Corona en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona en de cijfers
Wel, wat houd je tegen om met cijfers te komen?
Zoek ergens de cijfers van Broekzele (181.000 inw, 5573,4 inw./km²), zoek dan die van een gelijkaardige stad in de VS en breng die dan hier.
Ik zal andermaal maar mijn adem niet inhouden zeker?
En zolang je hier zo blijft spartelen zal ik een Black Knight-meme erbij posten:
Hat tip: MoreOrLess
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je moet je klusjes zelf.doen en ze niet uitdelen aan een ander. Ik kom met wat ik zelf wil. En niet met wat ik niet wil.
Als je lullige statistiekjes wil... Die heb je toch genoeg ?
State of new York heeft 19,5 miljoen inwoners en op dit moment volgens de who 27.000 doden.
België heeft 8761 doden op 11 miljoen inwoners.
Dus... Je statistiekjes zijn gelul en gezever. Ze waren dat vorige week, de week daarvoor, vandaag, morgen... En nog even daarna.
Zoek eens een fotootje van iemand waar de zever van zijn kin loopt en zet er CarpeNoctem onder.
Als je lullige statistiekjes wil... Die heb je toch genoeg ?
State of new York heeft 19,5 miljoen inwoners en op dit moment volgens de who 27.000 doden.
België heeft 8761 doden op 11 miljoen inwoners.
Dus... Je statistiekjes zijn gelul en gezever. Ze waren dat vorige week, de week daarvoor, vandaag, morgen... En nog even daarna.
Zoek eens een fotootje van iemand waar de zever van zijn kin loopt en zet er CarpeNoctem onder.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Met zo'n cijfers is het niet moeilijk dat je zo hard moet spartelen. Er zijn daar ondertussen bijna 20 miljoen inwoners.
New York
(Ik merk dat je je fout hebt opgemerkt)
Maar iets langer geleden ( toen jij ze hier bracht) daarentegen waren ze veel geloofwaardiger hé?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
19,5...dat schreef ik toch he...
Reken maar uit.. komt slechter uit dan België.
De cijfers zijn nog altijd wat ze zijn qua geloofwaardigheid. Niet heilig maar voor interpretatie vatbaar.
De statistieken moet je ook nog interpreteren. Voor sommigen is dat te moeilijk.
Voor USA zijn er nog 1 miljoen bevestigde actieve besmettingen. Het is een marathon... Dat zei je zelf. Geen sprint.
Reken maar uit.. komt slechter uit dan België.
De cijfers zijn nog altijd wat ze zijn qua geloofwaardigheid. Niet heilig maar voor interpretatie vatbaar.
De statistieken moet je ook nog interpreteren. Voor sommigen is dat te moeilijk.
Voor USA zijn er nog 1 miljoen bevestigde actieve besmettingen. Het is een marathon... Dat zei je zelf. Geen sprint.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Misschien kun je Bommerskonten vergelijken met Tokio?
Het is mijn schuld niet dat de WHO rekent met praktische entiteiten als landen. Dat ene haelewyn uit het slechts presterende land ter wereld dat graag anders zou zien zal waarschijnlijk hun kouwe kleren niet raken. Maar je kunt daar misschien ook beginnen te discussiëren?
De hoofdzetel is gevestigd in de Confederatie der Helveten. Doe ze daar de groeten...
CarpeNoctem schreef: ↑12 mei 2020, 18:38Misschien kun je Bommerskonten vergelijken met Tokio? (1)
Het is mijn schuld niet dat de WHO rekent met praktische entiteiten als landen. Dat ene haelewyn uit het slechts presterende land ter wereld dat graag anders zou zien zal waarschijnlijk hun kouwe kleren niet raken. Maar je kunt daar misschien ook beginnen te discussiëren?
Zo herkennen we de echte demagoog als hij echt hopeloos wordt in de discussie en niet kan winnen.
Je draait het even allemaal om..
Het was net IK die jou er op wees dat het belang van een statistiek voor Belgie anders ligt dan voor de USA omdat je bommerskonte vergelijkt met een zeer groot land.. waar je dus de spreiding van je cijfers gebruikt om er beter, in jouw geval slechter, uit te komen. Theoretisch.
