Holdings
TIP
Re: Holdings
Berkshire Hathaway heeft het de afgelopen 55 jaar gemiddeld twee keer zo goed gedaan als de S&P 500, namelijk 20% groei per jaar groei voor BH tegenover 10% groei voor de S&P 500.
Er zijn dus beleggers en holdings die er wel degelijk in slagen om over een langere periode de index te kloppen.
Over die langere periode kan het verschil aanzienlijk zijn:
totale winst voor de S&P 500 van 1964-2019: 19,784%
totale winst voor BH van 1964-2019: 2,744,062%
Er zijn dus beleggers en holdings die er wel degelijk in slagen om over een langere periode de index te kloppen.
Waarom zijn de resultaten van vorige eeuw belangrijk voor de huidige beleggers?dreamy schreef: ↑11 mei 2020, 16:40 Berkshire Hathaway heeft het de afgelopen 55 jaar gemiddeld twee keer zo goed gedaan als de S&P 500, namelijk 20% groei per jaar groei voor BH tegenover 10% groei voor de S&P 500.
Het lijkt me belangrijker om naar meer recente resultaten te kijken.
Als je vandaag leeft (geen teletijdsmachine of DeLorean), waarom zou je dan BRK verkiezen boven de volledige markt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Zoals je uit deze thread kan begrijpen lijkt niet iedereen erover akkoord wat een "holding" is en wat niet. Er zijn wat alternatieve definities. Heb altijd gedacht dat een reden is waarom er weinig "fonds van holdings" bestaan.JulusCesar schreef: ↑4 mei 2020, 13:19 Was al langer aan het kijken of er een soort ETF bestaat met holdings. Al was het maar om dubbel belastingen op dividenden te onlopen.
Blijkt dat value square een fonds runt met holdings.
Value Square Fund Business Holdings DBI-RDT
Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is ?
Voer voor discussie de participaties staan hier vanaf blz 71
https://www.value-square.be/media/3085- ... coupon.pdf
Er is wel een versie met een laag 'dividend' daarmee ben je voor de fiscus mossel nog vis ;-)
Het kan ook zijn dat er geen manier is om "holdings" te definiëren zodat een fonds van "holdings" de brede markt verslaat. :-)
en zijn "holdings" een beleggingsklasse waar je een geëngageerde aktieve belegger moet zijn.
Value Square Fund Business Holdings DBI-RDT
Omdat dit een DBI-fonds is kan het een intressant fonds zijn voor zij die beleggen vanuit hun venootscahp.
https://www.econopolis.be/nl/blog/posts ... tschappen/
Dit zijn de top 10 holdings van het fonds BE6304695834. Bijna al deze holdings worden ook op dit forum besproken.
Code: Selecteer alles
Naam Sector Land % van het vermogen
Groupe Bruxelles Lambert SA 103 België 4,97
Toyota Industries Corp 102 Japan 4,80
Berkshire Hathaway Inc Class B 103 VS 4,78
Corporacion Financiera Alba SA 103 Spanje 4,78
FFP SA 103 Frankrijk 4,70
Eurazeo SE 103 Frankrijk 4,61
Tokyo Broadcasting System Holdings Inc 308 Japan 4,59
Vivendi SA 308 Frankrijk 4,58
Wendel SE 103 Frankrijk 4,57
Financiere de Tubize SA 206 België 4,47
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ben het hier wel eens met B7 .Je blind staren op rendementen (van een bepaald aandeel of holding) uit het verleden heeft voor een belegger geen zin.Het is hier,nu en de toekomst dat telt.Wat BH betreft is het duidekijk dat de gigantische omvang een probleem is dat op het rendement begint te wegen.Buffett heeft ook niks gedaan de voorbije correctie, wat toch wel teleurstellend was.Dat is ook de reden waarom het aandeel vorige week zo gedaald is.Dan moet een mens zijn opinie al eens bijstellen en misschien kijken naar andere oppertuniteiten.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Carnaygee: hoor graag wat gij doet met uw beleggingen. In mijn ogen vind ik Berkshire B nog altijd een veilige belegging, wellicht ben ik ouderwets.
Wimpie: Ben jij die Wimpie? Hoe dan ook fijn dat je er nog bent!
Laeka: Ik heb nooit het idee gehad dat ik u kan evenaren. Ik leer veel van u.
B7h4short: Bewonder u, ik zou het al lang hebben opgegeven. Petje af voor u!
Wellicht geven mijn antwoorden geen verheldering over het beursgebeuren. Ach, ze zijn eerlijk en de rest is koffiedik kijken, maar dat mag tegenwoordig ook al niet meer. Alles is gesloten wat dat betreft.......
Wimpie: Ben jij die Wimpie? Hoe dan ook fijn dat je er nog bent!
Laeka: Ik heb nooit het idee gehad dat ik u kan evenaren. Ik leer veel van u.
B7h4short: Bewonder u, ik zou het al lang hebben opgegeven. Petje af voor u!
Wellicht geven mijn antwoorden geen verheldering over het beursgebeuren. Ach, ze zijn eerlijk en de rest is koffiedik kijken, maar dat mag tegenwoordig ook al niet meer. Alles is gesloten wat dat betreft.......
