Steeds meer Vlamingen halen wapen in huis
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Steeds meer Vlamingen halen wapen in huis
En welke bolletjes zijn dat dan?
De lieverdjes.
Ze bewijzen wel dat een wagen een efficiënter wapen is dan een vuurstok. Maar dat hadden de haatbaarden ook al uitvoerig aangetoond. We moeten hoogdringend de wagenverkoop aan het gepeupel aan banden leggen want daar redden we levens mee. Geen auto's betekent geen verkeersdoden en geen doden door aanslagen, simpel toch. Afschaffen, verbieden.
Ja maar, nee, een wagen is een gebruiksvoorwerp en dat hebben we nodig voor onze mobiliteit, vrijheid, economie, ..., om ons te laten uitpersen als citroenen voor de status van wat voor de deur staat. Kwestie van wat ongelijkheid te creëren.
Wel, een vuurwapen is het stuk gereedschap dat voor de grootste gelijkheid ooit op deze aardbal gezorgd heeft. Als doorheen de geschiedenis 3 rovers aan de deur stonden (al dan niet gelegaliseerd) moest 99,9% gewoon ondergaan, 0,01% was van zulke goeie huize dat hij die 3 de kop inknuppelde. Een vuurwapen verandert die verhouding dramatisch, in zoverre dat wanneer die 3 nu ook gewapend zijn ze nog steeds de overmacht van weleer niet hebben. Ook zeer goed geïllustreerd door de vrouw die door een man belaagd wordt, een vuurwapen maakt dat ze geen vogel voor de kat hoeft te zijn maar iemand die haar eigen lot in handen kan nemen.
Dat is de enige reden waarom de elite niet wil dat het gepeupel vrije toegang tot vuurwapens heeft, kwestie van hun zoveelste monopolie halsstarrig vast te houden en uit te breiden. Want als het om levens zou gaan, hing o.a. koning auto ook al lang aan de ketting.
Hier het artikel van de stoute burgers die hun vuurwapens zonder restrictie in de supermarkt kochten en hun vriendjes van onberispelijk gedrag die een vergunning hebben om een wagen te kopen.
Ze bewijzen wel dat een wagen een efficiënter wapen is dan een vuurstok. Maar dat hadden de haatbaarden ook al uitvoerig aangetoond. We moeten hoogdringend de wagenverkoop aan het gepeupel aan banden leggen want daar redden we levens mee. Geen auto's betekent geen verkeersdoden en geen doden door aanslagen, simpel toch. Afschaffen, verbieden.
Ja maar, nee, een wagen is een gebruiksvoorwerp en dat hebben we nodig voor onze mobiliteit, vrijheid, economie, ..., om ons te laten uitpersen als citroenen voor de status van wat voor de deur staat. Kwestie van wat ongelijkheid te creëren.
Wel, een vuurwapen is het stuk gereedschap dat voor de grootste gelijkheid ooit op deze aardbal gezorgd heeft. Als doorheen de geschiedenis 3 rovers aan de deur stonden (al dan niet gelegaliseerd) moest 99,9% gewoon ondergaan, 0,01% was van zulke goeie huize dat hij die 3 de kop inknuppelde. Een vuurwapen verandert die verhouding dramatisch, in zoverre dat wanneer die 3 nu ook gewapend zijn ze nog steeds de overmacht van weleer niet hebben. Ook zeer goed geïllustreerd door de vrouw die door een man belaagd wordt, een vuurwapen maakt dat ze geen vogel voor de kat hoeft te zijn maar iemand die haar eigen lot in handen kan nemen.
Dat is de enige reden waarom de elite niet wil dat het gepeupel vrije toegang tot vuurwapens heeft, kwestie van hun zoveelste monopolie halsstarrig vast te houden en uit te breiden. Want als het om levens zou gaan, hing o.a. koning auto ook al lang aan de ketting.
Hier het artikel van de stoute burgers die hun vuurwapens zonder restrictie in de supermarkt kochten en hun vriendjes van onberispelijk gedrag die een vergunning hebben om een wagen te kopen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Zou zeggen ga naar de USA wonen.GreenDean schreef: ↑13 mei 2020, 07:51 De lieverdjes.
Daar moogt ge wapens kopen zoveel ge wilt.
Waar dat eindigt hebben we al meermaals gezien en gelezen.
En vermits Oog om Oog , Tand om Tand de oplossing is.
Voel u vrij om naar ginder te gaan.
Blijft nog de vraag zijt ge daar wel welkom ????
Laatst gewijzigd door platin op 13 mei 2020, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
platin schreef: ↑13 mei 2020, 08:40+1GreenDean schreef: ↑13 mei 2020, 07:51 De lieverdjes.
Zou zeggen ga naar de USA wonen.
Daar moogt ge wapens kopen zoveel ge wilt.
Waar dat eindigt hebben we al meermaals gezien en gelezen.
En vermits Oog om Oog , Tand om Tand de oplossing.
Voel u vrij om naar ginder te gaan.
