De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Uw extreme wijsheid gooi ik op de hoop van de wijsheid van Trump, Erdogan, Poetin, WIlders, LePenn en een winters iemand in Belgie...En wie wil toegang tot zulk soort wijsheid?Noobinvest schreef: ↑15 mei 2020, 22:01Ik ga er op deze thread niet meer op in . Je kan me wel nog bereiken via PM als je verdere toegang wil tot mijn extreme wijsheid.MoreOrLess schreef: ↑15 mei 2020, 21:53 U bedoelt dat ze logen dat ze Covid-19 hadden? Of dat er een complot in de media is om ons allemaal om de tuin te leiden?
Grts,
Noobinvest
Test: wie wil...en wie wil niet?
-
- Full Member
- Contacteer:
Jozefien1969 schreef: ↑16 mei 2020, 20:41Uw extreme wijsheid gooi ik op de hoop van de wijsheid van Trump, Erdogan, Poetin, WIlders, LePenn en een winters iemand in Belgie...En wie wil toegang tot zulk soort wijsheid?Noobinvest schreef: ↑15 mei 2020, 22:01
Ik ga er op deze thread niet meer op in . Je kan me wel nog bereiken via PM als je verdere toegang wil tot mijn extreme wijsheid.
Grts,
Noobinvest
Test: wie wil...en wie wil niet?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niet zo zielig kijken, ik heb alweer medelijden en dat is een slechte raadgever in dit geval!
Ik ken persoonlijk vier mensen uit mijn directe omgeving die eraan gestorven zijn, waarvan er twee voor covid nog in perfecte gezondheid waren. Hoe dom kan je zijn om dit als fake news te beschouwen? Of geloof je echt dat deze mensen zich dood geacteerd hebben? Anders stuur ik je met plezier in PM de doodsbrieven, of de laatste foto's van de mensen in doodstrijd uit het ziekenhuis.Noobinvest schreef: ↑15 mei 2020, 20:19
Ik begrijp niet goed heel die hetze rond COVID-19. Ik ken niemand die het gehad heeft, ik ken niemand die iemand kent die het gehad heeft. Geen ENKELE bekende persoon (BV, Politicus, zanger, hollywood,..) is overleden of hebben we effectief ziek gezien. Onder de 60 heb je dubbel zoveel kans om om te komen in een auto-ongeluk dan aan COVID-19. Toch moest heel de werkende bevolking binnen blijven en diegene die effectief beschermd moesten worden (de ouderen), daar zijn de hoogste sterftecijfers (Fake of echt door COViD is daar nog de vraag). Voor mij mag dit allemaal gecatalogeerd worden onder fake news.
Duidelijk een geplandedemie.
Voor mij ook geen vaccin graag.
Door de injectie van vers geld verwacht ik wel een grote stijging in zowel goudprijs, aandelen als cryptomunten.
Grts,
Noobinvest
Zowel m'n broer als m'n nicht werken trouwens in een ziekenhuis. Zal ik heb dan alvast ook vertellen dat de mensen die ze voor hun ogen zien sterven hebben een toneeltje aan het spelen waren? Man man man, niet te geloven dit
"De realiteit is niks anders dan je eigen perceptie ervan".
Maar deze discussie hoort in de kroeg, niet hier.
Maar deze discussie hoort in de kroeg, niet hier.
Gezonde, maar besmette mensen zonder symptomen zijn de grootste verspreiders van het virus. Good luck met de "zieken" te isoleren...Noobinvest schreef: ↑16 mei 2020, 19:37Ze hebben de economie wel een ENORME klap toegebracht. Het zal op lange termijn moeten blijken of de oplossing beter was dan het probleem.Yaris schreef: ↑16 mei 2020, 18:30 Pfft, al die onheilsvoorspellingen bieden tegen elkaar op. Miljoenen werklozen, nee miljarden. We zitten in de miserie tot eind 2020, nee tot 2021, 2022, 2023. Sommige sectoren in de economie zullen zich nooit meer herstellen.
