De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Maar je beslist zelf om er in te stappen? (zie hieronder)
Geleidelijk aan misschien, maar wat mij betreft is het ook de bedoeling om eventueel nog bij te kopen later. En het merendeel stort ik gespreid in IWDA. Daarnaast nog wat holdings en losse aandelen.
TrX schreef: ↑2 april 2020, 19:25Ok, thanks voor de feedback. Mijn bedoeling is om hierin de komende weken/maanden geleidelijk in te stappen.edward schreef: ↑2 april 2020, 17:11 'Dank zij' de PRIIPs regulering kunnen Europese niet-professionele investeerders niet meer rechtstreeks beleggen in de S&P500 via bv. SPY.
CSPX is de corresponderende Europese versie ervan, maar met een aantal nadelen; o.a;:
- genoteerd in EUR
Men weet nooit of een stijging/daling effectief te wijten is aan een wijziging van de index zelf of dat in de achtergrond de EUR/USD koers capriolen krijgt.
-Het belangrijkste nadeel m.i. is dat CSPX enkel verhandeld kan worden tijdens Europese handelstijden. Men kan dus niet inspelen op sterke koersschommelingen na 17h30. Zo kon CSPX bv. niet aangekocht worden toen de S&P500 heel even naar 2185 gezakt was daar dit na sluiting van de Europese handelsbeurs gebeurde.
Scope is lange termijn 10 à 15 jaar.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Geen idee of mensen hier into Disney zitten, maar
https://www.hollywoodreporter.com/news/ ... bt-1294131
11 miljard dollar geleend om corona te overbruggen en hun huidige schulden te kunnen aflossen. Zal LT alvast z'n invloed hebben. Op korte termijn zijn hun liquiditeitsproblemen wel opgelost.
https://www.hollywoodreporter.com/news/ ... bt-1294131
11 miljard dollar geleend om corona te overbruggen en hun huidige schulden te kunnen aflossen. Zal LT alvast z'n invloed hebben. Op korte termijn zijn hun liquiditeitsproblemen wel opgelost.
-
- Full Member
- Contacteer:
Idd, voorbije maanden paar keer winst genomen met AM en telkens herkocht. Nu die emissie weer ... men had toch voldoende liquiditeit.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Het kan verkeren zei Bredero...
Norwegian Air, dat in 2016 een aandelenprijs van meer dan 200 kronen had, verkocht het grootste deel van het bedrijf aan zijn schuldeisers tegen een prijs van slechts 1 kroon per aandeel, ongeveer 75% korting op de huidige marktprijs.
Jim Rickards:
JCPenny in faillissement. J Crew in faillissement. Neiman-Marcus in faillissement. United Airlines obligatie flopt want vliegtuigen zijn geen goed onderpand. Branson zegt dat Virgin Atlantic het misschien niet haalt: 50%-90% van de huurders die geen huur betalen. Golf van faillissementen komt eraan.
Welke beursgenoteerde firma's leven er van de luchtvaart?
Norwegian Air, dat in 2016 een aandelenprijs van meer dan 200 kronen had, verkocht het grootste deel van het bedrijf aan zijn schuldeisers tegen een prijs van slechts 1 kroon per aandeel, ongeveer 75% korting op de huidige marktprijs.
Jim Rickards:
JCPenny in faillissement. J Crew in faillissement. Neiman-Marcus in faillissement. United Airlines obligatie flopt want vliegtuigen zijn geen goed onderpand. Branson zegt dat Virgin Atlantic het misschien niet haalt: 50%-90% van de huurders die geen huur betalen. Golf van faillissementen komt eraan.
Welke beursgenoteerde firma's leven er van de luchtvaart?
Boeing, Airbus , Rolls Royce, general electric, solvay
De lijst is redelijk lang, de ene al wat meer blootgesteld dan de andere
De lijst is redelijk lang, de ene al wat meer blootgesteld dan de andere
https://finance.yahoo.com/news/federal- ... 01781.html
Powell pointed to a Fed survey being released tomorrow that details a 40% loss of jobs among households making less than $40,000 a year.
Powell pointed to a Fed survey being released tomorrow that details a 40% loss of jobs among households making less than $40,000 a year.
-
- Full Member
- Contacteer:
Heeft er iemand het mailadres van De Crem? Ik zou graag beroep doen op staatssteun na een verkeerde kapitaalallocatie.
Grts,
Noobinvest
Grts,
Noobinvest
Noobinvest schreef: ↑8 mei 2020, 02:22 Ik vind dat de S&P 500 nog altijd waanzinnig laag staat. Niet vergeten dat de 35% daling volstrekt absurd was. Een vooruitzicht van 6 maanden minder economische activiteit kan zo'n daling onmogelijk verantwoorden. Een daling van +-5% had correcter geweest (je koopt immers aandelen voor de future value van +-20 jaar) . Bovendien heeft de FED heel zwaar geschut boven gehaald waardoor we naar goede gewoonte een bubble gaan krijgen die nog groter wordt dan de vorige. Ik ben ALL-IN en ik hoop dat de reageerders op Spaargids mijn medepassagiers worden op deze trein naar financiële onafhankelijkheid.
Grts,
Noobinvest
Nomen est omen?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
-
- Full Member
- Contacteer:
De dag dat de frank van de beleggers eindelijk zal vallen, dan gaan we nog wat meemaken !
De Frank is een heel eind geleden al eens gevallen: https://m.hln.be/showbizz/celebrities/f ... ~ae549c6e/.
Of bedoel je een andere frank? Want dan ga je toch iets duidelijker moeten zijn. Doel je op een soort van algemeen besef dat de beurs ook kan dalen? Velen onder ons zijn daar al van op de hoogte hoor.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Grapjas.
Denk dat de meerderheid van de beursgangers idd te optimistisch is.
Als ik zo op meerdere timeframes (naast de grote weekgrafiek) SHS patronen zie denk ik maar 1 ding : wegwezen!