De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
https://www.dividendnieuws.nl/2020/02/a ... 0.html?m=1Nadat PostNL het dividend eerder al staakte tussen 2011 en 2015 is nu opnieuw een langere periode aangebroken waarin aandeelhouders niet mee zullen delen in de winst.
[...]
Daarbij waarschuwden we gelijk beleggers dat het niet realistisch was om ook de komende jaren een dergelijk hoge uitkering te verwachten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mogelijk bewijs, dat het coronavirus, wel degelijk , uit een chinees lab is ontsnapt. De genoom sequence van het coronavirus, bevat "atypische" voor een "natuurlijk/dierlijk virus" wijzigingen in "de genoom sequence control room van het coronavirus".
Alsof een chiense wetenschapper, genetische modificaties heeft willen uitvoeren op het coronavirus.
czechische viroloog , Sona Pekova, die overigens ook een vereenvoudigde test voor het opsporen van het coronavirus heeft uitgevonden, verklaart dit in het volgende youtube interview.
https://www.youtube.com/watch?v=qmL7okhbVzU
Alsof een chiense wetenschapper, genetische modificaties heeft willen uitvoeren op het coronavirus.
czechische viroloog , Sona Pekova, die overigens ook een vereenvoudigde test voor het opsporen van het coronavirus heeft uitgevonden, verklaart dit in het volgende youtube interview.
https://www.youtube.com/watch?v=qmL7okhbVzU
Wat ik niet snap is dat vrijwel iedereen op dit forum waar zogenaamde langetermijnbeleggers de plak zwaaien, zich druk maakt in een gezonde en tijdelijke correctie van de markten.
Bekijk jullie rendementen over de voorbije vijf jaar een keer. Indien je een netjes gespreide en verspreide portefeuille bezit, scoor je toch altijd beter dan pakweg 200 procent...
Ik verkoop enkel als mijn aandelen in waarde verdubbelen. De "restanten" zijn gratis geld en bovendien risicoloos. En mijn rendement bedraagt om en bij de 260 procent, gedurende de laatste 60 maanden.
Met dit helicoptergeld koop ik dan vaak overzeese dividendaandelen, of aandelen met een verhoogd risico zoals Baba, FNV, WPM en ander "grut"!
Als je beredeneerd belegt en vooral geduld uitoefent, is de beurs er echt wel voor jou, dat geef ik jullie op een blaadje....
GEDULD!
Bekijk jullie rendementen over de voorbije vijf jaar een keer. Indien je een netjes gespreide en verspreide portefeuille bezit, scoor je toch altijd beter dan pakweg 200 procent...
Ik verkoop enkel als mijn aandelen in waarde verdubbelen. De "restanten" zijn gratis geld en bovendien risicoloos. En mijn rendement bedraagt om en bij de 260 procent, gedurende de laatste 60 maanden.
Met dit helicoptergeld koop ik dan vaak overzeese dividendaandelen, of aandelen met een verhoogd risico zoals Baba, FNV, WPM en ander "grut"!
Als je beredeneerd belegt en vooral geduld uitoefent, is de beurs er echt wel voor jou, dat geef ik jullie op een blaadje....
GEDULD!
Daar volg ik je wel quasi volledig in
99,9% van dit forum definieert zichzelf als langetermijn belegger, maar 99,9% is enkel bezig met kortetermijneffecten...
Er is veel discrepantie tussen zeggen en doen op dit forum ^^
Corona is van geen enkel belang voor de beurs, als je een beleggingshorizon hebt van langer dan pakweg 3-4 jaar...
Zoals ik eerder al postte hier: Corona is gewoon maar de waan van de dag.
Gelukkig ben ik geen langetermijn belegger, naar het schijnt ben ik een speculant
(wel eentje die te weinig koopt en verkoopt de laatste tijd, maar bon )
99,9% van dit forum definieert zichzelf als langetermijn belegger, maar 99,9% is enkel bezig met kortetermijneffecten...
Er is veel discrepantie tussen zeggen en doen op dit forum ^^
Corona is van geen enkel belang voor de beurs, als je een beleggingshorizon hebt van langer dan pakweg 3-4 jaar...
Zoals ik eerder al postte hier: Corona is gewoon maar de waan van de dag.
Gelukkig ben ik geen langetermijn belegger, naar het schijnt ben ik een speculant
(wel eentje die te weinig koopt en verkoopt de laatste tijd, maar bon )
Een rendement van 260% op 5 jaar terwijl een wereldwijd gespreide tracker ongeveer 30% is gestegen? Niet slecht, dat is 30% per jaar geannualiseerd.Zermatt schreef: ↑9 mei 2020, 13:32 Bekijk jullie rendementen over de voorbije vijf jaar een keer. Indien je een netjes gespreide en verspreide portefeuille bezit, scoor je toch altijd beter dan pakweg 200 procent...
