De Beurs vandaag
TIP
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Kan je dat eens uitleggen? Waar kan ik dat zien bijvoorbeeld? We leren graag bij :-p
Weekgrafiek li schouder, hoofd, lagere rechterschoudertroglodytes schreef: ↑14 mei 2020, 17:33 Kan je dat eens uitleggen? Waar kan ik dat zien bijvoorbeeld? We leren graag bij :-p
De week toont het gevaarlijkste scenario, niet boven de 3000 is richting 1800
Dus het kan omhoog gaan richting 3000, maar als dat niet lukt ook omlaag richting 1800?
Bedankt voor dit advies!
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Dat klopt, die rechterschouder moet hoger komen dan die linker van pakweg 29 juli 2019 (toen trump ambras kreeg met china en apple goede cijfers had, zelfs uitstekende), dat was zelfs ongeveer rond 3020, dus moeten we tijdelijk hoger, pakweg 3050. Wanneer dit niet gebeurt zakken we diep. Datzelfde patroon was er bv ook in 2007 op de aex.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Back to earth. Kort samengevat en mijn excuses dat ik niet verfijnd ben: Blijf aan de zijlijn staan, het wordt nog erger.
Vooral in the US...overigens mijn standpunt heeft geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.
Vooral in the US...overigens mijn standpunt heeft geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.
Who cares. Wilt dus gewoon zeggen dat er nog mooie aankoopmomenten komen, maar misschien ook niet. Koersen van nu compleet irrelevant. Enkel de koersen bekijken van aandelen van die je wilt (bij)kopen. Voor de rest zijn de koersen binnen 5 á 10 jaar belangrijk voor mij.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Eurostoxx50, DAX, BEL20, AEX zijn idd aanvaardbaar geprijsd.DonDraper schreef: ↑14 mei 2020, 21:31 Who cares. Wilt dus gewoon zeggen dat er nog mooie aankoopmomenten komen, maar misschien ook niet. Koersen van nu compleet irrelevant. Enkel de koersen bekijken van aandelen van die je wilt (bij)kopen. Voor de rest zijn de koersen binnen 5 á 10 jaar belangrijk voor mij.
S&P500 staat sterk overgewaardeerd.
Portefeuille staat momenteel wel terug rood. Aantal groene, rond 0% maar het merendeel in het rood. Gekocht rond Bel20 koers 2900€ a 3000€.
Tussen 2500-3000 kleine winstnames gedaan. Binnen komende weken zal er wel positief nieuws gekomen betreffende een vaccin, wetende dat er een zeventigtal onderzoekscentra wereldwijd aan het zoeken zijn. Verwacht dat zelf de minst positieve resultaten de beurs terug een opwaartse boost gaat geven.
Heb nu een goed gespreide portefeuille qua sectoren. Gekocht ver onder de koers van februari 2020. Nu mooi blijven zitten en terug wat cash opbouwen.
Tussen 2500-3000 kleine winstnames gedaan. Binnen komende weken zal er wel positief nieuws gekomen betreffende een vaccin, wetende dat er een zeventigtal onderzoekscentra wereldwijd aan het zoeken zijn. Verwacht dat zelf de minst positieve resultaten de beurs terug een opwaartse boost gaat geven.
Heb nu een goed gespreide portefeuille qua sectoren. Gekocht ver onder de koers van februari 2020. Nu mooi blijven zitten en terug wat cash opbouwen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
De uitleg van BEspaar verstaan we tenminste.
Waarvoor dank.
Waarvoor dank.
Dat er een vaccin op komst is, zat al lang in de koers -> herstel sinds half maart. Kortom het virus is nu niet meer de belangrijkste driver, nu gaat het over de gevolgen, het zichtbaar worden van de economische schade en hoe de consumptie gaat evolueren.
De bedoeling is vooral om ervoor te zorgen dat banken en bedrijven niet in liquiditeitsproblemen komen op korte termijn. Dit is geen crisis die ontstaan is door te veel schulden aan te gaan zoals in 2008 of een asset bubbel zoals in 2000.HappyHour schreef: ↑12 mei 2020, 12:29De beurzen gaan ervan uit dat het printen van geld ook deze keer de economie zal redden. Als dit niet lukt komt er toch een recessie ondanks dat de persen blijven draaien. Dit filmpje van Ray Dalio verheldert het een en t ander: https://www.youtube.com/watch?v=PHe0bXAIuk0
Misschien komt het nu ook weer goed, of misschien niet. Maar ooit moet de deleveraging periode komen en het is onwaarschijnlijk dat dit wereldwijd op een gecontroleerde manier zal gebeuren, dus het lijkt me eerder waarschijnlijk dat de meesten op dit forum nog eens CAPE's van 10 gaan meemaken. Ik heb ook geen glazen bol, maar hou wel rekening met dit scenario.