Holdings
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Holdings
Incremental9 schreef: ↑3 mei 2020, 17:06 Ackermans & CFE gaan maandag klappen krijgen.
Wees gewaarschuwd.
Incremental9 schreef: ↑9 mei 2020, 11:50Ondertussen na afgelopen week.
CFE: -8.49%
ACKB: -2.15%
BEL20: -1.31%
Geen probleem voor de waarschuwing
Geen reactie van het forum op de tussentijdse verklaring bij Brederode. Wordt dat eigenlijk nog opgevolgd?
Nav is gezakt naar 79.41 eurokes.
Nav is gezakt naar 79.41 eurokes.
Als je Brederode indertijd hebt gekocht aan koersen tussen 10€ en 20€ is dat allemaal niet zo spannend...
Liever genieten van een Ricard, een BBQ en een lekker stuk kaas van Kaasmeester Van Tricht uit Berchem op het terras
Liever genieten van een Ricard, een BBQ en een lekker stuk kaas van Kaasmeester Van Tricht uit Berchem op het terras
+1 En een lekker stuk kaas van Kaasmeester Van Tricht uit Berchem op het terras, maar ik dacht dat er nog steeds geen overnemer was.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Helaas kan ik uw "Trends" magazine niet volgen; ik heb geen abonnement. Is dat dom?
Die meneer Koopmans speelt graag..althans volgens mijn gevoel. Ik blijf bij mijn besluit: laat staan, voor alle duidelijkheid het gaat over Sofina. En who is Luc Bertrand......zo zie je maar weer ik moet nog veel leren......
Indien ik Brederode zou zijn; zou ik ook zo weinig mogelijk mededelen. Gij beleggers bekijkt het maar.
En dan denk ik: zolang hun portefeuille meer waard is dan mijn portefeuille hebben ze alle recht van spreken.
Die meneer Koopmans speelt graag..althans volgens mijn gevoel. Ik blijf bij mijn besluit: laat staan, voor alle duidelijkheid het gaat over Sofina. En who is Luc Bertrand......zo zie je maar weer ik moet nog veel leren......
Indien ik Brederode zou zijn; zou ik ook zo weinig mogelijk mededelen. Gij beleggers bekijkt het maar.
En dan denk ik: zolang hun portefeuille meer waard is dan mijn portefeuille hebben ze alle recht van spreken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even over iets heel anders. Er was hier een vervelende Wimpie online; die ons liet weten dat hij twee prachtige dochters had ( ahum ) Zijn dochters waren sterren in het ski-gebeuren. Ik heb WImpie niet meer gezien. Ik mag zijn denkwijze niet, maar u moet er wel zijn Wimpie....
Nav is één, décoté is een ander, maar moeilijk te volgen/vinden voor Brederode
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Staat netjes uitgelegd in het artikel. Ook als niet abonnee kan je het bovenste stukje lezen en anders bestaat er nog altijd wikipedia he. Beetje moeite doen kan geen kwaad hoor.Jozefien1969 schreef: ↑9 mei 2020, 21:11 Helaas kan ik uw "Trends" magazine niet volgen; ik heb geen abonnement. Is dat dom?
En who is Luc Bertrand......zo zie je maar weer ik moet nog veel leren......
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Prosus mooi hoger dan voor corona.
Zijn jullie bezig met correlatie in jullie portefeuille?
Voorbeeld https://www.macroaxis.com/invest/market ... e--%5EGSPC
Als je bv Berkshire Hathaway hebt in je portefeuille & een tracker van S&P500 dan is de correlatie 0.86.
Tussen Berkshire & IDWA nog altijd 0.7 denk ik.
Dus als je globale of VS trackers hebt dan heeft het weinig zin om ook Berkshire te hebben of andersom, dan kies je eigenlijk best...
Als je bv Berkshire Hathaway hebt in je portefeuille & een tracker van S&P500 dan is de correlatie 0.86.
Dus als je globale of VS trackers hebt dan heeft het weinig zin om ook Berkshire te hebben of andersom, dan kies je eigenlijk best...
Door Berkshire toe te voegen aan een SP500 portefeuille win je niet zoveel.gilberke schreef: ↑10 mei 2020, 15:07 Zijn jullie bezig met correlatie in jullie portefeuille?
Door een SP500 fonds (of beter nog een wereldfonds) toe te voegen aan Berkshire Hathaway win je veel diversificatie.
Als je naar correlatie kijk, vergeet dan niet naar verschillende periodes te kijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Snap ik, maar op zich heb je nadien dezelfde situatie als je x€ Berkshire koopt en je bezit al x€ SP500 ETF of je doet het omgekeerd.
Het is wel iets om mee rekening te houden, je kan dan net zo goed Berkshire vervangen door een minder gecorreleerde holding... (indien je graag een SP500 ETF in je portefeuille wil)
Kijk ook eens naar de correlatie tussen andere bedrijven (holdings en geen holdings) en "de markt". Deze zal in veel gevallen ook hoog zijn.
Waarom zou je bovenop een breed marktfonds nog iets anders nodig hebben/willen?
Waarom zou je bovenop een breed marktfonds nog iets anders nodig hebben/willen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.