Blijft nog de vraag zijt ge daar wel welkom ????
Zoek eens de filmpjes over de Columbine shooting op. En bedenk dan even dat het misschien uw kind zou kunnen zijn die in koelen bloede neergeschoten wordt. Die filmpjes zouden verplichte kost moeten zijn voor iedereen die vrij wapenbezit verheerlijkt. Maar het origineel is niet of moeilijk online te vinden. Ik heb tijdens de amok trainingen het originele filmpje afkomstig van bewakingsbeelden integraal gezien. Ik kan je verzekeren dat het na afloop heel stil was.GreenDean schreef: ↑13 mei 2020, 07:51 De lieverdjes.
Het filmpje gezien over die zwarte jogger die in koelen bloede neergeschoten wordt door twee morons die dachten dat ze politieagenten waren? Zo'n zaken gebeuren wekelijks zoniet dagelijks in de USA.
Laatst gewijzigd door anonymous op 13 mei 2020, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
En waar baseer je je dan op om tot dat besluit te komen?
Ik ga al heel mijn volwassen leven om met allerhande soorten wapens in allerlei uiteenlopende situaties.
Desondanks ben ik na de nodige ervaringen en wat overpeinzingen tegen alle vormen van wapenbezit.
Zeker voor zelfverklaarde wijsneuzen die na het doornemen van wat catalogussen op het internet denken het licht gezien te hebben.
De meeste praathelden pissen gewoon letterlijk in hun broek als ze plots wat lichtflitsen zien waarna hun voordeur openvliegt gevolgd door de loop van een vuurwapen voor hun neus. Op het internet vertellen ze die details er dan wel niet bij en klinkt hun verhaal iets heldhaftiger.
Iemand die het vrij bezit en gebruik van wapens verheerlijkt heeft hoogstwaarschijnlijk nog nooit een wapen moeten gebruiken in reële omstandigheden. Een schietschijf schiet immers zelden terug.
De grootste helden zijn trouwens zij die een situatie terug onder controle krijgen of kunnen normaliseren zonder gebruik te moeten maken van een wapen. Stompzinnig en ongecontroleerd wat aan een trekker staan trekken van een vuurwapen kan de stomste idioot maar lost nooit iets op. Het vraagt eerder moed, doorzettingsvermogen, zelfbeheersing en overtuigingskracht om het zonder wapengebruik op te lossen. Zeker als de andere partij een losgeslagen de***l met een wapen is. En als het echt niet anders kan de randschade zoveel mogelijk te beperken. Ook al is de kans dan groter dat je daarbij zelf meer schade oploopt.
De bevragingslijst waarmee dit topic begint rammelt trouwens aan alle kanten. De meest voor de hand liggende opties kan je niet aankruisen en wat moet ik me voorstellen bij een blanco rijbewijs als optie om aan een wapen te komen?
Waar jij je kop mee hebt laten volgieten wil ik liever niet in detail weten. Wat er uit komt spreekt meestal al voor zichzelf.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 13 mei 2020, 13:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Dat is een redenering die nergens op slaat. Met een auto kun je je verplaatsen. Met een vuurwapen niet. En met een patattenscheller kun je patatten schellen. Met een vuurwapen niet.
Je gebruikt dingen voor hetgeen ze ontworpen zijn.
In België mogen alleen gangsters wapens bezitten. Waarom kamt de overheid anders de no-go zones niet uit ? Dit zegt alles.
Het licht van de zon ontkennen !
Het licht van de zon ontkennen !
Maar ondertussen hebben we een beschaving. Allez, als ik jouw redeneringen lees begin ik eraan te twijfelen, maar toch: het overgrote deel van de bevolking heeft WEL verstand. De minderheid die dat niet heeft met wapens laten rondlopen is een slecht idee waarvan we allang weten dat het tot veel onschuldige doden leidt.GreenDean schreef: ↑13 mei 2020, 07:51 Wel, een vuurwapen is het stuk gereedschap dat voor de grootste gelijkheid ooit op deze aardbal gezorgd heeft. Als doorheen de geschiedenis 3 rovers aan de deur stonden (al dan niet gelegaliseerd) moest 99,9% gewoon ondergaan, 0,01% was van zulke goeie huize dat hij die 3 de kop inknuppelde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zelden zoveel onzin gelezen in slechts twee zinnen. Ik weet zelfs niet goed waar te beginnen.
Zou het kunnen dat je zelf het filmpje niet gezien hebt? Als het iets niet was was het in koelen bloede.
Ahmaud Arbery - het slachtoffer in kwestie- een jogger noemen is al newspeak (Hier zie je hem aan 't joggen). Hij was even voordien betrapt op "tresspassing" op een bouwwerf waar al eerder diefstallen waren gepleegd, en hij was ook al eerder veroordeeld voor winkeldiefstal. Die ene moron ( vader (Gregory McMichael, gepensioneerde politieagent)) en zijn zoon (Travis McMichael) probeerden hem tegen te houden waarop Arbery het geweer van de zoon vastgreep, en een worsteling voor de shotgun plaatsvond, waarop hij werd neergeschoten. Als de mediastorm is gaan liggen is de kans groot dat beiden vrijgesproken worden, ze hebben de wet in Georgia aan hun kant.
