullen wij nog heel veel mogen bijdragen voor alle cadeaus die nu uitgedeeld worden aan bepaalde groepen die dit eigenlijk niet nodig hebben. Mvg Mark
Geachte heer,
Beste Mark,
Vlaams minister van Economie, Innovatie, Werk, Sociale economie en Landbouw, Hilde Crevits, heeft uw bericht goed ontvangen en dankt u voor het doorgestuurde signaal.
Uiteraard is er veel begrip dat deze corona-crisis voor u financiële gevolgen heeft. De minister begrijpt dat u het niet gemakkelijk hebt, de coronacrisis heeft een grote impact op onze gezondheid, maar ook op onze economie en sociaal leven.
De minister heeft haar medewerkers de opdracht gegeven alle aanvullende vragen en voorstellen te inventariseren. Uw aanvullende opmerkingen worden verder meegenomen in het geheel van input die we ontvangen om het Vlaamse beleid verder vorm te geven.
Ze wenst u veel moed, en vooral een goed gezondheid toe!
De Minister wil benadrukken dat ze het waardeert dat u op het beleid en de politieke actualiteit wil reageren.
Altijd tot uw dienst.
Met vriendelijke groeten,
——————-
Kabinetsmedewerker
Kabinet Hilde Crevits, viceminister-president van de Vlaamse Regering
en Vlaams minister van Economie, Innovatie, Werk, Sociale economie en Landbouw