Holdings
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
L’Assemblée générale ordinaire des actionnaires de Luxempart du 27 avril 2020 a décidé le paiement d’un
dividende brut de € 1,48 par action, soit € 1,258 net par action après retenue à la source de 15%. Le coupon
n°10 sera payable à partir du 15 mai 2020 auprès de la Banque Internationale à Luxembourg.
EXOR: Fiat en Peugeot gaan hun dividend schrappen.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
DEMA verkocht deel windmolenpark aanTRIG
Mssch niet een echte muur sang holding. Eerder een soort Tinc ?
TRIG
https://www.trig-ltd.com/investor-relat ... nd-history
iemand die weet hoe dit gaat met belastingen van het dividend vanuit UK ?
Het is per kwartaal 1.66 P
Ik geraak geraak altijd in de war met hun Pence.
Moet ik dit nu lezen als 1pond,66 ? Tja als je daar 2 keer RV op betaald...
Koers aandeel is 129,00GBp
Mssch niet een echte muur sang holding. Eerder een soort Tinc ?
TRIG
https://www.trig-ltd.com/investor-relat ... nd-history
iemand die weet hoe dit gaat met belastingen van het dividend vanuit UK ?
Het is per kwartaal 1.66 P
Ik geraak geraak altijd in de war met hun Pence.
Moet ik dit nu lezen als 1pond,66 ? Tja als je daar 2 keer RV op betaald...
Koers aandeel is 129,00GBp
Enigszins te verwachten. Spreken wel enkel over het gewone dividend, maar maak me geen illusie over een buitengewoon
Blijkbaar bevestigen beide kanten dat de 50/50 fusie opschiet, alsook de gesprekken met de regulator.
Laat ons hopen dat het schrappen van het dividend een maatregel is die moet toelaten om de initiële voorwaarden van de deal te handhaven.
https://business.financialpost.com/pmn/ ... end-payout
Hou onderussen, ondanks de gewijzigde situatie, mijn Exor aandelen wel vast.
https://www.digitaltveurope.com/2020/05 ... -investor/
Bollore schiet op eerste zicht zijn goede vriend Sarkozy te hulp. Benieuwd wat er in zit voor zijn aandeelhouders
Bollore schiet op eerste zicht zijn goede vriend Sarkozy te hulp. Benieuwd wat er in zit voor zijn aandeelhouders
@ JulusCesar: about TRIG
Koers TRIG staat nu 126,4 Gb pence oftewel 1,264 pond.
het dividend per kwartaal is 1,66 pence (6,64 pence bruto op jaar basis). Hier gaat enkel de RV 30% vanaf. Geen Britse bronbelasting bij aandelen, enkel bij aankoop eenmalige stamp duty.
Netto hou je op jaarbasis dus 4,648 pence over oftewel 3.69% netto.
Deze Trust investeerde in zijn begin enkel in Britse windmolenparken en enkele zonneparken. Laatste jaren ook continentaal europa (Frankrijk, Duitsland, Zweden). Vergelijking met TINC loopt beetje mank gezien deze in brede waaier infrastructuur investeert waar TRIG dit enkel in hernieuwbare energie doet.
Wil je TRIG vergelijken met andere trusts hernieuwbare energie: https://www.theaic.co.uk/aic/find-compa ... e&manager=
Renewables Infrastructure Group.
het dividend per kwartaal is 1,66 pence (6,64 pence bruto op jaar basis). Hier gaat enkel de RV 30% vanaf. Geen Britse bronbelasting bij aandelen, enkel bij aankoop eenmalige stamp duty.
Deze Trust investeerde in zijn begin enkel in Britse windmolenparken en enkele zonneparken. Laatste jaren ook continentaal europa (Frankrijk, Duitsland, Zweden). Vergelijking met TINC loopt beetje mank gezien deze in brede waaier infrastructuur investeert waar TRIG dit enkel in hernieuwbare energie doet.
Wil je TRIG vergelijken met andere trusts hernieuwbare energie: https://www.theaic.co.uk/aic/find-compa ... e&manager=
Vivendi bezit ondertussen al meer dan 13%...Phjo01 schreef: ↑14 mei 2020, 11:03 https://www.digitaltveurope.com/2020/05 ... -investor/
https://www.marketscreener.com/LAGARDER ... -30555912/
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt voor deze info; klopt dat de vergelijking met TINC niet helemaal op gaat; dat had ik al door.Nichiren schreef: ↑14 mei 2020, 11:47 @ JulusCesar: about TRIG
Men verteld ook dikwijls dat je bij een goldrush niet in een mijn moet investeren maar in de spade fabrikant.
Dus niet in de uitbater van alternatieve energie maar in de bouwer....? zou dit hier ook kloppen ? Dus beter CFE of ackermans kopen ?
