Steeds meer Vlamingen halen wapen in huis
Re: Steeds meer Vlamingen halen wapen in huis
Ah, zie je welke fout je gemaakt hebt? Je maakt een statement zonder een conclusie te trekken of je standpunt te verduidelijken. Wanneer je bvb zou zeggen: "De mens is het wapen, niet het pistool, en dus heeft het geen zin pistolen te verbieden", dan kunnen we je tenminste uitleggen waarom je de verkeerde conclusie trekt.PinkPanther1970 schreef: ↑14 mei 2020, 10:05 Je hoeft niet blij te zijn want ben het allesbehalve met je eens.
https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
Klopt. En als die mens labiel wordt heb ik toch liever dat er een zwembad in zijn buurt is dan een vuurwapen.PinkPanther1970 schreef: ↑14 mei 2020, 09:59De mens is het wapen, het pistool is slechts het middel.
In dat zwembad kan hij hoogstens zichzelf verzuipen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Is dat de pluralis majestatis of heb je een clubje gevormd en, zo ja, wie maakt er nog deel van uit of ben je het stichtende en enige lid?
Je hebt duidelijk de mentaliteit van de politieke kaste (en de huidige lichting "experten") overgenomen... "We zullen wel even beslissen wat goed voor je is".
Best mogelijk, maar dat was niet mijn punt.
Mijn punt is dat het onzinnig is om het argument 'veiligheid' te gebruiken om een vuurwapen in huis te halen.
(tenzij misschien voor een héél beperkt aantal personen met een verhoogd risico)
Zelfs politie-agenten nemen (in normale omstandigheden) hun dienstwapen niet mee naar huis, omdat men gemerkt heeft dat dit vaker leidt tot zelfmoorden / familiedrama's / ongelukken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
GreenDean schreef: ↑14 mei 2020, 09:24Toch merkwaardig dat die wacko's altijd gaan schieten waar een hoop weerlozen bij elkaar hangen. Nooit eens ene die op een NRA-meeting in het rond begint te knallen. Zou dat zijn omdat zelfs zo'n wacko weet dat hij daar een heel pak minder slachtoffers gaat maken en dat er dan een heel klein artikeltje in de krant staat met “wacko doorzeeft na zijn eerste schot”?
GreenDean schreef: ↑14 mei 2020, 09:24 Stel je eens voor dat je in een levensbedreigende situatie zit en je het wonder boven wonder klaarspeelt een noodnummer te bellen. Zelfs bij een niet-falende justitie en het geluk dat je juist een gedreven team treft, is de kans zeer klein dat ze er op tijd bij gaan zijn.
GreenDean schreef: ↑14 mei 2020, 09:24 Het absolute recht en de vrijheid van een volk om milities te vormen. Tegen eender welke aggressor, zij het de tyrannie van zijn eigen overheid of die van een bezetter. Zonder wapens stelt een militie niks voor, meteen de reden waarom de elite zo gedreven is dit bezit voor het gepeupel zo aan banden te leggen.
Zo, mijn reputatie van meme-poster is weer voor een tijdje veilig gesteld
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Er zijn toch wel meer mensen in dit topic het duidelijk oneens met uw standpunt? Ik ga echt niet op elke onzinnige reactie gaan reageren, dat zou een full time bezigheid zijn zeg. Er zijn genoeg andere leden die deze taak mee opnemen.PinkPanther1970 schreef: ↑14 mei 2020, 10:30
Is dat de pluralis majestatis of heb je een clubje gevormd en, zo ja, wie maakt er nog deel van uit of ben je het stichtende en enige lid?
Ik beslis helemaal niets, ik leg u uit waar volgens mij jou redenering de mist in gaat, dat is toch de basis van een beschaafde discussie, of niet?PinkPanther1970 schreef: ↑14 mei 2020, 10:30 Je hebt duidelijk de mentaliteit van de politieke kaste (en de huidige lichting "experten") overgenomen... "We zullen wel even beslissen wat goed voor je is".
Ik vind het jammer dat je niet inhoudelijk reageert.
