Door de bomen het bos niet meer kunnen zien?
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Door de bomen het bos niet meer kunnen zien?
Hallo allemaal,
Ik ben een jonge kerel (-30) en zou graag aan langetermijnsparen willen doen omdat dit zogezegd fiscaal voordelig zou zijn. Als ik het zo op het eerste zicht een beetje bekijk zie ik dat er door de verzekeraars en banken héél veel kosten worden aangerekend. Ik heb geen woonbonus en zou dus volop mogelijks gebruik willen maken van dit systeem. Ik begrijp niet zo goed hoe alles echt nog wel voordelig is?
Kies ik beter voor een tak-21 of een tak-23 verzekering? Welke zijn de meest voordelige contracten op dit moment?
Alvast hartelijk dank indien iemand mij hieromtrent wijzer kan maken.
Ik ben een jonge kerel (-30) en zou graag aan langetermijnsparen willen doen omdat dit zogezegd fiscaal voordelig zou zijn. Als ik het zo op het eerste zicht een beetje bekijk zie ik dat er door de verzekeraars en banken héél veel kosten worden aangerekend. Ik heb geen woonbonus en zou dus volop mogelijks gebruik willen maken van dit systeem. Ik begrijp niet zo goed hoe alles echt nog wel voordelig is?
Kies ik beter voor een tak-21 of een tak-23 verzekering? Welke zijn de meest voordelige contracten op dit moment?
Re: Door de bomen het bos niet meer kunnen zien?
Start met een "pensioenspaarfonds". Kies eentje waar je geen of weinig instapkosten hebt. Een beperkte inleg en een goede leerschool mbt "beleggen". Je verkrijgt een inzicht hoe de beurs "marcheert"...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
klopt, waarom niet alle wegen openen om op "langetermijnsparen" te doen?
"Langetermijnsparen vergelijken" op spaargids.be:
https://www.spaargids.be/sparen/langetermijnsparen.html
Hier kun je al een beetje zien hoe groot de verschillen kunnen zijn.
https://www.spaargids.be/sparen/langetermijnsparen.html
Hier kun je al een beetje zien hoe groot de verschillen kunnen zijn.
Alvast al een raad blijf bij de graaiers (banken ) weg denken enkel aan hun commissie.Elba_Gent schreef: ↑14 mei 2020, 16:43 Hallo allemaal,
En hier op spaargids is genoeg info te vinden waar dan wel.
En het max in te brengen is rond de 2300 € per jaar afhankelijk van inkomen en betaalde belastingen.
Estate Guru believer.