Zou het zo'n vaart lopen? De economie is overal aan het herstarten. Ze gaan niet meer zo gek zijn om bij een tweede golf van de epidemie weer alles plat te leggen. Dan zullen ze eerder proberen om de zieken in quarantaine te zetten en de gezonden verder te laten werken.
Ik denk ook dat een eventuele 2de lockdown inderdaad het door stramien zal volgen dat u beschrijft.
Ze moeten iedereen testen.
Optimisme >< realisme ?
Vandaag in onze moederkrant HLN: 'COLUMN. Optimisme is mooi, tot het niet blijkt te kloppen, niet álles komt goed'
Vandaag in onze moederkrant HLN: 'COLUMN. Optimisme is mooi, tot het niet blijkt te kloppen, niet álles komt goed'
Japan wordt dikwijls aangehaald in discussies zoals deze; het is wel belangrijk om niet de verkeerde conclusies te trekken.MoreOrLess schreef: ↑15 mei 2020, 22:18Klopt.
In Japan (waarvan het scenario meer gelijkt op wat er nu in de rest van de wereld gebeurt) wachten ze al 30 jaar om de koersen van 1990 terug te kunnen bereiken.
Er zijn waarschijnlijk weinig beleggers die op de piek hun volledig kapitaal in 100% Japanse aandelen beleggen.
Twee referenties die de Japanse crisis iets dieper bestuderen:
https://www.bogleheads.org/blog/2017/02 ... se-crisis/
https://www.bogleheads.org/blog/2017/02 ... se-crisis/Conclusion:
Japan went through a stock market crisis of spectacular proportions which lasted for nearly three decades, and it isn’t clear if full recovery is truly in sight at the time of writing. A purely domestic investor would have been wise to buffer his/her stock investment with a solid allocation to bonds.
The wiser move though would have been to diversify between domestic stocks and international stocks (and optionally to use a small tilt towards Small Value). Under such circumstances, a conservative (60/40) or even fairly aggressive (80/20) diversified stock exposure would have allowed to navigate the crisis much better, even when retiring near the height of the bubble while using a naive constant withdrawal method.
Let’s compare two 60/40 portfolios, the first identical to one previously studied (40% World, 20% Total-Japan, 40% Bonds), the second eliminating any domestic tilt (60% World, 0% Total-Japan, 40% Bonds).
[]
Unsurprisingly, the fully diversified investor would have fared better, being less exposed to the severity of the Japanese crisis following the bubble. Note that the 2008 financial crisis would have hit equally hard though, with a vertiginous 60% drop in both cases.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nick Leeson probeerde dat, maar met niet zo'n groot succes Maar dat was inderdaad na de piek van 1990
Maar ernstig nu: misschien de Japanners zelf? Net zoals er genoeg Amerikanen of andere nationaliteiten zijn die uitsluitend in hun 'eigen' beurs beleggen.
De citaten die u brengt zijn van later, dan is het gemakkelijk om als buitenstaander zich niet in de waanzin daar van toen te verliezen.
Er ging in 1990 enorm veel geld om in Japan. De immo-prijzen stegen er bijv. tot astronomische niveau's. Het geld zocht er een uitweg en dat gebeurde dus ook in de beurs. Hier in het Westen werd toen al jaren gezegd en geschreven dat de Japanse beurs enorm overgewaardeerd was en zou crashen - quasi niemand durfde er beleggen. Verbazingwekkend genoeg kwam die crash er niet in oktober 1987 toen wereldwijd alle andere beurzen zwaar onderuit gingen. 3 jaar later hadden ze evenwel wel prijs.