Ik begrijp echt niet dat de beheerders zo'n onderwerp toelaten. Dit heeft met spaargids niets te maken en leidt alweer nergens naar...
Ja Greendean. Het klinkt allemaal zo simpel. Levensbedreigend, zelfverdediging, ...
Je haalt het voorbeeld aan van de snelwegovervallen. Wanneer ga jij schieten? Je mag ook niet te lang wachten want dan ben je te laat. Maar ook niet te vroeg want misschien is het helemaal geen overval en schiet je een onschuldige dood. Sorry maar dan verdien jij in mijn ogen ook de doodstraf.
Een crimineel moet vooraf weten wat hem te wachten staat. Moord is doodstraf, gewapende overval 30 jaar, verkrachting doodstraf, ...En geen gestaak owv te weinig buiten mogen en slecht eten of er komen jaren bij. Ontsnappingspoging doodstraf. Laat Europa maar zagen over de rechten. Wat gaan ze doen? Is het zo simpel nee maar de politiek moet het toch in wetten kunnen gieten dat de crimineel toch eens gaat slikken als hij ziet wat het gevolg kan zijn. Ze zullen het wel in een ander land gaan doen want laat ons wel wezen dat de meerderheid van de zware criminaliteit niet door autochtonen gepleegd wordt.
Je haalt het voorbeeld aan van de snelwegovervallen. Wanneer ga jij schieten? Je mag ook niet te lang wachten want dan ben je te laat. Maar ook niet te vroeg want misschien is het helemaal geen overval en schiet je een onschuldige dood. Sorry maar dan verdien jij in mijn ogen ook de doodstraf.
Een crimineel moet vooraf weten wat hem te wachten staat. Moord is doodstraf, gewapende overval 30 jaar, verkrachting doodstraf, ...En geen gestaak owv te weinig buiten mogen en slecht eten of er komen jaren bij. Ontsnappingspoging doodstraf. Laat Europa maar zagen over de rechten. Wat gaan ze doen? Is het zo simpel nee maar de politiek moet het toch in wetten kunnen gieten dat de crimineel toch eens gaat slikken als hij ziet wat het gevolg kan zijn. Ze zullen het wel in een ander land gaan doen want laat ons wel wezen dat de meerderheid van de zware criminaliteit niet door autochtonen gepleegd wordt.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Ook geen voorstander van maar het werkt als bliksemafleider/rioolputje, dit soort onderwerpen. Geeft wat minder onzin in de niet-kroeg secties van het forum.
100 en zelfs 60 jaar terug was er in Vlaanderen en Wallonie geen probleem. Eigen volk weet je. Er waren wel misdadigers maar weinig.
Rond 1965 stapte ik wekenlang elke dag om 23u30 van mijn werk in hartje Brussel naar het Noordstation.
De moord op agent De Leener door Franse bandieten was maandenlang in het nieuws.
--EDIT mod: haatdragende boodschap verwijderd--
Rond 1965 stapte ik wekenlang elke dag om 23u30 van mijn werk in hartje Brussel naar het Noordstation.
De moord op agent De Leener door Franse bandieten was maandenlang in het nieuws.
--EDIT mod: haatdragende boodschap verwijderd--
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Feit is dat meer dan 75% van de belgische gevangenisbevolking van allochtone origine is.
Volgens sommigen moet dat blijkbaar worden doodgezwegen... Of ze ontkennen gewoonweg het bestaan van het zonlicht.
Volgens sommigen moet dat blijkbaar worden doodgezwegen... Of ze ontkennen gewoonweg het bestaan van het zonlicht.
Volgens wie moet dat doodgezwegen worden? Volgens mij alleszins niet. Maar nogmaals, wat is de conclusie die je daaruit trekt? Het is in die conclusie dat het misloopt, niet in het statement a such.PinkPanther1970 schreef: ↑14 mei 2020, 14:34 Feit is dat meer dan 75% van de belgische gevangenisbevolking van allochtone origine is.
"25% van de verkeersongevallen zijn te wijten aan dronkenschap achter het stuur".