Ik was het ook die zei dat in Spanje, Italie, USA in veel regio's het veel slechter ging dan hier in Belgie maar dat wij toch slechter uit de statistiek komen.. Dat wij nergens zoveel overrompeling kennen van de gezondheidszorg dan in bv Spanje lokaal. Jij reageerde dan altijd van : niets mee te maken, want Belgie scoort TOCH slechtst.
OMDAT dat net is wat je wil. Met een statistiek bewijs je wat je wil bewijzen. Het komt je goed uit.
We doen even verder :
Slecht tellen in andere gebieden, landen, streken... KAN NIET zeg je. We doen het het slechtste in Belgie en alleen wat dat bevestigt is juist.
Wel .... """ New York City's death toll from the coronavirus may be thousands of fatalities worse than the official tally kept by the city and state, according to an analysis released Monday by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention. Between mid-March and early May, about 24,000 more people died in the city than researchers would ordinarily expect, based on the season, the report said.
That's about 5,300 more deaths that had been previously attributed to the coronavirus during that time period.""""
Dan spreken we over de city... ik zie ons hier in BE nog niet vertellen dat we er ons vermoedelijk 6-7000 misteld hebben.. Dat zou in verhouding hetzelfde zijn.
Aangezien New York state zomaar eventjes bijna 20 miljoen inwoners telt, vergelijken we Boemerskonte niet met Londen.
Het gaat zo ongeveer gelijk op. Een land van 11 miljoen, een staat (zo groot en bevolkt als een land) van 20 miljoen.
Zij zijn dan zelfs in het voordeel ten opzichte van ons. Je kan je statistiek meer spreiden !
Als je niet akkoord bent en je wil alles nog omgedraaid zien : San Marino scoort 1208 doden per miljoen inwoners... Zij hebben nog meer het nadeel van de statistiek over een kleine groep te maken.
Dat de WHO per land rekent .. wat een argument. Hoe ze daar rekenen maakt de statistiek van jouw 'zo geliefde WHO'.
Ik zeg net dat het nergens in BE zo slecht er aan toe gaat dan op plaatsen in Italie, Spanje , USA (NY), ...
En net daarom is jouw statistiek per land nog verder te interpreteren (daar moet je je verstand voor gebruiken en je een beetje neutraal opstellen) vooraleer er iets wezenlijks uit komt en niet gewoon de slechte tijding met veel lust verorberen en uitspelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re:
Ja, en? Zit er hier iemand die cijfers te ontkennen?
Wel, wat precies houd je tegen om ergens een link op te duikelen waar ze landen vergelijken met regio's/steden/gehuchten/parochies?
Snap je nu hoe je het jezelf zo moeilijk maakt?
Waarom bouw je geen eigen website? Je kunt dan vergelijkingen maken tot je een ons weegt.
Maar op serieuze websites blijft tot op heden: België heeft het meeste doden per miljoen inwoners wereldwijd.
Mijn excuus: na San Marino.
PS je hebt hier nu ook de titel van de draad verneukt?
En dat is tot heden en morgen een cijfer dat zo goed als geen zak te betekenen heeft. Enkel een statistisch gegeven zonder verdere waarde.CarpeNoctem schreef: ↑12 mei 2020, 22:57 Maar op serieuze websites blijft tot op heden: België heeft het meeste doden per miljoen inwoners wereldwijd.
Mijn excuus: na San Marino.
Serieus... Is niet altijd een voordeel. Als je serieus diarree hebt of een serieuze geslachtsziekte. Liever wat minder serieus !
Focus !
Jouw punt is : België is het slechtste land uit de statistiek. Niet dus.
Mijn punt is : dat betekent minder dan het lijkt en er is geen oorzakelijk verband aangetoond tot op heden.
Errrmmmm ... Je bent New York , Birmingham, New Jersey, Lombardije etc vergeten want je zegt niet dat het voor de vergelijking een land moet zijn.
By the way : Lombardije heeft 15.118 doden op 10 miljoen inwoners.
Belgie 8761 op 11 miljoen inwoners.