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zie niet in waarom ik niet én een langetermijnbelegger kan zijn én een korte termijnbelegger én een speculant.
Het leeuwendeel van mijn portefeuille is passief en... saai (behalve het laatste half jaar ;-)
Maar daarnaast koop en verkoop ik graag op korte of middellang termijn een aandeel, goud, een tracker, of zelfs een (heel beperkt) deel van mijn hoofdportefeuille, zoals vorige week.
Ik onderschrijf 100% de theorie dat je kansen om actief beter te doen dan de markt miniem zijn. Maar het is te gek om je persoonlijkheid en je passie te ontkennen: Homo ludens. Spelen mag, maar baken het goed af!
Het leeuwendeel van mijn portefeuille is passief en... saai (behalve het laatste half jaar ;-)
Maar daarnaast koop en verkoop ik graag op korte of middellang termijn een aandeel, goud, een tracker, of zelfs een (heel beperkt) deel van mijn hoofdportefeuille, zoals vorige week.
Ik onderschrijf 100% de theorie dat je kansen om actief beter te doen dan de markt miniem zijn. Maar het is te gek om je persoonlijkheid en je passie te ontkennen: Homo ludens. Spelen mag, maar baken het goed af!
Dat is exact wat ik ook doe, zowel met mijn pensioensparen als met individuele aandelen.
Voor een langetermijnbelegger in aandelen wordt altijd 20 jaar naar voor geschoven. "Langer dan 3-4 jaar" is dus veel te kort. Eerlijkheidshalve werd door de steeds maar verder stijgende beurzen door sommigen de laatste jaren de termijn ook op 10 jaar gezet. Maar historisch gezien heeft men steeds 20 jaar genomen.
How... grondig oneens hiermee.
Nu blijkt (achteraf) dat het effect op de beurs (voorlopig) nog meevalt. Maar als je belegt, en zeker als je in individuele aandelen belegt, is zoiets ingrijpends absoluut van belang.
De kans was (en is nog altijd) niet denkbeeldig dat bepaalde bedrijven gewoon ophouden te bestaan. Weg centjes.
Nu lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar toen ik verkocht (pak mij niet op een dag, ergens eind februari begin maart) kon net zo goed de halve wereld in een Bergamo scenario terechtkomen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik begrijp het paniekgevoel dat je bemande toen je verkocht, al kan je niet verwachten dat je tijdens een crisis uw aandelen kan verkopen aan iemand, die deze crisis dan uitzit. Waarna je vrolijk terug kan inkopen aan een lagere prijs als de bedrijven terug op gang komen en de dividenden terug gaan worden uitgedeeld.Fakkel schreef: ↑9 mei 2020, 15:52How... grondig oneens hiermee.
Nu blijkt (achteraf) dat het effect op de beurs (voorlopig) nog meevalt. Maar als je belegt, en zeker als je in individuele aandelen belegt, is zoiets ingrijpends absoluut van belang.
De kans was (en is nog altijd) niet denkbeeldig dat bepaalde bedrijven gewoon ophouden te bestaan. Weg centjes.
Nu lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar toen ik verkocht (pak mij niet op een dag, ergens eind februari begin maart) kon net zo goed de halve wereld in een Bergamo scenario terechtkomen.
Maar... het is natuurlijk altijd makkelijk praten voor mij na de crisis
Mogelijks nog een extra Coronadip en hopelijk kan je er van profiteren dan!
Grts,
Noobinvest
Dips komen er altijd, is het nu niet dan is het wel later ... hopelijk staat uw timing machine op punt, want een dip in de toekomst kan zomaar 10 % hoger liggen dan vandaag, begrijp je?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
@Zermatt - IWDA is op 5 jaar ongeveer 33% gestegen... Zelfs Nasdaq kende de afgelopen 5 jaar slechts iets meer dan een 100%-stijging.
260% op 60 maanden, we hebben een toptalent hier op het forum!Zermatt schreef: ↑9 mei 2020, 13:32 Wat ik niet snap is dat vrijwel iedereen op dit forum waar zogenaamde langetermijnbeleggers de plak zwaaien, zich druk maakt in een gezonde en tijdelijke correctie van de markten.
GEDULD!
Waarschijnlijk een nulletje ergens verkeerd gezet...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zermatt, trek het u niet aan. Ignition en Trx zijn jaloerse beleggers. Overigens ik ook. Maar ik denk dat u haarfijn kunt uitleggen hoe u die resultaten heeft behaald. We willen allemaal leren van u. Alvast dank