Super post. Bedankt
Precies enorm volatiel diene Wendel de laatste tijd. Vandaag bijna 8% erbij zonder nieuws.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nichiren, met dank voor uw post. In tegenstelling tot Meneer Cesar denk ik dat men beter Ackermans kan kopen ipv CFE. Hoor graag uw mening.JulusCesar schreef: ↑14 mei 2020, 22:22Bedankt voor deze info; klopt dat de vergelijking met TINC niet helemaal op gaat; dat had ik al door.Nichiren schreef: ↑14 mei 2020, 11:47 @ JulusCesar: about TRIG
Men verteld ook dikwijls dat je bij een goldrush niet in een mijn moet investeren maar in de spade fabrikant.
Dus niet in de uitbater van alternatieve energie maar in de bouwer....? zou dit hier ook kloppen ? Dus beter CFE of ackermans kopen ?
Super post. Bedankt
Met dank
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ackermans is beter gespreid, helaas ook over een bank. Desalniettemin prefereer ik een holding per definitie boven een one trick pony. Trouwens, binnenkort moeten we Ackermans niet meer kopen, maar de restjes gewoon oprapen: zo goedkoop!
Zijn dat geen 2 banken? Bank van Breda & Bank Delen?
Het kan misschien ook de moeite waard zijn om uit te zoeken hoeveel % zij uitmaken van de portefeuille van AVH
Jozefien: beter Ackermans dan CFE? Is zo moeilijk te zeggen, wanneer de vraag zo wordt gesteld ben ik geneigd ja te zeggen.
Echter zou ik die vraag niet zo beperkend stellen, doch ze bekijken in het licht van de rest van de portefeuille. Mss heb je reeds een (redelijke) blootstelling aan banken, vastgoed, palmolie? Dan zou Ackermans dit enkel maar versterken, is dat de bedoeling?
Indien het gaat om hetgeen JulusCesar aanhaalde nl alternatieve energie lijken geen van beide me de geschikte keuze.
Echter zou ik die vraag niet zo beperkend stellen, doch ze bekijken in het licht van de rest van de portefeuille. Mss heb je reeds een (redelijke) blootstelling aan banken, vastgoed, palmolie? Dan zou Ackermans dit enkel maar versterken, is dat de bedoeling?
Indien het gaat om hetgeen JulusCesar aanhaalde nl alternatieve energie lijken geen van beide me de geschikte keuze.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb van beiden een kleine portie gekocht; het waren immers solden.
Wat mij een beetje tegengaat of ouderwets overkomt bij AVH is dat ze ook een poot 'media' aanhouden.
Gebruiken ze die media dan ook voor de bedrijfsvoering in de media positief te belichten ?
Zo was er over exposure m.i. over het diepzee mijn project van DEME ? Rond mislukking bleef het stil.
De afgebroken kraan op een schip van DEME; spectaculaire beelden .....bijna niet in de media. Vlg eens met bv een paar weggewaaide containers in Zeebrugge.
Bon mssch zie ik dingen die er niet zijn; maar media koppelen aan een holding doet mij toch altijd een beetje denken aan Berlusconi.
Verder zijn er nog bedrijven of holdings met een eigen bank. Bij ons zelfs Van Marcke sanitair.
Wat mij een beetje tegengaat of ouderwets overkomt bij AVH is dat ze ook een poot 'media' aanhouden.
Gebruiken ze die media dan ook voor de bedrijfsvoering in de media positief te belichten ?
Zo was er over exposure m.i. over het diepzee mijn project van DEME ? Rond mislukking bleef het stil.
De afgebroken kraan op een schip van DEME; spectaculaire beelden .....bijna niet in de media. Vlg eens met bv een paar weggewaaide containers in Zeebrugge.
Bon mssch zie ik dingen die er niet zijn; maar media koppelen aan een holding doet mij toch altijd een beetje denken aan Berlusconi.
Verder zijn er nog bedrijven of holdings met een eigen bank. Bij ons zelfs Van Marcke sanitair.
Dat gaat over de positie in Mediahuis. Die maakten in 2019 winst. Maar dat vergelijken met het media-imperium van Berlusconi is een muis met een berg vergelijken.
Dat ze informatie zouden achterhouden over gebeurtenissen waarbij dochterbedrijven van AVH betrokken zijn, lijkt me eerder vergezocht. Er zijn nog andere mediaspelers die dit dan ook voluit kunnen brengen en die Mediahuis volop zouden aanklagen als ze belangenvermenging vermoeden. Er is bij kranten als De Standaard of NRC ook een bikkelharde garantie dat de redactie onafhankelijk is.
Dat ze informatie zouden achterhouden over gebeurtenissen waarbij dochterbedrijven van AVH betrokken zijn, lijkt me eerder vergezocht. Er zijn nog andere mediaspelers die dit dan ook voluit kunnen brengen en die Mediahuis volop zouden aanklagen als ze belangenvermenging vermoeden. Er is bij kranten als De Standaard of NRC ook een bikkelharde garantie dat de redactie onafhankelijk is.