De moraal : je was beter een Belg die het slecht deed dan een betere Italiaan die in Lombardije woont.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bepaalde mensen met een 2de verblijf beginnen zich ook te roeren, zowaar een dagvaarding tegen de overheid.
Dat zijn de voetballers van het plebs aan het worden blijkbaar, een drama creëren over 2 keer niets. Een jaartje zonder voetbal of verblijf aan zee en het kot is te klein. De laatste keer dat ik heb gekeken stond de zee onder water, ik denk dat dat volgend jaar ook nog het geval zal zijn.
Burgemeesters die hun hoofd pijnigen om een strand in vakjes te verdelen, boetes omdat je alleen op een bank in een bos zat, een studiedienst die een presentatie maakt met 35 fasen onderverdeeld in 4 fasen, meer dan een uur wachten aan de ACTION om "dringend" een schoolagenda voor 2021 te gaan kopen, ....
Deze crisis is voer voor de werking van het menselijk brein, hier hebben de onderzoekers een vette kluif aan.
Dat zijn de voetballers van het plebs aan het worden blijkbaar, een drama creëren over 2 keer niets. Een jaartje zonder voetbal of verblijf aan zee en het kot is te klein. De laatste keer dat ik heb gekeken stond de zee onder water, ik denk dat dat volgend jaar ook nog het geval zal zijn.
Burgemeesters die hun hoofd pijnigen om een strand in vakjes te verdelen, boetes omdat je alleen op een bank in een bos zat, een studiedienst die een presentatie maakt met 35 fasen onderverdeeld in 4 fasen, meer dan een uur wachten aan de ACTION om "dringend" een schoolagenda voor 2021 te gaan kopen, ....
Deze crisis is voer voor de werking van het menselijk brein, hier hebben de onderzoekers een vette kluif aan.
Plezant hoor als je een woning aan zee hebt waar je al van vorig jaar niet meer geweest bent.
Waar misschien de verwarming nog staat te branden.
Waar misschien een kraan is gesprongen en waar misschien pannen van het dak gewaaid zijn bij 1 van de stormen in maart.
Wat denken deie mensen wel niet, dat ze naar hun huizen willen om te kijken of alles ok is?
Plezant hoor als je in een appartement van 10x6 woont met 2 kinderen in de grootstad. Maar geen probleem, is maar voor tijdens de week, int weekend gaan ze naar hun vakantiehuis aan de kust of waar dan ook. Fijn voor die mensen die nu van thuis uit kunnen werken en hun kinderen kunnen entertainen in een living van 30m2.
Denk toch na contextbinder voor je hier wat frustraties gaat uiten.
Die van de Open Vld die geven allemaal bbq's, gaan wel naar zee en doen maar op. De brave vlaming wordt door het OVLD volk gewoon belachelijk gemaakt! Dus ik begrijp hun reactie in deze wel
Waar misschien de verwarming nog staat te branden.
Waar misschien een kraan is gesprongen en waar misschien pannen van het dak gewaaid zijn bij 1 van de stormen in maart.
Wat denken deie mensen wel niet, dat ze naar hun huizen willen om te kijken of alles ok is?
Plezant hoor als je in een appartement van 10x6 woont met 2 kinderen in de grootstad. Maar geen probleem, is maar voor tijdens de week, int weekend gaan ze naar hun vakantiehuis aan de kust of waar dan ook. Fijn voor die mensen die nu van thuis uit kunnen werken en hun kinderen kunnen entertainen in een living van 30m2.
Die van de Open Vld die geven allemaal bbq's, gaan wel naar zee en doen maar op. De brave vlaming wordt door het OVLD volk gewoon belachelijk gemaakt! Dus ik begrijp hun reactie in deze wel
Ik was de laatste keer aan zee in 1992. Mij straffen ze dus niet met die maatregelen. Wat heb je er nu aan om als dagjestoerist opeengepropt op een strand te zitten om naar het water te gapen en vervolgens een veel te duur flets pintje te gaan drinken op de zeedijk ? Geef mij maar de Ardennen , in het najaar is ook goed. Ik heb geduld.