Als Buffett niet koop tijdens een correctie, geeft dat meestal een indicatie voor wat er nog komt.Carnaygee schreef: ↑11 mei 2020, 18:10 Ben het hier wel eens met B7 .Je blind staren op rendementen (van een bepaald aandeel of holding) uit het verleden heeft voor een belegger geen zin.Het is hier,nu en de toekomst dat telt.Wat BH betreft is het duidekijk dat de gigantische omvang een probleem is dat op het rendement begint te wegen.Buffett heeft ook niks gedaan de voorbije correctie, wat toch wel teleurstellend was.Dat is ook de reden waarom het aandeel vorige week zo gedaald is.Dan moet een mens zijn opinie al eens bijstellen en misschien kijken naar andere oppertuniteiten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
ok, impliceert wees voorzichtig! Maar goed ik heb niet het idee dat ik uberhaupt meer weet dan die lieve, oude maar slimme meneer Buffet. Alle respect voor hem.
Het gaat mij ook niet specifiek om Berkshire Hathaway. Wat ik wilde zeggen - en ook schreef - is dat er wel degelijk beleggers en holdings zijn die er in slagen om over een langere periode de index te kloppen.
Warren Buffett is geen fan van sterke diversificatie. Hij vindt een beperkt aantal waarden zelfs het beste, als je maar weet waarin je belegd. Hij heeft overtuigend aangetoond dat je met deze aanpak heel rijk kunt worden.
Warren Buffett is geen fan van sterke diversificatie. Hij vindt een beperkt aantal waarden zelfs het beste, als je maar weet waarin je belegd. Hij heeft overtuigend aangetoond dat je met deze aanpak heel rijk kunt worden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Société Industrielle et Financière de l'Artois
Een verkoper is bereid de bieders aan 3.500 € te vullen.
Eenvoudig gesteld krijgen ze 30% korting op een portefeuille die de helft uit cash bestaat en de helft uit/of terug te brengen is tot* Financière de l'Odet (dat zelf met korting noteert).
Of rechtstreeks vanuit de holding bekeken 50% korting op Odet na cashpositie. (55%aandelen/45%cash)
*Bv via PTR dat 62% van Cambodge bezit.
Een verkoper is bereid de bieders aan 3.500 € te vullen.
Eenvoudig gesteld krijgen ze 30% korting op een portefeuille die de helft uit cash bestaat en de helft uit/of terug te brengen is tot* Financière de l'Odet (dat zelf met korting noteert).
Of rechtstreeks vanuit de holding bekeken 50% korting op Odet na cashpositie. (55%aandelen/45%cash)
*Bv via PTR dat 62% van Cambodge bezit.
Exor : de verkoop van PartnerRe is afgeketst omdat Exor weigerde over de prijs te (her)onderhandelen.
https://www.morningstar.com/news/dow-jo ... hares-down
De aangekondigde fusie met PSA is blijkbaar ook nog niet helemaal rond. Al met al veel onzekerheid rond dit aandeel.
De aangekondigde fusie met PSA is blijkbaar ook nog niet helemaal rond. Al met al veel onzekerheid rond dit aandeel.
dreamy schreef: ↑13 mei 2020, 18:35 Exor : de verkoop van PartnerRe is afgeketst omdat Exor weigerde over de prijs te (her)onderhandelen.
Vroeg me al af wat daar aan het mislopen was vandaag. Gelukkig heb ik er (nog) geen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dreamy,
Berkshire B zie ik als veilig. Wanneer hij niet koopt, koop ik vooral minder. Exor en Fin. de l Artois zijn aandelen die ik niet kan volgen. Daar blijf ik dus vanaf. Maar hoe dan ook, het blijft gokken. Momenteel koop ik bij wanneer een aandeel wat ik bezit min 50% staat. Of dat verstandig of niet is; ik koop bij wanneer ik het gevoel heb dat klopt niet; dus niet met alle aandelen!
Berkshire B zie ik als veilig. Wanneer hij niet koopt, koop ik vooral minder. Exor en Fin. de l Artois zijn aandelen die ik niet kan volgen. Daar blijf ik dus vanaf. Maar hoe dan ook, het blijft gokken. Momenteel koop ik bij wanneer een aandeel wat ik bezit min 50% staat. Of dat verstandig of niet is; ik koop bij wanneer ik het gevoel heb dat klopt niet; dus niet met alle aandelen!
Covea heeft alvast een track record als het over mislukken van deals gaat. In 2018 is hun offensief op SCOR ook mislukt. Had natuurlijk liever gezien dat ze een zak cash ter beschikking hadden om te herinvesteren op een moment dat er misschien wel koopjes zich aanbieden.
WENDEL:
Net asset value as of March 31, 2020: €5,280 million or €118.2 per share, down 28.9% since December 31, 2019 (€166.3 per share)
https://www.globenewswire.com/news-rele ... -2020.html
Wendel a par ailleurs annoncé avoir cédé le 29 avril le solde de sa participation dans Allied Universal à un groupe d'investissement contrôlé par Warburg Pincus pour un produit net de cession supplémentaire d'environ 196 millions de dollars.
Net asset value as of March 31, 2020: €5,280 million or €118.2 per share, down 28.9% since December 31, 2019 (€166.3 per share)
https://www.globenewswire.com/news-rele ... -2020.html
Wendel a par ailleurs annoncé avoir cédé le 29 avril le solde de sa participation dans Allied Universal à un groupe d'investissement contrôlé par Warburg Pincus pour un produit net de cession supplémentaire d'environ 196 millions de dollars.