Die jogger was een aantal jaar terug ook al tegengehouden toen hij gewapend een basketbalwedstrijd van de middelbare school wou betreden.
Dat er zoveel misbaar rond gemaakt wordt is net omdat het zelden voorvalt en dit opgeblazen wordt door race baiters. En white on black moorden in de VS zijn relatief veel zeldzamer dan omgekeerd.
Hier wat meer achtergrond.
Eerder een kandidaat voor de Darwin award zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 13 mei 2020, 12:32, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Pas toch op met die tabellen. Er lopen er hier een paar rond die er een bloedhekel aan hebben en er steeds in slagen ze anders te interpreteren. Allicht hadden ze deze cijfers in de verste verte niet zien aankomen en gaan nu frontaal de confrontatie aan. Game on !
Armoede versus rijk, raar he dat zij die niks hebben in de criminaliteit belanden.
Dan hoe de meeste Cowboys de minderheden , de andere groepen behandelen en op neer kijken.
Als men lang genoeg iemand tergt slaan de stoppen al eens door.
Als nu door de covid crisis de armoede eens moest toenemen hier ter lande.
Dat ze hun kinderen niet meer voldoende te eten kunnen geven , en ze gaan het halen waar in overvloed.
Dan is een wapen gerechtvaardigd of zou die mensen wat te eten geven geweld misschien kunnen voorkomen.
Dan nog wetende dat het grootste blanke gespuis indertijd naar Amerika is getransporteerd.
En iets dat in de genen zit ........
En misschien eens een tabel plaatsen van het verschil tussen poor en rich.
En dit wil niet zeggen dat ik geweld goedkeur.
Dan hoe de meeste Cowboys de minderheden , de andere groepen behandelen en op neer kijken.
Als men lang genoeg iemand tergt slaan de stoppen al eens door.
Als nu door de covid crisis de armoede eens moest toenemen hier ter lande.
Dat ze hun kinderen niet meer voldoende te eten kunnen geven , en ze gaan het halen waar in overvloed.
Dan is een wapen gerechtvaardigd of zou die mensen wat te eten geven geweld misschien kunnen voorkomen.
Dan nog wetende dat het grootste blanke gespuis indertijd naar Amerika is getransporteerd.
En iets dat in de genen zit ........
En misschien eens een tabel plaatsen van het verschil tussen poor en rich.
En dit wil niet zeggen dat ik geweld goedkeur.
Estate Guru believer.
Ik vraag me af wat hun drijfveer is van zij die pro wapenbezit zijn? Falend justitie?
Persoonlijk ben ik tegen maar als de rechterlijke macht hier zo slecht blijft dan begrijp ik dat mensen het recht in eigen handen gaan nemen. Ook ik heb het gevoel dat een crimineel hier veel te soft wordt aangepakt en de slachtoffers in de kou blijven staan. Strenge effectieve straffen zou deze tendens kunnen keren vermoed ik. Misschien naïef maar ik hoop het althans.
Persoonlijk ben ik tegen maar als de rechterlijke macht hier zo slecht blijft dan begrijp ik dat mensen het recht in eigen handen gaan nemen. Ook ik heb het gevoel dat een crimineel hier veel te soft wordt aangepakt en de slachtoffers in de kou blijven staan. Strenge effectieve straffen zou deze tendens kunnen keren vermoed ik. Misschien naïef maar ik hoop het althans.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn ook mensen die graag schieten als hobby, er zijn er die graag wapens verzamelen (idem als auto’s - dus die wapens moeten werken).dave1976 schreef: ↑13 mei 2020, 17:58 Ik vraag me af wat hun drijfveer is van zij die pro wapenbezit zijn? Falend justitie?
Het is de schutter en de evaluatie van die schutter die belangrijk is, neem bvb. Zwitserland waar heel veel mensen een wapen hebben.
Als je een vuurwapen in huis haalt, is de kans dat daarmee iemand van je familie (inclusief jij zelf) wordt neergeschoten, veel groter dan dat het een vreemde indringer zal neerschieten. Dat is de realiteit.
Zelfs in het voorbeeldige en gedisciplineerde Zwitserland, vallen er veel meer vuurwapendoden dan elders in Europa. Eenvoudigweg omdat er veel meer vuurwapens zijn.En in tegenstelling wat men soms laat uitschijnen, is daar wel een zeer strikte wapenwetgeving.
Zelfs in het voorbeeldige en gedisciplineerde Zwitserland, vallen er veel meer vuurwapendoden dan elders in Europa. Eenvoudigweg omdat er veel meer vuurwapens zijn.En in tegenstelling wat men soms laat uitschijnen, is daar wel een zeer strikte wapenwetgeving.