Hopelijk kunnen de huidige beleggers hieruit leren en beleggen ze op een gediversifieerde manier: niet alleen in Europa, en zeker niet alleen in Belgie.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ken ook een dertiger die er wekenlang van heeft afgezien. Wel thuis, niet in het ziekenhuis. En van vrienden in Italië en Spanje, massa's, veel overleden grootouders en nonkels en tantes.kiama schreef: ↑17 mei 2020, 00:50Ik ken persoonlijk vier mensen uit mijn directe omgeving die eraan gestorven zijn, waarvan er twee voor covid nog in perfecte gezondheid waren. Hoe dom kan je zijn om dit als fake news te beschouwen? Of geloof je echt dat deze mensen zich dood geacteerd hebben? Anders stuur ik je met plezier in PM de doodsbrieven, of de laatste foto's van de mensen in doodstrijd uit het ziekenhuis.Noobinvest schreef: ↑15 mei 2020, 20:19
Ik begrijp niet goed heel die hetze rond COVID-19. Ik ken niemand die het gehad heeft, ik ken niemand die iemand kent die het gehad heeft. Geen ENKELE bekende persoon (BV, Politicus, zanger, hollywood,..) is overleden of hebben we effectief ziek gezien. Onder de 60 heb je dubbel zoveel kans om om te komen in een auto-ongeluk dan aan COVID-19. Toch moest heel de werkende bevolking binnen blijven en diegene die effectief beschermd moesten worden (de ouderen), daar zijn de hoogste sterftecijfers (Fake of echt door COViD is daar nog de vraag). Voor mij mag dit allemaal gecatalogeerd worden onder fake news.
Duidelijk een geplandedemie.
Voor mij ook geen vaccin graag.
Door de injectie van vers geld verwacht ik wel een grote stijging in zowel goudprijs, aandelen als cryptomunten.
Grts,
Noobinvest
Zowel m'n broer als m'n nicht werken trouwens in een ziekenhuis. Zal ik heb dan alvast ook vertellen dat de mensen die ze voor hun ogen zien sterven hebben een toneeltje aan het spelen waren? Man man man, niet te geloven dit
En bovendien zijn er inderdaad wel bekende mensen aan gestorven.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is een mooie dag vandaag!
3%tjes voor de Noobinvest-> Check
3%tjes voor de Noobinvest-> Check
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bh74short, u bent de dijk in de storm!
De beurs is gek, vandaag gemiddeld 7% omhoog om de volgende week 17% omlaag te gaan. Let op; omhoog gaan is altijd lager, dan omhoog gaan. ( Wellicht omschrijf ik dat niet correct....)
Even nadenken; het coronavirus is er nog, en zal er nog zijn zolang er geen vaccin is gevonden. Een vaccin dient om mensen, die geen corona hebben - te inenten. Zover zijn we nog lang niet; dus alle mensen gaan naar de hemel die nu of in de toekomst corona krijgen.Of je nu oud of jong bent, maak je geen illusie.
Het feit is dan de mens in oorlog is met het coronavirus. Wie zal winnen moet nog blijken. Een vaccin vinden is niet zo gemakkelijk, en diegene die denkt dat hij het heeft gevonden, zal eerst drie maanden op een muis, drie maanden op een primaat, en drie maanden op een mens moeten testen. En daarna zullen de neveneffecten nog moeten worden geanalyseerd. Ondertussen zijn we in september 2021. En in die tussentijd zijn al heel veel mensen overleden.
Angst is een slechte raadgever, true, maar denken dat het allemaal zo voorbij gaat, is ook niet juist.
De beurs is gek, vandaag gemiddeld 7% omhoog om de volgende week 17% omlaag te gaan. Let op; omhoog gaan is altijd lager, dan omhoog gaan. ( Wellicht omschrijf ik dat niet correct....)
Even nadenken; het coronavirus is er nog, en zal er nog zijn zolang er geen vaccin is gevonden. Een vaccin dient om mensen, die geen corona hebben - te inenten. Zover zijn we nog lang niet; dus alle mensen gaan naar de hemel die nu of in de toekomst corona krijgen.Of je nu oud of jong bent, maak je geen illusie.
Het feit is dan de mens in oorlog is met het coronavirus. Wie zal winnen moet nog blijken. Een vaccin vinden is niet zo gemakkelijk, en diegene die denkt dat hij het heeft gevonden, zal eerst drie maanden op een muis, drie maanden op een primaat, en drie maanden op een mens moeten testen. En daarna zullen de neveneffecten nog moeten worden geanalyseerd. Ondertussen zijn we in september 2021. En in die tussentijd zijn al heel veel mensen overleden.
Angst is een slechte raadgever, true, maar denken dat het allemaal zo voorbij gaat, is ook niet juist.