Ik woon op 10 minuten van de zee en het strand maar het zegt me niets. Ik kom er alleen af en toe in de winter om met de hond te wandelen. Voor de rest blijf ik er zo ver mogelijk vandaan. Nooit gesnapt wat het hokjesvolk er zo leuk aan vindt om tegen een muur van appartementsgebouwen aan te zitten kijken en hutje mutje op het strand te liggen met de stinkende tenen van een andere mens in je oor.
Geef mij maar de Highlands of Snowdonia.
Geef mij maar de Highlands of Snowdonia.
Gisteren was de dienstdoende klinisch psychologe in de dagelijkse praatbarak daar zeer kort en duidelijk over, vrij vertaald: "je moet niet rekenen op het gezond verstand van de mensen want de meesten hebben dat niet".contextbinder schreef: ↑13 mei 2020, 10:03 Deze crisis is voer voor de werking van het menselijk brein, hier hebben de onderzoekers een vette kluif aan.
Quote van de week.
Je moet de voorgaande quote nu ook weer niet te dik in de verf zetten met voorbeelden.
Die mensen die door de week in een appartement van 60 m² wonen hadden beter wat nagedacht voor ze investeerden in een tweede verblijf en hun centen eerst in hun hoofdverblijf gestoken zodat dat dit wat comfortabeler en ruimer was.voodoo schreef: ↑13 mei 2020, 12:39 Plezant hoor als je in een appartement van 10x6 woont met 2 kinderen in de grootstad. Maar geen probleem, is maar voor tijdens de week, int weekend gaan ze naar hun vakantiehuis aan de kust of waar dan ook. Fijn voor die mensen die nu van thuis uit kunnen werken en hun kinderen kunnen entertainen in een living van 30m2.
De mensen die noodgedwongen in een klein appartement wonen zijn nu inderdaad te beklagen maar hebben ook geen 'zorgen' over de staat van hun tweede verblijf.
Haal je geen twee zaken door elkaar?
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 13 mei 2020, 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Het dossier van de tweede verblijven (aan zee) is een politiek dossier geworden en geen gezondheidsdossier. Iedereen begrijpt dat een bubbel van brussel naar middelkerke verplaatsen geen enkel gezondheidsrisico meebrengt. Een paar kustburgemeesters mogen echter niet te populair worden en mogen hun slag niet thuishalen. Daarom worden de tweede verblijvers over het hele land gegijzeld.
Dat klopt. Maar zo zijn er wel meer zaken verboden die vanuit het standpunt van volksgezondheid geen enkel risico met zich meebrengen.
Waarom zou ik in mijn eentje niet met een integraalhelm op mijn hoofd, dikke handschoenen aan en een dik pak rond mijn bubbel een maand geleden niet door het land mogen toeren? Welk risico brengt dit mee voor de gezondheid van anderen?
Waarom mocht ik met mijn gezinsbubbel in de auto niet gaan rondtoeren als ik onderweg negens uitstap?
Nul risico voor de volksgezondheid. Maar ik deed het niet omdat het niet zo moeilijk te begrijpen is dat als iedereen volgens zijn eigen kijk op de volksgezondheid gaat handelen dit oncontroleerbaar en niet meer beheersbaar is. Maar dat is blijkbaar iets dat niet iedereen kan begrijpen.
Denk niet dat je er meer moet achterzoeken. En je geeft meer politiek gewicht aan een paar kustburgemeesters dan ze fysiek uitstralen.
Mijn alternatief verblijf ligt trouwens in het buitenland. Zoals iedere goede eigenaar van meerdere panden was ik zo vooruitziend om op iedere locatie vertrouwenspersonen aan te stellen om het boeltje lokaal in de gaten te houden en te onderhouden. Daar heb je geen crisis voor nodig. Gewoon basisnoties van goed beheer.
Ik denk er dus niet aan om voorlopig terug naar ginder te verkassen. Nergens voor nodig.
Als je problemen moet oplossen vanaf ze zich stellen heb je uiteraard wel een probleem.
En je spaargeld steken in een stuk beton gelegen aan een open riool met als enig vertier een over het paard getilde horeca lijkt me nu ook niet de beste termijninvestering.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 13 mei 2020, 15:06, 4 keer totaal gewijzigd.